In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 jun 2023, 07:13

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2023, 08:57

Goede maandagmorgen alle seizoentjes :wink:
nog steeds warm en gelukkig zit er een beetje wind
zodat het binnenshuis wat koeler wordt als 's nachts
alles tegeneen openstaat, nu probeert de zon
er weer door te komen hoewel het verder bewolkt is :roll:
Hier nog geen regen gezien, wel gisteren een beetje
smos alsof het wat mist was maar niks is nat geworden :oops:
dus hier is nog geen stof geblust :?

Ik wens al de zieken een spoedig beterschap :roll:
en aan allen veel groetjes en sterkte...... :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 jun 2023, 09:04

Goede morgen seizoentjes,

ER IS ER EEN JARIG, HOERA, HOERA AAN VENTJE!

niet dat er iets te vieren gaat zijn. mijn moeder polste al zaterdagmorgen maar haar haring braadde niet. die wou weten of we gaan eten. nou eten zou ik het niet noemen. het zal waarschijnlijk 2 hamburgers uit het vuistje zijn en dan boodschappen gaan doen in de ldl recht over moeders deur en op naar schoonbroer en vandaag verhuist mammie gelijk schoonzus zegt naar weer een tijdelijk woonzorgcentrum dus die zal wel aann niets dan dat gedacht hebben. idem de kinderen. daar hoef je ook niets van te verwachten. tè druk. neef probeert nu juridische studies in zijn vrije tijd, nichtje 1 heeft haar tweeling en gaat werken en madam studente studeert. amai: ik zou ze niet als huisarts willen hoor! er scheelt daar wat aan.
morgen naar de praktijk bellen want ik zit zonder contramal. proberen de pijn te onderdrukken met de duo-pillen. 3 flesjes voor 4 weken is te weinig. want nu zit er 6 weken tussen een afspraak. normaal ga ik de dag na een behandeling bij schoonbroer. en ik kom dan juist toe.
poezenbeesten hebben geen tonijn gehad. en lilly was boos dat het regende.
Suus had slecht nieuws. met Lotte gaat het de verkeerde kant op. ze zal haar binnenkort moeten afgeven. Lotte is 13, even oud als ons Gimly. en die vond ik vanmorgen niet maar die was al waarschijnlijk langs de andere kant naar buiten gegaan want de achterdeur staat open en lilly had het gehoord. want die stond ineens beneden. lag op mijn bed languit te liggen doezelen. en languit is dat een lang slank geval. type tochtbeest. dus valt het niet op dat ze 4 kg weegt. maar ligt ze op mijn voeten dan voel ik dat wel.
de meeuwen zijn al actief en krijsen als katten zei ventje. onlangs lag lilly te rollen op de koer en ventje vroeg aan mij of ze krols was! dat kan niet en ten slotte gaat ge er heel veel last mee krijgen. gemieuw tot je zenuwen zeggen stop! dat minoe van bij hem over de grond rolde als die krols was, is trouwens een van de symptomen maar we hebben het bewijs gezien dat ze gesterliseerd is. Maya had die kleine stukjes weefsel gespaard. sommige mensen nemen dat mee. de ballen van Vinny & Gimly zijn ook gebleven waar ze uitgehaald zijn. ik ben Gill Grissom niet. ik had aan ventje gevraagd om het spit af te wassen. helaas platte kaas. dus doe ik het niet. en die dreft op zijn kop werkt even goed met koud water voor de borden. en ik raak ook het bestek niet aan want de spitten liggen daar juist. geen zin om mijn hand open te halen. Gimly ligt weer over zijn gat. wok-wok gedaan. hij voelt waarschijnlijk aan dat ventje zenuwen heeft. zenuwen omdat hij vandaag moet rondrijden en nergens kan gaan eten want we hebben afspraken en er is hier behalve de chinees niets open. en ik weet niet of ventje eigenlijk zin heeft in chinees vandaag. en ik kan weer me laten losduwen en loswrijven door schoonbroer. hij gaat nu ook naar de vriendin van het appartement. en vroeg 25 euro aan haar terwijl hij 29 vraagt aan mijn moeder. en ik denk dat in het zonnehuis de prijzen ook zullen gestegen zijn. maar een pedicure is maar voor volgende maand. vandaag zou mijn kleurstof voor mijn haar moeten toekomen alsook mijn oogschaduwrollers. Grijs, Paars en Blauw. die kleurstof is voor 2 lokken haar. en ik kan kiezen want er zitten maar liefst 7 kleuren in. voor het geval dat ik de gothic toer opga. maar wel subtiel. ik heb al zwarte kleren maar ik zou toch eens moeten zo'n Gothic tuniek kopen. met zo'n rijgkoord. via Larg* kan je deze kopen. ventje koopt er zijn T-shirts. behalve de officiële van zijn band. Die komen via de fanclub. en hebben douanekosten. zijn metalvriend schrok daarvan. die had er zich niet aan verwacht. ventje eigenlijk ook niet maar ze komen van the states en dan heb je prijs. de staatskas is 3 x 25 euro rijker. zijn metalvriend had er ook een besteld voor zijn zoon die ook meegaat. ze zijn al eens met hun 3 naar een concert geweest maar ik mocht toen niet mee wegens mediche reden. mijn ticket is vlot verkocht geraakt. de koper zei dat er om de hoek er meer vroegen tot 200 euro. ventje vroeg alleen de prijs die er op stond. doorverkoop daar staan straffen op tot zelfs uitsluiting van de fanclub. en je naam staat op een zwarte lijst. en ventje gaat. al ligt zijn moeder op sterven of is de begrafenis. de rest van de familie mag op hun hoofd gaan staan of op hun voeten. zijn zus zal niet langer tegen hem spreken vermoed ik. na de bergafenis van schoonvader: zeer goedkoop, speelde schoonmoeder nog altijd de slachtofferrol. en ventje verwijt zijn moeder dat die altijd zijn vader eigenlijk mishandeld heeft maar voor haar telde Imago. Status dus. en hij was niet langer een voorbeeld van de ideale man. ventje zei het gisteren al. ze heeft m'n vader verlaten om te gaan poepen met een ander. dus dat zit nog diep. toen we wisten wat de diagnose was zei ik tegen ventje: Karma is a Bitch. en ik denk nog steeds dat schoonvader weerwraak neemt vanuit het hiernamaals. dus Karma. ik moet nog een foto nemen van mijn gladiolen en de Dahlia. er is er nog eentje uitgekomen bij de Gladiolen en dat is nu nummer 13. als je helemaal niets van bloemen kent zou je denken dat we prei kweken. in het oostends Pret. in brugge Parei of Porei. hangt er vanaf. De zon komt er hier door. 't zal dus weer een zwoel dagje worden. dat wordt een tuniek en een geklede broek. of mijn 3/4 de broek. ik zal wel zien waar ik zin in heb om te dragen. moet nog naar Fb om ventje een proficiat te wensen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2023, 09:25

Sorry..... bijna vergeten :oops:
Gelukkige verjaardag aan ventje van M-M
Nog vele mooie jaren verder
:wink:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 jun 2023, 10:39

Afbeelding
Gelukkige verjaardag voor ventje van MM.

Hallo iedereen,

Ben hier vroeg, maar kan eigenlijk niks doen. Straks vertrek ik naar zoonlief. Die belde dat ukkemeisje 1 ziek is en ze moeten beiden naar hun werk. Dus ben ik opgetrommeld :D . Maar dat geeft niks , als ik thuis ben , doe ik het met plezier.
Was nochtans van plan om deze middag nog warm te koken, maar dat lukt niet, ik vertrek om 11u. Dus zal het vanavond zijn, hoe laat weet ik niet. Hangt af wanneer de ouders thuis komen.

Volgens buienradar ging het hier gisteravond een ferm onweer zijn. Niks van gezien, wel veel wind maar geen druppel regen. Dus maar sproeien deze morgend. Manlief helpt me nu ook al met het gieten.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jun 2023, 11:07

Hier heeft het gisteren gewoon geregend.
Wat het vannacht gedaan heeft weet ik niet.
Ik heb weliswaar slecht, maar toch geslapen.
Ik zit hier buiten na mijn late ontbijt.
Heb een jasje bij aangedaan.
Moet nog de uitgebreide boodschappenlijst maken .
Deze namiddag komt de hulp.
Ik weet niet meer of ze de volgende keer al met verlof is of niet.
Dus voorzorgen nemen.

Hier zeggen ze tegen prei: paraa (mijn moeders dialect) en paroa (mijn vaders dialect)
Zoveel vormen voor hetzelfde voorwerp.

We zullen eens aan die boodschappenlijst beginnen.

Bekske nu kan ik helemaal niet meer kiezen.
Allemaal om ter mooist.
Het wordt dus een verrassing voor allen.
Gelukkig dat jij bij de zaak blijft.
Ik was weer bijna vergeten dat het zomer wordt.
Niet de tofste tijd van het jaar voor mij.
Ook al is het ondertussen twaalf jaar geleden...

Dames doe het goed vandaag!

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

19 jun 2023, 18:17

Fijne namiddag iedereen,
Te warm voor onze wandeling, dus worden we thuis gegijzeld......

MM, fijne verjaardag voor je ventje. Had nu toch gedacht dat zijn kaartje al zou toegekomen zijn.......
Het is al lang genoeg onderweg. Zelfs te voet zou het al geleverd zijn....
Ik neem aan dat het verloren gegaan is, samen met nog 2 kaartjes.
Misschien moet ik er maar mee stoppen, er gaan er meer verloren dan er toekomen.......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

19 jun 2023, 19:44

Voor ventje van MM : gefeliciteerd met je verjaardag ! //
Vandaag is het precies 50 jaar geleden dat ik mijn diploma van kleuteronderwijzeres mocht ontvangen ( met onderscheiding :wink: :wink: ) Allemaal lang geleden :... / ik ben alleszins blij dat ik niet meer in de klas moet staan . Al die jaren veel recht staan en bukken hebben hun tol geëist , lichamelijk dan :veel versleten ledematen en onderdelen .. helaas niet veel aan te doen .//
Tot nu toe hier maar een paar druppels regen gezien .. wachten op lagere temperaturen en een beetje regen , donderdag . Het zal voor ons allemaal beter zijn .
Heel veel moed en sterkte aan alle seizoentjes .

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2023, 20:27

Goeienavond allen, 't was ietsje koeler vandaag
maar toch nog warm genoeg :roll: :oops:
Morgen in de vroegte nog een klein
strijkje wegwerken overdag was het er te warm voor :oops:

wilde eend, hoe de jaren vliegen hé, zo snel
nog gelukgewenst en gelukkig mag je nu van
een rustig pensioen genieten, als de gezondheid
nu ook nog wat meewil... :) sterkte hoor

Allen een fijne nacht en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jun 2023, 21:07

Mijn vriendin maakte er mij onlangs attent op dat we dit jaar al 55 jaar gelden ons diploma van vroedvrouw ontvingen.
De tijd gaat snel.
Jongste kleinzoon volgend jaar naar het middelbaar.
Oudste kleinzoon al een jaar aan het werk.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

20 jun 2023, 08:31

Afbeelding
amper geslapen door de zorgen van gisteren .Gistermorgen als ik in de badkamer was stond ik in water de tapis vloertegels zwommen in water die zijn nu droog wel .Gisteren avond is er iemand komen zien en ja een mini gaatje waar water uitdruppelt .had de dag tevoren gewassen en door de druk van machine ishet water er uit gespuit kreeg ik te horen .Nu is het water in de kelder afgeslten waardoor ik nu zonder water zit kan bij een buur water halen met emmers .Gisteren avond heeft buur al enkele emmers gebracht na de middag komt hij de lege emmers halen voor nog te vullen .Hopelijk kan het herstelt worden anders is dehele badkamer uitbreken voor nieuwe leiding en dat heb ik niet zoveel geld .Dan moet hij een oplossing zoeken hoe het water in badkamer afsluiten en moet ik verder doen zonder .Zal pas vanavond weten wat er moet gebeuren .Een echte stielman kost stukken van mensen volgens de buurman .Ik heb door deze klusjes man al van alles laten doen en heb er vertrouwen in en is betaalbaar .Zo dat weten jullie nu ook weer waarom ik zorgen heb deze keer niet wat de gezondheid betreft geniet van jullie dag hier is nog amper regengevallen het zo eens mogen komen want het is nu al warm aan worden ben juist binnen nu groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jun 2023, 09:06

Afbeelding

Goeiemorgen allemaal :wink:
weer zonnig en warm maar zo te zien
nog niet zo hevig heet als de vorige dagen :roll:
dat is beter, maar met ietsje minder zou ik
zeker zo tevreden zijn :oops: ik ben bijna
weggesmolten (was het maar waar) :oops: :roll:

Helena, ja de jaren vliegen vooruit, zonder dat
je het beseft :)

Bekske, hopelijk kan het euvel goed hersteld
worden zonder te grote kosten veel sterkte! :(

allen een fijne dinsdag en hou het veilig!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 jun 2023, 09:11

Goede morgen seizoentjes,

Marie-Jeanne: ik heb je een tijdje geleden nog bedankt voor je kaartje maar je zal er overgelezen hebben. daarna heb ik Anjelier bedankt. ( de dag erna) alle andere seizoentjes bedankt ventje voor de wensen.

Wij zijn hamburgers gaan eten. en 's avonds een fles champagne uitgedronken. dat was ventjes verjaardag. simpel hamburgers gaan eten.
enfin het heeft ook gesmaakt daar niet van. ( ventje ging speciaal voor de milkshake: cafè Liegnois.)
ik ben weer behandeld en binnen 4 weken terug. ventje heeft toch een kaartje gekregen. De hond had het erg warm. en hij wilde weer met me spelen maar ik zei neen. en hij luistert. eerst moet je hem rustig krijgen want hij is enthousiast je te zien. ik heb tegen schoonbroer gezegd dat hij een koeltekussen moet kopen voor dat beest.
gisteren stond Tuutje in volle zon en ben ik in de wagen misselijk geweest toen ik probeerde in die oven in te stappen. ruiten opengezet en dan ging het langzaam over. maar het was dan ook warmer in het binnenland dan hier aan de kust.
schoonmoeder is verdoofd verhuisd. ze waren daar donderdag pas mee begonnen. ze is ultra agressief. de andere patiënten zijn bang van haar. ze wilden haar zelfs niet naar de eetzaal laten gaan omdat de anderen bang zijn. en in de cafètaria mocht ze ook niet. en nu zit ze op st-michiels in huize st-jozef. voor 3 maanden. ventje "moet" woensdag al gaan. je leest het goed hoor. " moet". mijn moeder zou zeggen: moeten is bedwang en schreien is kindergezang. het is dat schoonzus niet durft weigeren. ze is bang voor de reactie. en ook doodsbang van de generaal. hij begint ook al met het woordje "moeten". is daar nu weer een plan aan het bekokstoven om elk om beurt maaltijden naar haar te brengen. ten eerste wil ze meestal niets eten en dan sta je daar met je eten dat ook geld gekost heeft. schoonbroer laat de groenten nu komen door 'ello fres' ze zijn veel goedkoper zegt hij. mij niet gezien. voor dat je het weet zit je vast aan een abonnement. akkoord je hebt een weekmenu. alle groenten zijn al aanwezig. voor je vlees moet je zelf zorgen. en dat ondervinden wij vandaag ook weer. welk stukje vlees gaan we eten? in wat heb je zin? geen idee. en voor mij mag het niet te groot zijn want dan krijg ik het niet op.
ventje moet vandaag naar de carref. om mijn leesvoer. dan kan hij van daar vlees mee brengen maar het aanbod is ook al aan het verkleinen zei hij. en vlees is duur. dat merkt ventje ook als hij naar de beenhouwer gaat. nu koopt hij beleg voor 1 week. soms ook vlees voor 3/4 dagen. dan hoeft hij de deur niet langer uit. ventje gaat niet graag boodschappen gaan doen. ik vroeger ook niet omdat ik ondanks een groot boodschappenwagentje toch te veel meehad. en je moest dat niet buiten laten staan ook als je een winkel binnenging. te gevaarlijk. we hebben van schoonbroer nog 4 zakjes vlees meegekregen en een kwart zak korrels . Raad eens wie er al aangezeten heeft? Juist Gimly. ook kalf met kalkoen van de boni lust hij. en Lilly had gisterenavond toch honger. ze maakte ventje vanmorgen wakker. wilde naar buiten. op de koer. ja, als de zon schijnt is daar het signaal. en vannacht veel protest omdat ik mijn voet ergens legde waar zijn ook lag. nu heeft ze mijn in kous gestoken voet gebeten maar ze bijt niet door. is een waarschuwing. ventilator stond op timer. en normaal heeft lilly dat niet graag. maar door mijn benen was er een soort 'dal' ontstaan waar ze dan inlag. als ventje beneden is ga ik hem vragen de ventilatortoren hier beneden aan te steken. ik heb het warm. het is hier al 20° buiten. en 24° binnen.
proficiat aan degenen die 55 jaar geleden hun diploma kregen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 jun 2023, 13:38

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: hopelijk is het probleem in de badkamer vlug van de baan. Zonder al te veel kosten en werken. Heel vervelend .

Gisteravond is het een boterham geworden, heb niet meer gekookt, het was te laat. Nu deze middag heb ik het klaargemaakt .Ukkemeisje 1 ging vandaag naar school, zo ziek was ze niet gisteren. Zeker toen broer en zus thuis kwamen van school was ze in haar element.

Hier nog steeds geen regen gezien, misschien in de namiddag of avond zoals ze voorspellen . De was hangt buiten, zal vlug droog zijn want er is wind.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jun 2023, 15:53

Zopas een bericht gekregen van "Be-Alert"
om voorzorgen te nemen want het
komende onweer kan hevig zijn
Dus alles maar goed vastleggen en binnenzetten
Een verwittigd mens is er 2 waard!!!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".