postbus van telenet voor verwijderde e-mails

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

janpietjoris
Lid geworden op: 25 nov 2008, 21:33
Locatie: 2540 Hove

12 sep 2015, 20:17

Ik heb (zoals iedereen twouwens) een massa e-mails met reklame waarin ik niet geinteresseerd ben en welke ik bijna dagelijks verplaats naar "verwijderde items" om ze daar definitief te verwijderen.
Nu blijkt er bij Telenet een postbus te bestaan waarin mijn mails blijven zitten.Er moeten er een enorm aantal inzitten;regelmatig krijg ik van ergens (ik denk ven Telenet) de vraag om deze mails te compressen.
Vraag:Kan ik deze postbus zelf leeg maken en wat moet ik daar voor doen?

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

12 sep 2015, 23:46

En heeft u die dan ook verwijder in uw map " verwijderd"?
Kijk eens in uw Webmail wat daar nog staat.
Gast

13 sep 2015, 07:22

Ik ben bij Proximus en kreeg ook veel reclamemails. Ze komen in mijn spamfolder binnen.
In de spamfolder heb ik niet de mogelijkheid om mij uit te schrijven onderaan de mail. Ik sleep ze naar " postvak in" en daar lukt het wel.
Was in het begin een werk van lange adem maar volgehouden en nu sporadisch dat ik er nog eentje binnen krijg

janpietjoris
Lid geworden op: 25 nov 2008, 21:33
Locatie: 2540 Hove

13 sep 2015, 11:01

Voor Paullamb
Ik heb steeds alle reklame mails verplaatst van "postvak in" naar "verwijderde items" en ze daar verwijderd.Ze zijn dus weg.Niettemin vraagt het systeem (ik denk telenet) om het volume mails te compresseren.
Ik begrijp ook niet goed wat u bedoelt met Webmail

Voor Dicksy
Spam en particuliere mails komen toch gemengd samen binnen in "postvak- in".Ik snap niet hoe uw computer onderscheid kan maken tussen spam in een spamfolder en particulier mails in "postvak in"
Gast

13 sep 2015, 11:16

Sorry JanPietJoris en toch is het zo.
Mijn persoonlijke mails komen in Postvak-In en reclamefolders wordt afgeleid naar spam, heeft dan wel een rode vermelding bovenaan dat mail werd afgeleid omdat......... Een verklaring kan ik niet echt geven, misschien eens zo ingesteld maar weet het niet meer.
Mijn vriendin heeft gekocht bij Damar en deze sturen ook aanbiedingen en reclame maar dat is omdat ze ingeschreven staat op de nieuwsbrief en deze komen dan weer wel in Postvak-IN meer bepaald Postvak Nieuwsbrieven.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

13 sep 2015, 12:22

Webmail , ga eens naar www.mijntelenet.be. Log in met uw gebruikersnaam en paswoord . Dan ziet u bovenaan rechts ook webmail staan, klik hierop en bekijk eens wat daar in de verschillende mappen staat.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

13 sep 2015, 21:45

Janpietjoris, het is niet zo dat e-mails ergens blijven zitten. Het is wel zo dat wanneer je e-mails verwijderd de gebruikte plaats niet direct wordt vrijgegeven. Daarom moet je af en toe de mail folders comprimeren om de niet meer gebruikte ruimte vrij te geven.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

13 sep 2015, 22:19

Oeps, Hovel, vanwaar komt deze theorie??

janpietjoris
Lid geworden op: 25 nov 2008, 21:33
Locatie: 2540 Hove

16 sep 2015, 14:18

Resultaat van jullie kommentaar op mijn oorspronkelijke vraag:
Ik vind in de webmail van telenet in totaal 86 SPAM mails en die gebruiken 86 MB volume.Deze mails beslaan een periode van 160715 tot 130915.In het postvak IN van het e-mail programma komen er dagelijks tientallen SPAM mails binnen (andere mails dan in de webmail) welke ik zelf moet verwijderen.
Vragen:Beslist telenet zelf welke mails SPAM zijn?
Verwijdert telenet deze mails na een zekere periode?
Hoe een SPAM mail van webmail slepen naar postvak in? (Dicksy)
Bij mij lukt dat niet
Als ik een nieuw e-mail bericht schrijf of ik lees binnengekomen berichten krijg ik af en toe een schermpje met de vraag of de windows mail data base mijn mails mag comprimeren.Waar kan ik deze data base vinden?
De mail folders waarover Hovel schrijft,zijn dit de mails getoond in de webmail waarover Paullamb schrijft?
Reeds 1 lichtpunt:de SPAM mails in de webmail van telenet waarvan ik het bestaan niet afwist

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

16 sep 2015, 14:29

Telenet bepaalt zelf wat SPAM is of u moet die optie uitschakelen in het beheer van uw mailbox in " mijn Telenet"

Als dat uitgeschakeld is kan u een zogezegde spam vanuit webmail forwarden naar uw adres en komt het in uw postvak in.

Over de andere vragen kan ik eigenlijk alleen maar antwoorden als ik de structuur van uw mappen zou zien.

janpietjoris
Lid geworden op: 25 nov 2008, 21:33
Locatie: 2540 Hove

22 sep 2015, 20:57

Terg uit verlof--
Bedankt voor alle reacties op mijn vragen