In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2022, 15:46

8aae1710a1f3f1f040e0281eee0051b5.gif
8aae1710a1f3f1f040e0281eee0051b5.gif (262.14 KiB) 3069 keer bekeken

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2022, 15:47

Voila dames we zijn aangeland!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 dec 2022, 19:23

En we verhuizen mee naar de winter ....
Een goede avond aan alle seizoentjes en hopelijk een goede nachtrust .
Afbeelding

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

21 dec 2022, 20:10

Hello ladies,
Clive, wilde eend, MM, Oma C dank voor de kaartjes !

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 dec 2022, 08:51

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 dec 2022, 08:53

Afbeelding

@ Bekske en HVT, bedankt om ons naar de winter te loodsen.
Ik volg jullie natuurlijk :D .

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 dec 2022, 09:55

Afbeelding

Allemaal een goede morgen
en dank voor de wintertopic.....
op hoop naar de lente nu.... :)

Momenteel is het droog maar er
komen nog buien is voorspeld...
Het is minder koud maar zo is het ook niks :oops:

Allen een fijne dag en hou het veilig
Allemaal dank voor de wenskaarten
Het is al een mooie verzameling :)
Groetjes allemaal en tot......
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 dec 2022, 10:33

Goede morgen seizoentjes,

Oma C: niet ongerust zijn, die knoopcelbatterijen zaten in een doosje en dat was nog niet open. ze liggen waarschijnlijk tussen de zetel. we vinden daar regelmatig iets terug dat spoorloos verdwenen is.
Wingerd: bedankt voor je kaartje. dat zat gisteren in de bus.
gisteren heb ik naar de DAP gebeld. ik had die morgen op Lilly's buikje mogen wrijven maar aan de zwelling en de onderhuidse hechting duwde ze mijn hand met haar poot weg. het zekere voor het onzekere nemen. ik werd gerust gesteld door de secretaresse, ( een van die nieuwe die ook dierenverzorging hebben gestudeerd) Lien ,geloof ik, dat dit volkomen normaal was dat ik die knobbel bleef voelen. het is immers pas van 9 december geleden. de wonde zag niet knalrood en er kwam geen pus uit. het kan nog een goeie 2 weken duren eer die oplosbare hechting dan ook verdwijnt. maar bij enige twijfel mocht ik bellen. tegen 's avonds merkte je aan geen kanten op dat Lilly een zieke indruk maakte of dat ze een operatie gehad had. ze was weer vol vuur. ik had een slinger gevonden die ik had willen gebruiken maar waarvan ik niet meer wist dat ik die had. die is zilver met metalic blue balletjes. grote van een golfballetje. ik stond daar te twijfelen toen ineens de beslissing wat er mee moest gedaan worden uit mijn handen werd genomen. Lilly had grote intresse in die slinger en vooral die blauwe blinkende balletjes. ze spong naar die slinger, wipte die uit mijn hand en begon er mee te spelen. ze heeft 'em al gedeeltelijk gesloopt. een van de blauwe balletjes heeft ze eraf gekregen en die had ze gisteren in haar muil om er mee rond te lopen als een prooidier. ik heb er een foto van gemaakt met onderschrift: Lilly zoekt de kerstsfeer op. en die doorgestuurd naar Suus. die slinger ligt nu samen met haar regenboog hartje aan de cd- kast die ooit door mijn vader zaliger gemaakt is. ze heeft dan even later geprobeerd om de pakjesslinger die aan de achterkant hangt van die gordijnroede te krijgen. en dat deed ze door via de boeken zich languit te rekken en te proberen op die stapel te kruipen en zo aan die pakjeslinger te geraken. mis poes. dat feestje ging niet door. ik ging naar het kozijn waar ze "onschuldig" zat te kijken. of ze wist dat ze hier niet op mocht was mijn vraag. mrr. was het antwoord. en een blik waarvan een ijsblokje gaat smelten. je weet het zei ik: eraf. je zag ze kijken van: moet dat nu echt? toen ventje aan de osso bucco begon zat ze weer op de tafel en probeerde ze weer aan de bloemen te komen. eraf! spoilsport leek ze te willen zeggen. ik mag hier niets. ik ga dan maar een beetje op de eettafel gaan zitten. neen, je weet het: daar moet je ook vanaf want je gebruikt die tafel als afzetpunt om op de kast te geraken. en pappie is dan erg boos. osso bucco moest 2 uur garen maar de groenten: wortelen en krieltjes waren al zacht gekookt na 1.5 u. ik heb dan het vuur onder de gietijzeren pot gedaan en de rest op restwarmte laten verder garen. dus het vlees was smoutzacht. maar veel te veel vlees. ik heb nog een stukje van 100 gr moeten laten liggen. dacht ik want ventje heeft het dan toch ook nog opgegeten. noch Lilly, noch Gimly moesten osso bucco hebben. per portie kwam het op 600 gr de man/vrouw. heb nu natuurlijk geen honger. zal vasten zijn tot vanavond. dan is het cordon blue. moest er een hongertje optreden dan hebben we een restje preisoep. straks komt de diepvries en aangezien die ook wijnen verkopen voor bij de maaltijden ga ik een fles witte droge! wijn bij bestellen. anders is de kassa van Peter gespijsd. die heeft een zeer lekker wit californisch wijntje aan een democratische prijs. die wijn is voor bij de kreeft van zaterdag a.s. maar mocht de diepvries er een verkopen van 1 liter aan 9.99 euro dan is die van mij. anders neen, vandaag niet bakker. ventje heeft een exra broodje mee maar wacht om deze in te vriezen tot diepvriesman geweest is. er zijn 5 kerstkaartjes toegekomen allemaal van niet seizoentjes. die van Suus zat er eindelijk bij. messengerbericht gestuurd om te zeggen dat die aangekomen was. moest normaal gisteren in de bus zittten. overbuurvrouw had zich in zware kosten gestoken voor haar kaartjes. en dat omdat ik haar een zelfgemaakte verjaardagskaart had gegeven. die kerstkaart is er zeker ene die per stuk 2.5 euro kost. is een halve 2D kaart. is nu in de mode. de wensen staan in 2 D op de kaart. ik ben begonnen met kerstwensen in 2D te maken. dan overgestapt op 3 D en nu is 4 D alias pyramide de nieuwste trent in kaartjesmaakland. maar die maak ik zo graag niet. die 2 laatste lagen ervan zijn te klein voor mijn vingers en het ponsje.
ok, ik ga nu pillen pakken met water. geen koffie. Lilly heeft haar broer zijn behoefte bedekt, heeft geprobeerd richting keuken te gaan en geen 200 spelpunten te innen en is nu boven. rust is hier nedergedaald. na de pillen zoeken naar de kadoo van gregg op de boerderij.
en dan zien we wel.
Fijne dag seizoentjes, keep safe beterschap aan de zieken en herstellenden. knuffel.
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 dec 2022, 11:25

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT en Bekske: bedankt voor de verhuis, we kunnen weer verder.

HVT: dan waren de snijbloemen de boosdoener. Ben blij dat je de oorzaak gevonden hebt. Je denkt daar niet meteen aan dat je van bloemen kunt last hebben.

Huisje is al gepoetst na de doortocht van de ukjes gisteren. Spaanse woef ligt uitgeteld in de zetel, die moet zijn rust van gisteren nog inhalen :D .

De kaartjes voor de buren heb ik in hun brievenbus gestoken. Er liggen hier nog 2 kaartjes , maar da's voor morgen, die wonen een eindje verder in de gemeente.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 dec 2022, 12:12

Ha ja dat stond voor vandaag ook op het programma die burenkaartjes.
De kerstliving is afgewerkt.
In drie dagen...Vroeger ging dat rap, rap op een namiddag of avond.
Nu hier beneden nog orde scheppen en de tafel dekken.
Morgen het vlees gaan halen en al klaar maken.
Vanavond komt de groente man.
Vanavond komt ook ronde drie van de boodschappen.
Ik denk dat het best gaat lukken.
In elk geval ik heb er geniet van van de voorbereidingen. :D
De strijkkamer blijft potdicht toe voorlopig...

Nog een fijne dag gewenst allen.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

22 dec 2022, 15:18

goede namiddag ,
zat nog op de herfst ;bedenk ik
we zijn winter dus de seizoentjes zijn verhuisd
oma c en clive dank je voor de kaartjes ,
hier nat weer en nu heb ik koud
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 dec 2022, 16:42

Hier vandaag nog een paar onverwachte kaartjes toegekomen
dus moest ik nog kaartjes bijschrijven.... kan gebeuren :roll:

Vandaag ook een telefoontje gekregen van Senga :wink:
alles goed daar, ondanks haar leeftijd..... ze vroeg
om al wie haar kent de groetjes te doen en de allerbeste
wensen te sturen want kaartjes schrijven kan ze niet meer
zo weer een boodschap doorgegeven.. :)

Nog een gezellige avond en een goeie nachtrust
tot morgen allemaal :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 dec 2022, 17:28

Fijn nog iets te horen van oma Senga.
Moest je ze nog eens aan d lijn hebben doe haar mijn hartelijkste groeten.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

23 dec 2022, 06:51

Afbeelding
clive en ,mm en oma c bedank voor jullie post

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 dec 2022, 08:10

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Planning voor vandaag is al gemaakt en doenbaar op voorwaarde dat ik nu eraan begin. Manlief moet vooral de bestellingen op gaan halen en terwijl hij weg is, kan ik hier al alles dweilen. Zag nog net op tijd dat we kleine theelichtjes moet hebben, van de grote heb ik er genoeg. Die gaat manlief halen na de bestellingen. Moet ook nog naar de bloemenwinkel mijn kerststukje gaan halen. Daar ik een oudroze feesttafellaken heb, heb ik gekozen voor pasteltinten. Dat tafellaken strijk ik morgen nog eens op.

Wingerd, Oma-C, dankjewel voor de mooie kaartjes, ze hangen al te schitteren aan het kaartenlint. Ik heb de indruk dat de mijne, ondanks allemaal in 1 keer en in dezelfde postbus opgestuurd, op verschillende dagen aankomen. Gisteren belde buurvrouw plots of ik een uurtje tijd had naar daar te komen, eigenlijk had ik die tijd niet, maar het was al meer dan een week geleden dat we elkaar gezien hadden. Dus ben ik maar gegaan. Kreeg mijn kerstkaart en een heel mooi sneeuwmannetje uit Oostenrijk waar ze een week geweest waren. Was er heel blij mee.

Zo, ik ga erin vliegen. Ik wens iedereen een mooie dag en sterkteknuffels voor onze herstellenden.