In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 sep 2023, 16:13

Ik heb ook begonia's in de bloembak vooraan gezet.
Die doen het reuze goed.
Waar heb je je winterviooltjes gevonden?
Ik wil de arme petunia die zo haar best gedaan heeft nu toch wel vervangen door witte viooltjes.
Nu het graf van ons moeder weg is moeten we in de herfst niet meer om plantjes.
Moet ik dichterbij iets zoeken.
AVEVE is geen optie want die verzorgen hun planten niet fameus.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 sep 2023, 20:50

Een gezellige avond nog, alle seizoentjes :wink:
een rustige nacht, slaapwel en tot morgen.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

15 sep 2023, 21:38

Fijne avond, en een goede nacht, voor alle seizoentjes,
Vandaag weer een super dag, wat is het vrijbroekpark veel veranderd tegen in mijn jonge jaren...... en het mag gezegd, de keuken in het restaurant serveert heel goede zalm, met groetjes, tomaatjes, pijnboompitjes, en ook genoeg kroketjes ! Een 'aanrader', als we nog eens gaan wandelen daar, wordt daar zeker weer een maaltijd genuttigd ! :D
We zijn nadien , korter bij huis, nog in een gezellig cafeetje terecht gekomen, het was al donkere toen we thuis kwamen........
Als het goed weder is moeten we er nog van profiteren, de winter duurt nog lang genoeg.......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 sep 2023, 08:16

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Het was een beetje een moeilijk gesprek met de luisterdokter. Maar niet meer aan denken.

Matice ligt hier te slapen in een bijna onmogelijke positie, grappig om zien.

Bekske, ik wens jou van harte beterschap. Fijn dat de onderzoeken tenminste nu voorbij zijn.

Ga dadelijk boven mijn reva- oefeningen doen, dat duurt ongeveer 45 minuten tot een klein uurtje. Nog steeds niet gaan kijken naar een hometrainer, weten nu ongeveer wel welke we willen aanschaffen.
Als ik met de roeimachine bezig ben, komt Matice naast mij zitten en beweegt zijn hoofd constant mee naar voor en terug naar achter. Hij denkt waarschiijnlijk dat hij mijn personal trainer is :D . Het is vaak een echte clown :D . En ik heb zo'n speciale medicine bal die 2KG weegt en hij kan maar niet begrijpen dat dat zijn bal niet is. Als ik hem dan weg leg, gaat hij er met zijn neus op stoten. Ik had me in de Acti*n, zo'n klein mandje gekocht waar onderandere deze bal in ligt en een elastiek en 2 gewichtjes van elk 2KG. Dan blijft alles mooi samen. IK vind het leuk dat ik nu pas om de 3 maanden terug naar de REVA moet. Op voorwaarde dat ik hier mijn oefeningen goed doe. Maar hier thuis kan ik tenminste oefenen wanneer ik wil en op een moment dat mij het beste uitkomt. En de pneumoloog vond dit ook een goed idee.

Volgende week zou de herfts er aankomen. We mogen niet klagen over de nazomer die we mogen genieten hebben. Gisteren naar de manicure/ pedicure geweest en de donshaartjes in op mijn kin en mond laten weg doen. En ook mijn wenkbrauwen zien er weer keurig uit. Bij een 3 weken terug, maar dan enkel voor een manicure. Manlief had me gevraagd gewoon rode lak te kiezen voor mijn tenen, hij vind dat het mooist voor mijn voeten, dus heb ik dat ook gedaan. En de kleur van mijn nagels van mijn handen vond hij deze keer heel geslaagd, het is een soort oudroze geworden. Vind hetzelf ook wel mooi.

Zo, meer heb ik niet meer te vertellen. Geniet van het laatste zonnig weekend. Liefs aan jullie allen en een dikke sterkteknuffel voor hen die er eentje nodig hebben.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 sep 2023, 08:23

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is gisteren naar de markt gegaan. wat ik wilde doen ( met die Tens van de dokter) was niet gebeurd.
Komt hij aan het bloemenkraam zegt die meneer zo fier als een gieter: ' kijk eens wat ik gevonden heb voor je vrouwtje!' witte anjers! hij heeft er van die ragfijne takjes bij gedaan want die moesten zo goed mogelijk opvallen. en dezelfde prijs als anders. komt ventje binnen en zegt: surprise! ja dat mocht je wel zeggen. Lilly heeft er gisterenavond nog naar gaan kijken voor een grondige inspectie. hup, op de stoof en rond de vaas.
gisteren buiten koffie gedronken. met een koekje. ik was gaan liggen: mijn onderdanen, rug en nek deden pijn. had ze nochtans ingesmeerd. we hebben ook buiten gegeten: rolmops totdat buurman V buiten kwam met bezoek. die bulderlach, ongelofelijk. Lilly keek al verwachtingsvol naar de andere kant. ventje zei laten we een moord gaan oplossen. vandaag ( vanavond) de laatste csi. gevolgd door 'close encounters of the 3rd kind' wat uiteindelijk eindigd in een close encounter of the 4 th kind want ze nemen Roy mee in hun ruimteship. weetje: toen Spielberg aan het filmen was met de grote ufo of het moederschip leek dat op een gigantische chandelier dat uit de lucht kwam, het was net een heel heldere nacht en in de omliggende dorpjes kwamen 911 meldingen binnen. sommigen zaten al in de schuilkelder! en ja dan moesten al die mensen op de hoogte gebracht worden. via de plaatselijke krant en zowat overal waar er volk bijeen kwam. zelfs de paar pastoors moesten hun kudde geruststellen. Zo zie je maar. je denkt in the middle of nowhere te zitten maar toch.
ik heb ventje gevraagd om te zoeken naar een film genaamd: 'who killed all the greatest chef of europe?' via U-tube staat de hele film erop maar je moet klikken op een link en die doet het niet. Dus heeft ventje via via een site gevonden. ik betaal deze maand over m'n tarief maar dat geeft niet. we hebben 'Foreign affairs' ook via via gevonden.
volgende maand moeten er kaarsen gekocht worden en nog wat dingen. eerst zien wat er eerst komt. Project Planken of Project vaatwas.
ik zou persoonlijk Project vaatwas willen gedaan krijgen. maar deze moet nog aangesloten geraken. en ventje is nog niet aan het opruimen van de kast begonnen. ze gaat wel alleen staan maar die buizen moeten toch in de kast. die mannen moeten eerst komen en dan buurman.
kan ik volgende week een afspraak gaan maken om die mannen eens te reserveren om te komen kijken. kunnen ze hetzelf dan zoveel te beter. dan kan ik de derde man uitschakelen. en ja hoor die film heb ik ook liggen. bekeken op mijn zwart-wit tv-tje toen de BRT hem eens uitzond. samen met mijn moeder op mijn kamertje. want die film is uiteraard ZW.
Lilly is maar 2 keer komen keppen. de laatste keer vlak voor ik opstond. en ventje is nu het slachtoffer van muggen. mij laten ze nu met rust. Gimly heeft een haarbal gedeponeerd in de badkamer. ofwel is hij weer heel de week ziek ofwel eet hij toch. vanmorgen was Lilly mee naar de badkamer maar dat ding verhinderde haar binnenkomst. eenmaal opgekuist kwam ze toch.
En Suus heeft haar sleutels terug. een grote opluchting. door wie of wat is een raadsel.
ik ga eerst het nieuws lezen op de site en dan ga ik tot het 9 u is naar het verleden.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

16 sep 2023, 08:28

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 sep 2023, 09:45

Goedemorgen alle seizoentjes :wink:
Zonnig weer en de temperatuur is goed draaglijk
zo kunnen we het zonder klagen wel uithouden :lol:
Geniet van de aangename dagen nog want we
zijn op weg naar de herfst....
groetjes allemaal en tot...... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 sep 2023, 18:32

Ben moe, veel gedaan vandaag.
Nu nog alleen maar eten.
Het zou kunnen dat de keuken opruimen voor morgen is.
Poes ligt op vinkenslag.
Er zou zo eens iets naast de pot moeten vallen...
Ben eten aan het maken.
Voor straks slaap wel allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 sep 2023, 20:05

Afbeelding

Fijne avond en voor straks slaapwel
tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 sep 2023, 20:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: de winterviooltjes heb ik gekocht bij Horta. Normaal koop ik die bij een plaatselijke bloemenhandelaar, maar ik was nu juist bij Horta en zag die daar staan, dus heb ik ze daar gekocht.
Nu heb ik wel gemerkt dat die zich goed uitzaaien. Op de plaats waar die staan, rondom staan allemaal kleine scheutjes van die viooltjes, sommige bloeien al, zelfs op straat :D , mooi om te zien.

Vandaag een rustig dagje, heb in de namiddag in de veranda gezeten om te lezen. Manlief vond het daar te warm, voor mij was het goed. Want eerst zat ik buiten in de schaduw, en vond het een beetje fris.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 sep 2023, 09:05

Afbeelding

@ manlief van Bobijntje. We wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Geniet van deze speciale dag.
Proficiat.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

17 sep 2023, 09:09

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 sep 2023, 09:50

Goede morgen seizoentjes,

Het ziet eruit alsof de herfst zijn intrede gedaan heeft. Ik zei tegen Gimly dat we niet naar buiten gingen want dat het nat is. Lilly die merkte dat de achterdeur niet openging keerde haar sexy billen en was weer naar boven. ze was vanmorgen superlief. ik mocht op haar buikje wrijven! als dat geen goeie morgen is.
Ik heb nog 1 krant over en 2 magazines. de dag is nog lang.
Wij eten kip aan het spit. spit is voor ventje. Voor mij een bil & een vleugeltje en ik heb genoeg. hij eet de rest met de poesies erbij.
Gisteren eindelijk die 2 kaartjes gemaakt. 't werd tijd. Om 16 u viel ventje zijn eurocent dat hij niet naar de beenhouwer was geweest. Koffie hebben we niet gedronken want mijn melk keerde toen ik het gezicht van Nancy van 14 zag. haar dochter kwam wat spullen halen. heeft een kleine ingedaan met die arroganten. ze is 2 tenen kwijt. het botje lostte zichzelf op. Artsen orthopedie hadden nog nooit zoiets gezien en het stond ook niet in de vakliteratuur.
ventje gaat opstaan denk ik want ik hoor geluid boven mijn hoofd. of toch niet.
Gisteren voelde ik de wakte die aan het aankomen was. vroeg naar mijn bed dus. Buren V zaten buiten maar op een bepaald moment begon het te regenen en Lilly moest willen of niet naar binnen komen. en commentaar geven. ze is dan op mijn plaats gaan liggen nadat ze eerst boven had gekeken. en ze lag, zei ventje, weer in de onmogelijkste onladylike posities. hoe kan een kat zo slapen? dat ligt voor ons mensen toch ongelofelijk ongemakkelijk?
Ventje heeft gezegd ( en hij zegt veel) dat hij de supertens gaat leggen bij mij. we zullen zien. Gisterenavond geen zin in eten en tv kijken. er was vers brood en ik had om hesp gevraagd. maar mijn verhaal slorpte mij op. een playlistje erbij en gaan met die banaan. eerst kreeg ik geen klank. bleek dat de pc een update moest doen. daarna ging het wel met ventjes koptelefoon op maar die viel vaak achterover. dus weer mijn oortjes in. en het vlotte maar tot een bepaald punt. Daarna wenkte mijn bed. er rijdt hier een ijskreemkar rond met het liedje Mr Sandman in die ijstoontjes. ik zeg daar is de slaapijskreemkar. je weet nooit. Slaappoeder in het ijs. een mens mag in niets verschieten tegenwoordig.
De baron gaat in de kosten zitten denken wij. gisteren zat een van de zonen op het plat dak boven de garages. Bovenop dat plat dak zijn er vooraan precies nog twee ramen zonder glas. Misschien om uitbreidingswerken te doen? Ventje vroeg gisteren op welk huisnummer Jan van de schrijwerkerij woont. 45 waarom? omdat er naast juist een huis te koop staat. die gaat immers met pensioen. eerst de jongste denk ik en Redgy gaat er nog 7 bijdoen. Tegen dan is Pieter-Jan er hopelijk klaar voor. Redgy en zijn eeuwige sigaret. hij kan het echt niet laten. is al een stuk van zijn long kwijt. was gestart met de chemo maar na 2 weken stopgezet. dat was niets voor hem: stilzitten/liggen voor 2 uur. Dat was rond de tijd dat mijn vader chemo kreeg. ik had hem dat aangeraden.
Ventje & ik moeten naar de oogarts in het ziekenhuis. ventje gaat echter eerst kijken hoeveel de ziekbond terug betaald. krent. Zijn zus zei dat de oogdruk ook moest gemeten worden want dat hun vader daar last van had. nooit geweten. wel dat hij druppeltjes in zijn oog moest hebben en op een dag dat wij daar waren vroeg schoonmoeder of ik dat wilde doen. Geen probleem. ze was vies van hem. zijn kleren werden met bruine Dettol gewassen zodat ze de hare niet zouden besmetten. Alsof Tansvestie een besmettelijke ziekte is. :roll: Dokter heeft nog een tweede patiente die dat ook meemaakt. maar die man doet het ook in de week als het werk lastig is. In de serie 'my life is murder' komt dat ook aan de orde. een truckchauffeur. hij droeg damesslipjes omdat die comfortabel zaten in lange ritten maar de jongens mochten het niet weten.
Gimly is weer aan het wok-wok-weuken.
Heb ik al verteld dat Lilly er vandoor was met een anjer die op de tafel stond? deze van verleden week? tijdens het gesprek met mijn moeder. ze sprong op tafel en nam er een uit en wipte van de tafel met een rode anjer.haar prooi. ligt nu onder de kast. half onder de kast. ze kan het niet laten. ons bloemenmeisje. en ik kon niets zeggen. meteen daarna ging ze korrels gaan eten. om zichzelf te belonen. Mijn ogen doen pijn. ik knipper waarschijnlijk te weinig met mijn ogen. of het is hier nog te donker.
Ik ga een kopje koffie maken. en daarna de zaken doen die ik elke dag doe.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 sep 2023, 10:12

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Heb al een half uurtje geroeid met de roeimachine, de rest van de oefeningen is voor straks voordat ik een badje neem natuurlijk. Zit hier in een lila met wit sportshortje en een lila shirtje. Gooi die kleding als mijn oefeningen gedaan zijn in de wasmachine op kort programma en dan zijn die droog voor de volgende dag.

Ik weet dat het volgende week minder goed weer gaat zijn, maar alle vensters binnen- en buitenkant wassen staat niettemin toch op mijn programma.
En de week daarna is de keuken binnen- en buitenkant aan de beurt.

En ook de badkamer moet een goede beurt krijgen, als die gedaan is zijn alle kamers boven grondig gepoetst en alle kasten en dressing uitgewassen en op orde gelegd.

Zo, manlief is ontbijt halen, ga hier de tafel mooi dekken met placemats en servies van Blond Amsterdam.
Doe dat graag tafels dekken.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een mooie en rustige zondag. Liefs en een sterkteknuffel voor diegenen die het nodig hebben.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 sep 2023, 10:18

Eerst en vooral een fijne verjaardag
aan de man van bobijntje :lol: nog vele jaren!!


Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
hoewel het een natte ochtend is, het was hier
gisteravond al aan 't regenen als ik de rolluiken
ging sluiten, in de namiddag was het al bewolkt geworden.
Jammer want de laatste 2 dagen was het echt
aangenaam zomerweer....
tja, het is hier altijd of het éne, of het andere.... helaas
Een fijne dag allemaal, maak er het beste van!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".