In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mar 2023, 11:09

Afbeelding

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mar 2023, 11:09

Zo dames we zijn er klaar voor!
Welkom in de Lente!

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

21 mar 2023, 11:21

Halllooo-oh !

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 mar 2023, 11:47

Goede bijna middag! ik ben hier ook!
Cats Rule!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 mar 2023, 13:15

Kom even goeiedag zeggen aan alle seizoentjes .
Hier niet veel (goed) nieuws ... en altijd klagen lost ook niks op ...
Ik stuur veel moed aan alle seizoentjes en voor
CLIVE : heel fijne ,ontspannende dagen in Texel .

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 mar 2023, 13:43

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: bedankt voor de verhuis, we kunnen weer verder.

Zonnetje begint hier ineens te schijnen, het was de ganse voormiddag een beetje bewolkt.
De resterende prei uitgedaan, gespoeld ,in stukjes gesneden en in de diepvries. Idem met de spinazie, als die nog wat langer bleef staan in de serre, schiet ze door. Want in de serre is het al warm , als de zon schijnt.

Straks citroenboom voeding geven, doe dat elke 2 weken. Op de verpakking staat elke week, maar doe dat niet( zal wel verkooppraatje zijn). Er hangen verschillende rijpe citroenen aan.

Ben aan het lezen in een boek van Agatha Christie , een verhaal met Hercule Poirot. Je moet daar echt je hoofd bij houden, anders weet je niet meer wie waar wat gedaan heeft. Er komen steeds meer personages bij. En het zal pas aan het einde zijn dat je weet hoe de vork in de steel zit.

Dames, tot overmorgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 mar 2023, 08:43

Goede morgen seizoentjes,

Anjelier: moord op de oriënt express aan 't lezen? of dood op de nijl? wacht maar tot je 10 kleine zwarte mensjes leest. ( ik schijf het al politiek correct want het N- woord mag je niet meer gebruiken.) gelukkig heb ik nog de originele Roald Dahl want je mag niet meer schrijven dik. zitten maar 10 karakters in. maar toch.... de beste Hercule Poirot is nog altijd die britse acteur David Suchet. maar onlangs nog een nieuwere verfilming gezien en ik geloof dat het kenneth Brannach is, deed het ook niet slecht. en James Coco was de parodie van hercule poirot in "Murder by death" en die is geschreven door theater auteur Neil Simon. maar de meeste denken dat Truman Capote het script geschreven heeft. neen, hij deed alleen uitzonderlijk een cameo.
Lilly was weer veel te vroeg komen keppen. volgens ventje dan. en aangezien het regenweder is kunnen ze niet gaan wandelen. ventje belde gisteren zijn zus op en de generaal had zijn zus weer gevorderd want hij kon er weer geen weg mee. toen ik hoorde hoe ze er mee omgingen zou ik ook me gedragen als een twee-jarige die in de supermarkt een tantrum krijgt. en das elke morgen zo hè. ze hoort het woordje moeten en bam! of ze hoort het woord dokters en ook gillen en tieren. de generaal is "uitgeput". ja, en ventjes zus niet zeker of wij?
"uitgeput" laat me niet lachen. dat was hij wel niet toen hij d'r nog zaken tussen de lakens mee deed. mijn vriendin, de secretaresse gaf me gelijk. hij heeft d'r gewild en moet nu de gevolgen dragen. 's middags is schoonmoeder al heel wat gekalmeerd. ventje past omgekeerde psychologie toe. bij hem neemt ze die pillen. maar ventje kan 's morgen onmogelijk in brugge staan.
hè, wie zie ik per fiets passeren? manten en kalle. twee ex-vrienden van mij. ze hebben me gebruikt zolang hun kat nog leefde en dan als een baksteen laten vallen. hij is verwant aan de baron. heeft allezins dezelfde achternaam als de baron. maar hij kom uit de kanten van wallonië. ze gaan dikwijls in de zomer naar 't klein verschil. een stamkroeg van de sossen. maar iedereen mag er binnen. en zij is dan weer verre verre familie van ventjes ex-collega en vriend die ook met mijn ouders bevriend was geraakt. vader en Leon ( ze hebben dezelfde voornaam) deelden een passie voor aquaria. leon is nog de dag van de euthanasie bij mijn vader geweest. hij wilde hem nog een keer zien en in leven. zei later dat het vreemd deed toen hij 's avonds thuis zat en de klok 8 sloeg dat mijn vader er niet meer was. eigenlijk was het 15 na 8 als de dokter die de stervensbegeleiding deed aankwam. 5 na 8 kwam de verpleegster. en 10 na 8 belde de huisartse aan. ik heb het daar nog altijd moeilijk mee. en het is bijna 4 jaar. waar ik het ook moeilijk mee heb is de sterfdag van Hans. gestorven op de dag dat nichtje 1 ging trouwen. maar ja, we zaten toen in lockdown. das ook geen datum dat je dan vergeet. Suus moet vandaag de confrontatie aan met haar moeder. op aanraden en aandringen de therapeut. haar moeder is ook zo een van waarom heb je een therapie nodig? en laten we schoonmoeder niet vergeten die het niet aankon iemand te bezoeken op een psychiatriche afdeling. de zoon van haar zus was getrouwd met een vrouw die Bi-polare stoornissen had. maar die wist dat dus niet dat mercedes dat had. hij is er dan van gescheiden ( ook een zonde in de tijdsgeest van vroeger) en hertrouwd met haar zus. Tante Thèrèse maakte daar niet zoveel spel van. het heeft zo moeten zijn zei ze. het zijn haar zonen die ventje hebben leren vloeken. de andere waren naar de mis en ventje was toen een manneke van 7 jaar. en ik ben op een feestje voor een verjaardag van schoonmoeder te weten gekomen wie van de 3. Jean-Pierre, de oudste zei direct: ja, maar ik heb er niets mee te maken. de andere 2 trots hun hand omhoog. zo zie je maar: ik kom alles te weten. ik sla links om rechts te weten.
Wilde eend: het doet me pijn te lezen dat het niet goed gaat met je.
Oma C: het zit ook jou niet mee hè. en dan een zieke dochter in een ander land. hoe voel jij je de laatste tijd?
Gimly is er weer aan het doorkomen. buiten een flinke diarree is hij weer gaan eten. en maar 1 speekselplek vanmorgen. hij kan er niet aan doen maar hij haalt soms de kattenbak niet. Lilly lag er gisteren in. het zand lag niet goed naar de zin van de juffrouw. schepje gepakt en eens alles plat gedaan. en dan pas ging de jonge dame erin. Lever lust ze niet. ventje was ons avondeten vergeten omdat hij zo met het eten voor zijn moeder in zat. ja, wel toen moest hij wel terug. hij moet vandaag nog een brood halen want de bakker is in de namiddag dicht. en morgen moet ventje vroeg boodschappen doen. twee zware dagen en het weer zit ook niet mee. een wandeling zal er niet inzitten tenzij er geen koekjes zijn. ventje gaat de sound of music meedoen. dat was dè kerstfilm die ze elk jaar bekeken en de enige die ze op video hadden. en nu is het elk jaar een home alone die ze afspelen op de zenders. ik heb eens een reportage via U-tube bekeken waarin ze uitlegden dat alle maatregelen die kevin neemt om die dieven uit huis te houden dodelijk zijn. is in België in 2008 als de beste kerstfilm uitgeroepen.
ik moet nog het herhalingsboekske lezen van gisteren. we moesten dringend naar all saints kijken want anders staat de harde schijf op 99%. ventje zei; zoveel te bekijken en zo weinig tijd. ja, het huishouden schiet er dan in. maar wie komt er hier binnen? niemand. en zoals ik al eerder schreef: mijn huis is geen toonzaal.
nog een kopje koffie gaan maken. de katten zijn nog boven. Lilly ligt op ventjes voeten. ze is weer 4 keer uit bed gezet door ventje. en hardleers dat ze is, kruipt ze er dan weer op. en zo raakt ventje niet uitgeslapen. en dat is erg voor iemand die graag slaapt.
ik ben terug op de boerderij geweest. moest wel 90 diamanten opofferen voor Helper Tom. maar ik heb hem 10 dagen. tegen dat ik nieuwe diamanten nodig heb is er een nieuwe maand. maar ja, ik heb niet alle machines staan.
allez: ik ga voort doen. eerst nieuws lezen.
Fijne dag verder
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 mar 2023, 08:44

@ Bekske voor het mooie lenteplaatje en HVT voor het openen van het lentetopic, van harte bedankt.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 mar 2023, 09:45

Afbeelding

Goede morgen allemaal, ja de lente is er
maar er is niet veel van te merken :roll:
Alleen de temperatuur valt mee
Maar we moeten erdoor.. :oops:

wilde eend veel sterkte en beterschap
niet fijn als je je niet lekker voelt
lastig ook, je kan er niks aan veranderen :(

dochter is nog steeds met allerlei onderzoeken bezig
het duurt daar nog allemaal langer dan hier :roll: :oops:

Ik wens iedereen een fijne lente, met een beetje
geduld lukt het wel....;
Nu nog wat huistaken doen... elke dag een stukske :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 mar 2023, 10:27

Afbeelding
hvt bedankt voor het nieuwe hoekjes .Ik wens iedereen veel moed ,geduld en sterkte
ps vergeet de klok in weekend niet te herzetten

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 mar 2023, 11:30

Hoi, ben hier ook geraakt....
Telkens een nieuw seizoen gestart wordt, heb ik redelijk wat problemen om er te geraken...... vreemd....
Enfin, ben er, heb diagonal gelezen en wens iedereen het beste, en zeker op vlak van gezondheid......
Gezondheid is de grootste schat........

Bedankt, MH, voor de verhuis.....

Nu wat eten klaarmaken, het is gewoon balletjes met wonderen en erwtjes en aardappelen.... gewone kost....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 mar 2023, 14:33

Hier is het nog niet Oké, geraak hier gewoon niet binnen.....
Ben al een tijdje bezig hier, en eindelijk.... al weet ik niet hoe.....
Tja...., ga nog wat werkjes doen, genoeg tijd hier gespendeerd....
Sorry....
Tot de volgende..... als ik hier geraak... :(
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

23 mar 2023, 08:26

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mar 2023, 09:50

Afbeelding

Aangename donderdag ondanks de
regenachtige wolken.. :roll:
Toch probeert de zon erdoor te geraken
we zien wel wie er wint :roll:

Allen een fijne dag en veel sterkte aan onze zieken :roll:
Groetjes en tot ............... :(
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 mar 2023, 09:59

Goede morgen seizoentjes,


Ook voor jou een fijne donderdag bekske want het ziet er uit dat het een zonnige dag gaat worden. er zit wel nog veel vocht in de lucht. en ook bedankt om te zeggen dat de klokken weer vooruit gezet moeten worden. weer een jetlag. :?
nog nieuws uit oostende: de Bistro is overgenomen. deze week kunnen we nog genieten van zijn service maar wie/wat gaat het daarna zijn? wanneer zijn ze open? geven ze dagschotels? kan je gerechten bestellen om mee te nemen? en het is ook nieuwe bazen, nieuwe wetten.
dju, wij wilden nog eens zijn scampi Tom gaan proeven. maar ja, die zal nu zijn stock opgebruiken. zaterdag is het zijn afscheidsfeest.
ventje moet vanmiddag pas in brugge zijn. dus het gaat maar voor een paar uur zijn. overbuurvrouw heeft ook problemen met d'r schoonmoeder. en die gaat binnenkort op reis maar heeft geen anulatieverzekering! ik dacht domme Gans voor die paar 100 euro meer....
schoonmoeder gaat naar palitatieve. Freddy is er het hart van in: zijn "moeke" maar ik had de indruk dat overbuurvrouw er zich niet te veel van aantrok, alleen bang was dat het mensje de pijp aan maarten gaat geven juist voor hun reis. ik zei dat schoonzus BK had en dus een deel borst hadden verwijderd. overbuurvrouw zei: ineens heel de boel plat! ik zeg daarop en dan ga je ze gaan heropbouwen zeker? vanzeneigens zei ze en ik: en een maatje groter zeker? ja, dat klopte. zei ik dat ze ineens ook haar kont kon laten doen maar ze wil geen n-gat. geen kaarttafeltje zoals byonce of een van de kardassians. de laatste heeft de jurk van marilyn monroe onherstelbaar beschadigd. en idd door die kont! dat was de beroende jurk waarin ze voor president kennedy zong. ze was d'r ingenaaid pietje puitje naakt. en ze was op dat moment zo high als een kite. Joe DiMaggio die nog met haar getrouwd was wist het maar al te goed. ze waren dan wel gescheiden maar hij heeft blijven bloemen op d'r graf laten leggen tot zijn eigen dood.
maar we gaan weer off-topic. ventje had dan toch niet de sound of music meegenomen. wandelen had geen zin met die motregen en er moesten geen boodschappen gedaan worden. wel was haar motoriek iets slechter.
Lilly kwam vannacht knuffelen. maar ik heb ze bezig gehouden aan mijn kant. om 6 uur heeft ze het dan nog eens gedaan maar dan gaf het niet. ventje moest toch om 8.30 opstaan en zich klaarmaken om boodschappen te gaan doen. en hij heeft eindelijk via Z-man online zijn pijama's besteld. hij kan nu een paar jaar verder zegt hij. er liggen er nog 2 in de kast. ik weet niet hoeveel hij er besteld heeft. maar hij heeft het eindelijk gedaan. nu nog die sensorlampjes.
ik gaf vanmorgen de katten te eten en de saus viel op mijn doemartje. ja, hoe heb ik dat weer geflikt? omdat die zakjes moeilijk openscheuren. eigenlijk zou ik een nieuw tafelkleed mogen leggen. want daar heb ik het lepeltje gelegd en ja, zonder iets eronder. en doemartje in de was. dan een gewoon t-shirt aandoen. Gimly begrijpt niet waarom er nu lepeltjes gegeven worden ipv gewoon het zakje uitknijpen. ja,zeg meneer kater, de zakjes groeien niet aan de bomen. en het geld groeit ook niet op mijne rug. Lilly maakt het niet uit want die eet natvoer gelijk een mus. eet veel liever korrels. ze flitste vanmorgen weer als een pijl uit een boog de gang in. gaat zeer zeker d'r dutje gaan doen op bed. ik heb soepballetjes en de zomerfolder. die had ik verleden keer niet gekregen omdat ik via mail had laten weten dat ik niets nodig had. normaal steken ze die in je bus. dus norbert om een catalogus want zei hij: hij heeft meer catalogen dan briefjes van 50. en daarna had ik het gesprek met overbuurvrouw. vandaag kaartje schoonmoeder afwerken. en een begin maken voor die van april. daar zijn er 5. aangezien ik voor de tweeling aparte kaartjes ga maken. tevens ook een test voor de post. ai, de bewolking neemt toe. daar gaat mijn zonnige dag. ik was van plan als de verveling toeslaat naar de bistro te gaan met mijn boek en een italian coffee drinken. en dat zou een reden zijn om mij aan te kleden. want ik loop in pyama ( wel iets dat er op gelijkt) als ik nergens naartoe moet. Lilly likt nu ook oorsmeer. dat deed ons Mies ook. maar van mij smaakt het haar niet. te veel chemische stoffen in mijn lichaam. ze is nu hangjongere . ( ligt in haar hangmatje aan de achterste verwarming.) en Gimly wilde weer een gevulde teljoor. dat is de taak van ventje. want hij is immers weg geweest. hij zal weer veel betaald hebben. :?
ik ga me nu aankleden en met ventje naar de beenhouwer.
Fijne dag verder
Cats Rule!