In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 mar 2023, 08:41

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik hoop dat iedereen zijn weekend op een leuke manier heeft kunnen invullen.
Heb gisteren niet kunnen schilderen met mijn nieuwe verf, want was wat later begonnen dan voorzien, ( de wandeling met Matice was uitgelopen ), en ik had te lang aan mijn tekening gewerkt en toen was het een beetje te laat om nog ze nog te beginnen te schilderen. Tekening in potlood was wel goed gelukt. Dan heb ik maar alles terug opgeruimd en alles netjes terug in de tekenzak gedaan. Heb dan wel nog een knuffel die los was genaaid. Was vlug gedaan. En daarna heb ik het avondeten gemaakt. En daarna de keuken afgewassen en de vaatwasser gevuld.
Ik ga dadelijk beginnen, want heb veel te doen vandaag.

De 28° vertrekken we terug samen met Matice naar Texel. Voor mijn verjaardag. Zie er nu al echt naar uit. Of het weer goed gaat zijn is nog de vraag, maar we nemen als voorzorg altijd iets mee om eventueel ' s avonds de tijd te doden. Een deel tekengerief en wat spelletjes. En aangepaste kleding. De 28° valt op een dinsdag en pak de dag ervoor pas de kleding in. Matice zijn reiszak doe ik zondag al.
Zeer zeker zijn slaapknuffels niet vergeten. Die kan ik dinsdagochtend pas inpakken. Het zal ons alle 3 deugd doen. Ik hou enorm veel van Texel, het lijkt wel een beetje thuiskomen. We kennen daar ook al veel mensen die een zaak hebben, want we reserveren daar alle dagen een ander restaurant. Voor 2 personen en een hond. Dan krijgen we in de meeste gevallen een ruimere tafel zodat Matice kan liggen, hetzij naast ons tegen een muur en als die er niet is, onder de tafel. Buurman en vrouw bewaken het huis. Als wij dan terugkomen, vertrekken zij ook een week met vakantie naar Frankrijk en is het mijn beurt om op hun huis te letten. Dat kwam toevallig zo uit.

Zo, ik wens iedereen een mooi begin van de week. Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 mar 2023, 09:17

Afbeelding

Goede grijze maandagmorgen allen
Hier geen nieuws dus ben ik rap uitverteld... :roll:

Ik wens jullie allen een mooie maandag
maak er het beste van.... we zullen zelf
voor zon moeten spelen... succes ermee :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 mar 2023, 13:03

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: ik zou die bladeren van de zomereik laten liggen, zolang ze niet op de gazon liggen . Ik doe dat hier thuis ook. Onder mijn krentenboom staan azalea's , en in de herfst vallen die bladeren ook allemaal in die border. Maar ik laat dat liggen, die bladeren verteren tot humus wat voeding geeft aan je planten.
Heb ook een eik staan op de gazon, bladeren die erop vallen, doen we eraf, omdat het gras eronder rot. Maar vallen de bladeren in de haag of in de planten , blijven ze liggen.
Tevens biedt het ook schuilplaats voor insecten in de winter.

De zon komt en gaat.
Manlief gaat straks kalk op de gazon strooien .Het gaat deze week toch vaak regenen, dan kan het smelten.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 mar 2023, 07:21

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, jij bent zo bedankt voor het mooie kaartje dat ik gisteren in de brievenbus vond. Wat een grappig hondje staat daar toch op. Het toverde echt een glimlach op mijn gezicht. Dankjewel .

Verder weinig te vertellen, vandaag naar de kapster om 12:00H, blonde lokken en de puntjes knippen en dan loop ik er weer netjes bij. Zaterdag dan manicure en pedicure en dan ben ik klaar om dinsdag te vertrekken naar Texel.

Beterschap aan de Seizoentjes die het nodig hebben en voor iedereen heel veel liefs en een dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 mar 2023, 09:20

Afbeelding

Aan al wie zich minder lekker voelt
Een aangename dinsdag allen en maak
het beste van de dag want hier valt
lichte regen... :?
De lente begint maar natjes :(
Hopelijk komen er toch nog mooie dagen....
we moeten het er nu mee doen :roll: :oops:
Groetjes allen en tot................ :)

clive dank voor de leuke kaart :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 mar 2023, 09:22

Goede morgen seizoentjes,

Lilly was vanmorgen wèl weer heel vroeg om te knuffelen. Ik heb de indruk dat Gimly met zijn gebreide maag zich niet goed voelt. Normaal komt die zeuren om eten. vanmorgen niet. ik heb vanmorgen een nieuwe facewashgel geprobeerd die ik gekocht had bij de online apotheek. Lilly kwam kijken maar ik had net gedaan. anders zat ze met natte poten. ze heeft ook niet gegeten en is nu weer naar boven. hun eten krijgen ze nu met een lepeltje om alles uit die zakjes te krijgen. en dat bevalt Gimly niet. Lilly heeft daar geen problemen mee. twee lepeltjes per teljoor uit een zakje en dan zouden er geen restjes mogen blijven liggen.
het is bij ons ook zo. de potjes van de slaatjes moeten ook eerst op voor er nieuwe gekocht worden. Ik hoop dat ventje vandaag lever vind bij de beenhouwer. ik heb daar zin in en het is lang geleden. en je mag lever invriezen. ( madam kijk niet zo naar mijn vuil raamkozijn!)
De afwas moet ook nog gedaan worden en ik wacht tot mijn 30 druppels werken. want het is weer vochtig weer. ( 90%) gisteren met de warmteponcho gezeten want mijn nek wrong tegen. nu moet ik wachten tot m'n linkerrug waar de Tens moet liggen maar er is niemand om die in te schakelen, in pijn mindert. anders een lik fastuum. ventje moet ook om flexiums want hij heeft schouderpijn en die wacht normaal tot dat over is maar nu heeft hij zich al 2 dagen braafjes ingesmeerd. zonder dat ik moet aandringen. ( want dan doet hij het net niet)
Woensdag komt de diepvriezer en normaal hebben we niets nodig buiten soepballetjes. maar ik ken de prijs niet. en ventje zit bij zijn moeder.
die piekert weer over wat hij haar te eten gaat geven. ik wil best de dinsdagavond iets bij klaarmaken maar of ze het gaat willen opeten dat is een andere vraag. ik mag alleszins niet overdriven met de peperbus. Puree heb ik in de kast staan. van die instant. niet zo lekker maar aangezien wij nauwelijks aardappelen eten of ten zij ik er op aandring en ventje zijn moeder geen gebakken aardappelen aankan wordt er dan puree aan de lopende band gegeten. en het gasfornuis zou nu aangesloten zijn want familiehulp is er donderdag en die maken eten klaar. want gebakken aardappelen in de microgolf? die komen er slap uit. maar dan kan ventje zijn moeder niet in de gaten houden of ik moet mee zijn. en laat dat nu voorlopig onmogelijk zijn. ( het is daar amper 18°)
Man nichtje nummer 1 heeft gisteren zijn kaartje gekregen. te laat dus. maar het is aangekomen en het is mooi. er zijn er 2 onderweg die ik te vroeg in de bus heb laten steken maar zie: de zijne was ook te vroeg gepost. 2 stuks voor postzone antwerpen zijn vrijdag gepost. 1 voor antwerpen 6. van de andere weet ik geen postzone. die is voor het eind van de maand maar nu twijfel ik weer aan de stiptheid van de post.
ofwel komt het juist op tijd aan ofwel te voet. die zegels zijn normaal 3 dagen. en in de linkerbovenhoek in potlood staat de datum waarop het zou moeten toekomen. dat kaartje was dus 3 dagen te laat en was 5 dagen eerder opgezonden. ( 7 dagen strafstudie voor de minister van de postdiensten)
Clive: lekker gaan uitwaaien in Texel. je schreef dat het daar voor jou een beetje thuiskomen is. dat gevoel heb ik ook in Dordrecht. Brugge bv zegt me niets en ik ben er geboren. Hans vond Domburg zijn plaats. gelukkig heeft hij er nog vlak voor zijn dood nog eens naartoe gemogen. vroeger had ik altijd het gevoel dat ik aan zee moest zijn. alsof iets me aantrok. ( ja, ik ben hier weer met Mumbo Jumbo) raad eens waar ventje werkte toen ik heb leren kennen? in zeebrugge. en dat is aan de zee. en nu wonen we er. en nu ik er ben kan ik geen strandwandelingen aan. laat staan dat ik in 't stad moet gaan shoppen. die verd*mde arthrose toch.
Hup: Gimy heeft het vlaggen. een flinke plas diarree. kan hem moeilijk een loperamide geven. dus opslorpdoekjes en dan latex handschoenen aan en daarna die wetjetswiffer over die plaats. gisterenavond had hij al in de bak losse stoelgang gehad en zus die normaal dat bedekt deed het niet. ik vroeg me af of die me wilde laten vergassen. zo'n stank. ik kon er niet eens bij om er talkpoeder op te gooien. en boven staan twee luchtverfrissers. die konden het ook niet aan.
ik hoor boven geloop. ventje zal op zijn want het is leesvoerdag en hij moet nog een brood halen. en kijken of de beenhouwer lever heeft. kan ook zijn dat hij maar pas vanmiddag om lever gaat. 't is 't zien hoeveel goesting hij heeft. en de laatste tijd: de goesting ontbreekt.
onderbroken nachten door Lilly. piekeren over zijn moeder en zuster. hij zegt dat niet te doen maar ik weet beter.
Helena: ik heb de theeknijper gevonden op H&C. 4.99 voor een knijptangetje. ik was gaan kijken voor die keukenrolvliegenvanger. want de vliegen denken dat die rol een partyslinger is. deze is breder. "u vangt heel veel vliegen" staat er te lezen. jaja. en als ik die rol insmeer met honing ook denk ik. juist opletten dat Lilly er niet naar probeert te springen. een fruitvliegjesval kan ik zelf maken. want een van de poetsen heeft dat in de vuilnisbak gekieperd. vandaar dat er hier geen meer komen. dat was iets dat je kon navullen.
zo, ik ga eens het nieuws hier lezen en dan eens naar Fb. daarna ofwel the sims ofwel werk ik verder aan mijn boek. allez novelle. het heeft geen 500 en zoveel blz als the count of monte cristo. en ik heb ook nog een goed gevoel er door te jagen.
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 mar 2023, 11:11

Dames attentie attentie====>>>>ik ben naar de Lente verhuisd.
Ik laat een slotje zetten op deze reeks.