e-mail proximus-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Tara
Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

30 jan 2021, 23:33

Goeie avond panel :) ben terug van weggeweest (kanker heeft een tijdje roet in het eten gegooid). Ik ben blij dat ik weer, net zoals vroeger, beroep op jullie kan doen..blij ook dat Verhaeghen nog steeds een rots in de branding is.

Mijn probleem : ik werk met een skynet e-mailadres(al jàààren) heb recent mijn wachtwoord gewijzigd en sindsdien gaat mijn uitgaande post de mist in. Krijg steeds een foutmelding en het bericht wordt niet verstuurd.Heb alles met imap en relay in- en uitgaande post opnieuw geconfigureerd, op vraag van proximus mijn oudste basisadres gewijzigd (dat telefoontje met de technische dienst kostte heel wat tijd en men stuurde me met een kluitje in het riet als zou Proximus zelf technische problemen hebben) Er zijn inmiddels een aantal dubbele mappen verschenen die ik niet kan verwijderen dus ik zit vast.
Iemand enig idee hoe ik uit die soep uitgeraak?

Groeten - Tara
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

31 jan 2021, 09:05

Dat van die technische problemen bij Proximus is helaas geen kluitje, Proximus is al maanden aan het knoeien met e-mail. Wat niet gezegd is dat dit jouw problemen verklaart.
Hoe (met welk programma) lees jij je e-mail??

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

31 jan 2021, 11:30

Tara,

zijn de server gegevens juist ?

Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

31 jan 2021, 12:13

skynet zetten , niet proximus als het een oud adres is

Tara
Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

31 jan 2021, 13:40

mercikes voor jullie antwoord (is het niet zo dat ik via e-mail een melding krijg als sen.net leden antwoorden op een topic?).

@)Dag Verhaegen (lang geleden hè?)
Mijn email is gekoppeld aan skynet.

@ Sony
Servergegeves kloppen

Moet ik dit euvel nu trachten oplossen met Proximus of zijn er andere mogelijkheden?
grtjs - Tara

p.s. als ik een beetje knoei ligt dat aan het feit dat ik seniorennet zolang niet meer gebruikt heb - het is weer even wennen.
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------

Tara
Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

31 jan 2021, 14:23

@ Hiviane
Mijn programma is proximus mail

nog efkes ter info voor jullie :

heb maar 1 e-mailadres, werk met windows10, heb nog "ouwerwetse" gsm (i-phone gekregen maar moet nog leren gebruiken voor ik overschakel)
Tara
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

31 jan 2021, 14:57

Hola Tara,
Tara schreef:
31 jan 2021, 14:23
Mijn programma is proximus mail
Dat zal een vergissing zijn. Een programma proximus mail bestaat niet en proximus webmail zal het ook niet zijn want daar moet je geen instellingen doen. Ik vermoed dat je werkt met Windows Mail. Afbeelding
Tara schreef: op vraag van proximus mijn oudste basisadres gewijzigd ... Er zijn inmiddels een aantal dubbele mappen verschenen die ik niet kan verwijderen dus ik zit vast.
Begrijp ik het goed dat je het e-mail adres hebt gewijzigd? Dan heb je er nu twee?
Dat zou de dubbele mappen kunnen verklaren. Elk e-mail adres (als het een aparte mailbox is) heeft zijn eigen mappen. Dit zijn standaard mappen die kan men niet verwijderen. Die worden automatisch verwijderd als het e-mail adres verwijdert wordt, maar dan ben je ook alle e-mails kwijt die er in staan.
Dit is op zich geen probleem.

Wat betreft het probleem met verzenden moet je eens kijken welk e-mail adres je gebruikt om te verzenden en of de instellingen (SMTP server) van dat e-mail adres juist zijn.

Tara
Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

31 jan 2021, 15:25

@ hovel

instellingen uitgaande mail SMTP
uitgaande server : relay-proximus
verbindingsbeveiliging : SSL/TLS
serverpoort : 587
authentificatie : als ingekomen server
gebruikersnaam : e-mailadres
ww : ........

mijn mails vraag ik op :
Google
my proximus (met wachtwoord)

Telefonisch heb ik al iedere stap met het proximus contact call center doorgenomen, men komt er niet uit. Vermits ik via e-mail geen contact met hen kan maken (UIT-box ligt lam) ben ik dus gegijseld..is er nog licht in de tunnel?
Tara
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

31 jan 2021, 15:46

is der daar bij proximus dat nieuw mailadres ook wél aangemaakt ?
want ge kunt zoveel adressen maken in het mailprogram als men wil , maar als der bij proximus dat adres niet aangemaakt is dan gaat het niet
je zal moeten inloggen bij proximus en daar uw mailadressen nakijken , of ze daar echt wél staan

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

31 jan 2021, 16:29

Tara schreef:
31 jan 2021, 15:25
@ hovel

instellingen uitgaande mail SMTP
uitgaande server : relay-proximus
verbindingsbeveiliging : SSL/TLS
serverpoort : 587
authentificatie : als ingekomen server
gebruikersnaam : e-mailadres
ww : ........

mijn mails vraag ik op :
Google
my proximus (met wachtwoord)

Telefonisch heb ik al iedere stap met het proximus contact call center doorgenomen, men komt er niet uit. Vermits ik via e-mail geen contact met hen kan maken (UIT-box ligt lam) ben ik dus gegijseld..is er nog licht in de tunnel?
Tara
U gebruikt dus proximus webmail.
Ik heb zelf geen proximus dus ik kan het niet helemaal bekijken.

- Wat gebeurt er bij het verzenden? Krijg je een foutmelding? Wat is deze exact?
- Bovenstaande instellingen gelden voor beide e-mail adressen?
- Staan in beide e-mail accounts e-mails?
- Kan of moet je kiezen of instellen met welke e-mail account je een e-mail verstuurd?

p.s. Ik vind het raar dat je op MyProximus e-mail account instellingen (SMTP) kunt of moet opgeven. Men is al aangemeld, men is al op de server, ... Ik kan verkeerd zijn maar ik vind het raar. Ik heb Telenet en daar vind ik zoiets niet.

Tara
Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

31 jan 2021, 17:01

@verhaeghen

Proximus geeft slechts 1 e-mailadres op en dat is correct - ik veranderde echter mijn wachtwoord en op dat moment begon de rommel met dubbele mappen en blokkeren van uitgaande post - ik krijg de volgende melding "er is een fout opgetreden in de server waardoor deze het verzoek niet kan uitvoeren"
Trouwens dezelfde melding krijg ik al als ik mijn mailbox open.
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

31 jan 2021, 19:40

ja als dat proximus mail is
maar je kan daar ook 2 accounts hebben
mijn 2 de bv.

Afbeelding

Afbeelding

kijk dat eens na bij u op myproximus webmail

het beginblad is dit (2 staan der dus bij mij , het 2 de heb ik dus die 2 voorbeelden printscreens gezet )

maar ik denk dat ik in het printscreen hieronder meer duidelijkheid geeft qua dat wachtwoord veranderd gehad te hebben

Afbeelding

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

01 feb 2021, 08:54

hovel schreef:
31 jan 2021, 16:29
Tara schreef:
31 jan 2021, 15:25
@ hovel

instellingen uitgaande mail SMTP
uitgaande server : relay-proximus
verbindingsbeveiliging : SSL/TLS
serverpoort : 587
authentificatie : als ingekomen server
gebruikersnaam : e-mailadres
ww : ........

mijn mails vraag ik op :
Google
my proximus (met wachtwoord)

Telefonisch heb ik al iedere stap met het proximus contact call center doorgenomen, men komt er niet uit. Vermits ik via e-mail geen contact met hen kan maken (UIT-box ligt lam) ben ik dus gegijseld..is er nog licht in de tunnel?
Tara
U gebruikt dus proximus webmail.
Ik heb zelf geen proximus dus ik kan het niet helemaal bekijken.

- Wat gebeurt er bij het verzenden? Krijg je een foutmelding? Wat is deze exact?
- Bovenstaande instellingen gelden voor beide e-mail adressen?
- Staan in beide e-mail accounts e-mails?
- Kan of moet je kiezen of instellen met welke e-mail account je een e-mail verstuurd?

p.s. Ik vind het raar dat je op MyProximus e-mail account instellingen (SMTP) kunt of moet opgeven. Men is al aangemeld, men is al op de server, ... Ik kan verkeerd zijn maar ik vind het raar. Ik heb Telenet en daar vind ik zoiets niet.
Als Proximus niet een en ander veranderd heeft sedert een jaar of twee, dan zijn inloggen op My Proximus en inloggen op Proximus mail twee verschillende dingen. Ik meen me te herinneren dat het paswoord van de twee zelfs niet hetzelfde mocht zijn. Kan aanleiding geven tot veel verwarring. En overigens als je via Google naar Proximus mail gaat, ben je webmail aan het gebruiken en hebben die Mail en smtp setttings totaal geen zin.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 feb 2021, 10:23

ik heb dat eens nagekeken bij mij
via google naar myproximus = jefkewisteenspruimenhangen
via google naar proximus webmail (https://webmail.proximus.be) =jefkewisteenspruimenhangen
identiek dus
alle aliassen hebben dus datzelfde wachtwoord

alléén het tweede volwaardig mailadres heeft een ander wachtwoord
en moet er ingelogd worden bij proximus webmail met het tweede volwaardig mailadres en het andere wachtwoord dat bij die volwaardige account hoort

het eerste volwaardig mailadres is dus hetzelfde wachtwoord als van myproximus

Tara
Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
Locatie: Antwerpen

01 feb 2021, 14:10

Proximus wachtwoorden voor mail en myproximus zijn inderdaad hetzelfde.

Ter info : heb vandaag nog eens getracht proximus via hun 800-lijn te bellen - die is niet bereikbaar - dan maar via chat (want een klacht indienen per e-mail kan ik niet) - na 2 afgebroken chats werd me uiteindelijk beloofd "een dossier op te stellen" (wat binnen 48 uur bewerkt zou worden). Zover de service van Proximus!!

Ga dus nog efkes afwachten.
Jullie alvast bedankt voor jullie moeite om te helpen. Er zal wellicht niks anders opzitten dan de hele boel volledig terug te laten resetten of een andere provider (waar ik al meer dan 50 jaar klant ben)te zoeken.
Grtjs - Tara
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------