In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 mar 2024, 09:22

Afbeelding

Goeiemorgen allemaal, :wink:
Hier voor de verandering regen
niks aan te doen.. :roll:
Ik wens jullie allen een fijn Paasweekend
en nee, we vergeten de klok niet te verzetten vanavond :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 mar 2024, 09:25

Een hele fijne verjaardag aan clive
hopelijk ben je bijna beter en zien we je terug
voor een babbeltje :lol:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

30 mar 2024, 09:53

Afbeelding
Gelukkige verjaardag Clive

Hallo iedereen,

Al de ganse ochtend motregen en een beetje grijs.
Ga straks beginnen aan de voorbereidingen voor morgen , want ik denk dat ze hier vroeg zullen zijn. Als de ukjes weten dat ze hier paaseitjes moeten rapen, is er geen houden meer aan. :D
Morgennamiddag zijn we dan uitgenodigd bij nichtje. Zo is de ganse familie nog eens samen.
Zoiets doen we op geregelde tijdstippen, want anders zie je elkaar niet meer. We vinden dat belangrijk.

Gisterennamiddag nog wat in de voortuin gewerkt. Nog enkele babbels gehad. Ja, dan hoor je het lief en leed van mensen.

Manlief is hier aan het dweilen, nochtans is het niet nodig , want als morgen al dat jong geweld binnen komt, zie je er niks meer van.

Dames, geniet van het Paasweekend .

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

30 mar 2024, 11:09

PRETTIGE VERJAARDAG CLIVE, en rap beter worden !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 mar 2024, 15:25

Afbeeldingc

Gelukkige Verjaardag, Clive!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 mar 2024, 15:29

Goede namiddag!
Echt een luie zaterdag vandaag.
Jongste is veilig en wel terug thuis.
Dat was heel fijn dat ik hun thuisreis kon volgen met een app-je.
Eigenlijk heb ik heel de tijd geweten waar ze zaten.
Dat dank ik aan de mama van zijn vriendin denk ik.

Verder ben ik me aan het amuseren met inscannen van foto's van al de huizen waar ik ooit gewoond heb. Dat zijn er veel. Het is dat je geen foto's mag maken van huizen zonder de toestemming van de bewoner, anders zou ik er de foto aan toevoegen van d huidige staat waarin ze zich bevinden. Wordt wel moeilijk want de huizen in de DRC zijn ofwel niet te vinden, ofwel afgebroken. Evenals het huis van mijn grootmoeder waar nu een autostrade over loopt....

Fijne paaszaterdag aan allen!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

30 mar 2024, 19:58

Voor Clive :
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag !
We duimen heel hard dat je je gauw weer beter mag voelen .
Afbeelding
Blijkbaar gaat er iets mis en kan ik geen prentje plaatsen .
Heel veel groeten en voor iedereen een goede nachtrust

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

31 mar 2024, 08:58

Afbeelding

Een fijne paaszondag voor iedereen :wink:
het weer wil wel niet mee, maar
daar kunnen we niks aan veranderen :roll:
Maak het gezellig en niet teveel chocolade
eitjes snoepen :oops:
Aangenaam lang weekend, en hebben jullie
niet vergeten de klok te verzetten??
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

31 mar 2024, 09:39

Goede morgen seizoentjes,

Vrolijk Pasen.

het is hier nog stil in de straat. je zou kunnen in je bloot gat buiten lopen en ze gaan het nog niet gezien hebben.
het zal de hele dag bewolkt blijven. de buien zouden beginnen rond 16 u.
vannacht heb ik een bonk gehoord zoals er iemand op zolder binnen wilde of juist buiten. het was niet Lilly en ook niet Gimly. een paasklok die zich vergist had? de paashaas? geen idee. het kan ook Coopertje geweest zijn van de buren die in hun slaapkamer binnen wilde. ( zij slapen op zolder) willicht was het niets want ik kwam juist wakker uit een vreemde droom. ik was gaan vragen of ik eens in mijn ouderlijk huis kon binnenkomen om te kijken wat ze ervan gemaakt hadden en toen begonnen de gekste dingen.
ik vraag me dan af waar houdt je brein zich mee bezig als het in de REM-slaap cyclus gaat.
vandaag zouden we kip aan het spit eten maar gisteren heb ik ventje niet naar de beenhouwer weten gaan. en Adil en diens blonde ( zij is van hier) verkopen nu hallalvlees in de diepvries. waar zijn we mee bezig?

echt weer voor een paaseitjesraap in open lucht is het niet vind ik. ik kreeg met Pasen elk jaar een reuzenei van witte chocolade, gevuld met kleintjes met pistachecreme. dat was het. vroeger was er rond Pasen hier een fotozoektocht en de winnaars kregen een grote paashaas in chocolade die ze bij de zaak zelf moesten afhalen. in het begin van cezar had die met volle overgave meegedaan maar toen ze om hun prijs kwamen bleven ze niet, pakten gewoon die paashaas en waren weg. hij vond dat ongemanierd. je bleef toch ten minste iets drinken of eten? blijkbaar ken je een opexnaar niet cezar. hij dacht dat hij het volkje hier kende. waar hij nu zijn zaakje heeft daar wonen andere mensen. van betere standing. je kan er met moeite blijven eten. er staan ongeveer 5 tafeltjes waarvan die Annie uit de Haan 1 bezet houd.
nu onlangs stond hij buiten te roken en reed ventje voorbij en gebaarde dat hij hem niet kende. zij deed dat al veel langer toen ik haar groenten zag kopen in onze lidl toen die nog bestond. en ik deed dan op mijn beurt hetzelfde. het was ook voor de goedkoopte.

ik moet straks nog naar mijn moeder bellen om haar een vrolijk pasen te wensen. ze is blij dat er pizza hawaii op de kaart staat. van het eten is ze nog altijd content die ze komen brengen maar ze durft geen lasagne te nemen. de 'dreef' ( bijnaam voor) onze ex couiffeuze krijgt de vrijdag voor 3 dagen eten. nu klaagde ze dinsdag bij mijn moeder over die lasagne verdi. die kreeg ik altijd bij ventjes moeder terwijl ze donders goed wist dat ik geen spinazie lust. ja, spinazie in de room eet ik wel maar dan met veel peper. mijn moeder moest meteen aan mij denken terwijl de ander over die lasagne verdi ( daar zit bij hen de spinazie tussen de vellen) klaagde. ze mag al blij zijn dat zoon Johan dat aangevraagd heeft voor haar. haar naam is Antoinette. het kapsalon was in de "voorkamer". 2 stoelen en spiegels en een wasbak met reservoir op wieltjes als ik het me nog goed herinner. ze had 2 dampkappen voor op je kop. van brushen had ze geen kaas gegeten, haar verven deed ze ook niet. de meeste kwamen daar toch voor een permanent.

En de Paasmis is begonnen. de klokken zijn terug. mijn moeder is ook weer content en ik hoor boven ventje die waarschijnlijk toch nog een kip moet gaan halen. Gimly zit al in de startblokken voor zijn ontbijt. gisteren kreeg hij kabeljauw met fijne groentjes. is normaal geen viskat, dat is meer Lilly's smaak maar alles was op.
we moeten deze week ook weer een herhalingsbestelling doen bij zoo+. en zakjes sheba bij een andere firma.

zo, dat was het. Fijne paasdagen seizoentjes!
en hebben jullie het uur verzet?
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

31 mar 2024, 11:48

Zalig pasen!

De klokken die zich vanzelf verzetten zijn verzet en het wekkertje in de badkamer, dat is een simpel geval.
De rest is allemaal met knopjes indrukken en tegelijkertijd andere dingen verzetten, daar heb ik een hekel aan.
De staande klok, die zet ik stil. Ik zet de wekker als ik terug een tik tegen de slinger moet geven.
Ik ga die geen uur vooruit zetten en elk kwartier het slag laten slaan.
Mijn fietscomputer is heel de winter op zomeruur blijven staan en die gaat dan nog eens zes minuten achter.
Ik ga daar eens voor binnenspringen in de winkel. En mijn banden laten oppompen.
Het uurwerk in de auto is nog zo een kwelling.
Wat een gedoe iedere keer en weten dat dat allemaal dikke zever is dat uur verzetten.
Het heeft geen enkel voordeel, noch economisch, noch klimatologisch.
Het is nadelig, mentaal en fysisch, voor velen.
Allemaal wetenschappelijk bewezen.
In plaats van zich met die dingen bezig te houden, voeren ze liever oorlog.

Oei...
Keep on smiling!
Look at the bright side of live.
Always walk on the sunny side of the street...
Pak al je zorgen in je plunjezak en fluit, fluit, fluit...

De zon schijnt hier voorlopig nog.
Als de kindjes de paaseitjes komen rapen is het aan het regenen.
De klokken zullen binnen moeten leveren.
Tussen het schildergerief dat die man heel netjes en ordelijk in een hoekje van de living bij elkaar heeft gezet.
Ik heb gezien dat hij overal klevertjes op geplakt heeft waar hij draden terug aaneen moet koppelen van de luidsprekers en zo.

Voor de rest wens ik iedereen een aangename dag!

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

31 mar 2024, 14:31

Pasen hoop een beetje voor iedereen,
iets regenachtig buiten, dus amuseren we binnen,
omdat nu paastijd is, de eitjes, praline en koekjes staan op tafel,
koffie thee en wijn staan ernaast, voor ieders die wil nemen,
vrolijk Pasen en geniet ervan, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

31 mar 2024, 20:04

Voor Wingerd en Echtgenoot : een fijne huwelijksverjaardag .!
Afbeelding

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

31 mar 2024, 20:56

Dankjewel !

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 apr 2024, 09:24

Goede morgen allemaal op deze 2e Paasdag :wink:
grijs weer, maar voorlopig droog...
Hopelijk komt "Laura" nog even piepen :roll:
geniet van de extra zondag en blijf of word gezond :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

01 apr 2024, 10:14

Afbeelding
IKWENS IEDEREEN HET BESTE TOE EN TRACHT TE GENIETEN OM HET EVEN HOE
hoe moeilijk of lastig het ook is want de tijd vliegt voorbij .We zijn nu al gestart met maand 4 van het jaar en hoe snel gaat dat niet weer voorbij zijn .Dus geniet en maak je niet de druk over het weer want daar heb je niks aan te zeggen en is het gewoon verspilling van energie .Zelfs over je eigen gezondheid heb je weinig vat op dat kan plots ook enorm veranderen maartoch moet je iedere dag verder doen .Ja het is altijd simpel maar toch probeer het van een zonnige kant alles te zien .Want dat voelt beter aan alsje over weinig je opwind .EEN FIJNE DAG EN WEEK VER VOOR JULLIE