Mozilla THUNDERBIRD - BackUps en Mails OPGELOST

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

17 sep 2015, 20:27

Beste,

Ik maak regelmatig BackUps van mijn mails in TH – via MozBackUp -.
Ik behoud ook al die gemaakte BackUps voor enkele maanden.

Bestaat er een programma waarmee ik IN die BackUps kan grasduinen om die te lezen ZONDER deze IN TH binnen te brengen.

Ik ben namelijk op zoek naar 3 mails die verdwenen zijn, maar die misschien in die BackUps zitten.

Graag uw tip.
Flamingo 8O
Laatst gewijzigd door FLAMINGOGENT op 02 okt 2015, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

17 sep 2015, 21:33

Waarom maak je dan een backup met MozBackup als je die niet wil gebruiken waar het voor bedoeld is? In Thunderbird gebruiken dus met "restore profile".
Ik heb de Engels versie, zal wel profiel herstellen zijn of zoiets in Nederlandse versie.
Zorgen dat je van je huidige Thunderbird profiel via MozBackup een complete backup maakt. Alles aanvinken dus. Die veilig opslaan en afblijven.

Dan één voor één die eerdere backups restoren/herstellen in Thunderbird via MozBackup. Thunderbird iedere keer sluiten tussendoor. Als je een mail gevonden hebt, sleep die naar bijv. je bureaublad als je die dicht bij de hand wil hebben. Dat is een kopie. Alle mails gevonden, sluit Thunderbird weer en plaatst die complete backup terug. Alsof er niks gebeurd is.....
Sleep die gevonden mails in Thunderbird als je wil. Klaar.

Of als je graag echt wil zoeken:
Maak een kopie van die backups. Verander de extensie van .pcv naar .zip
Waarschuwing negeren. Bestanden uitpakken en zoeken naar de mails. Openen met bijv. Wordpad of Notepad (niet de gewone kladblok, dat wordt niks)
Probleem is, je kan die slecht lezen door allerlei codes en ze staan vaak allemaal bij elkaar, dus begin dan maar eens te zoeken.....

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

18 sep 2015, 20:29

Beste Jurcaba,

Dank voor Uw uitgebreid antwoord.
Zal deze de volgende dagen eens allemaal uittesten.

Flamingo 8O
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

18 sep 2015, 20:33

Geen dank, succes met zoeken :).

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

24 sep 2015, 19:52

Besten,


Men heeft mij een programma toegezonden waarmee dit wel mogelijk is : *** mbox-vieuwer ***.
URL : http://sourceforge.net/projects/mbox-vi ... p_redirect

Wat moet men doen :
1. Ik heb dus via MozBackUp vele BackUps gemaakt van mijn mails in Thunderbird.
2. Deze opslag kopieer ik voor alle zekerheid als -kopij-
3. Deze kopij verander ik van extensie in "zip".
4. Deze "zip" laat ik door een Zip-progamma openen.
5. Ik open het programma mbox-vieuwer.
6. Linksboven open ik het "boekje" om een map te openen.
7. Ik zoek naar die geopende "zip" en open die.
8. En......... daar verschijnt de volledige inhoud.
9. Men kan dus een "mail" laten openen, maar ook bvb. de grote map waarin die mails opgeslagen zijn.

Zo heb ik een mail van 4 maanden terug kunnen openen, waar ik reeds lang naar op zoek was.
En dit alles ZONDER de BackUps in te brengen in mijn mailprogramma, hetgeen eventueel andere bestanden zou laten verdwijnen, met alle gevolgen van dien.

Dit programma "mbox-vieuwer" is dus een KIJK-programma.

Veel succes.
Flamingo
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

24 sep 2015, 20:05

Als dat jouw probleem oplost prima.
Dus toch via extensie veranderen. Dat programma was mij echter onbekend. Maar ik weet niet alles. Ik pretendeer dat ook niet :P

Ben wel benieuwd wie met 'men' bedoeld wordt.

En dit alles ZONDER de BackUps in te brengen in mijn mailprogramma, hetgeen eventueel andere bestanden zou laten verdwijnen, met alle gevolgen van dien.
Die verdwijnen niet als je het goed doet.
En je kan meer met die emails dan alleen 'bekijken', het blijven gewoon emails.