Telenet mail

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

09 okt 2015, 18:30

Hellokes iedereen, wegens omstandigheden heb ik mijn aansluiting bij Telenet moeten verlaten, en overschakelen naar een andere provider, namelijk Proximus.

In mijn Windows Live Mail stond natuurlijk mijn mailadres bij Telenet als standaard account.

Ik heb twee berichten opgesteld en verstuurd met mijn Telenet mail adres, maar ik krijg nu een foutmelding, zie op volgend screenshot
Afbeelding
Probleem is dat ik dit niet verstuurde bericht nergens kan vinden op mijn PC :twisted:

Weet er iemand waar dit bericht zou blijven "hangen"?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

09 okt 2015, 19:11

Vermoedelijk zal uw Telenet mailbox na een bepaalde tijd afgesloten worden.
Normaal moet ge nu uw mails verzenden via de SMTP server van uw huidige provider.
Je kan voorlopig nog de SMTP server van telenet gebruiken met andere instellingen (beveiligde verbinding)

smpt.telenet.be
poort 587 TLS
gebruikersnaam en paswoord
Voor de verbinding met de SMTP server is identificatie vereist.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

09 okt 2015, 19:33

Bedankt voor jouw antwoord Janneke :wink:
janneke dust2 schreef:Vermoedelijk zal uw Telenet mailbox na een bepaalde tijd afgesloten worden.
Janneke, blijkbaar heb ik te weinig informatie gegeven :oops: , op onze vorige woonst loopt Telenet gewoon verder, dus mijn mailbox blijft ook nog open, en dit zal pas stoppen als ik mijn Telenet contract opzeg :wink:

Normaal moet ge nu uw mails verzenden via de SMTP server van uw huidige provider.
Dat gebeurd nu reeds hoor, maar zoals ik schreef waren de instellingen van Windows Live Mail verkeerd, daar stond nog steeds mijn Telenet als standaard account, vandaar de mislukking

Je kan voorlopig nog de SMTP server van telenet gebruiken met andere instellingen (beveiligde verbinding)
Die hoef ik niet meer te gebruiken, als mijn mailverkeer zal nu via Proxymus gebeuren, en met mijn Gmail account als standaard account

smpt.telenet.be
poort 587 TLS
gebruikersnaam en paswoord
Voor de verbinding met de SMTP server is identificatie vereist.
Maar mijn vraag was eigenlijk waar zit dat niet verstuurde bericht, de bestemmeling kan het niet ontvangen hebben daar ik een foutmelding kreeg, maar het zit niet in mijn verzonden berichtne, en ook niet in mijn concepten.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

09 okt 2015, 20:00

Windows Live Mail heb ik nooit gebruikt ik kan dus weinig zeggen waar ge die geweigerde mail kan vinden.
Mogelijk is er wel iemand die WLM kent.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

09 okt 2015, 20:33

Danny. schreef: Maar mijn vraag was eigenlijk waar zit dat niet verstuurde bericht, de bestemmeling kan het niet ontvangen hebben daar ik een foutmelding kreeg, maar het zit niet in mijn verzonden berichtne, en ook niet in mijn concepten.

Groetjes
Danny
Danny,

't zal zeker nog in uw Postvak UIT zitten hé als t' niet verstuurt is :)

grt-jag. :wink:
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 okt 2015, 08:22

Jaguar, had ik maar een postvak uit, dan kon ik daar eens gaan kijken, maar ik heb dat blijkbaar niet :lol:
Afbeelding
En dat het nog steeds ergens verstopt zit bewijst mij het feit dat ik deze morgen, bij de opstart, opnieuw dat foutbericht gekregen heb :wink:

Ben eens mister Google gaan vragen en heb daar volgend gevonden
Afbeelding
en daar staat zowel een OUTBOX als enkele EML bestanden, zal die eens gaan bekijken :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 okt 2015, 08:36

En daar stond inderdaad wat ik niet meer kon vinden.

Voor mij is het opgelost.

Dank aan iedereen en groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Eli_
Lid geworden op: 14 dec 2014, 00:38

10 okt 2015, 10:41

Afbeelding

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

10 okt 2015, 11:29

Eli_ schreef:Afbeelding
@Eli, wat wil je hiermede aantonen?

Daar staat immers ook geen postvak uit te zien :roll:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Eli_
Lid geworden op: 14 dec 2014, 00:38

10 okt 2015, 11:42

Afbeelding