Thunderbirt email instellen-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 nov 2020, 12:25

Ik heb het gehad met Thunderbirt email, ik heb die wel met al mijn email adressen op de laptop, maar op de vaste PC krijg ik die er niet meer op.
Na thuiskomst van vakantie ,en bij het openen van thunderbirt op de PC kreeg ik het bericht om het wachtwoord opnieuw in te stellen, en die gaf aan dat het niet goed was,na verschillende pogingen, heb ik dan thunderbirt er volledig afgedaan , en opnieuw het laatste nieuwe thunderbirt opgezet, het Gmail email dat ging, maar het hotmail adres,dat krijg ik er niet op ,krijg de melding dat het account al bestaat,en dat de server outlook 365 niet juist was,dacht dat het automatisch gebeurde , niet dus,zou dat outlook email iets zijn, maar ik heb begrepen dat dat niet gratis is,of zijn er nog andere emails die ook goed zijn?
mijn provider is proximus en op de PC staat ook increditmail, die werkt goed, maar dat is alleen voor mijn persoonlijk email adres.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

07 nov 2020, 17:15

SMTP: smtp.office365.com

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 nov 2020, 18:04

verhaegen schreef:
07 nov 2020, 17:15
SMTP: smtp.office365.com
Op de laptop staat;
servertype IMAP-mailserver poort 993
servernaam imap-mail.outlook.com

wat op het screenschot is wel degelijk smtp.office365.com(die komt van de laptop), en dat is ook zo op de PC, maar dan krijg in de foutmelding dat smtp.office365.com geen verbinding heeft.

Afbeelding
Bijlagen
afbeelding.png
afbeelding.png (17.41 KiB) 954 keer bekeken
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

07 nov 2020, 18:22

die staat op imap zien ik
al eens geprobeerd op pop3 ?

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

08 nov 2020, 10:55

Bij mij staat er voor smtp de server smtp.live.com poort 587 , normaal paswoord, STARTTLS, en daat werkt perfekt.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

08 nov 2020, 11:52

tokkio schreef:
07 nov 2020, 18:04
maar dan krijg in de foutmelding dat smtp.office365.com geen verbinding heeft.
Welke foutmelding krijg je exact?

Ik heb zojuist mijn outlook e-mail account xxxx@outlook.be toegevoegd aan Thunderbird. Een fluitje van een cent. Men moet niets instellen. De correcte gegevens worden automatisch ingesteld.

Een e-mail versturen vanuit dit account in Thunderbird werkte niet direct. Ik kreeg een foutmelding en een e-mail die mij vertelde dat ik eerst moest aanmelden op https://outlook.live.com/owa/ en een verificatie proces doorlopen. Daarna werkt het verzenden wel.

Mijn foutmelding was:
Afbeelding

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

08 nov 2020, 16:00

Ik weet het niet, denk eerder dat Microsoft probeert stokken in de wielen te steken,ik heb juist op
https://outlook.live.com/owa/ eens aangemeld, het email adres was wel op tokkio, maar als ik het wachtwoord invoerde kreeg ik de melding wachtwoord niet juist,ik ben nu op de laptop, en hier werkt alles met het email adres ,en wachtwoord wel goed.
en het is mij opgevallen dat ik na dat we 2 maand weg waren ik op de PC ,al direct de update melding kreeg, en na dat die gedaan was,zag ik dat dat icoon van Malwarebytes weg was, en als ik de thunderbirt mail opendeed, ik het paswoord moest invoeren, en de melding paswoord niet juist.
Ook moet ik nog zeggen , als we weg waren met de camper, en ik op de camping in Frankrijk en Spanje ,mij inlogde, ik van Google de melding kreeg dat er is ingelogd op een vreemde locatie, en dan moet ik de stappen ondernemen dat ik het wel was.
Maar ik heb gisteren, alles van thunderbirt setup dat ik vond op de PC er afgedaan,en morgen ga ik een volledig nieuwe thunderbirt er opzetten en dan eens zien of het lukt met die e-mails installatie.
Big Brodder he microsoft/google ,en een beetje boos als men een alternatief programma browser of e-mail neemt.
Tja , als ik het morgen niet kan oplossen, dan laat ik de kleinkinderen er eens naar zien,die fiksen dat wel.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 nov 2020, 19:12

als we weg waren met de camper, en ik op de camping in Frankrijk en Spanje ,mij inlogde, ik van Google de melding kreeg dat er is ingelogd op een vreemde locatie
nogal logisch vind u niet ?
u maakte verbinding vanaf een andere plaats dan gewoonlijk
denk eerder dat Microsoft probeert stokken in de wielen te steken
daar houd microsoft zich niet mee bezig hoor
ik vraag me af waarom sommige mensen toch persé die hotmail naam willen blijven houden
is net zoals het vroegere pandorra naam , nu telenet
en het vroegere skynet naam , nu proximus
zijn allemaal in uitdovend beleid
hotmail is nu outlook.com

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

08 nov 2020, 19:15

tokkio schreef:
08 nov 2020, 16:00
Ik weet het niet, denk eerder dat Microsoft probeert stokken in de wielen te steken,
Meestal ligt het probleem bij de gebruiker.
tokkio schreef:
08 nov 2020, 16:00
ik heb juist op https://outlook.live.com/owa/ eens aangemeld,
... heb je kunnen aanmelden? ...
tokkio schreef:
08 nov 2020, 16:00

het email adres was wel op tokkio, maar als ik het wachtwoord invoerde kreeg ik de melding wachtwoord niet juist,
Als je die melding krijgt dan is dat ook zo. e-mailadres/wachtwoord combinatie niet juist.
tokkio schreef:
08 nov 2020, 16:00
ik ben nu op de laptop, en hier werkt alles met het email adres ,en wachtwoord wel goed.
"en wachtwoord" zeg je, ben je zeker? Heb je het wachtwoord opnieuw ingegeven?
Normaal moet je dat (in Thunderbird) maar een keer ingeven, daarna wordt dat onthouden.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

08 nov 2020, 19:27

Hotmail, msn, live, Pandora, skynet zal altijd blijven.
Ik zie niet in waarom dat zal verdwijnen.
Als je na vele jaren geregistreerd bent op vele websites, de overheid.....
De eerste abonnees van Telenet hebben het voorrecht om pandora blijven te gebruiken.
Mails zullen altijd aankomen maar als je verstuurt is het met telenet.be.
En ik zie ook het nut niet in waarom een hotmailadres in Thunderbird laten toekomen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 nov 2020, 19:31

degeen die nog een pandorra hebben kunnen dat blijven gebruiken , maar die sterven uit hoor (die gebruikers dus ook hun pandorra)
en nieuwe pandorra's kan men niet méér aanmaken
dat noemt men een uitdovingsbeleid
net hetzelfde voor skynet dat nu proximus is
je zegt het zelf eigenlijk al :
Mails zullen altijd aankomen maar als je verstuurt is het met telenet.be
een nieuwe skynet kan je ook niet meer aanmaken
en versturen moet ook met proximus.be
zelfs een nieuwe alias op een skynet mail moet men proximus nemen

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

08 nov 2020, 19:52

verhaegen schreef:
08 nov 2020, 19:31
degeen die nog een pandorra hebben kunnen dat blijven gebruiken , maar die sterven uit hoor (die gebruikers dus ook hun pandorra)
Dan zullen ze 'hopelijk' nog een aantal jaren moeten wachten tot mijne pandora uitsterft.
In 2004 is de verandering gekomen, dus iemand die 20 jaar was is er nu 36. Die gaat nog lang pandora kunnen gebruiken voor zijn/haar mails.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 nov 2020, 19:54

je zou ervan verschieten hoe vlug de meerderheid ervan verdwijnt
wisselen van providers wegens .....
naamvoering , enz.


in 2004
Nieuwe klanten van internetverdeler Telenet krijgen geen e-mailadres meer dat eindigt op @Pandora.be. Op termijn moeten alle pandora-adressen verdwijnen. De 417.000 klanten van Telenet bereik je voortaan op @telenet.be. ,,Wij doen de verandering voor de duidelijkheid'', zegt Telenet-woordvoerster Paskal Deboosere,
https://www.nieuwsblad.be/cnt/go760bf5

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

08 nov 2020, 20:48

sacho schreef:
08 nov 2020, 19:27
En ik zie ook het nut niet in waarom een hotmailadres in Thunderbird laten toekomen.
Om de zelfde reden dat men gelijk welk ander e-mail adres in Thunderbird laat toekomen.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

09 nov 2020, 08:49

En om de reden dat ik 3 aktieve e-mail adressen heb, en ik lees die allemaal in hetzelfde Thunderbird venster.