Bijlagen bij e-mail

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

fragil
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:04

11 sep 2015, 11:28

Heb pas nieuwe pc met windows 8.1 en de app "Mail" om mijn mails te lezen. Als ik een bestand, foto of scan wil meesturen krijg ik de melding : "Er is geen e-mailprogramma gekoppeld om de actie uit te voeren" "Installeer een e-mail programma".
Nochtans als ik controleer in "Programmatoegang en standaardprogramma's instellen" is "Huidig e-mailprogramma gebruiken" aangevinkt.
Bij "Standaardprogramma's instellen" staat bij Mail : Dit progrmma wordt voor alle geschikte bestandstypen gebruikt.
Hoe kan ik dit oplossen aub ?

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

11 sep 2015, 14:53

Doe je dat met rechts klik op die bijlage en Kopiëren naar, E-mailgeadresseerde ? Dus vanuit het bestand zelf dat als bijlage moet dienen.
Schijnt dat dat niet meer met de Windows 8.1 Mail app gaat, tenzij je een Microsoft account gebruikt. Dan zou dat wel nog moeten kunnen voor zover ik heb gelezen.
Gewoon als bijlage toevoegen aan een mail moet ook kunnen uiteraard.
Of een ander email programma gaan gebruiken, dan zou het wel weer gaan.

fragil
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:04

11 sep 2015, 15:05

Jurcaba schreef:Doe je dat met rechts klik op die bijlage en Kopiëren naar, E-mailgeadresseerde ? Dus vanuit het bestand zelf dat als bijlage moet dienen.
Schijnt dat dat niet meer met de Windows 8.1 Mail app gaat, tenzij je een Microsoft account gebruikt. Dan zou dat wel nog moeten kunnen voor zover ik heb gelezen.
Gewoon als bijlage toevoegen aan een mail moet ook kunnen uiteraard.
Of een ander email programma gaan gebruiken, dan zou het wel weer gaan.
Ik doe dit inderdaad met rechts klikken op die bijlage maar dat lukt niet.
Hoe moet ik een Microsoft account gebruiken ????

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

11 sep 2015, 15:17

Dus je meldt je ook niet bij je computer aan met een Microsoft account? Want dan zou die standaard in de Mail app moeten staan.

Heb je ook geen Hotmail account toevallig of Live. com, van vroeger tijden. Is allemaal Outlook.com tegenwoordig. Daar zou je nu ook een account kunnen maken.
Als je dat wel hebt moet je dat toevoegen als account in de Mail app. En dan zou het wel gaan las ik.
Of dus een ander email programma gaan gebruiken of gewoon als bijlage toevoegen aan een mail in de Mail app.