In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 sep 2023, 20:57

Afbeelding

Welkom in de herfst!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 sep 2023, 21:06

Dank voor de verhuis naar de herfst Helena :lol:
Voor iedereen een gezellige avond nog en straks slaapwel
groetjes en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

20 sep 2023, 22:54

Dank u voor de verhuis naar de Herfst, MH......
En nu ga ik naar 'beddegem' , moet er morgen om 6.30 u uit voor tegen 7.40 u bij de kapster te zijn. Gemakkelijk is dat wel, het is hier in het gebouw, zelfs geen jas moeten aandoen ...... :D

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 sep 2023, 08:08

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 sep 2023, 08:31

Afbeelding

@ HVT en Bekske, bedankt voor de verhuis en het mooie plaatje naar de herfst. Ze nemen het buiten wel erg letterlijk :D .

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2023, 08:44

Goeiemorgen allen, :wink: ja wel degelijk een herfstmorgen
veel regen en wind.... niks aan te doen...we moeten erdoor!

Straks naar labo voor bloedafname :roll:
Gezellige dag allemaal, maak er het beste van :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 sep 2023, 08:49

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Spring hier vlug even binnen, want moet mijn oefeningen nog gaan doen. Heb wel de laatste strijk die ik gisteren niet meer kon doen, nu gestreken. Nu ben ik er door; Tenminste tot zaterdag, want morgen stop ik terug 2 wasmachines in en die strijk ervan doe ik zaterdagochtend.
Na mijn oefeningen, badje nemen en dan meteen boven al alles doen. En daarna het 1° verdiep en het GV volledig dweilklaar maken voor morgen.
Zou eigenlijk naar de winkel moeten fietsen om Dentals te halen voor Matice, want anders ontbijt hij
's ochtends niet. Maar doe dat na het HH en trek mijn regenbroek aan en mijn regenjasje voor op de fiets. Kan dat vlug bij de AH gaan halen in shopping. Ben ik maar een half uurtje weg.
Manlief vindt dat ik mijn oefeningen goed doe, elke dag opnieuw. Alle dagen roeien op de roeimachine en daarna oefeningen met de medicine bal van 2KG of met de halters, per stuk ook 2KG. Prettige bijwerking is dat ik kilo's verlies. Daar moet ik wel een beetje voor oppassen dat ik er niet teveel verlies , dat is de bedoeling van de oefeningen niet.

Zo, ik wens iedereen een mooie donderdag. Liefs aan jullie allemaal en een sterkteknuffel voor hen die er eentje nodig hebben; Liefs.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 sep 2023, 10:05

Goede morgen seizoentjes,

En daar is ook de herfst. Lilly is verontwaardigd dat het regent. ja, meisje, geen ontbijt meer op de koer. net als je lunch of je avondeten.
Kreeg pakje voor buurman V. die zegt dat post nl het niet snapt dat ze hier niets meer mogen leveren. ja, als het de vaste is dan weet die dat hij er mag op rekenen. Is er wel niet omgekomen gisteren zeker? nog een messengerbericht sturen dan. :roll: hij zal het weer vergeten zijn.
Schoonzus moet vandaag naar het ziekenhuis voor testen. dat moet alle 3 maanden. en zeker omdat ze onder heel wat stress staat. die situatie met hun moeder weegt op haar. juist hopen dat ze niet hervallen is. Zijn moeder was braaf zei ventje. wel wat meer alert. ja, ups & downs gelijk het weer soms.
ik moet nog de afwas doen van die boomstammentjes gisteren. was een beetje verdiept in mijn verhaal en daarna in CSI. zit natuurlijk een vette pan bij, misschien vandaar.
ventje is de wekelijkse boodschappen gaan doen. hij moet potjes noedels halen. die zijn op woensdag makkelijk. heet water erover en wat geraspte kaas en hop, je kan eten. vroeger haalde ik dat meer in huis vooral als het de aziatsche week was in de een of andere dicountsupermarkt. maar daar moest je smaakmaker en iets vet aan toevoegen. echte gewone bami vind ik hier niet. ik weet nog dat er een tijdje potjes werden verkocht met aardappelpuree in en iets erbij. ook gewoon water erop laten rusten en eten. die vond ik ook lekker. maar die zijn rap van 't schap verdwenen. Net als Lilly & Gimly hier. geen kat te zien. Zij is gaan sulken omdat het regent en hij omdat er nog geen eten gegeven is.
ha, buurman is rapper dan ik. geeft toe dat hij zijn pak vergeten is. het staat wel niet in mijn weg maar ik wil toch zo rap die dingen van een ander uit mijn gang. je weet nooit.
ventje komt hier binnengespurt. is dringend. er is iets aan het zakken zoals hij dan zegt. en aangezien hij de wc boven gebruikt....
Gimly draaide al rond hem.
Ik wou vandaag hier grondig stofzuigen en een mop doen. met die regen niet al te veel zin en de bloemen staan er ook nog mooi bij. het is wel donker in huis. duister. murky. zoals in de films waar er iets gaat gebeuren. ik moet nog mijn doos theelichten aanvullen. en dan opschrijven of ik een zak nieuwe nodig heb. ik heb alleszins grote nodig van 10 uur. en kleintjes denk ik van 8 uur. en ik heb ook grote kaarsen nodig. Op naar de A. zou ik zeggen maar het zal voor volgende maand zijn. en ook mijn peel-off nagellak is niet toegekomen. en ik dacht dat ik die met een "Black Hole" had aangekocht. daar moet je voor het halve maantje een prikje geven met iets zoals een tandenstoker en dan onstaat er een zwart gat. optisch natuurlijk. ach, als de prijs goed is dan is het iets voor volgende maand. ik mag van mijn moeder geen zwarte nagellak dragen maar deze nu is donkerblauw en glanst een beetje. hopelijk heeft ze dan haar goede bril aan. moet ook nog dat tijdelijke paars op een paar lokken aanbrengen. en we gingen normaal vandaag die afwasmachine gaan reserveren samen met die mannen. nu het regent heeft ventje echt geen zin. ik zeg dat hier nooit iets normaal verloopt. toch zeker niet als je moet plannen. die worden gegarandeerd in de war geschopt. ventje heeft zelfs een afspraak moeten maken met de inkaderwinkel. hij wil nu eens eindelijk die schilderijtjes en de menu van Rome laten inkaderen. die dag moet ik wel naar schoonbroer maar de afspraak met Pigalle is 's morgens. hij werkt nu uitsluitend met afspraken. hij verkoopt ook hele mooie tiffanylampen. maar nu zijn die voor de portemonee te duur. en aangezien er hier zo weinig stopcontacten zijn....
Enfin, ik ga doen wat ik moet doen en dat is eerst een kopje koffie. daarna mijn gewoonlijke dingen. we eten vanavond tong want ventje denkt dat het de laatste keer zal zijn. en we zetten morgen toch de vuilniszak buiten in de ton dan hebben we geen visgeur.
Fijne dag seizoentjes en je zal zelf voor zon moeten spelen jammer genoeg.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2023, 10:47

Ze menen het inderdaad buiten.
Ideaal weer voor binnenwerk.
Vandaag staat het jaarlijkse grondig schuren van de vloeren beneden op het programma.
Dat gaat in schuifjes gebeuren.
Ik hoop vandaag minstens de bureau en de living gedaan te krijgen.
Ik zie er tegenop van al die draden onder het bureau weer te moeten proberen omhoog te hangen.
Nog iets dat ik aan de ene of de andere zoon eens wil vragen om die wirwar uiteen te doen.
Hetzelfde met het tv-meubel...
Morgen dan de overige oppervlakten...
En neen dat mag poets van mij niet doen.
Er moet grondig nagespoeld worden.
Veel water gebruikt worden.
Ik snap dat ze geleerd hebben zuinig om te springen met water.
Eén keer per jaar echter vraagt die vloer een grondige poetsbeurt met nat water...

We zullen er eens aan beginnen stukje voor stukje.
Fijne dag nog iedereen.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 sep 2023, 11:18

Dank aan HVT en Bekske voor de verhuis en het mooie herfstplaatje .
Groetjes aan alle seizoentjes .

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 sep 2023, 11:39

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT en Bekske: dank je wel voor de verhuis en het plaatje, we kunnen weer verder.

De vaccinatiemomenten voor corona waren bij huisarts al na 1 dag volzet. Er komt een 2de moment, maar we weten nog niet wanneer. Voor de griepspuit hebben we al onze afspraak.

De herfst is letterlijk begonnen met veel regen. Volgens weerbericht voor een ganse dag. Ach ja, niet erg, goed voor de tuin.

Vanmorgen al naar de supermarkt geweest. Toen ik naar de auto terug keerde op de parking, voelde ik mijn kous nat worden. Thuis mijn schoen nagekeken , en ja, een scheur in de zool. Als de schoen droog is, is het voor de "zak". Daarin zitten oude kleding, oude schoenen. Als die vol is, wordt die meegegeven of in een kledingcontainer gedaan. Vorige week had ik ook al een schoen waar de zool vanaf ging. Je kunt dat zo hebben hé, lange tijd niks , en dan op 1 week tijd verschillende dingen.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 sep 2023, 08:44

Goede morgen seizoentjes,


Ik heb een van mijn peignoirs moeten opduikelen. ventje ging normaal de stoof gisterenavond even aansteken om de kilte te verbreken maar tsja: 't was voetbal. Ze hebben redelijk gespeeld zei ventje maar de scheidsrechter was tegen de club. en ze hebben ook een flater geslagen.
Lillyis 3 keer komen knuffelen tegen de morgen. en de laatste betekende wel opstaan want ik ben wakker! geen probleem: dat was ik ook en ik had kou. vandaar de peignoir. ik heb nog niet gevraagd of ik de verwarming mag aanzetten als ik naar beneden kom. heel vroeg in de morgen gaat dat niet want die start nomaal pas om 05.30 toen ventje nog moest werkten. intussen is die achtergelopen en start pas om 05.40 met aanslaan. over aanslaan gesproken, de kattenklok in de keuken staat stil. waarschijnlijk platte batterij. die van de microgolfoven staat ook niet op het juiste uur. en de oven heeft geen klok.
ventje gaat vandaag spaghetti maken. Gisteren was het zeetong en was die bezig onze gezamelijke vriendin zot te maken daarmee want die eet dat ook graag. Lilly moest niets hebben. geen vis vandaag. moet wel nog eens in de blauwe zak duikelen om er dat klein blikje uit te halen waar de katten zo dol op waren. er zit een flyer in de bus over dikke mathille. ze willen die weg en een moderner iets in haar plaats zetten. nu zou je dat liggend naakt aan je venster moeten hangen ' er staat op: laat me liggen '. sorry die flyer is voor de kartonbak. ik doe daar al niet aan mee. behalve als het de vuurtoren betrof. wij noemen de 'vuurtorenwijk' voor iets hè. maar die naam wordt niet veel gebruikt. het is 'Den Opex'
Buurman V wist niet dat de koeriers van post nl per pakje worden betaald. dus weet ik niet wat ik eigenlijk mag doen. eigenlijk is dat buurman v zijn probleem. niet de mijne. want het was ventje die open deed. eigenlijk moet buurman V zelf zeggen aan de vaste dat hij dat niet meer wil. hij moet toch langs beide postpunten rijden als hij van zijn werk komt.
Dinsdag naar de dokter voor bloedafname. en ik hoop dat mijn waarden gelijk gebleven zijn. maar met die situatie van zijn moeder drinkt ventje wel een pintje of 2 meer. en ik moet dan meedrinken. ja, ik weet het, ik moet neen kunnen zeggen. maar dat is nog niet zo makkelijk als je denkt. het werkt ook op mijn zenuwen. ik krijg langs de ene kant elke maand mijn schoonbroer te horen over de situatie. dan heb ik ventje en als ik onchans heb zijn zus en de generaal die klagen. op zaterdag dan nog mijn moeder die soms wel eens in herhaling valt of zeg dat ik iets gedroomd heb. overlaatst wilde ze een foto van de koer om te zien of ik gras heb. ja, natuurlijk heb ik gras. en dat staat redelijk hoog. Lilly steekt er haar in weg. Ik moet alleen nog eens gaan kijken of mijn Dahlia opengekomen is. maar ik vrees van niet. tsja, dat was een experiment. de gladiolen hebben van die storm te lijden gehad. ze liggen allemaal plat. en ze waren juist opengekomen. 4 stuks van de 11. zal ik nu om nieuwe bloemen gaan af niet? de anjers staan nog goed. en het is wisselvallig weer. ik zal het wel zien als ik aan de afwas van het bestek begin. krijg ik weer pijn in mijn onderdanen dan niet. misschien dat een thermolactyl broek zou helpen maar dat heb ik nog niet geprobeerd. eerst eens raad vragen aan schoonbroer. of proberen met de grote tens en de kleine pads op mijn benen + de grote op mijn rug. Probleem is dat je dan ongecontroleerde bewegingen maakt. want ik zou die moeten aanhebben tijdens de korte wandeling naar het kraam. of misschien beter toch niet. ik zal eens de website van die Dr H gaan uitpluizen.
ik ga een pot soep maken maar ik weet nog niet welke. of gewoon een oplossoepje. dat zal nog het makkelijkste zijn. de achterdeur is dicht. Lilly is uit eigen beweging naar binnen gekomen. ze is waarschijnlijk gaan maffen boven. en Gimly is hier ook niet. wel, als je van de duivel spreekt: hij is toch naar beneden gekomen en zit zich te wassen aan de zetel die nu van niemand meer is. en zit nu intensief te staren naar de daken. maar er zijn geen vogeltjes. okè, dan ga ik effe voor de fleece gaan zitten. heb ik een ander zicht.
Koffie is op en ik moet nog iets opzoeken op wiki.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 sep 2023, 09:05

Aan allen een aangename vrijdag :)
Op naar het weekend :wink:
Groetjes en sterkte aan wie het nodig heeft! :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 sep 2023, 12:12

Goede middag ondertussen.
Weer een heel goed nachtrust gehad.
Ik zal toch in de blauwe kamer moeten blijven slapen.
Dan moet ik wel nieuwe onderlakens kopen.
Geen enkele uit mijn grote voorraad past op die dikke matras.
Is wel een koude kamer in de winter.
We zien wel.
Voorlopig moet ik daar wel blijven kamperen, want mijn kinderen zijn doof, stom en blind, denk ik.
Geen reactie op mijn vraag of ze enig idee hebben wanneer ze tijd hebben om de meubels terug te plaatsen.
Ik zie de hulp er toe in staat ze ineen te steken.
Niets van, vier kinderen hebben en dan aan de gezinshulp moeten vragen om een halve verhuis te doen...
Dat kan niet zijn.

Poes heeft gespuwd, gelukkig in de garage op de grond.
Wel op tijd gehoord en ze naast het matje doen braken.
Geen extraatjes meer vanaf vandaag: alleen brokjes.

Och arme ze kwam daarna lief doen.
Ze heeft dat zelf niet graag zoiets.

Vochtigheidsgraad 67 % zegt het metertje hier.
Ik zie het aan de vloer die slecht opdroogt.

Ik zou nochtans graag verder doen en de living voor de middag gedaan hebben.
Gaat toch niet meer lukken vrees ik.
Morgen is er nog een dag.

Hier schijnt al heel de ochtend een zonnetje.
De bloemen in de bakken en de hanging basket zijn het nu helemaal aan het opgeven.
Volgend karweitje: potten en bakken leeg maken en proper maken.

Prettige dag nog verder voor iedereen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 sep 2023, 13:10

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier weinig zon , wel bewolkt.

Heb daarstraks naar oogarts gebeld voor controle ( om de 3 jaar) en mag pas eind februari gaan . Had wel verwacht dat het even zou duren, maar 5 maanden ! Er zijn veel te weinig oogartsen.
Manlief en ik vroegen zich van wat er teveel is? Kinésistherapeuten , kappers die zijn er genoeg, maar verder, weten we niet. Overal tekorten.

Boven beetje aan het poetsen. Heb de dakramen een beurt gegeven. Die zagen ook redelijk vuil. Die ramen waren ook vettig en vooral ertussen. Denk dat er veel vuiligheid in de lucht zit.
Manlief heeft de deur van mijn kleerkast gemaakt. Die sloot al een tijdje niet goed meer, heeft er redelijk veel werk aan gehad, moest het ganse slot eruit nemen. Maar nu is het terug in orde.

Dames, tot morgen allemaal.