informatie

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

macao
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:16

01 okt 2015, 09:51

In windows 10 mail kan ik met mijn acounts van outlook en gmail alles doen maar met mijn telenet account krijg ik alleen de émails binnen maar ik kan geen verzenden,
Weet iemand raad,
Dank bij voor baat
Macao

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

01 okt 2015, 15:25

Met de foutmelding die je eerder schreef?
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=188393

Dat account verwijderen en weer invoeren volgens de instructies van je provider al geprobeerd?
Account toevoegen en dan Geavanceerde configuratie kiezen en Internet email waarschijnlijk.
Althans zo heb ik het moeten doen bij mijn provider. Niet Telenet overigens.

macao
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:16

01 okt 2015, 16:51

Dag Jurcaba,
Ik heb het zo geprobeerd zoals je hebt meegedeeld maar het helpt niet als ik een émail verstuur en ik ga kijken bij verzonden mails staat daar niets ik had die naar mijn gmail gestuurd maar daar komt niets binnen als ik dan klik op verzonden mails waar er uiteraard niets staat staat daar niet gesynchroniseerd ik klik dan op synchroniseren maar die bollekes blijven maar van links naar rechts gaan hetzelfde gebeurd bij concepten .
Dank bij voor baat,
Macao

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

01 okt 2015, 17:08

Account type IMAP4 gekozen? Niet POP dus.
Correcte email adres invoeren en correcte wachtwoord uiteraard.
Inkomende e-mail: imap.telenet.be
Uitgaande e-mail: smtp.telenet.be
Onderste onderste vier opties aanvinken.
Zo dus?
Anders eens account verwijderen, computer uitzetten, even wachten en weer opstarten. En nog eens proberen.

macao
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:16

01 okt 2015, 18:01

Beste Jurcaba,
Ik heb alles geprobeerd maar geen resultaat,
In ieder geval dank ik u voor de geboden hulp .
Beleefde groeten Macao

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

01 okt 2015, 19:06

Je hebt ook alle updates van Windows en ook van de Store (dus voor Apps)?
Er zijn een paar updates geweest die veel problemen hebben opgelost inmiddels.
Laatste update voor Windows 10 was KB3093266.

Er van uitgaande dat je alles correct hebt uitgevoerd probeer dit eens als je dat aandurft:
Probeer uw Windows applicaties te herstellen, dat kan als volgt:


1.Open het startmenu
2.Typ "powershell" zonder de dubbele quotes
3.Klik met de rechtermuisknop op powershell en voer deze uit als Administrator
4.Plak de volgende tekst in het venster wat verschijnt en druk op enter

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}



Wanneer alles klaar is kunt u de computer herstarten en uw Mail nogmaals testen.
Staat Hier en ook Hier

macao
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:16

01 okt 2015, 19:48

Beste Jurcaba ,
Ik vind het heel tof van u om zoveel mogelijk tips te geven wat betreft de updates die zijn allemaal binnen en ik denk dat ik even ga afwachten want die laatste handeling die je mij hebt gestuurd durf ik niet uitvoeren ik vind het wel eigenaardig dat ik de mails wel kan ontvangen maar geen mails verzenden .
Nogmaals bedankt en groeten ,
Macao

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

01 okt 2015, 20:03

Ik begrijp dat je dat niet direct aandurft, geen probleem hoor.
Eens met Telenet contact opnemen misschien?
Ik heb zelf geen Telenet dus kan je daar ook niet echt verder mee helpen dan datgene wat ik al schreef.
Het is toch graag gedaan :).

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

01 okt 2015, 20:08

Nog wat gevonden met afbeeldingen, maar zoals ik al eerder beschreef
Klik hier (eerder gepost door 'hovel')

Uiteraard moet je de gegevens die daar voor ingevuld zijn, vervangen door jouw eigen gegevens en die van jouw provider.

macao
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:16

03 okt 2015, 18:40

Beste Jurcaba,
IK wilde je laten weten dat het probleem is opgelost .
Ik had een proef gedaan om AVG te verwijderen en avast free te installeren en nu werkt alles normaal dit was maar ter informatie.
Groeten Macao

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

03 okt 2015, 19:58

Fijn dat je het toch nog zelf opgelost hebt op die manier.
Zo zie je maar, kan allerlei oorzaken hebben.
Ondanks dat ik het maar vreemd vind.
En niet bij iedereen dezelfde oorzaak en/of oplossing, helaas.
Bedankt om het te melden :)