bericht blijft in Postvak UIT

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

26 jul 2020, 09:29

Inderdaad, nu heb je de instellingen van je skynet.be account. Je kunt nu best de instellingen even op papier zetten (IMAP, server namen, poorten (587 e.d.) enz...) en die vergelijken met de instellingen van je skynet account. Als die identiek zijn (buiten de namen skynet of skynet.be) dan kun je van één van de twee al je mails verslepen naar de zelfde mappen in de andere. Het leeggemaakte account kun je dan verwijderen.
En dat "Outlook gegevensbestand" account, heb je dat om een of andere reden zelf aangemaakt? Wat zijn daar de instellingen van?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 jul 2020, 09:59

Heb daar in het verleden ook eens mee te maken gehad: bericht in "Postvak Uit" was niet weg te krijgen.
Er is me toen een oplossing voor het probleem voorgesteld door het "Postvak Uit" volledig te verwijderen en dat werkte.

Flurk
Lid geworden op: 04 jan 2003, 18:17
Locatie: Roeselare

26 jul 2020, 10:27

Beste hviane,

Probleem er is maar één account, om in onderstaand scherm te komen moet ik in die account op wijzigen klikken

Afbeelding

Die zo gezegde andere account (die geen echte account is) staat in Gegevensbestanden en daar kan ik niet via wijzigen naar het scherm met de instellingen gaan
Laatst gewijzigd door Flurk op 27 jul 2020, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
HP Envy 700-209eb
2 TB 12 GB x64 processor - Intel i7-4770
Windows 10 - Firefox

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 jul 2020, 10:41

Flurk, inderdaad het "Postvak Uit" is niet zomaar te verwijderen daar moet je wat dieper voor "spitten" ik heb het toen ongeveer zo gedaan: https://service.d-hosting.nl/index.php? ... View/12/9/

Flurk
Lid geworden op: 04 jan 2003, 18:17
Locatie: Roeselare

26 jul 2020, 11:18

Aan hviaene,

Dat "Outlook gegevensbestand" account is er gekomen of stond er al toen ik van Proximus moest overschakelen van POP3 naar IMAP. Zonder die overschakeling zou mijn mail niet meer functioneren.

Aan Paul Siemons,

De door u voorgestelde oplossing is om een bericht uit Postvak UIT te verwijderen. Daar heb ik geen probleem mee een paar klikken en het bericht is weg.
Wat wel het probleem is dat bij het verzenden van een bericht, dit naar Postvak UIT gaat van een zo gezegde andere account (wat dan ook geen echte account is).

Heb ook gezocht in Windows - Gebruikers -mijn naam - AppData - Local - Microsoft - Outlook maar daar staat geen Postvak UIT. Is er nog een andere plaats waar ik die map kan vinden?

Jullie zijn alvast bedankt voor jullie geduld en raadgevingen.
HP Envy 700-209eb
2 TB 12 GB x64 processor - Intel i7-4770
Windows 10 - Firefox

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 jul 2020, 11:37

Heb niet alles gevolgd hier, misschien keek ik erover. Die mail die daar in "Postvak Uit" staat is die verzonden? Ik bedoel hebben alle geadresseerden die ontvangen?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

27 jul 2020, 08:56

@ Flurk
Je hebt natuurlijk in realiteit maar één mail account. Maar in outlook kun je meerdere verschillende accounts instellen. Je zou er bijv. ook een gmail account mee kunnen lezen.
Probleem is dat jij onder twee verschillende namen nl. xxxxx@skynet.be en xxxx@skynet hetzelfde skynet account aanspreekt.
Dat je op instellingen wijzigen moet klikken om dat scherm te zien is niet belangrijk zolang je er in eerste instantie niks in wijzigt. Als je niet zeker bent, kun je altijd de knop Annuleren gbruiken.
Maar zolang jij niet aangeeft óf en welke verschillen er zijn tussen die twee accounts, kom je geen stap verder. En blijf in Godsnaam in dit stadium van die gegevensbestanden af.

Flurk
Lid geworden op: 04 jan 2003, 18:17
Locatie: Roeselare

27 jul 2020, 08:58

Aan E.T.

Nee van uit Postvak UIT wordt niets verzonden.
HP Envy 700-209eb
2 TB 12 GB x64 processor - Intel i7-4770
Windows 10 - Firefox

Flurk
Lid geworden op: 04 jan 2003, 18:17
Locatie: Roeselare

27 jul 2020, 09:09

Voor wie nog raadgeving wil posten...

E-mail ontvangen in Outlook 2010 gaat zonder problemen. Een E-mail zenden vanaf Outlook 2010... de mail komt terecht in Postvak UIT van een niet werkende account.

De E-mail kan vanuit dit "account" niet worden verzonden maar wel worden verwijderd.

Belangrijk: Ik heb maar één werkend account in Outlook 2010, geen aliassen of iets dergelijks.

En ook dit nog: Zenden en ontvangen vanaf de website van Proximus (My Proximus) gaat zonder problemen. Dus aan de instellingen van mij mail account zal het niet liggen.

Gelieve met het hier bovende rekening te houden voor eventuele commentaar.
HP Envy 700-209eb
2 TB 12 GB x64 processor - Intel i7-4770
Windows 10 - Firefox

Flurk
Lid geworden op: 04 jan 2003, 18:17
Locatie: Roeselare

27 jul 2020, 10:09

Beste hviaene,

Ik dank u van harte voor de voorgestelde oplossingen, maar we geraken geen stap verder.

Ik heb (voor de zoveelste keer) maar één werkend account, bewijs is dat er met de Proximus mail er geen problemen zijn met dit account. Ik heb ook geen G-mail account of wat dan ook.

Het probleem doet zich voor sinds er een nieuwe automatische Windows update werd geïnstalleerd.

Mails versturen en ontvangen gaat prima via de Proximus website, dus zal ik mij vanaf nu daartoe beperken.

Nogmaals dank voor uw geduld en raadgevingen, maar laten we het hierbij houden.

Misschien is de enige oplossing een herinstalleren van Microsoft Office.

Vriendelijke groetjes en nogmaals dank aan ieder die mij wilde helpen,
HP Envy 700-209eb
2 TB 12 GB x64 processor - Intel i7-4770
Windows 10 - Firefox

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 jul 2020, 16:09

Elke e-mail komt in Postvak UIT tot die verzonden is ... dan gaat de mail naar MAP VERZONDEN.
Dat de mail blijft "hangen" heeft niet zozeer met het verzenden zelf te maken maar met een adresfout, in principe krijg je een bericht waarom je mail niet kon bezorgt worden. Soms staat de ontvanger op een zwarte lijst of soms sta je er zelf op. 8)
Belangrijk om te weten is dus of die mail die bij jouw daar blijft staan of die ooit verzonden/aangekomen is bij iedereen. Zowel CC als BCC.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Flurk
Lid geworden op: 04 jan 2003, 18:17
Locatie: Roeselare

27 jul 2020, 16:17

Beste E.T.

Als test zend ik een mail naar mijn eigen mail-adres. En gezien ik zonder problemen mailberichten van buiten uit kan ontvangen (ook diegene die ik vanuit Proximus naar mijzelf stuur), zal ik zeker niet op een zwarte lijst staan.
Van uit Proximus mail loopt alles perfect. Enkel Outlook geeft probleem.
HP Envy 700-209eb
2 TB 12 GB x64 processor - Intel i7-4770
Windows 10 - Firefox

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

27 jul 2020, 16:34

Wat ik zou voorstellen is eerst Mozilla Thunderbird te installeren, dan je Skynet mailaccount daar eerst configureren.
Als die werkt, je mails die je wil bewaren in je Office Outlook veilig stellen(opslaan in een zelf aangemaakte map) en daarna je account stopzetten in Office Outlook 2010.
Wat je ook kan doen is na het veilig stellen van de te bewaren mails, alle gegevens van je account noteren, Outlook account(s) verwijderen zodat die volledig leeg is en 1 account juist configureren.

Men zegt steeds Windows Live mail wordt niet meer ondersteund maar Office Outlook 2010 ook niet meer na 13 oktober 2020.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 jul 2020, 16:55

Flurk schreef:
27 jul 2020, 16:17
Als test zend ik een mail naar mijn eigen mail-adres.
En staat die dan ook in Postvak UIT?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Flurk
Lid geworden op: 04 jan 2003, 18:17
Locatie: Roeselare

27 jul 2020, 17:49

Beste E.T.

Alle mails die ik verzend van uit Outlook 2010 komen in Postvak UIT van een niet bestaande account terecht en worden niet verzonden. (bovenste account).

Daartegenover, alles wat ik vanaf de mail van de Proximus pagina verzend geven geen probleem. Die worden onmiddellijk verzonden en gaan niet naar Postvak UIT wel staan ze in de map Verzonden items (ook in de juiste Verzonden items map van de onderste Outlook account).

De onderste account op de eerste afbeelding is de enige account in dienst. Indien ik in "Gegevensbestanden" (zie tweede afbeelding) de onderste account verwijder, dan kan ik Outlook niet meer opstarten.

Afbeelding


Afbeelding
HP Envy 700-209eb
2 TB 12 GB x64 processor - Intel i7-4770
Windows 10 - Firefox