e-mail proximus-opgelost
-
Tara - Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
- Locatie: Antwerpen
Goeie avond panel ben terug van weggeweest (kanker heeft een tijdje roet in het eten gegooid). Ik ben blij dat ik weer, net zoals vroeger, beroep op jullie kan doen..blij ook dat Verhaeghen nog steeds een rots in de branding is.
Mijn probleem : ik werk met een skynet e-mailadres(al jàààren) heb recent mijn wachtwoord gewijzigd en sindsdien gaat mijn uitgaande post de mist in. Krijg steeds een foutmelding en het bericht wordt niet verstuurd.Heb alles met imap en relay in- en uitgaande post opnieuw geconfigureerd, op vraag van proximus mijn oudste basisadres gewijzigd (dat telefoontje met de technische dienst kostte heel wat tijd en men stuurde me met een kluitje in het riet als zou Proximus zelf technische problemen hebben) Er zijn inmiddels een aantal dubbele mappen verschenen die ik niet kan verwijderen dus ik zit vast.
Iemand enig idee hoe ik uit die soep uitgeraak?
Groeten - Tara
Mijn probleem : ik werk met een skynet e-mailadres(al jàààren) heb recent mijn wachtwoord gewijzigd en sindsdien gaat mijn uitgaande post de mist in. Krijg steeds een foutmelding en het bericht wordt niet verstuurd.Heb alles met imap en relay in- en uitgaande post opnieuw geconfigureerd, op vraag van proximus mijn oudste basisadres gewijzigd (dat telefoontje met de technische dienst kostte heel wat tijd en men stuurde me met een kluitje in het riet als zou Proximus zelf technische problemen hebben) Er zijn inmiddels een aantal dubbele mappen verschenen die ik niet kan verwijderen dus ik zit vast.
Iemand enig idee hoe ik uit die soep uitgeraak?
Groeten - Tara
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
-
Tara - Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
- Locatie: Antwerpen
mercikes voor jullie antwoord (is het niet zo dat ik via e-mail een melding krijg als sen.net leden antwoorden op een topic?).
@)Dag Verhaegen (lang geleden hè?)
Mijn email is gekoppeld aan skynet.
@ Sony
Servergegeves kloppen
Moet ik dit euvel nu trachten oplossen met Proximus of zijn er andere mogelijkheden?
grtjs - Tara
p.s. als ik een beetje knoei ligt dat aan het feit dat ik seniorennet zolang niet meer gebruikt heb - het is weer even wennen.
@)Dag Verhaegen (lang geleden hè?)
Mijn email is gekoppeld aan skynet.
@ Sony
Servergegeves kloppen
Moet ik dit euvel nu trachten oplossen met Proximus of zijn er andere mogelijkheden?
grtjs - Tara
p.s. als ik een beetje knoei ligt dat aan het feit dat ik seniorennet zolang niet meer gebruikt heb - het is weer even wennen.
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
-
Tara - Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
- Locatie: Antwerpen
@ Hiviane
Mijn programma is proximus mail
nog efkes ter info voor jullie :
heb maar 1 e-mailadres, werk met windows10, heb nog "ouwerwetse" gsm (i-phone gekregen maar moet nog leren gebruiken voor ik overschakel)
Tara
Mijn programma is proximus mail
nog efkes ter info voor jullie :
heb maar 1 e-mailadres, werk met windows10, heb nog "ouwerwetse" gsm (i-phone gekregen maar moet nog leren gebruiken voor ik overschakel)
Tara
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
- Locatie: Spanje
Hola Tara,
Dat zou de dubbele mappen kunnen verklaren. Elk e-mail adres (als het een aparte mailbox is) heeft zijn eigen mappen. Dit zijn standaard mappen die kan men niet verwijderen. Die worden automatisch verwijderd als het e-mail adres verwijdert wordt, maar dan ben je ook alle e-mails kwijt die er in staan.
Dit is op zich geen probleem.
Wat betreft het probleem met verzenden moet je eens kijken welk e-mail adres je gebruikt om te verzenden en of de instellingen (SMTP server) van dat e-mail adres juist zijn.
Dat zal een vergissing zijn. Een programma proximus mail bestaat niet en proximus webmail zal het ook niet zijn want daar moet je geen instellingen doen. Ik vermoed dat je werkt met Windows Mail.
Begrijp ik het goed dat je het e-mail adres hebt gewijzigd? Dan heb je er nu twee?Tara schreef: op vraag van proximus mijn oudste basisadres gewijzigd ... Er zijn inmiddels een aantal dubbele mappen verschenen die ik niet kan verwijderen dus ik zit vast.
Dat zou de dubbele mappen kunnen verklaren. Elk e-mail adres (als het een aparte mailbox is) heeft zijn eigen mappen. Dit zijn standaard mappen die kan men niet verwijderen. Die worden automatisch verwijderd als het e-mail adres verwijdert wordt, maar dan ben je ook alle e-mails kwijt die er in staan.
Dit is op zich geen probleem.
Wat betreft het probleem met verzenden moet je eens kijken welk e-mail adres je gebruikt om te verzenden en of de instellingen (SMTP server) van dat e-mail adres juist zijn.
-
Tara - Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
- Locatie: Antwerpen
@ hovel
instellingen uitgaande mail SMTP
uitgaande server : relay-proximus
verbindingsbeveiliging : SSL/TLS
serverpoort : 587
authentificatie : als ingekomen server
gebruikersnaam : e-mailadres
ww : ........
mijn mails vraag ik op :
Google
my proximus (met wachtwoord)
Telefonisch heb ik al iedere stap met het proximus contact call center doorgenomen, men komt er niet uit. Vermits ik via e-mail geen contact met hen kan maken (UIT-box ligt lam) ben ik dus gegijseld..is er nog licht in de tunnel?
Tara
instellingen uitgaande mail SMTP
uitgaande server : relay-proximus
verbindingsbeveiliging : SSL/TLS
serverpoort : 587
authentificatie : als ingekomen server
gebruikersnaam : e-mailadres
ww : ........
mijn mails vraag ik op :
my proximus (met wachtwoord)
Telefonisch heb ik al iedere stap met het proximus contact call center doorgenomen, men komt er niet uit. Vermits ik via e-mail geen contact met hen kan maken (UIT-box ligt lam) ben ik dus gegijseld..is er nog licht in de tunnel?
Tara
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
-
verhaegen - Support SeniorenNet
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
- Locatie: kapellen
is der daar bij proximus dat nieuw mailadres ook wél aangemaakt ?
want ge kunt zoveel adressen maken in het mailprogram als men wil , maar als der bij proximus dat adres niet aangemaakt is dan gaat het niet
je zal moeten inloggen bij proximus en daar uw mailadressen nakijken , of ze daar echt wél staan
want ge kunt zoveel adressen maken in het mailprogram als men wil , maar als der bij proximus dat adres niet aangemaakt is dan gaat het niet
je zal moeten inloggen bij proximus en daar uw mailadressen nakijken , of ze daar echt wél staan
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
- Locatie: Spanje
U gebruikt dus proximus webmail.Tara schreef: ↑31 jan 2021, 15:25@ hovel
instellingen uitgaande mail SMTP
uitgaande server : relay-proximus
verbindingsbeveiliging : SSL/TLS
serverpoort : 587
authentificatie : als ingekomen server
gebruikersnaam : e-mailadres
ww : ........
mijn mails vraag ik op :
my proximus (met wachtwoord)
Telefonisch heb ik al iedere stap met het proximus contact call center doorgenomen, men komt er niet uit. Vermits ik via e-mail geen contact met hen kan maken (UIT-box ligt lam) ben ik dus gegijseld..is er nog licht in de tunnel?
Tara
Ik heb zelf geen proximus dus ik kan het niet helemaal bekijken.
- Wat gebeurt er bij het verzenden? Krijg je een foutmelding? Wat is deze exact?
- Bovenstaande instellingen gelden voor beide e-mail adressen?
- Staan in beide e-mail accounts e-mails?
- Kan of moet je kiezen of instellen met welke e-mail account je een e-mail verstuurd?
p.s. Ik vind het raar dat je op MyProximus e-mail account instellingen (SMTP) kunt of moet opgeven. Men is al aangemeld, men is al op de server, ... Ik kan verkeerd zijn maar ik vind het raar. Ik heb Telenet en daar vind ik zoiets niet.
-
Tara - Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
- Locatie: Antwerpen
@verhaeghen
Proximus geeft slechts 1 e-mailadres op en dat is correct - ik veranderde echter mijn wachtwoord en op dat moment begon de rommel met dubbele mappen en blokkeren van uitgaande post - ik krijg de volgende melding "er is een fout opgetreden in de server waardoor deze het verzoek niet kan uitvoeren"
Trouwens dezelfde melding krijg ik al als ik mijn mailbox open.
Proximus geeft slechts 1 e-mailadres op en dat is correct - ik veranderde echter mijn wachtwoord en op dat moment begon de rommel met dubbele mappen en blokkeren van uitgaande post - ik krijg de volgende melding "er is een fout opgetreden in de server waardoor deze het verzoek niet kan uitvoeren"
Trouwens dezelfde melding krijg ik al als ik mijn mailbox open.
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
-
verhaegen - Support SeniorenNet
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
- Locatie: kapellen
ja als dat proximus mail is
maar je kan daar ook 2 accounts hebben
mijn 2 de bv.
kijk dat eens na bij u op myproximus webmail
het beginblad is dit (2 staan der dus bij mij , het 2 de heb ik dus die 2 voorbeelden printscreens gezet )
maar ik denk dat ik in het printscreen hieronder meer duidelijkheid geeft qua dat wachtwoord veranderd gehad te hebben
maar je kan daar ook 2 accounts hebben
mijn 2 de bv.
kijk dat eens na bij u op myproximus webmail
het beginblad is dit (2 staan der dus bij mij , het 2 de heb ik dus die 2 voorbeelden printscreens gezet )
maar ik denk dat ik in het printscreen hieronder meer duidelijkheid geeft qua dat wachtwoord veranderd gehad te hebben
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
- Locatie: Merksem
Als Proximus niet een en ander veranderd heeft sedert een jaar of twee, dan zijn inloggen op My Proximus en inloggen op Proximus mail twee verschillende dingen. Ik meen me te herinneren dat het paswoord van de twee zelfs niet hetzelfde mocht zijn. Kan aanleiding geven tot veel verwarring. En overigens als je via Google naar Proximus mail gaat, ben je webmail aan het gebruiken en hebben die Mail en smtp setttings totaal geen zin.hovel schreef: ↑31 jan 2021, 16:29U gebruikt dus proximus webmail.Tara schreef: ↑31 jan 2021, 15:25@ hovel
instellingen uitgaande mail SMTP
uitgaande server : relay-proximus
verbindingsbeveiliging : SSL/TLS
serverpoort : 587
authentificatie : als ingekomen server
gebruikersnaam : e-mailadres
ww : ........
mijn mails vraag ik op :
my proximus (met wachtwoord)
Telefonisch heb ik al iedere stap met het proximus contact call center doorgenomen, men komt er niet uit. Vermits ik via e-mail geen contact met hen kan maken (UIT-box ligt lam) ben ik dus gegijseld..is er nog licht in de tunnel?
Tara
Ik heb zelf geen proximus dus ik kan het niet helemaal bekijken.
- Wat gebeurt er bij het verzenden? Krijg je een foutmelding? Wat is deze exact?
- Bovenstaande instellingen gelden voor beide e-mail adressen?
- Staan in beide e-mail accounts e-mails?
- Kan of moet je kiezen of instellen met welke e-mail account je een e-mail verstuurd?
p.s. Ik vind het raar dat je op MyProximus e-mail account instellingen (SMTP) kunt of moet opgeven. Men is al aangemeld, men is al op de server, ... Ik kan verkeerd zijn maar ik vind het raar. Ik heb Telenet en daar vind ik zoiets niet.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
- Locatie: kapellen
ik heb dat eens nagekeken bij mij
via google naar myproximus = jefkewisteenspruimenhangen
via google naar proximus webmail (https://webmail.proximus.be) =jefkewisteenspruimenhangen
identiek dus
alle aliassen hebben dus datzelfde wachtwoord
alléén het tweede volwaardig mailadres heeft een ander wachtwoord
en moet er ingelogd worden bij proximus webmail met het tweede volwaardig mailadres en het andere wachtwoord dat bij die volwaardige account hoort
het eerste volwaardig mailadres is dus hetzelfde wachtwoord als van myproximus
via google naar myproximus = jefkewisteenspruimenhangen
via google naar proximus webmail (https://webmail.proximus.be) =jefkewisteenspruimenhangen
identiek dus
alle aliassen hebben dus datzelfde wachtwoord
alléén het tweede volwaardig mailadres heeft een ander wachtwoord
en moet er ingelogd worden bij proximus webmail met het tweede volwaardig mailadres en het andere wachtwoord dat bij die volwaardige account hoort
het eerste volwaardig mailadres is dus hetzelfde wachtwoord als van myproximus
-
Tara - Lid geworden op: 29 jan 2006, 16:42
- Locatie: Antwerpen
Proximus wachtwoorden voor mail en myproximus zijn inderdaad hetzelfde.
Ter info : heb vandaag nog eens getracht proximus via hun 800-lijn te bellen - die is niet bereikbaar - dan maar via chat (want een klacht indienen per e-mail kan ik niet) - na 2 afgebroken chats werd me uiteindelijk beloofd "een dossier op te stellen" (wat binnen 48 uur bewerkt zou worden). Zover de service van Proximus!!
Ga dus nog efkes afwachten.
Jullie alvast bedankt voor jullie moeite om te helpen. Er zal wellicht niks anders opzitten dan de hele boel volledig terug te laten resetten of een andere provider (waar ik al meer dan 50 jaar klant ben)te zoeken.
Grtjs - Tara
Ter info : heb vandaag nog eens getracht proximus via hun 800-lijn te bellen - die is niet bereikbaar - dan maar via chat (want een klacht indienen per e-mail kan ik niet) - na 2 afgebroken chats werd me uiteindelijk beloofd "een dossier op te stellen" (wat binnen 48 uur bewerkt zou worden). Zover de service van Proximus!!
Ga dus nog efkes afwachten.
Jullie alvast bedankt voor jullie moeite om te helpen. Er zal wellicht niks anders opzitten dan de hele boel volledig terug te laten resetten of een andere provider (waar ik al meer dan 50 jaar klant ben)te zoeken.
Grtjs - Tara
"A journey of a thousand miles begins with the first step!"
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------