Opslagmappen.

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Lowieke34
Lid geworden op: 07 feb 2004, 17:01
Locatie: Mortsel

17 okt 2015, 14:05

Jongens,
Met het vooruitzicht om Windows 10 binnen te halen, (wat duurt dat lang zeg eer ik een bericht krijg daarvoor), zou ik mijn Opslagmappen, dus de mappen die ik zelf gemaakt heb in Windows Live Mail , willen veilig stellen.

Dat lukt mij maar niet! Ik wil dus een backup van deze opslagmappen opslaan op een usb-stick . Maar hoe doe ik dat :?:
Laatst gewijzigd door Lowieke34 op 18 okt 2015, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 10 - Deskcomputer
Browser: Microsoft EDGE
64-bits best. syst. x64-processor
NVIDEA GeForce GT 620
Primaire Harde Schijf: 1 TB
6,00 GB RAM
Microsoft Office 2007
Windows Live Mail
Norton 360 v.20.1.1.2

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

17 okt 2015, 18:25

Ik ga er van uit dat deze "opslagmappen" op je computer staan onder "documenten" ,als ze ergens anders staan vervang dan in mijn tekst "documenten" door de plaats waar die mappen wel staan.
1)open "documente". Normaal gezien opent er dan een venster waarin je al je mappen ziet staan. Verklein dan dit venster door te klikken op de twee vierkantjes rechts bovenaan op je scherm (tussen de - en het kruisje).Schuif dan dit verkleinde scherm opzij (klikken op band bovenaan, vasthouden en zo opzijschuiven)
2)plaats je stick en open hem .Ik ga er vanuit dat je weet hoe dat moet. Je zal dan weer een venster krijgen met daarin alles wat op uw stick staat.Als er niets op staat is het een leeg venster. Verklein ook dat venster zoals hierboven beschreven en verschuif het naast het vorige.

Nu klik je op één van de mappen die je wil op de stick zetten , vasthouden en verschuiven naar het venster van de stick. Je zal dan een een venstertje zien opengaan waarin staat wat je aan het doen ben . Normaal gezien is dat "kopiëren naar ... (de puntjes staan voor de naam van je stick)
Dan gewoon de muis loslaten en er zal begonnen worden met kopiëren van de map naar de stick. Er zal ook een venstertje verschijnen waarop je de vooruitgang van het kopiëren zal zien.
Als de eerste map gedaan is , doe je de tweede enz. tot alles wat je wil overplaatsen gedaan is.

Lowieke34
Lid geworden op: 07 feb 2004, 17:01
Locatie: Mortsel

18 okt 2015, 13:13

Flupke, ik ben in mijn vraagstelling niet zo duidelijk geweest. Ik had zeker moeten vermelden dat het hier de opslagmappen in Windows Live Mail betrof. Mijn excuses aan iedereen die aldus wellicht mijn vraag niet zo goed begrepen hebben.

Ik heb mijn vraag daarom aangepast zodat men weet waarover het gaat :oops: . En Flupke: denkt u dat uw oplossing in dit geval, dus in een e-mailprogramma, ook op dezelfde manier zou kunnen werken?
Windows 10 - Deskcomputer
Browser: Microsoft EDGE
64-bits best. syst. x64-processor
NVIDEA GeForce GT 620
Primaire Harde Schijf: 1 TB
6,00 GB RAM
Microsoft Office 2007
Windows Live Mail
Norton 360 v.20.1.1.2

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

18 okt 2015, 14:19

@lowieke

We kunnen dat ook lezen in gewone letters, haha.
Het maken van een BU is nog altijd haast hetzelfde als vroeger...
Is het wel nodig om een BU te maken vanaf Win7 ? Alles wordt immers online opgeslagen (in de wolkjes) als jij je regelmatig (of automatisch) aanmeldt bij Live Mail. Kan je ten alle tijden gegevens terugzetten zonder problemen, dus ook je eigen Opslagmappen, contactpersonen enz...
Maar als je een BU wilt maken van je eigen Opslagmappen dan kan je dat doen natuurlijk.
-Opslagmappen is Nederlands en in het Engels is dat Storage Folders.
De Engelse term kent LiveMail, maar kent de Nederlandse niet...
Hoe en waar vindt je dat bestand ?

-Eerst aanpassen.
Ga naar Config.scherm - Mapopties - Weergave - verplaats vinkje naar WEERGEVEN :

Afbeelding

Op die manier krijg je AppData te zien.
Dit is het pad naar Storage Folders :
Afbeelding
Ga naar C:\Gebruikers open die en kik op uw pc-naam
Klik AppData - klik Local - klik Microsoft - klik Windows Live Mail

RECHTSklik op Storage Folders :

Afbeelding

--Als je dus eerst eens klikt op Eigenschappen bij Storage Folders zie je meteen de grootte vh bestandje.

-Dus, eerst Mapopties aanpassen (Na de BU plaats het vinkje terug !)
-USB-stick of een ander medium verbinden met de pc.
-Stappen uitvoeren zoals hierboven, en klaar.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Lowieke34
Lid geworden op: 07 feb 2004, 17:01
Locatie: Mortsel

18 okt 2015, 17:08

Pcekspeer, super! Dat is nu het summum van een complete uitleg, en met zelfs voorbeelden daarbij. Zó kan het onmogelijk mis gaan. Dank u kerel.

U zegde ook dat bij het overschakelen naar Windows 10 deze opslagmappen automatisch zouden worden mee genomen. Fijn, dan heb ik twee kopies!

Nogmaals mijn dank voor dit superbe antwoord. Ge moet het maar doen hé!

Lowieke :o
Windows 10 - Deskcomputer
Browser: Microsoft EDGE
64-bits best. syst. x64-processor
NVIDEA GeForce GT 620
Primaire Harde Schijf: 1 TB
6,00 GB RAM
Microsoft Office 2007
Windows Live Mail
Norton 360 v.20.1.1.2

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

18 okt 2015, 17:25

@Lowieke

Online opslag = opslag" in the cloud" (in de wolken).
Vereiste is alleen dat je regelmatig bent aangemeld bij LiveMail, zo hou je je account actief.
Van niet-actieve accounts worden geen BU gemaakt.
Afbeelding
Dus, best van je automatisch te laten aanmelden, kan je het niet vergeten hé.

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Lowieke34
Lid geworden op: 07 feb 2004, 17:01
Locatie: Mortsel

20 okt 2015, 15:28

Pcekspeer,
Jammer, jammer, jammer! Het is me toch niet gelukt om een kopie van mijn Opslagmappen (Storage Folders) te maken. Ik had voor de duidelijkheid uw uitleg zelfs afgedrukt, in kleur nog wel. Ik liep telkens vast tót aan uw zin; "Op die manier krijg je AppData te zien".

Ik kreeg totaal niets te zien, niets bewoog! Ook na het intikken van het pad dat u aangaf naar "Storage Folders", gebeurde er niets dan de melding dat het niet gevonden kon worden!

Heb ik een ander computersysteem dan het uwe? (Bekijk even onderaan enkele gegevens van mij). Wat nu?
Windows 10 - Deskcomputer
Browser: Microsoft EDGE
64-bits best. syst. x64-processor
NVIDEA GeForce GT 620
Primaire Harde Schijf: 1 TB
6,00 GB RAM
Microsoft Office 2007
Windows Live Mail
Norton 360 v.20.1.1.2

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

20 okt 2015, 16:19

@Lowieke

Of het nu een XP of een 10 is . AppData wordt verborgen door Win.

Druk op de Win-toets en op de letter X
Klik op Config.scherm en klik op Mapopties - klik op Weergave.
Ook op video kan je dat volgen :
https://www.youtube.com/watch?v=jhvxwjXS0I4

Je hebt dus het vinkje verplaatst naar "bestanden weergeven" ? JA ? Neen ?

Ja ?Goed, dan zal AppData ook te gebruiken vallen, anders niet.
Lowieke, nu moet je AppData nog openen.
Kan je doen zoals hierboven aangegeven. Lukt je dat niet omdat je iets niet goed doet, probeer het dan zo.
Je gaat naar Computer - je opent die - je RECHTSklikt op de C/schijf en je klikt op OPENEN - in de lijst klik je op GEBRUIKERS en op Openen - in de lijst klik je op je pc-naam en op Openen - je klikt op AppData en klik op Openen
Afbeelding

En dan klik je op Local en op Openen.
Afbeelding

En zo ga je verder het pad af.

--Van diezelfde persoon zijn wel meerdere video's de moeite waard :
https://www.youtube.com/user/ebeaucourt/videos
:wink:
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 20 okt 2015, 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Lowieke34
Lid geworden op: 07 feb 2004, 17:01
Locatie: Mortsel

20 okt 2015, 16:32

Ok Pcekspeer: dat ga ik natuurlijk ook proberen. Maar niet meer vandaag. Ik moet het vrouwtje nu even gaan helpen met het avondeten :roll:
Windows 10 - Deskcomputer
Browser: Microsoft EDGE
64-bits best. syst. x64-processor
NVIDEA GeForce GT 620
Primaire Harde Schijf: 1 TB
6,00 GB RAM
Microsoft Office 2007
Windows Live Mail
Norton 360 v.20.1.1.2

Lowieke34
Lid geworden op: 07 feb 2004, 17:01
Locatie: Mortsel

21 okt 2015, 16:47

Pcekspeer! That"s it!

Gelukt! I'm a happy man! Er was steeds een klein dingetje dat ik over 't hoofd zag. Maar alles staat nu veilig en wel op een SD-kaartje.

Wat wel vreemd is is dat niet alle opslagmappen hun naam hebben behouden. De overgrote meerderheid hebben nu op het SD-kaartje als hoofdnaam: "Geïmporteer 663" of met "Geïmporteer 98f". Raar! Maar desalniettemin zie ik wel de correcte inhoud.

Zoals gezegd: ik ben een gelukkig man. Mijn excuses dat ik u zoveel werk heb bezorgd. Nogmaals mijn gemeende dank Pcekspeer!
Lowieke
Windows 10 - Deskcomputer
Browser: Microsoft EDGE
64-bits best. syst. x64-processor
NVIDEA GeForce GT 620
Primaire Harde Schijf: 1 TB
6,00 GB RAM
Microsoft Office 2007
Windows Live Mail
Norton 360 v.20.1.1.2