In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 jun 2023, 09:14

Goeiemorgen seizoentjes,

deze morgen geen liedje voor jullie. ik bespaar jullie het gezang van ons Lilly die al om 2 uur kwam "keppen". die is liever buiten. had de hele dag verslapen boven op bed want daar stond een stevig briesje. en ze was boos toen gisteren de deur dichtging en ventje wilde gaan slapen!
Helena: die zitten in gewone potgrond op een tamelijk schaduwrijke plek. ik heb er 12! die kant waar wij zitten om te eten krijgt maar zon rond 19.00 u en ze staan daar blijkbaar goed. ze zitten in die vilten bloembak die ik nog gekocht heb bij de wenswinkel. (Made in China) hun grond is redelijk vochtig ( als ventje water geeft) die vilten zak staat op een verhoogje. ( ivm Lilly) en voor ons was het dus een experiment. nu zien dat ze meer bladeren krijgen en groeien. het zouden witte zijn maar we moeten dan meten hoe hoog ze gaan groeien. van de Dahlia heb ik er maar 2 maar er is 1 de andere aan het overgroeien zodat die geen licht meer genoeg krijgt. die staat al mooi open. en dat was ook een experiment. en dan in de herfst ze uitgraven denk ik? dan gaan die naar de zolder. tegen dan heeft ventje zo'n tuinschepje, rakeltje enz.
vandaag moet hij naar zijn moeder en zit daar helemaal alleen met haar. er komt niemand. ook de generaal niet. die moet met zijn Mercedes naar de garage en wist niet of hij nog ging afkomen. ( ik denk van niet)
Anjelier: ventje bedankt je voor zijn kaartje. hij was gisteren voor zijn haar geweest en pas toen zat het in de bus. ( al in de namiddag) ventje heeft ook een kortere coupe en het is uitgedund en hij zegt dat hij dat voelt. na het concert gaat hij het nog wat meer korter laten knippen. zijn haar is vreselijk dik en dat van mij ultra fijn. Gimly heeft zich net te goed gedaan aan de korrels. we proberen ze nu zo weinig mogelijk vlees te geven ivm de hitte. Lilly moet toch geen vlees in die warmte. en moest Gimly aan de lopende band vlees krijgen die zou zich doodvreten. hij weet wel wat de regelmenten zijn als hij hier met mij alleen is. op dit uur krijg je vleesje en dan moet je wachten tot een ander tijdstip. gedaan met het regime van een hobbit: breakfast, second breakfast, elvensens, Lunch, afternoon tea, dinner en supper. 7 maaltijden! neen. we hebben dat een tijdje gedaan met hele kleine porties in ook zo'n warm weer. maar het werd toch slecht als hij net op dat moment geen honger had en lag te dutten. en hij werd toch ziekjes. ( haarbal)
een wagen van de ruimdienst passeert hier. hij houdt niet van vrachtverkeer in de straat. Lilly kijkt niet meer op. nog 1 dag en die is jarig. ventje moet vrijdagmorgen naar de huisarts voor een voorschrift en hoopt vlug terug te zijn omdat we nog met Lilly naar Maya moeten. dus reisdoos morgen al zetten. dan weet ze het. Maya zei dat het een luxereisdoos was omdat die zo groot is. ( is de maat van een klein hondje.) maar Lilly is lang. heel lang. type tochtkat. vannacht toen ze eindelijk tot rust kwam heeft ze zich tussen mijn benen gelegd. languit. dus dat is dan 1 been terug trekken en dan hetzelfde met de andere voor je uit je bed geraakt en naar de wc sukkelt. en bij het terugkeren zien dat je haar niet stoort. Lilly eet gras of knabbelt aan plastiek ( Gimly knabbelde ook aan plastic) om een haarbal op te wekken. vandaag een Piadina. en vanavond voor mij sla. sla, spekblokjes, zure ui, radijs, blokjes kaas en een goei klik mayonaise.
ik kijk juist naar mijn candidaplek en die is weer vergroot. zalf smeren dan maar en de frequentie naar 2 x daags brengen. op 4 juli moet ik naar de dokter en dus een tube of 2 laten voorschrijven. zit cortizone in. ventje vroeg zich af waarom ik zonnespray gekocht had. we doen nooit geen aan. och, jawel. als ik nu naar buiten ga spray ik me in. vrijdag ga ik eens proberen mijn been in te tapen. en de rug eerst laten werken met de Tens. moet toch vroeg naar de markt. om nieuwe freesia's. misschien weer een gemengd boeket. ventje vond de pioenrozen zo lekker ruiken. als hij ze 's avonds in de keuken zette ivm Lilly rook die 's morgens nog naar pioen. heerlijk. van de vernevelaar is hij minder content en zo'n spray met interval is te rap leeg. ik moet nog afwassen. dat is voor straks. gisteren kippeboutjes gegeten, eerst 5 min. in de microgolf en dan op de bbq maar die was tè heeft en het vel brandde aan. Gimly heeft zich te goed gedaan aan zo'n boutje. van die 2 van mij viel het vlees bijna van het bot.
Oma C: ik lust geen gekookte zalm. moet gerookt zijn. na dat fiasco op de trouw van Kevin met een moot koude zalm, moet ik het niet meer hebben. pas op als het me voorgeschoteld wordt zal ik het opeten maar niet van harte. net als Rosbief. ik hou niet van bijna rauw vlees. en in de familie van ventje zijn ze er juist dol op. snappen dat niet dat ik dat niet lust. Tante Thèrese, de zus van ventje zijn moeder heeft het dan verder gebakken. was een kleine moeite zei ze. de rouwmaaltijd van ventjes vader was ook rosbief. die van mijn vader was orloff geloof ik. ventje moet nog om brood. maar hij zal wel geen honger hebben na een halve dag bij zijn moeder. zuigt zijn energie op. mijn pakket van expat komt maar vandaag toe. Post Nl heeft het druk zo staat er te lezen op de track & trace. vandaag zouden mijn rollers oogschaduw moeten binnen komen. de tijdelijke haar kleur gel is nog op den vlieger. en ik besefte vannacht ineens dat ik geen zwarte tunieken heb. met glittertrui op een begrafenis komen is gelijk te feestelijk. het is alsof je blij bent dat de persoon overleden is. :oops: ventje heeft enkel een zwart hemd. moet dan maar zijn legerbroek aandoen. of nog rap een Mr Marvis bestellen. ( deftige short) denk dat ik in het grijs zal gaan als het zover komt.
er zit nog een mailtje van Tom in mijn mailbox. over een optreden van de dansgroep die hij mee had helpen opstarten. zal het dan straks lezen. ventje hoopte dat hij tot een overeenkomst gekomen was met de nieuwe eigenaars van die blok. maar ik denk dat ze die gaan slopen om appartementen te zetten. er hangt nog geen geel plakaat op maar wat niet is kan nog komen. waarschijnlijk dezelfde firma( niet group versluys) die twee cafè's opgekocht heeft om er appartementen op te zetten maar eerst wachten tot deze klaar zijn. ik ken iemand die heel veel miserie gehad heeft met de group Versluys. is er mee naar de krant gegaan. maar group Versluys werkt meestal aan de oosteroever. bij de rijken. en group Versluys heeft aandeelhouders. die willen een graantje meepikken. hij had een appartement gekocht langs de Elizabethlaan. zou de datum X helemaal klaar zijn. niet dus. hij had zijn huis in Brugge verkocht en moest hier nu huren. en dat bleef maar duren eer hij een appartement kreeg. na het artikel in de krant en met heel veel effort van zijn advocaat heeft hij een ander appartement gekregen in dezelfde straat. iets kleiner dan hij gekocht had. zijn meubels stonden in storage. dat was nog eens geld uitgeven. Lilly is naar china aan het graven.
Ik denk dat het hete weer onze Clive aan het nekken is. en haar longreva maakt haar moe schreef ze.
ventje is moeten weerkeren. had zijn geldbeugel en bankkaart in een andere jas gestoken per ongeluk. echt 'n verstrooide professor. ik moet mijn nek inwrijven met flexium. teken dat schoonbroer mag wrijven. werking van 1 behandeling is 3 weken. dokter merkt het op als ik ga na een behandeling. nu zal het 2 weken na een behandeling zijn want ze is in verlof. gelukkig heb ik nog een grote voorraad van alles. en ventje kan aan zijn dokter vragen of hij een druppelfles kan/mag voorschrijven want ventje gaat bij de hoofdgeneesheer en die heeft het laatste woord. dus ik ga effen verder doen.
Fijne dag verder seizoentjes keep cool want hier is het al 20°!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 jun 2023, 09:46

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
weer een warme dag, hier zal het rustig aan zijn
want die hitte is een beetje teveel van het goede :roll: :oops:
Ik mis clive, die warmte heeft zeker invloed op haar
ze zal er ook niet tegen kunnen vrees ik
als dat zo is wens ik haar heel veel beterschap
en geniet van de rust.... het werk loopt niet weg :?
Ik zie hier ook heel weinig mensen buiten en in de winkel
was het gisteren ook kalmkes :|

Voor iedereen een fijne dag, vergeet niet veel te drinken
en te smeren als je buiten komt
Groetjes allen en tot......
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 jun 2023, 14:26

Zoals oma-C al eens zegt: "Ik loop op wolkjes"
De voetenmadam is geweest.
Volgende keer is het de laatste keer dat ze komt.
Dan is ze twee maanden out wegens operatie.
Het gaat erg worden dees vakantie: J. drie weken weg,K. twee keer met verlof...
Voeten zelf doen...
Een mens wordt dat gewoon gediend te worden.
Toch blij dat ik dat allemaal kan laten doen.
Vroeger zou ik me daar schuldig onder voelen.
Voor niets nodig.
Iemand heeft werk door mij te helpen.

Bij de dochter op verlof is het 18°C!
Die zaten gisteren in de sneeuw...

Hier is het even pauze tot drie uur.
Al een deel van de naweeën van de overstroming weg gewerkt.
Ik zit zonder toespijs, maar dat zal toch iets voor morgen zijn.

In de week vernam ik het overlijden van een van mijn hoofdvroedvrouwen.
Vandaag verneem ik het overlijden van een ex-collega.
Drie jaar jonger dan ik...

Veel van mijn geboortejaar gezien in de overlijdensberichten.

Nog een prettige dag verder allen!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 jun 2023, 21:11

Nog even een slaapwel komen wensen :)
ben bij de toeristen de planten gaan
drinken geven en de brievenbus leeggemaakt
er begon een koeler windje te komen en dat deed deugd :?
Nu nog lekker douchen want het is nodig en straks
een hopelijk goede nacht
Slaapwel allemaal en hou het safe :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 jun 2023, 08:06

Goede morgen seizoentjes,

ER IS ER EEN JARIG, HOERA, HOERA!

Ja, seizoentjes, vandaag ben ik Lilly 1 jaar geworden! rond deze tijd ongeveer volgens mama ben ik uit de buik van mijn biologische mama gekomen. ik was de voorlaatste. ik ga er een mooi dagje van maken en mama heeft me een speciale traktatie belooft! Mieuwkes!

Ongelofelijk toch dat de tijd zo snel gaat. Lilly 1 jaar. morgen moet ze voor haar herhalingsvaccinatie en ik vind haar paspoort niet! ten minste: dat was ongeveer 10 minuten geleden. ik zat op het toilet en dacht ineens dat er zoveel dingen in die schuif zitten, dat het best mogelijk kon zijn dat het achter de schuif en in de kast kon gevallen zijn. èt Voilà. haar paspoort is terug gevonden en zit nu veilig in mijn schoudertas. oef. ik blij. ventje zal ook blij zijn. (anders moest Maya een nieuwe maken en dat is dus alle gegevens terug heropvragen! tot in nederland!)
ventje ging dus gisteren naar zijn moeder. ze had een slechte dag. eerst wilde ze geen geplette aardbeien. hij is er mee op toer geweest met de rolstoel. eens tot in de tuin en zo nog mee en toen ventje zei dat ze een grote lekkere cola gingen drinken, was ze tegen dat ze op haar verdiep kwam het al weer vergeten. de degressie zet zich nog verder door. en ze heeft een bepaald geluid dat ze maakt als ze een slechte dag heeft maar ik kan dat niet nadoen. enfin. de generaal is dan toch gekomen, bij het avondmaal heeft ze wel flink gegeten maar dan ineens maakte ze zich weer razend kwaad ( vermoedelijk op de generaal omdat hij zo laat kwam) en dat konden ze weer tot buiten horen en hebben ze besloten haar om 18 u 15 in bed te stoppen. ventje was om 19 u thuis. en die is hier vertrokken om 2 u 30. ( half uurtje rijden) Er was daar een verpleegster die net klonk als ventjes zus van lach. waarop ventje zegt: alle verpleegsters hebbben net zo'n lach als mijn zuster. ga daar eens op letten. schoonmoeder had een koek gesnaaid die op de grond gevallen was en had die in haar mond gepropt. ja, tot zulke streken is ze nog in staat. op ventjes verjaardag verhuisd ze dus. die van 't St-Jozef gaan hun kuiten mogen insmeren. daar zit ze dan voor 3 maanden of tot er eerder plaats is in het 'hallenhuis' anders is het na 3 maanden maar ja, wiens hoofd zal er dan pijn doen? de mijne?
Suus deelde gisteren mede dat Lotte 40° koorts had. Lotte is 13. het is nu afwachten. ik ga straks een berichtje sturen hoe het nu gaat. want een vrolijke boodschap van Lilly aan Goofy zal nu niet goed binnenkomen denk ik. ( waar haar andere zusjes zitten weet ik niet)
Daarstraks liep Lilly een beetje verloren, alsof ze iets zocht. waarschijnlijk herinnerde ze zich haar geboorte. Ik ga nu effe niet rondlopen want Gimly is aan het eten. en die stoor je beter niet. want hij loopt weg van zijn teljoor en keert dan niet meer terug. idem drinken. drinkfonteintje staat nu dag & nacht aan. Gisterenavond wilde Lilly niet naar binnen. en daarna met veel moeite. ventje zei: de volgende keer zet ik een pot met korrels en een met water buiten! ja, en dan wil de juffrouw misschien nooit meer naar binnen 's avonds! Tiens, ventje is op. kon zeker ook niet meer slapen zoals ik. denk dat dit van de piadino komt. veel te laat gegeten. het was immers al 20 u. tijdens het verorberen daarvan nog 2 afleveringen van CSI bekeken. ik heb de laatste aflevering niet bekeken omdat in het nieuwe seizoen daar het vervolg op is. we nemen afscheid van Warrick in dit seizoen. hij leeft nog maar iemand had verkeerlijk op internet geschreven dat die dood was door overdosis Heroïne. Neen, hij speelde een Heroïneverslaafde die uiteindelijk het loodje legt. feit & fictie halen sommige mensen dooreen. als je ergens de slechte speelt in een film of serie dan ben je dat ook voor die mensen. in de echte wereld is het dikwijls omgekeerd.
ventje moet op boodschap en hij mag zijn puntenbon niet vergeten. dat komt helaas vaker voor dan hij denkt. zelfs met een lijstje is hij toch nog iets vergeten. en de eeuwige vraag van vandaag is: wat gaan we vanavond eten? 's middag brood en toespijs (Toespieze in 't oostends)
en dan ja? morgen zijn het waarschijnlijk garnaalkroketten. of een vis uit de diepvries. want ik weet niet wat ventje 2 weken geleden meegebracht heeft en direct ingevroren. of was het al ingevroren? geheugenzeef. en als ventje iets zegt langs de linkerkant dan hoor ik het echt niet. toch moet ik geen hoorapparaat volgens zo'n test. wel heb ik last om te horen in een luidruchtige omgeving zeiden ze. maar dat is al lang. ik kan me dan onmogelijk concentreren. op het afscheidsfeestje van Tom stond de muziek zo luid dat we moesten roepen naar elkaar en dan heb je 's anderdaags een schorre stem. die had ventje ook toen hij verbrand door de zon terug kwam van Werchter. stapte ergens een luitenant op want ventje moest naar hier en die riep dadelijk: kreften! want ja: hij was zo rood als een vers gekookte kreeft. vooral in zijn nek. toen had hij nog geen lang haar. Lilly is komen eten vragen aan ventje. doet ze dikwijls. een klagelijk mieuwtje en een snoetje van : pappie, ik heb honger. nu is ze aan het kijken om een vlieg te vangen. dat doet ze graag. en ze kan hoog springen. Gimly trekt zich daar niet van aan. Vinny ging er in de tijd ook achter en Mies? die keek naar mij en haar blik zei: vang jij effe die vlieg? ik lig hier nu goed. ventje zegt net dat de foor er staat. de markt schuift op. ik heb alleen fruit nodig. ik heb nog sla, radijzen en een paprika. och ja, een boeketje bloemen voor Lilly. ik heb de vaas nu in de houder van het windlicht gezet. en van de 10 witte rozen heb ik er maar 4 meer over. het was te warm en waar ze stonden kwam er niet genoeg licht binnen. de zaterdag liet er al een zijn kop hangen. het meeste succes heb ik gehad met die pioenrozen. die hebben er 14 dagen gestaan. toen werden de fushia's bruin. verloor ook al blaadjes van de bloem. gelukkig zijn ze bij bloemenkraam niet duur. ga voor hetzelfde boeket naar de winkel en je betaald driedubbel. gisteren is mijn pakket van expats toegekomen. kaas & ui chips. dat vind je hier niet vaak. een paar zakken van 200 gr. een is al voor de helft opgegeten. :oops: ik moest toch proeven hè. :oops: is catergorie C als nutriscore. trek ik mij weinig van aan. ook caloriën tellen is niets voor mij. te veel afweegwerk. je "mag" maar zoveel per maaltijd. pfft. en daar komt Freddy van zijn werk. zit ergens in de visserij. meer weet ik niet. gaat wel niet in zee. want dan zijt ge drie maand weg. Lilly weet niet wat ze wil voor de moment. ze is al van deze morgen heel onrustig. het zou hier vandaag 24° kunnen worden. net goed. allez voor mij toch. er zullen wel veel pollen in de lucht zijn. gras en nog ene. langs de weg naar de stroombanklaan staan van die hagen in bloei. ik heb daar enorm veel last van. moet een zakdoek voor mijn neus en mond houden. maar die weg kan ik niet langer aan met dat been. ja, niets aan te doen. komt van mijn rug. zou een brace moeten dragen. ventje gaat zich klaarmaken. de sensorlamp op zonneengerie werkt niet langer. dat wordt een nieuwe hè. anders kan ventje niet op Lilly jagen om ze binnen te krijgen.
Ik ga voortdoen. rug insmeren met Fastuum.
Fijne dag verder seizoentjesn keep cool!
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

15 jun 2023, 08:19

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 jun 2023, 09:59

Goede morgen allemaal, :wink: een zonnige donderdag
dus passen we de werkjes aan en op tijd rusten :?

Van harte een fijne verjaardag voor Lilly
geniet van de dag er komen er nog vele.... :lol:

Bekske een fleurig plaatje, dank u :)

Alle seizoentjes maak er een aangename dag van
goed smeren en drinken, 't zal nodig zijn
groetjes allen en tot later.....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 jun 2023, 12:35

Goede middag ondertussen.
Om vier uur klaar wakker.
Besloten om toch nog wat verder te slapen.
Was wat vroeg.

De vijf minuten werkjes zijn gedaan voor het grootst deel.
Ik heb weeral twee wassen bijeen.
Vroeger vroeg grootvake regelmatig of ik in de geburen de toer van de wasmanden gedaan had.

Onderweg naar het stad daarstraks.
Een dame duwde een andere dame in de rolstoel verder op het voetpad.
De rolstoeldame wuifde me goeiedag.
Ik heb dan maar goeiedag terug gewuifd want ik kende ze niet.
De begeleidster glimlachte eens.

We zullen eens gaan verder doen want de was hangt zich zelf niet op het rekje vrees ik.

Fijne dag verder ook voor de jarige poes.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 jun 2023, 15:00

Afbeelding
Fijne verjaardag voor Lily.

Hallo iedereen,

Vanavond nog eens asperges eten, want het seizoen loopt op zijn einde.
Ga er puree, hesp en gekookte eieren bij eten.
Bij de aspergeboer kun je geschilde asperges kopen, is gemakkelijk. Ik gebruik die schillen zelden voor soep. Je kunt er zelfs ijs mee maken. Hebben dat ooit eens gedaan in een kookles over asperges. De schillen laten trekken in de melk en daarmee het ijs maken. Was wel lekker.

Nu binnen blijven , is toch nog warm alhoewel iets minder dan de vorige dagen.

Spaanse woef ligt uitgeteld in de zetel, is precies heel moe. Heeft ook een beetje last van de warmte. Je zou denken die komt uit Spanje, die kan daar tegen, maar niks ervan. Hij zoekt de koelte op.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 jun 2023, 19:49

Een rustige nacht toegewenst aan allen....
slaapwel en tot morgen :wink:

Sterkte aan onze zieken en hou het koel :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

15 jun 2023, 23:00

Goede nachtrust iedereen, wij kruipen nu ook direct in ons bedje. Morgen een druk dagje, met ons geplande feestdrink voor onze bevriende buurtbewoners........... de 'hulptroepen' komen morgen ook tijdig toe, dus moeten we zéker tijdig present zijn.

Dames, moed aan de zieke seizoentjes, vlugge beterschap gewenst...
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

16 jun 2023, 07:36

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 jun 2023, 08:53

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
het wordt weer warm, ik heb alles weer
afgesloten zodat de warmte niet binnen kan
alles heeft de hele nacht open gestaan
heerlijk zo'n briesje door het huis :)

Heel veel sterkte allemaal en een
knuffeltje voor onze zieken ik denk aan jullie :(
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 jun 2023, 09:28

Goede morgen seizoentjes,

Ik "moest" opstaan van Lilly. ja, je leest het goed. mieuw! en dat tot je toegeeft en opstaat. vannacht om 04 u knuffels à volontè en dan gaat ze weg, waarshijnlijk iets gaan eten en drinken en dan komt ze terug om de bovenste kattebak te gebruiken en gaat dan ergens liggen.
gisteren heeft ze sardientjes gekregen en het leeuwendeel verdween in Gimly's maag! wij hebben verschillende worstjes op de bbq gedaan en ik zag lilly gras opeten. en daarna de tekenen van een kat die zijn maag leegt. Haarbal! en te zeggen dat de juffrouw echt kattengras staan heeft in een schaaltje. dat wildgroeigras smaakt misschien beter. ik heb een allergie aan graspollen. ventje had vroeger een gloedhekel aan gras maaien. en om de 14 dagen moest dat af. de buren en alle anderen deden dat op zondag! zondag is rustdag en die was heilig. maar hun gras was nog heiliger! buurman Mel had zelfs een meetlatje! dat gras moest zoveel cm zijn en 1 er over dan grasmachine uithalen. die was bezeten van gras maaien. hij en zijn vrouw waren van zuid-Afrika die dus verstonden wel ons 'brugs' dialect. anders was dat heel leuk. in de pub commentaar geven op anderen. kwamen ze vragen of we van Polen kwamen! en wij begonnen te lachen. Pools, neen. en dan begonnen ze te raden. dit was in de pub vlak aan de kerk. pas op het laatst hebben we de" Debbenham arms" ontdekt want die was gezelliger dan de "papermill " want Loudwater deed vroeger aan het produceren van papierwaren. De "debbenham arms" had een grote biertuin. er was daar ook een "green dragon" maar wij hebben die niet bezocht. ( was ten tijde van de Lotr)
Gisteren heeft ventje op mijn aanraden snoepjes gebruikt om Lilly binnen te lokken. want och ze is zo graag buiten. Bij Suus is nu Puk ziek. Lotte is genezen. die zal een kattenziekte die er een meegebracht heeft hebben dus ze gaan elkaar aansteken. Goofy had zijn verjaardagskusjes gekregen. zou nu eens moeten vragen aan Suus of ik de fb pagina's van de andere kan krijgen. en om 12 uur deze middag moeten we aan de DAP van Maya herman staan met Lilly voor haar vaccinantieherhaling. maar eerst ga ik naar de markt. dan moet ventje naar de dokter en dan rap Lilly grabbelen en wegwezen. ventje heeft geen idee hoeveel het zal kosten. en ik was bij de afspraak maken vergeten te vragen hoe duur dat was. de reiskooi is nog niet beneden want anders denkt Gimly dat die voor hem is. ventje sloeg in paniek een paar dagen geleden omdat er precies bloed in zijn speeksel zat. heb ik ook al gevonden maar er geen verdere aandacht aan besteeed. hij had proberen korrels te eten en die zijn bruin van kleur, dus dacht ik daaraan. en een paar dagen later was zijn episode voorbij. hij zal dat de rest van zijn verder leventje hebben.
ventje heeft zo'n spuitgeval met interval gekocht en de keuken ruikt nu naar lavendel. spijtig dat die niet zo lang meegaan. het was een navulling. we hebben al zo'n toestel en dat werkt op batterijen. ventje is vergeten kippenkruiden te bestellen want zondag is het kip aan 't spit. het spit mag hijzelf afkuisen want ik ben bang van die spiezen. te scherp. we eten wel buiten. en de worstjes waren bijna dadelijk koud. vreemd want anders hebben we dat niet. vandaag een moot kabeljauw niet op de bbq. gepocheerd en daarna ( voor mij) met cayennepeper bestrooid. anders krijg ik ze niet binnen. uitzondering is tong in botersaus en kreeft. die gaan wel vlotjes naar binnen. en aangezien Lilly vis lust gaat die wel een stukje krijgen als de moot van elkaar valt. zonder cayennepeper dan. onze spaghettisaus lust ze niet wegens tè pikant maar gewone spaghettislierten wel. en kaas. geraspte kaas, kaasblokjes en babybelletjes. jammie. ze mag boven zijn, als ze die babybelletjes ruikt , is ze beneden. ik kreeg vroeg in de morgen een kramp in mijn kuit en kon mijn been niet strekken omdat Lilly daar lag. languit. de lijst voor de ldl bij mijn moeder ligt al klaar. want nu in de buurtgemeente zijn er veel toeristen. en dus geen parking. eerst gaan we chinezen en dan rijden we door. ventje doet boodschappen en daarna naar schoonbroer en dat allemaal op ventjes verjaardag. hij heeft nog de saus van zijn vorige verjaardag niet opgekregen. en de chimichuri van het jaar ervoor ook niet. en hij wilde geen kadootjes van mij of van de katten. die hebben een spaarpot. ze hebben een deel gedaan in de nieuwe potten. in het winkeltje was de banccontactverbinding zeer traag. ze hebben T-net. en ontzettend veel klachten. en ventje moet nog een fles champagne gaan halen. die krijgt hij dan van mij. nadat we terug zijn maandag gaan we die kraken. ventje moet vandaag naar de dokter maar aangezien het alleen voor voorschiften is, zal die ruim op tijd zijn. Lilly is al effentjes in de reismand gekropen. ja, haar geur zit erin. en Gimly sloop ver weg van die reismand. maar het is niet voor hem. wel dreigen we er af en toe mee. dat hij naar maya gaat moeten gaan. want ten tijde van Nick: als ze een mannenstem hoorden waren ze weg in een hoekje. nu doet Gimly dat niet meer. Lilly komt kijken en besnuffeld de persoon. en hij blijft op zijn fleece liggen. want als zus er is, dan ben ik veilig.
op de braderie zondag gaan ze eerst braden en dan verzuipen zegt ventje. braderie & rommelmarkt. de dansgroep die Tom mee heeft helpen oprichten doet voorstellingen in een tent vlak naast de electrowinkel. in die straat ligt de praktijk van de dokter. dus niet ver van ons huis.
Veel moed aan de seizoentjes die ziek zijn van de warmte,
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 jun 2023, 21:49

Goede avond allemaal,
mijn toeristen hebben vandaag in Oostenrijk
een onweer en een ferme bui over zich gehad :roll:
Gelukkig zijn ze na te schuilen droog
in hun hotel aangekomen, het was er
ook weer rond de 30° en na de bui werd het weer warm
Maar ze lieten weten dat alle oké is
zo ben ik ook weer gerust hé :)

Slaapwel allen en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".