In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 dec 2022, 09:43

Afbeelding

Goede morgen allemaal, :wink:
hier zijn ook alle kaartjes tegelijk in
dezelfde brievenbus gegaan en ze
komen ook ongelijk aan, die worden
allemaal dooreen gegooid in de zakken
van de ophalers en zo geraken ze verspreidt
Het voornaamste is dat ze allemaal aankomen :wink:

Helena ik zal de boodschap doorgeven, we
zijn nog aan nadenken geweest wie ze nog
allemaal kende, Senga woont nog steeds thuis
en heeft veel hulp van de familie zei ze
En ze belt zo'n 2x per jaar ongeveer :roll:

Allen nog een fijne vrijdag, het zal druk zijn in de winkels :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 dec 2022, 10:10

Goede morgen seizoentjes,


Gisterenavond na de cordon blue een fles cava geproeft. voorgeproeft. die was lekker. dus fles 2 laten staan er moet alleen nog voor morgen een fles witte wijn gehaald worden + ventjes vleesschotel. zitten we snor voor zaterdag. vandaag eten we kippenboutjes. heb gezien dat de vijdagse markt er staat dus nog vlug een zwarte anijsmuis gaan halen als dat artisanaal winkelstandje er staat. ze zijn bezig een kerstmarkt in te richten aan de andere kant. denk dat de kerstmarkt vanavond zal zijn. zelf weet ik anders van niets, nothing at all. die pastoor heeft het te" druk" om iets te laten weten aan zijn niet zo kerkgaande parochianen. bovendien is zijn oudste broer een oude kennis van mij en laat ons zeggen dat de pastoor en ik niet op schieten daardoor. ik weet immers tè veel. dus hoe minder ik gezien wordt, hoe beter. ik zeg wel als ik hem zie rondlopen: dag meneer pastoor en hij zegt dan goedendag. verder niets. op kerstavond is de avondmis al om 18 u. dit voor de gezinnen met kindjes. en voor deze die niet aan de tafel schuiven maar later dan 21 u naar een fuif bij vrienden ofzo trekken. want de ambiance begint later. en later. en er zijn ook "gelovigen" die die avond aan een shift moeten beginnen. ofwel in de hoReca of in de entertainment sector. 1 kopje koffie. ik ben een gebruiker met 2 klontjes suiker. maar ik moet zeggen gelijk het is: ik ben aan het afkicken van klontjes suiker. nu zijn het er 2, later 1 en dan wordt zwarte koffie. met 's morgens 2 zoetjes. kunstmatige suiker. ventje zegt net dat ik een dirty mind heb. ik was het refrein van kerstliedjes aan het "verkrachten". ik zeg dat door tegen Lilly maar die is net druk bezig zich ergens aan te likken tegen de stapel boeken. waar ze verdorie weer probeerde op te klimmen! ze mag uit het raam kijken op de lagere stapel al gelezen boeken de stapel nog te lezen boeken is de mount ventoux niet. of niet mount everest. en zeker niet mount Doom. enfin nu ga ik zeker geen antwoord krijgen want beide poezen zijn mee met ventje naar boven. tegen jezelf praten schijnt een teken van intelligentie te zijn maar we gaan geen risico nemen. voor je het weet staan de witte jasjes hier. :roll: wat is dat nu weer? de tv gaat aan uit zichzelf? spookt het hier? wie is dan het spook? de divine predessor of Vinny? there are some ghosts in the machine then. uit de film I, Robot. met will Smith. want de afstandsbediening ligt op zijn plaats.
MJ: bedankt voor het kaartje. het staat op de schoorsteenmantel want we hebben geen plaats meer op de 2 kaartenlinten. nu kunnen de theelichtjes die er op staan niet brandden. maar dat geeft niet. er komen nog wel gelegenheden.
er klept hier een doodsklok. pastoorken kan weer 3000 tot 5000 innen. :roll: enfin dat is mij toch verteld. dat dit zoveel kan kosten een begrafenis. kan mis zijn ook. meestal wel. 10.05 en nog niet veel licht buiten. we zitten nu inderdaad in de donkerste dagen van het jaar.
grr. dat het maar vlug januari is. dan lengen de dagen denk ik.
Lilly is naar boven, Gimly ligt op de fleece. er is hier rust. voor het moment.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap aan de zieken en herstellenden knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 dec 2022, 10:57

De dagen zijn nu al aan het lengen MM.
Clive jouw kaartje was er gisteren bij.
Dank aan alle kaartjes maaksters, koopsters, verstuursters.
Geen post denk ik. De postbode reed door.
Niet zo tof in dees weer. Ze was goed ingeduffeld.
Dat komt ervan van laat op te staan.
Was ik er vroeger uit gekomen dan was ik nu al droog terug van de boodschappen.
Ik hoop dat het straks iets droger wordt.
Een mens kan maar deugd hebben van goed te slapen.

Onder moeders paraplu
Daar liepen eens twee kindjes enz...

Fijne dag nog iedereen!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 dec 2022, 11:57

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heb de 2 resterende kaartjes in hun brievenbus gedeponeerd. Daarna op zoek naar brood. Blijkbaar zijn veel bakkers dicht voor de feestdagen, hier toch. Maar gelukkig bestaat er zoiets als een broodautomaat. Je moet dan wel zien dat je genoeg kleingeld bij hebt. Heb daar een speciaal portemonneeke voor dat ik steeds bij me heb.

Gisteravond mijn haar gekleurd, was ook nodig. Manlief kan deze namiddag nog naar de kapper gaan. Heeft pas gisteren die afspraak gemaakt. Het verwonderde ons dat dat nog kon.

Denk dat de ukjes een leuk dagje gaan hebben. Ze vertelden hier honderduit wat ze allemaal gingen doen op school vandaag. Kerstfeestje , kerstfilm, cadeautjes. Ja, dat klinkt niet slecht :D .

Dames, tot morgen allemaal.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

23 dec 2022, 12:04

Oma-C, ik ken Senga ook nog. En Wilde Eend kent haar persoonlijk denk ik.
Dames, allemaal een hele fijne Kerst gewenst.
Wij zijn hier morgen met 11 dus dat zal bakske vol zijn.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

23 dec 2022, 13:08

Dag seizoentjes allemaal;
Dank voor de mooie wenskaarten van Clive : gisteren in de brievenbus en HVT vandaag .
/// Ja, Senga ken ik ook nog . ben jaren geleden een paar keren bij haar op bezoek geweest , toen ze nog goed kon stappen . (langs deze weg , stuur ik haar groetjes ) Ik zal haar zeker nog eens bellen maar namiddag moet ik naar de huisarts . Heb toch nog een paar vragen ivm de pillen die ik ( zeer tegen mijn zin ) zal moeten nemen ... ( minstens 5 jaar lang )
De bestralingen starten op 3 januari ........ Gisteren was een simulatie hoe de bestralingen zullen verlopen ... Maar het ergste zullen de bijwerkingen zijn , vrees ik . Enfin : ieder huisje heeft zijn kruisje ..dat weten we al uit ondervinding .
Dank voor de steun van de seizoentjes hier ..
Hopelijk komt bij jullie morgen de zon een beetje tevoorschijn ..Heel veel sterkte en moed voor wie het nodig heeft .
Afbeelding

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 dec 2022, 16:17

Volgens wat ik van vriendinnen hoor, die ook al bestralingen moesten hebben, valt die bestraling al bij al beter mee dan chemo.
Veel moed in elk geval.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

23 dec 2022, 17:05

Ben er ook geraakt, seizoentjes,

Bedankt aan Bekske en Bout voor de kaartjes die ik vandaag uit de bus haalde.
Eigenlijk 'baal' ik wat. Reden is dat mijn kaartjes blijkbaar nog bijna nergens zijn toegekomen. Onbegrijpelijk . Ze zijn wel in 2 x gerust, maar met 12 dagen verschillende, dus dat mag de zaal niet maken, volgens mij. Ik kan ze toch eind November al niet opsturen, nietwaar?? Ik zou niet weten waar ze ergens blijven hangen. Hopelijk komen ze allemaal nog terecht.......

Bedankt voor de verhuis naar de winter, die mag van mij ook rap voorbij gaan. Al geeft het soms wel mooie beelden, maar de regen is er wat teveel aan.
Ook ik ken Senga nog, heb er ook al mee gebeld. Fijn dat ze het goed stelt en nog steeds thuis kan blijven wonen ! Ik wens haar ook fijne feestdagen toe, temidden van de familie !

Wilde Eend, goede moed hoor, we staan allemaal achter jou voor te steunen, dat weet je.....

Wie nog pijn en ongemakken heeft, veel sterkte en goede moed.

En nu is het tijd om de innerlijke mens wat te versterken.......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

24 dec 2022, 08:33

Afbeelding
voor iedereen een fijne gezellige kerstavond voor mij persoonlijk een gewoon weekendzal super blij zijn als die dagen voor bij zullen .zijn hier niks feest maar heb dat veel liever het brengt teveel naar boven deze dagen groetje

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 dec 2022, 08:54

Goede dag voor kerstmorgen,

MJ: jouw kaartje zat bij mij gisteren in de bus.
ik vrees dat er wel eentje is blijven haperen. maar ik kan ze nu niet weer een voor 1 van het lint halen want ventje heeft daar z'n methode voor, om te weten wie ontbreekt.
"Lady" Lilly moest 2 keer komen knuffelen. de eerste keer dacht ze dat ik niet meer van de wc terug kwam. toen was het 4.30. ik heb ze voorzichtig "opgeschept" van mijn warme plaats in mijn armen en ze op 't voeteind gelegd. opgepakt worden haat ze dus heb ik ze omdat ze op d'r zij lag dus "opgeschept". ze was dan een beetje uit d'r hum. ventje had tegen haar gezegd dat hij wilde slapen en niet knuffelen. ja, dat moet je vooral tegen Lilly zeggen. als ze wil knuffelen met snorren dan zal ze dat doen of jij nu wilt of niet. ik had hier nog een zakje croques gevonden waarop stond "slechts 1 kcal". wel daarvan krijgt ze een schoteltje. ze zijn heel klein. de snoepjes zitten in de kast met het eten. en ze kijkt dan over haar schoudertjes of broer niet in de buurt is. want Lord Gimly zit goed in zijn vlees. en zij mag nog een ietsje bij komen. ten minste tot de zak kittenkorrels op is. dan stapt ze over op sterilisatievoer. en als dat zakje croques leeg is, zijn er ook geen meer. want ik heb geen flauw idee van waar die kwamen. ooit eens gekocht voor meneer maar die haalde zijn zwart neusje op. neen. lust ik niet want ze zijn te klein. die is al 2 keer van etensplaats veranderd. eens bij zus haar placemat of toch op de plaats van gewoonte? hangt er vanaf merk ik of de drinkfontein aanstaat. staat die aan dan eet hij op zus haar plaats. en zus op zijn plaats. zij is toch al lang gewoon aan dat geluid. Er stond ook een drinkfonteintje in Dordrecht. en een korreldispenser die je via de gsm kon bedienen. wij doen het fonteintje 's avonds uit. niet omdat het electriciteit verbruikt maar om ongelukken te voor komen. ook komt de filter regelmatig los en dan loopt de boel over. nat! ik wil geen natte pootjes denkt Gimly dan. en er staat nog een bodempje water erin dus er is water. boven staat ook een potje. gevuld met mineraalwater toen Gimly enkel boven at en sliep. nu slaapt hij beneden. op de fleece. want hij kan niet langer meer die canvaszak gebruiken. Zus is toch naar boven.
vannacht meende ik knallen te horen en heb ik blauwe zwaailichten zien passeren. eerst die blauwe zwaailichten. ofwel een politiecombi ofwel een ambulance zonder sirene omdat er geen haast meer bij was. aan het Verleyepark staan enkele assistentie woningen. een stuk of 8 met boven een flat en beneden. Vuurwerk is dit jaar alweer verboden. stil vuurwerk hebben ze niet of ze moeten drones inzetten die dan de helft van de tijd ergens anders zijn. ( Brugge dacht de primeur te hebben door vuurwerk uit te beelden met drones maar dat mislukte jammerlijk omdat ze achter het zeer lelijke concertgebouw bleven hangen, allez dat gebouw past daar gewoon niet. veel en veel te modern en alles is anders middeleeuws.) of niet eens reageren op hun commando. en ook het zand hebben ze gemoderniseerd en daarbij de fontein die daar vroeger stond laten pikkken door Romeense koperdieven. such a shame. was een heel mooie fontein en ging tussen het paard van ene albert 1 en het station komen. nu niet dus. er was markt. maar geen anijsmuizen. kippenkraam stond er wel maar een kleinere. textiel stond er niet wel de bloemen. zeer veel kerstrozen zei ventje. is giftig voor katten dus neen. ik zie die trouwens niet graag. ons moeder ook niet. daar moet ik binnen 20 min naar bellen. en morgen terug. vannacht een loopneus gehad. paar keer moeten niezen. Gimly kijkt dan altijd verontwaardigd alsof ik zijn voorouders beledigd heb.
de menu is half in de frigo. ventje moet nog om de kranten en een fles witte wijn. zijn vleesschotel is voor vanmiddag af te halen. de kreeft moet nog gekookt worden.( is niet erg groot) de schelp vooraf kan in de oven en er staan mini croques op de menu met kreeftensoep. er is toch genoeg oud brood.( merci voor de tip, Anjelier) gisteren waren het kippenboutjes: 2 elk met vooraf een kaashapje. 's middags had ik geroosterd brood met smeerboursin gegeten en ja hoor, de kreeftensoep op mijn t-shirt. met dreft granaatappel er over gegaan en ze is nu weer vlekvrij. wat er op die vleesschotel gaat liggen is vrij veel maar ventje is een vleeseter. geen groentjes of aardappeltjes voor erbij, misschien een lookstokbrood. ik denk niet dat er overschot zal zijn. de kippenboutjes hadden een halfnatte marinade gekregen. te straf voor Gimly en Lilly. en te straf voor mijn darmen. ach, wat er uit is, is eruit. had habanero druppels in de marinade gedaan. look olie en chiliolie, habernerodruppels en een flinke lading kippenkruiden. nu nog de afwas doen van 2 borden en bestek.
Fijne dag seizoentjes, een fijne kerstavond, beterschap aan de zieken en herstellenden. knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 dec 2022, 09:49

Afbeelding

Goede morgen allemaal,

wilde eend doe maar rustig aan dan komt alles weer goed :)

Beste kerstwensen en een gezellige avond straks :wink:
en heel veel sterkte aan al onze zieken...
Alles lezen is voor straks :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 dec 2022, 11:18

Hier stilte voor de storm.
De groentjes nog kuisen, maar dat kan pas op de laatste minuut.
Het apero tafeltje nog klaar zetten.
Is voor na de rust.
Ander kleren aandoen is voor de laatste moment.
Of ik moet ook de Dreft citroen boven halen. :D
Zal maar een schort voorbinden.
De keuken al gedweild, aanrecht proper, vaatwasser leeg.
Morgen kan ik uitrusten.
Ik heb niets gehoord van de zus, dus neem ik aan dat ik niet gevraagd ben.
Buren kaartjes zijn uitgedeeld.
Vrolijk kerstfeest ook al wordt er hier en daar niet gevierd, toch een fijne dag gewenst aan allen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

24 dec 2022, 12:40

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wilde eend 2 : ik wens je heel veel moed en sterkte voor de komende tijd.

Vanmorgen hier een tijdje staat kijken naar een jonge eekhoorn in de eik. Was grappig om te zien. Vliegensvlug van de ene tak naar de andere. Vroeger zagen we die zelden , nu meer en meer.

Daarnet kalender gekocht van de brandweer . Komen elk jaar langs.

Wij gaan vanavond bij zus vieren. Volgende week is het bij ons.

Ik wens jullie allemaal een gezellige kerstfeest .

Dames, tot de volgende keer.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

24 dec 2022, 13:29

Iedereen een fijne kerstavond en morgen mooie kerstdag gewenst.
Wij houden het nu wat rustig, maandagmorgend vertrekken we voor een week naar zee en vieren daar oudjaar, samen met de kids !

Wilde Eend, goede moed en sterkte voor de komende dagen/tijd. Alles komt goed, met tijd en boterhammen......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

24 dec 2022, 16:39

goede avond ,
wens aan iedereen een fijne kerst avond,
wij zijn met 2tjes ,en morgen ook
Afbeelding

kerstboom in Amiens ,
hoop dat het lukt
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi