wachtwoord email wijzigen en het volgende

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

kenhetniet
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:21
Locatie: Antwerpen

09 okt 2020, 21:49

ik kan via "mijn telenet" het wachtwoord van mijn gebruikersnaam wijzigen. en daarmee later ook gewoon inloggen op bv telemeter
Voor zover ik begrijp is dat dan ook automatisch in orde voor telenet webmail
Maar hoe zit dat dan met andere email-programm's op deze pc
ik gebruik als vast emailprogramma Thunderbird - moet ik daar ook het nieuwe wachtwoord ergens instellen en waar en hoe ?
hetzelfde met emailprogramma van windows 10 - mail - en outlook mail --moet daar ook ergens het nieuwe wachtwoord ingesteld worden ?
reden van mijn vraag - ik gebruik al jaren hetzelfde wachtwoord en lees dat het beter is je wachtwoord af en toe eens te veranderen.
Windows 11 home - - 8Gb DDR4 - 64 bits systeem- iintel(r)core ( tm) i5-10400 512 GB
intel(r) optane H10
windows defender - - malwarebytes

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

10 okt 2020, 17:14

kenhetniet,

Ik heb enkele dagen geleden hetzelfde voorgehad.
Nadat ik in Telenet mijn wachtwoord had gewijzigd, kon ik in mijn e-mailprogramma Thunderbird geen e-mails meer ontvangen of vezenden.
Als ik dit dan toch probeerde, verscheen in Thunderbird een schermpje met de vraag om mijn paswoord (= het nieuwe van Telenet) in te geven en door te sturen. Ik moest er wel een vinkje bijplaatsen om te bewaren. Ik moest dit doen zowel om in Thunderbird een bericht te kunnen ontvangen als er een te versturen.
Nadien werkte Thunderbird terug normaal, zoals voorheen.

kenhetniet
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:21
Locatie: Antwerpen

10 okt 2020, 20:26

Elvee


bedankt voor je antwoord - zo is het me wel duidelijk
Windows 11 home - - 8Gb DDR4 - 64 bits systeem- iintel(r)core ( tm) i5-10400 512 GB
intel(r) optane H10
windows defender - - malwarebytes

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 nov 2020, 09:50

bij dergelijk systeem
verscheen in Thunderbird een schermpje met de vraag om mijn paswoord (= het nieuwe van Telenet) in te geven en door te sturen. Ik moest er wel een vinkje bijplaatsen om te bewaren
kan het soms voorkomen dat er af en toe toch een fout voorkomt
dat komt omdat er dan 2 paswoorden in die acount programmatie zitten , en soms automatisch het verkeerde ingevuld wordt door het programma
best is eigenlijk héél de acount met het vergane paswaaord te verwijderen , het program terug te starten en opnieuw volledig het acount aan te maken met het nieuwe paswoord
zodat het oude echt wég is