In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 apr 2024, 17:00

beetje heel moe

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

26 apr 2024, 20:57

problemen met gehoor, is weer slecht, alles was goed,
ja maar voor 2 dagen en de problemen zijn weer begonnen,
alles klink zo rauw en hees, geluid is goed maar de klanken niet,
ben aan het denken dat het aan toestel ligt,
volgende week terug een afspraak maken, maar dan laat ik
ook het vorige terug op punt zetten, zo kan ik dan horen wat het is,
heb nog niks dan problemen mee gehad, moet opgelost worden,
vandaag vriendin en haar man geweest, om centen voor de koffie van OKRA,
samen iets gedronken met een koekje erbij, de tijd gaat dan vlug voorbij,
och sorry voor mijn gezaag, maar hier kan ik dit kwijt, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

27 apr 2024, 09:06

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 apr 2024, 09:16

Goedemorgen alle seizoentjes :wink:
Vannacht redelijk veel regen gehad
alles ligt er kletsnat bij, nu maar hopen
dat we straks ook een zonnetje zien :roll:

Allen een fijn weekend en beterschap
aan hen die het nodig hebben :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

27 apr 2024, 09:59

Goede morgen seizoentjes,

Amai, ik heb goed geslapen! pas wakker geworden toen ventjes wekker afliep. Gisteren heeft hij hier alles gestofzuigd en de wetjet gebruikt om alles een keer op te frissen. dat moest gebeuren en nu had hij er tijd en motief voor. eigenlijk zouden we hier met de mop moeten werken maar vandaag is ook nog een dag. ik wil maar zeggen.

Ventje moet vandaag dus naar zijn ouderlijk huis.zijn zus is naar een agence geweest ( Delbeque) en daar hebben ze een lijst van mensen die persè op Kristus Koning willen wonen. De gevel is beschermd en dus die EPC-hutsemekluts daar moeten ze zich nier langer van aantrekken. die gevel is Art Deco of zoiets
Hier mogen wij ook niets aan de gevels veranderen. het zijn allemaal gelijke gevels. iets veranderen zou colectief moeten gebeuren en met toestemming.

Ach, wat is Lilly toch een schatje! vanmorgen bij het uitrekken legde ze haar pootje op mijn hand! 8) ze kan dus lief zijn als ze wil. ( maar ze moet eerst willen) Ik kreeg er een instant goed gevoel van. gisteren zelfgemaakte kip met curry en soyascheuten gemaakt en alles was op! alleen heb ik veel te veel rijst over. en ik weet nu na jaren welke knoppen ik moet gebruiken om de microgolfoven te bedienen! ongelofelijk maar waar.

De dekplaat in glas die bovenop 2 ongebruikte gaspitten ligt is gebarsten na het gebruik van de nieuwe pannen. bovenop staat de friteuse en ligt er al jaren en dus we denken onvermijdelijke slijtage. Er is al een nieuwe besteld en die komt Dinsdag toe. Kan de gebarsten dekplaat in krantenpapier gewikkeld naar het containerpark. want dat mag niet bij het huisvuil.

Ik heb gedaan met naar mijn moeder te bellen want ik kuchtte te veel en dat kwam door een droge keel en moeder vond dat vervelend.
ventje is ook al vertrokken na de kranten, brood, beleg en een gebraadje gehaald te hebben. Hij zal waarschijnlijk vroeger thuis zijn want zijn zus moet naar een verjaardagsfeestje. en ventje drinkt nu ook veel minder. 2 pintjes per dag ( wat eigenlijk nog te veel is) eentje 's morgens en eentje 's avonds. hij brengt die flesjes mee van de carref. en kan daar dan die bakken ook inleveren voor statiegeld.Dan is dat ook uit de weg want de gang moet ook nog gedaan worden.En de trap die we willen renoveren maar dan moet er iemand komen kijken. en daar wringt het schoentje. ze willen niet komen kijken. ach ja.

Ten laatste dinsdag wordt de dvd kast afgebroken. het komt hier langzaam terug in orde. dus langzaam gaat ook. Ventje heeft al een plan voor zwevende planken in zijn hoofd zitten. Ben benieuwd.

Ik ga een kopje koffie zetten en daarna de krant ontmantelen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

27 apr 2024, 11:03

Afbeelding

Hallo iedereen,

Voor morgen geen bbq wegens teveel wind. Heb dus maar vlug een ander menu voorzien. Ben deze morgend al naar de winkel geweest, heb dus alles in huis.
In de winkel had ik een pak suiker genomen , en toen ik het in mijn kar legde , merkte ik op dat er een klein gaatje in de verpakking was. Net op dat moment komt er een jobstudente naar mij en zie ik een spoor van suiker op de grond. Jobstudente had het ook gezien. Ja, nu kan je me volgen ( precies zoals in Hansje en Grietje), we moesten er beide om lachen. Had het echt niet gezien.

Nu schijnt het zonnetje hier, maar voor hoelang. Vanmorgen toen we opstonden was het aan het regenen.
Wandelen gaan we niet doen, vorige week teveel door de modder geploeterd :D .

In de namiddag ga ik beginnen met de voorbereidingen voor morgen. Zodat alles een beetje rustig verloopt morgenvoormiddag.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 apr 2024, 14:11

Mijn bloemen voor de bloembakken zijn gescoord.
En ook servetjes gevonden in de juiste kleur.
Een tuincentrum is een walhalla voor mij.
Daar moet ik mijn portemonnee zien toe te houden.

Nu kalm aan om ze uit te planten.

Stil zitten en vervelen dat staat duidelijk niet in mijn woordenboek.

Het is hier al de vier seizoenen geweest vandaag, behalve sneeuw.

Dames maak er een mooie namiddag van.

Ik denk dat ik een hond ( er stond kind, die corrector of die vingers toch) gezien heb zoals Matice van Clive.
Nu heb ik toch wel alleen maar naar de hond gekeken en niet naar de baasjes...
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 28 apr 2024, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

28 apr 2024, 07:55

Goede morgen seizoentjes,

Vraag me af hoe het mogelijk is dat ik gisteren niet meer wist dat we vandaag zondag zijn? en dat ik een week te ver in de kalender ben?
Ik ben een serieus warhoofd aan het worden.ventje zegt dat dit is om dat alle dagen en dus ook qua weer op elkaar gelijken. Ik ga het nog moeten geloven ook! en ik vind hier onder een kussen nog een flair en een libelle! van verleden week. :roll:

Kreeg gisteren een telefoontje: Suus. Die verveelde zich. Ja, die had niets omhanden. kan ik geloven dat je , je dan verveelt. Ventje was al een uurtje thuis. Na een 4 tal uurtjes zijn ze bekaf en er moet echt nog zoveel weg!
Ventje zus had een beautycase gevonden met alles er in, ook een paar reserve valse tanden! ventje moeder was dus op alles voorbereid.
ik heb een klein beige/bruin tasje gekregen waar een lavendelkaars in zat. ik heb het tasje gehouden want het kan ook voor iets dienen. ik ben ook graag voorbereid. Be prepared. ( gene prèpare van de slager hè) ik moet een nieuwe Vinnykaars uithalen uit de kast. die Vinnykaars is een gewone witte stompkaars, die ik brand voor iederen die een kaarsje nodig heeft.

ventje heeft gisteren geprobeerd om mijn gmail rekening te koppelen aan in-app spellen maar ze gaan eerst iets anders proberen! kwiestenbiebels. het zou pas later zijn dat ze die mogelijkheid koppelen. dus nu geven we geen centjes meer uit aan in-app aankopen. des te meer om iets anders te kopen. zoals een nieuwe zwarte trui. ik heb er te veel moeten weggooien. en ik zie overal wel iets mooi's voorbij komen maar denk dan: jeetje dat is te duur.( vooral met verzendkosten!) ik begin dus ook op de portenonee te letten. en ik moet volgende week naar het zonnenhuis om een afspaak te boeken voor een full facial. Als ik het nu niet doe dan komt er nooit iets van.

Ik heb net Lilly binnen gelaten mèt de nodige commentaar. Gimly was ook buiten gegaan maar die wilde rap weer naar binnen. dat het echt maar rap beter weer wordt.
Gisteren kwam de oudste dochter thuis en die had veel gerief mee. haar zonnebril droeg ze nu als diadeem. ze is hier nog steeds. denk dat ze vandaag later op de dag gaat weggaan of ze blijft tot maandag. Waar zijn die kleine meisjes naartoe die hier aanbelden en bedeesd vroegen of ze hun bal mochten halen op de koer? Fien heeft veel last van kapsones. kijkt waarschijnlijk naar van die influencers. ik heb daar geen intresse in en ventje ook niet.

Ze hadden een klein kartonnen doosje die ventje apart had gezet ook meegenomen. er zaten daar ijzerzaagjes in. en hij is ook thuisgekomen met een reuzenwaterpas. Die zal hij heel goed kunnen gebruiken bij het ophangen van de zwevende planken en de schilderijtjes uit Rome die boven ons bed komen te hangen. we hebben die laten in kaderen .alsook de menu van het restaurant waar we bijna dagelijks gingen eten. de kok was heel fier. en ons maar bedanken. ondertussen was die Nederlandse afgevaardiging die ook op het terras zaten stil gevallen.Wie zijn die mensen? kent de kok ze en ook de bazin? spelen ze niet mee in een soapopera? dat zullen wel vragen zijn die door hun hersenen gingen. je kon dan een speld horen vallen. ik vond dat op dat moment heel plezant. :)

Anjelier: weder om een BBQ te laten doorgaan is het niet, niet waar? we snakken allemaal naar zon en hogere temperaturen. vooral die hogere temperaturen. en ik vraag me af wannneer ze onze speksteenpelletkachel gaan komen plaatsen. dan is het hier in de salon permanent 22°. een aangename temperatuur voor mijn knoken.
Suus zei gisteren dat ze verlangde naar een zonnige dag met hoge temperaturen zodat er ribbetjes op de BBQ kunnen en ze lekker kan kluiven.

Morgen: Maandag dus worden Storm en Goofy geholpen. dus binnen met ballen en buiten zonder. ( het is wel zegt ventje: binnen zonder bellen, buiten zonder ballen.)Hopelijk vergeet Geerart niet haar te komen halen want dan krijgt hij billenkoek en niet alleen van Suus. Ook van mij. ( stel dat hij het nog graag heeft....)

Wij eten dus vandaag een varkensgebraadje met een andere marinade. deze van bij de Aziatische winkel. ik moet nog in de keuken kijken welke ik ga gebruiken. en als apertitiefhapje: pikante kroeppoek met hot chilisaus. niet iedereen lust dat en ventje zegt dat hij heeft leren pikant eten door mij. dat kan. er is zoveel dat ik uit het verleden verdrongen heb.

Ik ga een kopje koffie zetten en daarna op de tablet spelltjes spelen zonder in-app aankoop. wel handig dat je geen werkelijke centen kan uitgeven.

Maak er een fijne dag van seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 apr 2024, 09:10

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, een grijze start vandaag
maar we moeten niet buiten als we niet willen..... :roll:

Een gezellige zondag en geniet van wat kan!

Sterkte en beterschap aan onze zieken :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

28 apr 2024, 14:04

hier wolken met regen tussendoor zon,
denk dat we naar de echte lente kunnen fluiten,
al zien de bomen er toch terug fris groen uit,
voor buiten bloemen denk ik nog wat vroeg is,
weinig te zien in deze straat, geen weer om door te gaan,
geniet om het even wat, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 apr 2024, 16:01

Ik heb het toch maar geriskeerd van mijn buitenbloemen te planten.
Uiteraard moeten de ijsheiligen nog passeren, maar de eerste veertien dagen geen nachtvorst.
Ik moet dat in schuifjes doen, eer ze dan allemaal geplant zijn.
Nog twaalf pelargonium en 36 begonia.
Volgende karwei is bloembollen uitdoen en dahlia planten.
Dat is voor na mijn midweekje verlof half mei.
Een van de dagen het gras maaien.
Ergens nog wat strijken en verder dozen uitladen.
Werk genoeg.

Nog een fijne namiddag en avond aan iedereen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

29 apr 2024, 08:06

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

29 apr 2024, 09:15

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Terug van Texel. We hebben 1 dag slecht weer gehad, namelijk de dag van aankomst. Gelukkig waren onze jassen daarop voorzien. En Matice had zijn regenjas ook mee. Grappig detail, ik heb zo'n donsjas in een fluo kleur, dezelfde kleur als Matice zijn regenjas, net of we alle 2 hetzelfde aanhebben. De foto's bewijzen het. Dus de eerste dag van aankomst heel veel regen. Zijn dan wel gaan wandelen met Matice, maar hebben de rest van de dag in het hotel doorgebracht tot we ' s avonds moesten gaan eten met Matice in ons kielzog. Maar ik heb gekleurd in onze ruime hotelkamer en manlief heeft nog wat gewerkt. Na het eten, hebben we nog een spelletje gespeeld en toen waren we beiden moe. TV opgezet en in bedje gaan liggen en vrij vlug in slaap gevallen.
De dagen nadien hebben we droog weer gehad, zelfs het zonnetje scheen, dus heel veel naar het strand geweest. ' s Avonds tegen een uur of 21:00H regende het dan wel en ook gedurende de nacht. Onze wandelingen hadden we wat aangepast aan mij. Veel vlugger dan anders een pauze genomen en heerlijk aan zee iets gaan drinken. Heel veel foto's gemaakt. Vorige zaterdag was het Koningsdag in Nederland. Alles was oranje gekleurd. Ik had daar in de plaatselijke Ju*bo een oranje boa gekocht en die hadden we Matice aangedaan. Er zijn toen door andere mensen heel veel foto's van hem genomen, die vroegen het altijd heel keurig of het mocht. En Matice liet zich dat alles welgevallen. Hij is in Texel enorm braaf geweest, kreeg in de restaurants heel veel complimentjes omdat hij zo rustig was. Moet er ook wel bijzeggen, dat als wij een restaurant gaan reserveren altijd zeggen voor 2 personen MET HOND. Wij krijgen dan meestal een tafel voor vier zodat Matice ruimte over heeft om mooi en uit de weg te gaan liggen. Nu ja, ze kennen ons en Matice daar al in Texel.
Heb me daar alles aangeschaft om mijn lente / zomertafeltje in het nieuw te steken, is nu het staat , heel goed gelukt, manlief vind het ook mooi gedaan. Heb een combinatie van lichtblauw met donkerblauw.
Juni gaan we terug, een ietsje langer dan.

Anjelier, ik heb het even opgezocht. Sommige honden kunnen inderdaad de Ziekte van Lyme krijgen. Maar niet alle honden zijn er gevoelig aan.

Zo, had gisteren al alles uitgepakt en al verschillende machines was gedaan .
Vandaag het gewone HH en de strijk.

Sorry voor het lange epistel, lees er maar overheen.

Liefs en dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 apr 2024, 09:24

Goeiemorgen allemaal, :wink:
hier ook een mooie blauwe lucht
ik hoop dat het zo blijft en het een beetje warmer wordt,
die wind maakt het altijd zo koud en dat is niks gezellig ....... :roll:

clive, fijn dat jullie een mooie tijd hadden in Texel :)
heerlijk van de zee genoten en goeie vitamientjes opgedaan
doe nu verder nog maar "langzaam rap" de huistaken
anders herval je weer en dat is zeker niet aangenaam.
Blij je weer te lezen..... :lol:

Helena ook een bezige bij..... ik vond het niks aangenaam
buiten gisteren, die wind blijft het koud maken, en ik ben blij
dat ik geen tuinwerk meer heb :oops: ik zou het echt niet meer kunnen :oops:
Hopelijk komt er geen vriesweer meer voor jouw plantjes :roll:

Alle seizoentjes een fijne dag, ik moet seffens naar de apotheek,
medicatie afhalen wat er vorige week niet was.... :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 apr 2024, 09:46

Goede morgen seizoentjes!

Ja, ik ben in een opperbest humeur nu de zon schijnt hoewel het nog koud is.
het gebraad met de aziatiche marinade was eens iets anders. Een ander smaakje. zonder kroketten want het ging te veel geweest zijn. Ik ben nog niet in mijn oud eetpatroon. Gisterenavond een borrel amaretto met veel ijs gedronken en slecht geslapen. te veel uit bed om te gaan plassen. neen, vandaag weer geheelonthouding! sloten water, koffie, soms thee of water met limoensmaak.
's middag een decaf met een stukje chocolade. en als ik me bezig hou met achter de pc te zitten om verder te schrijven aan mijn verhaal of een uur te verdoen op FB dan doe ik dat. ik moet straks ook een morgensessie met de tablet doen. ( Food stylist en dan moet ik via play naar my stories en modern comunity staat er ook nog niet op. de boerderij werd automatsch overgezet.

Welcome Back from Texel, Clive. zo te lezen hebben jullie een heel fijne tijd gehad. ja het was zaterdag inderdaad koningsdag en die ging door in Emmen waar Fb vriendin Monica uit Nederland woont. ze moest 2 katten gaan verzorgen maar ze kon niet door. en inderdaad kleurde alles oranje. ik vind de combinatie van die kleuren ook heel geslaagd. dat zou ik hier ook kunnen doen. maar dat betekend dat ik eerst iets nieuws ga moeten kopen.

Helena: ook heel druk in de weer geweest. ik zie niet graag begonia's of gerariums. ieder zijn smaak zeker. je hebt allszins genoeg te doen. Ventje zou onze koer onder handen moeten nemen. maar zoals alle gepensioneerden heeft hij geen tijd.

ik heb hier al 3 keer heel luid geniesd. en 3 de keer passeerde er een vrouw helemaal in het lang zwart met hoofddoek. nu hoop ik dat ze het niet gehoord heeft. dubbel hoogredementsglas en toch hoor ik soms stemmen van buiten. zeker als ik mijn raam kantel.
Ik moet vandaag mijn Bromelia onder handen nemen.draag ik best toch handschoenen hoor want die gekartelde bladen kunnen venijnig zijn. ik moet alle verdroogde bladeren verwijderen van de nieuwe scheut die er staat. en dan maar hopen dat ze gaat groeien. en ik moet nog naar wish. om 1 witte en 1 rode valse roos voor in de tinnen vaasje op tafel.

vandaag komt ook de glasplaat aan. kunnen we verder de keuken in orde maken. de steamer daar weten we niet wat we ermee gaan doen. op 2 de hands zetten? of naar het containerpark? en ook het kacheltje op hout mag weg. je krijgt maar 20 cent per kilo en het weegt 63 kilo, volgens mijn moeder. we kunnen ook vragen of deze van de nieuwe pelletkachel in speksteen het willen meenemen. weg is weg. ik ga staks die steamer via de burenchat te geef zetten. Geen kandidaten? wel, dan kunnen we nog doen wat we willen.

Buiten is het 10°. De baron heeft volk die waarschijnlijk iets aan die veranda gaan doen maar hij moet ook zijn tuin onder handen nemen. Gisteren is hij naar de mis geweest.
Vandaag is het de beurt aan Storm & Goofy om geholpen te worden als Geerard ten minste afkomt want Suus ging deftig koken voor hem. Meneer eet anders fast food en easy meals. en het is aan hem te zien zegt Suus. kreeg gisteren een messenger van haar. ze haalde een tampon uit haar "doos" zoals ze haar onderkant noemt en er kwam een tweede mee. ze had helemaal niet door dat ze al een zitten had. Zoiets overkomt alleen Suus. Pas op: ze kon het TTS gekregen hebben. en dat is niet om mee te lachen.

Ik moet nog een kaartje maken voor buurman V. ga er een briefje bij steken met de vraag even te overleggen. Onze financiën zijn in orde maar we hebben geen weet van de zijne. en we weten ook niet wanneer ze die pelletkachel in speksteen gaan komen leveren. dat zal een enorm bakbeest zijn om maar niet te spreken over de doos! ze moeten eerst een stenen ondervloertje leggen. we hebben de maat
doorgegeven en de kleur in de winkel gekozen.

Lilly ligt op de beige poef waar je fleecedekens kan insteken. gisteren toen ik beneden kwam lag ze op mijn plaats. helemaal lang uitgestrekt op mijn peignoir te slapen met haar buik open en bloot. Ik kon het niet laten om die te strelen en ze ging zich nog een beetje beter gaan leggen. Gimly moet vandaag een kammentje.

Ik ga koffie zetten. Fijne dag seizoentjes, geniet van de zon achter het raam zoals ik nu doe.
Cats Rule!