De jaren vijftig

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

senioorke
Lid geworden op: 24 aug 2006, 18:04

24 aug 2006, 18:21

In september wordt ik er zeventig en met mijn metekind van in de vijftig kijk ik regelmatig op het internet. Ik zie graag dingen van in onzen tijd. Maar meestal zijn dat amerikaanse toestanden. Tot wij gisteren iets heel moois zagen met ongeloofelijk veel over de jaren vijftig.
Als je ook eens wil kijken het staat op www.jaren50web.euromediarts.com
Groeten aan alle zeventig plussers van
Senioorke.

pirre
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:23
Locatie: borgerhout

24 aug 2006, 19:18

Afbeelding


Goede tip senioorke over deze site van de jaren 50.
Je moet geen 70 plusser zijn om geinteresseerd te zijn hoor,denk dat iedereen die,die periode meegemaakt heeft en naar de wereldtentoonstelling is geweest in 1958,intresse heeft in die tijd !!
Allezins bedankt voor de link !!

Hierboven een foto van één van de vele favorieten uit de jaren 50,en hieronder kan je ze beluisteren !!

KLIK HIEROP VOOR THE PLATTERS
SENIORENNET FOR EVER

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

26 aug 2006, 17:56

Afbeelding
Senioorke dit ken je waarschijnlijk ook wel.De jaren '50 waren de gouden jaren van de jukebox,elk cafe had er een.
Hier een wurlitzer,gebouwd ongeveer in de jaren 1947.Dit voor 78-toerenplaten.
Nu zijn dit verzamelingobjecten
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

pirre
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:23
Locatie: borgerhout

26 aug 2006, 19:59

Afbeelding

Afbeelding


Wie kent ze nog boven foto van BILL RAMSEY ,onderaan foto van het HAZY OSTERWALD SEXTET !!
heel populair toen in onze contreien,en te vinden op elke juke,box !!!
SENIORENNET FOR EVER
Gast

26 aug 2006, 21:06

Afbeelding

onze eerste .........een dure 250bfr :lol: :lol: in die tijd ,echt duur!!!!

Raafje
Lid geworden op: 24 aug 2006, 20:11

29 aug 2006, 21:05

Al was ik dan kind in de vijftiger jaren, toch heb ik er heeeeel, veeeel herinneringen aan, geboren in 1950 zijn het toch wel de eerste 10 jaar van mijn leven he! Als ik die televisie zie dan maakt mijn hart een sprongetje van herkenning. In gedachten zak ik weg terug naar zo ongeveer 1955 toen wij onze eerste televisie kregen, en daarmee naar Tante Hannie, en Dappere Dodo en de eerste keer dat ik ballet zag en een man in een malloit, en ik maar roepen dat die meneer in zijn blote bips aan het dansen was. En de melkman die nog met paard en wagen langs de deur kwam en door de het gerammel van de kar en het paard viel dan de zender op de t.v. weer uit en dan moest mijn vader weer het dak op klimmen om de mast bij te stellen en, en, en, en, oh zoveeeeel herinneringen....

Groetjes...Raafje (die opslag het fotoalbum op gaat zoeken!)
Jongens, meisjes wat een pech Dappere Dodo gaat weer weg, maaar hij komt de volgende keer met zijn avonturen weer.... zwaai, zwaai, dag Tante Hanny
"Gezond verstand is het best verdeelde goed op de wereld. Iedereen denkt er voldoende van te hebben."

wettel
Lid geworden op: 02 aug 2002, 15:37
Locatie: niet ver van 't water

30 aug 2006, 00:06

Nieuwjaarsbrieven, communieprentjes, telegrammen, pijpenrekken van weleer .... www.nieuwjaarsbrieven.be

Raafje
Lid geworden op: 24 aug 2006, 20:11

30 aug 2006, 00:22

Poezie-albums :lol: ik heb de mijne nog met alle mooie versjes en plaatjes. Mag ik die inscannen en plaatsen alhier? Nog eentje... pettycoats en bedelarmbandjes en de eerste nylonkousen waar mijn moeder geen enkele RAAD mee wist. Nog een, mijn papa die zijn rijbewijs ging halen in zo'n auto met van die enorme staartvinnen aan de achterkant en 5x zakte voor zijn rijbewijs omdat zo'n beetje het hele dorp was uitgelopen om hem aan te moedigen omdat hij een van de eerste was. En toen het eerste autootje wat kwam... een fiat 500, en daar werd ik dan achter in gepropt! Of die eerste wasmachine met zo'n wringer erbovenop, mijn eerste glaasje limonade gazeuse (Exota met prik dus!). Oh ik zal stoppen, misschien is het wel beter dat ik helemaal verdwijn, zoveel herinneringen, dan denk ik waar is de tijd gebleven van drie ballen in een netje, Sinterklaas met het rode tafelkleed als mantel, de vissekom met papieren visjes die je kon hengelen met magneetjes. Zeil op vloer met in de woonkamer een tapijt erop, niet op de slaapkamers, met van die stalen bedjes waar goed onderdoor gezwabbert kon worden :lol: De kolenkachel en de teil ervoor waar je (eenmaal per week) in werd gezet en gewassen. Herinneringen met een vraag in mijn achterhoofd tegenover de hedendaagse tijd enwel hoe wij het hebben gered om te overleven!

Raafje :cry:
"Gezond verstand is het best verdeelde goed op de wereld. Iedereen denkt er voldoende van te hebben."

pirre
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:23
Locatie: borgerhout

01 sep 2006, 22:32

Afbeelding
SENIORENNET FOR EVER

nienka.
Lid geworden op: 15 dec 2004, 18:38

01 sep 2006, 22:42

Geef nooit iets op, voordat je definitief verloren hebt, en zelfs dan nog...

pirre
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:23
Locatie: borgerhout

01 sep 2006, 22:47

Afbeelding Afbeelding

Onze nachtegaal uit de jaren 50 !!! :wink:


Afbeelding
Modern machien uit dien tijd ,ideaal voor plastrons door te draaien !! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
SENIORENNET FOR EVER

pirre
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:23
Locatie: borgerhout

02 sep 2006, 00:22

Afbeelding

De film the high and the mighty,hier kan ik nog een anekdote over vertellen

Als klein manneke van 9 jaar denk ik ,was ik met mijn vader deze film gaan zien in de brederodestraat op het zuid !
de meeste van ons die daar ooit aan die kant gewoond hebben,herrinneren zich nog wel dat daar op het einde van de brederode straat een klein cinemake was en ze noemden dat toen " HET BAKSKE"
Nu over die film weet ik uiterraard niets meer,maar de tune van de film die gefloten werd is mij steeds bijgebleven,maar de titel van de film niet !!!
Toevallig 40 jaar later was ik die tune aan het fluiten op mijn werk,een collega die toen 10 jaar ouder was als ik stapte op mij af en vroeg,hedde gij die film ook gezien ??
ik vroeg " welke ??
Die je aan het fluiten bent zei hij dat is uit de film
the high and the mighty,en zo heb ik 40 jaar later vernomen wat de titel van de film was !!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:




---------------------------------------------------------------------------- :P


DE SINKSENFOOR OP DE LEIEN IN 1952 !!!

AfbeeldingAfbeelding
SENIORENNET FOR EVER

pirre
Lid geworden op: 24 dec 2003, 21:23
Locatie: borgerhout

04 sep 2006, 20:05

WIE KENT DIT NOG ? :lol: :lol: :lol:



Afbeelding



senioorke / jadi / hugie / raafje / wettel / nienka , nog niets opgevallen ??
Afbeelding blijkbaar zijn wij de enigen die in de jaren 50 geleefd hebben !!! :lol: :lol:
SENIORENNET FOR EVER

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

04 sep 2006, 20:55

:lol: met een JOKARI heb ik nog veel gespeeld en ook met een DIABOLO !
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

04 sep 2006, 21:51

Afbeelding

Mechanische flipperkast wie herinnert zich dit nog.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.