In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 sep 2022, 09:10

Afbeelding

Goedemorgen alle seizoentjes :wink:
Nee, de regen is niet te stoppen
net zoals de hitte van vorige zomer
niet tegen te houden was.... het nat
is nodig dus erover klagen helpt niks
we moeten het pakken zoals het komt :roll:

Bekske, een leuk plaatje met waarheid :lol:

clive, Matice wordt al 4 jaar, wat gaat het rap hé
en fijn dat hij zo actief is en graag speelt :)

Heel veel sterkte aan wie het nodig heeft :roll:
en groetjes allemaal, .... tot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

27 sep 2022, 09:46

Goede morgen seizoentjes,

met ventje zijn rug uit, heb ik gisteren de afwas gedaan, soep gemaakt en opgeruimd. ventje heeft omdat het een steelstofzuiger is, dan gestofzuigd en gaat door zijn knieën om Gimly te vreten te geven en diens kakabak uit te kuisen.
ik moet vandaag overal nieuwe theelichtjes zetten. de "vinnykaars" brand al.
schoonmoeder belde gisteren dat de zus van haar overleden man ( schoonvader) op kritieke zorg ligt. ze kende haar naam niet meer! 8O kan je nagaan. Vivette heet ze. en ze was een gierige pin. haar man ( krom van de arthose- was pralinemaker) heeft op het einde mij bij zich geroepen en wilde absoluut met me praten. dat was de beste praline maker van heel ieper: de van dales. de engelsen gingen daar liever dan de machinaal gemaakte lionid*s.
ja, zei schoonmoeder tegen ventje: ik weet ook niet wat ik nu moet doen. wel, kaartje schrijven hè.
ventje zegt vandaag iets minder pijn te hebben. en ik zou willen moppen want het was te donker om te moppen en als het licht aan is, kijken ze binnen. heb al op het net gekeken voor een mandje voor Lilly. maar als ze er zal willen in liggen is de vraag.
ventje moet nog mijn leesvoer gaan halen en brood. (rita is vandaag dicht) wat we gaan eten is ook een raadsel.
gisteren eitjes met friet.
Helena: ja, ik zou daar ook de wubbels van krijgen als ze iets beloven en niet afkomen. vooral dat beloven is bij mij een pijnpunt.
Clive: hoeveel theelichtjes brand jij wel dat de temp. 1° omhoog gaat? en hoe lang brandden ze? neen, gezond zijn die snacks niet maar op een keer en weg toch lekker. goed, dat je buurvrouw gewend gemaakt hebt aan Matice. ze doen dat in therapie ook zo. en hij is al 4 jaar! de tijd vliegt. zijn suikerbollen staan hier nog op de kast met zijn foto.
Anjelier: 't is de tijd van de pompoenen hè. seffens zien we ze langs de straat, gemaakt door kinderen met een theelichtje in. verleden jaar had het stadbestuur daklozen in de omkleedchalet van de sporthal spuikkom gestoken en in de straat daar vlakbij zijn er pompoenen gestolen. midden in de nacht dat zie je van hier maar die kindjes waren ontroostbaar. ze hadden zo hard aan hun poempoen gewerkt.
vroeger deed de handelaarsbond een actie van het griezeligste huis met hallo wien? nu gaan ze zich richten op kerst. de markt is er ook gekomen door hen al zei Peter tegen ventje dat er een vrouw om mandarijnen kwam bij hem omdat ze op de markt 2 euro duurder waren.wij hebben zoals geschreven niets gekocht. het kippekraam zal wel extra kip meehebben deze vrijdag aanstaande. er staat ook een kraam met artisanale choco. we zullen eens zien hoeveel volk er nog gaat afkomen als de nieuwigheid er af is.
ventje heeft de verwarming van 16° naar 21° gezet. hij zegt van zichzelf dat hij goed bezig is. heeft toch wel al wat bespaard zegt hij. i beg to differ. mamsi zou zeggen ik zou mezelf niet in de kou zetten als ik zo'n aandoening als jij hebt. maar ja... we moeten de kerk in het midden houden.
ik ga een kopje koffie zetten dan krijg ik het misschien rapper warm.
Fijne dags seizoentjes keep safe, keep warm en knuffel
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 sep 2022, 11:36

Heel waar wat je in je plaatje zet Bekske!
Regenen doet het toch of je nu blij bent of niet.
Matice al bijna vier jaar, de tijd vliegt.
Mijn gras is gelukkig het groeit en ziet groen, alle dagen een beetje meer.

Het boodschappenlijstje is gemaakt en ligt klaar.
De boodschappentassen ook.
Ik heb opgeruimd, zodat ze dadelijk aan de pottenschuif kan beginnen na de boodschappen.
Soep maken staat ook op het programma en strijken.
Ik hoop dat ze komt.
Zelf eten om 12:30 uur dan ben ik klaar tegen als ze komt.
Zal al koffie opschenken tegen dan.

Voor het ogenblik klaart het hier uit.
Voor zolang het duurt, maar zolang is het toch maar weer een beetje lichter.

Hier heb ik de vloerverwarming even op 20°C gezet.
Je kan moeilijk je gasten in de kou ontvangen hé.
In de strijkkamer is het frisjes, maar dat wordt wel vlug warm als je bezig bent.

Nog een gezellige dag gewenst aan allen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

27 sep 2022, 12:01

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: In iedereen beroemd op maandagavond komt er een stukje in voor van een vrouw die ook bang is van honden. Nu wil ze daar van af en stap voor stap wordt ze begeleidt door een therapeute.

Nu schijnt de zon, het heeft al de ganse ochtend geregend.

Manlief is aan het verven gegaan. Vorige week had hij de keuken geverfd , en nu het plaatsje aan de achterdeur dat aan de keuken grenst. We hebben ivoorkleur genomen, en het is mooi. Het mocht niet te donker zijn, want de keuken ligt op het noorden. Is de eerste keer dat we niet behangen , maar verven.

Gisteren even bij vriendin 2 geweest, om haar een hart onder de riem te steken. Huwelijksproblemen , ja, daar kun je niet tussen komen, enkel maar luisteren.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 sep 2022, 16:29

Afbeelding

Goede bijna avond alle seizoentjes,
bbbrrr koud en nat vandaag :roll: :oops:
We zijn onze prik gaan halen vanmiddag
het was heel druk in Antwerp Expo, maar
het ging wel goed vooruit, gelukkig maar
zo'n regendag en voetje voor voetje aanschuiven
op de autoweg, echt niet te doen, terug naar
huis hebben we de gewone weg door de
stad genomen, en we waren er rapper dan via
se autoweg....aan te tegenrichting stond
het verkeer zo goed als stil.... amaai,
snelweg noemen ze dat....!
Niks gevoeld van de prik hopelijk is alles
vannacht en morgen ook goed :)

Een gezellige avond allemaal
slaapwel straks en tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

27 sep 2022, 19:37

Goedenavond seizoentjes allemaal ,
Oma C : ik stond daar ook bij op de "snelweg" in de file . Het was al een jaar geleden dat ik nog naar A'pen reed voor een voorstelling ....(mijn gewone route was opgebroken ) Pfff..... Anderhalf uur onderweg naar de stad toe en nadien anderhalf uur onderweg om terug hier te geraken ... Voorlopig hoeft het niet meer voor mij .. .. Mijn broer zegt dan : " NooitmeernaarAntwerpen.be " :-D :-D ipv de slogan " slimnaarAntwerpen.be " ;-)
Clive : 4 jaar al voor Matice .. wat gaat het snel hé . Ik lees jouw verhaaltjes altijd met een glimlach .. Laat maar komen .. :-) ///////////////////////
Wat wordt het al vroeg donker ...
Aan iedereen voor straks : een goede nacht zonder pijn en ongemakken ..

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

28 sep 2022, 07:56

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, jij had gisteren een heel erg mooi plaatje geplaatst en vooral de tekst was mooi en zo waar.

Oma-C, Ja, aan de regen kunnen we helaas niets veranderen. En Matice inderdaad de 5°oktober al 4. De tijd vliegt. Ik hoop van harte dat je de prik van gisteren goed gezet is en dat je er vandaag geen last van hebt. De mijne was fout gezet , dat voelde ik meteen en de vloeistof in 2 keren. Zelf zei ze oeps, tja kan gebeuren, maar nu heb ik er totaal geen last meer van.

Muddy Maddy, ik vind dat ventje ondanks dat hij door zijn rug is gegaan nog behoorlijk veel doet :) . Wens hem alleszins beterschap. En ja, ik heb inderdaad veel theelichtjes en kaarsen aan als de avond valt. Manlief en ik vinden dat gezellig. Vind het fijn dat je de foto en de suikerbonen nog hebt. En nu is het aftellen naar de komst van Lilly.

HVT, ik hoop voor jou dat er een poetshulp komt vandaag. Want dat steeds op het nippertje afzeggen is heel vervelend. Ik moet vandaag boven poetsen en nu ga ik de dekbedden eens proberen te strijken zoals jij dat doet.

Anjelier, wat fijn van die dame dat ze iets wil doen om haar angst voor honden te "genezen". Hoop echt dtaa het lukt. En jou manlief heeft mooi geverfd, ivoorkleur. Dat gaat sowieso heel mooi zijn. En jij bent een luisterend oor geweest voor vriendin 2. Je hebt gelijk, je kunt daar niet in tussenkomen . Maar dat jij er voor haar bent, dat siert jou.

Wilde eend, jij ook al in de file gestaan. Het verkeer naar en van Antwerpen is haast niet meer te doen. Toen wij onze spuit waren gaan halen stonden we ook in de file, nu ja, niets aan te doen.

Vandaag boven alles grondig poetsen en het bed- en badlinnen verwisselen. Manlief werkt vandaag van thuis uit, dus dan moet ik hem zelfs niet storen. De keuken en de living heb ik al gestofzuigd. Dus hier is alles al oké. Ben aan het nadenken wat ik vandaag ga aandoen. Het moet comfy zijn zodat ik erin kan poetsen, maar het moet ook mooi zijn . Weet al wat.

Aan iedereen , een mooie woensdag gewenst. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

28 sep 2022, 08:48

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 sep 2022, 09:42

Afbeelding

Goede morgen allen, voorlopig een zonnige dag
afwachten wat er op ons afkomt... :) we zien het wel :)

Heb een stijve bovenarm waar de prik is gegeven
maar dat trekt wel weg, ik ben er een paar keer van
wakker geworden :roll: :oops:

clive dank voor je overzichtje, ik ga het niet herhalen
fijne woensdag, ik mag vanavond de vuilzak
niet vergeten buiten te zetten :oops:

wilde eend daar rond het sportpaleis op de ring
is het elke dag van dat :roll: :oops:
maar nu was het wel bijna stilstaan, vervelend hé
en 't was oppassen met die hevige regenbui daar :roll: :oops:

Allen een fijne woensdag geniet van wat kan
en hou het veilig... een knuffeltje aan wie het wil :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 sep 2022, 10:31

Goeie morgen nog voor mij.
Al ben ik al wakker van vijf uur, met dank aan de vrachtwagen chauffeur die vond dat hij zijn dubbele oplegger met veel lawaai voor ons deur moest parkeren.
Soit, leven en laten leven.
Wat ben ik blij dat ik met de fiets naar het vaccinatiecentrum kon.

Volgende week beginnen de lessen latijn terug.
Ik breek me het hoofd over hoe ik daar ga geraken zonder overreden te worden door een of ander werfvoertuig.
En ik ken heel veel binnenweggetjes om hier en daar te geraken in de stad.

Om naar het station te gaan volgende week ga ik de bus riskeren.
Ik weet gewoon niet hoe ik daar met de fiets moet geraken.
En mijn elektrische fiets aan het station parkeren een hele dag, daar is geen denken aan.
Ik heb verleden week aan het ziekenhuis een fiets onder mijn ogen zien gestolen worden.
Had ik geweten dat er security is ik had die man van de security aangesproken.

Voorlopig straalt hier de zon, maar het is nog bar frisjes.
Vanavond aan d jongste vragen om de radiatorenkring op te starten.
De vloerverwarming trekt het niet meer in haar eentje.
Zolang ik mijn rekeningen kan betalen zie ik niet in dat ik kou moet lijden.
Voor de tijd dat ik hier nog ben wil ik nog een beetje comfort.
De tijd van de kolenstoof die elke avond moest uitgaan bij de grotemoe is voorbij.
Die was dus doodsbang van brand en dus mocht e geen vuur blijven branden 's nachts.
Elke morgen stond zij heel vroeg op om de stoof, alleen in de leefkeuken brandde die, aan te steken.
De rest van het huis bleef onverwarmd ook al had ze een "feu continu" in de salon staan.
In de zomer werd er buiten gekookt op het gasvuur, want de gas binnen, neen, dat was ook levensgevaarlijk...
Moest ik zo zuinig leven als zij, ik zou nogal sparen...

Dames geniet van de dag, wat hij jullie ook brengen mag.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

28 sep 2022, 11:14

Goede morgen seizoentjes,

Clive: zo lang ventje niet te veel bougeerd met die rug gaat het zegt hij. hij is geen pillenslikker. dus moet ik dan aandringen dat hij er ene pakt. verder doe ik dan de dingen met pauzes.
ja, Matice zijn suikerbonen en foto staan nog op de kast. ernaast staan de suikerbonen van de klein van Frè en die van de tweeling.
ik heb gisteren gemopt. nu staat de afwas op het programma. dat is na de druppels en de pillen en voor den aperitief.die ik eigenlijk nu zou moeten drinken maar ben pas op. ( teken dat ik het nodig had)
gisteren weer een v-fibbetje gehad. denk dat ik ergens me nerveus over maak. het wat kalmer aan doen vandaag.
volgende week woensdagmorgen is het alleenrijk van Gimly over. dan is lilly hier. mijn meisje. (als ze ten minste ook niet naar ventje trekt)
Mies was voor alle twee. overdag moest ik haar dienaar zijn en 's avonds zat ze op de schoot van ventje. zo met een blik naar mij van : ga jij maar naar de keuken: Wij hebben honger. :lol: die ging mee naar de wc. 's avonds rolde ze zich in de onderbroek van ventje. pheromoontjes snuiven. maar het is mij dat ze gekozen heeft. en ze had zo haar dingentjes om aandacht te trekken. op de schutting zitten en miauwen dat ze er niet meer af kon ( welles) tot ik ze kwam halen. en dan maar snorren voor het vaderland.
zo, ik ga de afwas onder sop zetten en mijn andere pillen pakken. dan is dat ook al gebeurd. aperitief zal een half uurtje later zijn.
Fijne ( nu zon) dag seizoentjes, keep safe en warm, knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 sep 2022, 20:36

Afbeelding

Slaap lekker allemaal en tot morgen :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

29 sep 2022, 08:21

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

29 sep 2022, 09:04

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Het is al 08:44H en heb nog niets gedaan vandaag :oops: . Dadelijk de douche onder en mij verzorgen en iets comfy's aandoen. Denk aan een calçon met een daarbij passend tuniekje en dat vrolijk ik wat op met een ketting of een sjaal. Moet vandaag toch nergens zijn, buiten de wandeling met Matice. Doe daar mijn lange donzen jas over die ik gebruik voor wandelingen met Matice, het is er eentje die tegen een stootje kan.
Ga vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen en de strijk doen van gisteren, die kon er gisteren echt niet meer bij. Maar dat geeft niet, want hij is niet gaan lopen :D .
Manlief vroeg of ik vandaag de Halloweentjes al ging zetten, heb een paar nieuwe spulletjes gekocht in de ACT*ON. Ik heb daar 4 kabouters en een paddenstoel gekocht en een snoer met kleine ledlichtjes. Dat kost daar haast niets. Wou eens een ander thema voor Halloween dan de voorbije jaren. Denk dat ik met de kabouters ( beneden staat er ook nog een mooie met 3 paddenstoelen) ga werken en paddenstoelen meg ergens nog een Halloweentje er tussen en dan de ledlichtjes erom heen. Ik doe dat graag, zoiets versieren als er iets te doen is, ik ben volgens manlief een prullenmieke :D . Maar het is wel hij die er naar vraagt e zegt dat het gezellig is, die versieringen. Denk dat ik het zondag ga doen.

Matice is op stap geweest deze nacht , denk ik, want die is terug een ferme powernap aan het doen met zijn hoofd op een knuffel. Daar was hij mee aan het spelen en is dan in slaap gevallen.

Zo, ik ga beginnen. Ik wens iedereen een mooie donderdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal .

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 sep 2022, 09:42

Goede morgen seizoentjes,

ventje is op boodschap gegaan. ging kijken of het ging gaan om lang in de auto te zitten. heeft tegen de ochtend een spasm wat pijnlijk is en hem doet opstaan. hij heeft nog pijn zegt hij maar er is niets aan te doen. ( wil geen pijn stiller, geen zalf,.... :? )
dus doe ik dingen.
Clive: ik ben geen versiermadam. ik denk dan aan al het stof dat op die figuurtjes gaat liggen. Denk dat wij met kerst minimaal gaan versieren. want je kan nooit weten dat Lilly ook alles sloopt zoals Vinny dat deed.
heb gisteren kant en klaar gemaakte spaghetti ( dus met slierten er al in) laten meebrengen. nadien heb ik ook afgewassen.
Normaal kopen wij alleen de saus en peppen die verder op, maar nu had ik er geen zin in.
ben bezig om alles in de keuken een plaats te geven zodat als madammeke Lilly op verkenning is, ze geen brokken maakt.
Gimly is boos omdat het regent.
postbode is gepasseert en niets in de bus.
ventje is nu terug en zegt dat het gaat om te rijden. hij heeft vis mee voor morgen. zaterdag eten we dan een pizza en zondag is nog een vraagteken. ik denk aan kip. aangezien we dinsdag vertrekken kan ik dan die afwas doen. en alles proper achter laten.
denk van in Nederland te kijken om wat spullen voor Lilly te kopen en Suus heeft nog 3 jaar aan verjaardagskadootjes te goed.
ze gaan waarschijnlijk de straatlampen nakijken want die brandden nog. ze praten ook om die vanaf middernacht uit te doen!!! ventje zei: en dan gaan ze verwonderd zijn dat de mensen het recht in eigen handen nemen.
vrijdag is er weer markt en ik denk dat het kippenkraam nu wel veel kip zal meebrengen daar hij vorige week uitverkocht was. wij gaan weer eens "kijken". misschien vind ik tussen de prularia van horloges en oorbellen niets voor Suus.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm +knuffel
Cats Rule!