Ongewenste Mail

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

theor950
Lid geworden op: 13 feb 2015, 17:17

28 okt 2015, 01:15

Hallo , ken iemand , die heeft in Turkije op open wifi geweest in het Hotelverblijf . Na enige weken krijgen al zijn contact rare mailtjes binnen , ook ik , heb die persoon erop attent gemaakt , ik zelf heb de link niet aangeklikt die in de mail staat , want ik zag dat het niet normaal was , dat die persoon dergelijke emails rondstuurt . een beetje stom van hem dat met zijn officiele email van telenet ergens op een openbare wifi gaat , maar heeftcontact opgenomen met Telenet , en zouden dit onderzoeken . Ze hadden beloofd dat ze dit gingen oplossen . zo , 2 weken later , terug hetzelfde lied , , 4 mails kreeg ik binnen met telkens een andere link , maar met de zelfde begroeting , terug contact gemaakt met Telenet en nog eens beloven , dat de ze graag geloof ik bij Telenet , na 1 week , vandaag 27 oktober , 4 mails , zodus ge weet de rest , ik heb die persoon de raad gegeven bij Telenet , ofwel een ander IP adres vragen of gewoon naar Proximus gaan , wat vinden jullie daarvan ? oef een lange uitleg , sorry daarvoor . :roll: :lol:

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

28 okt 2015, 08:47

Of dit iets te maken heeft met het hotel of de open WiFi betwijfel ik.
Waarschijnlijk zit die persoon met malware of een virus op zijn PC. Die malware of dat virus kan die persoon ook thuis op zijn PC gekregen hebben.
DE enige die er iets kan aan doen is de eigenaar van die besmette PC.

De provider kan daar weinig aan veranderen tezij ze de mailbox van die persoon blokkeren en zelfs dan is het niet zeker dat dit helpt.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019