In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 dec 2022, 09:59

Goede maandagmorgen allen
eerst nog een windows-update gedaan
en die kunnen soms lang duren :roll:
Maar gisteren was ik er ook al mee bezig geweest
goed op bij te blijven, de pc heeft dat nodig :)

Vandaag al veel minder koud maar ik ben
nog niet buiten geweest, hier ligt alles nat
en de auto's rijden voorzichtig :oops:
hoewel er goed gestrooid is elke dag

Wie niet buiten moet kan best binnen blijven
tot het geheel ontdooit is....
Allen een fijne dag ondanks de regen en de wind
en hou het veilig.... groetjes allen en tot...... :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 dec 2022, 10:17

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het lijkt wel herfst buiten, zacht vochtig weer met veel wind. Een heel verschil met gisteren.

Gisterennamiddag naar een opgenomen programma gekeken , achter de schermen van de concerten van André Rieu. Was mooi om te zien, en wat daar allemaal komt bij kijken, amai.
Zou zo ook eens een concert willen bijwonen, moet prachtig zijn.

Daarna voetbal gekeken, was spannend . Heeft ook lang geduurd.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 dec 2022, 11:00

Afbeelding
vandaag ben ik een verstrooide apostel een verkeerd plaatje gezet

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 dec 2022, 11:01

Afbeelding

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 dec 2022, 12:12

Bekske ik heb je plaatje voor alle zekerheid opgeslagen in mijn mapje tegen de 21ste.
Bedankt ervoor.

Gisteren naar de opera geweest in de namiddag.
Naar De Munt waar ze "On purge Bébé" opvoerden.
Het was niet veel soeps.
We waren een namiddagje weg, dat was ook fijn.
Een warm theetje gaan drinken nadien.
Goed op tijd in het station, dachten we.
Neen dus, pas binnen een uur een trein.
Er waren verschillende treinen naar huis afgeschaft.
Ondertussen was het beginnen regenen en begonnen we te schuiven.
Toch maar nog ergens iets gaan drinken.
Een uur in de kou in die grote hal in Brussel Centraal dat zagen we niet zitten.
Gelukkig had ik al afgesproken met de middelste dat die me zou komen halen aan het station.
Dat vond de jongste, die zelf weg was, een goed idee.
Die zag me op die gladde wegen liever niet te voet naar huis lopen.
Dat was mijn avontuur van gisteren.
We waren toch al om half negen terug thuis...

Clive ik ben het met je wederhelft eens dat glitter op gelnagels niet mooi is.
MM wat een avonturen gewoon in huis.
Kan je er niet voor zorgen dat Gimly niet zo gulzig is en het eten van Lilly ook opeet?
Grappig dat de jonge poes moedert over de oude.
En kippen die liever binnen blijven met koud weer, Anjelier
Slimme beestjes dacht ik zo.
Oma-C inderdaad nemen zoals het komt en er het beste van maken.
Wilde Eend dapper verder doen!
Wie ik nog vergat ook alle goeds gewenst voor vandaag.

Man, man, man, de ene niesbui na de andere.
Vroeger was ik allergisch.
Opeens was dat weg.
Met ouder worden komt dat precies terug.
Als ik nu eens wist waaraan?
Het is alleen in huis.

Heel ander weer vandaag.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 dec 2022, 15:05

Een fijne avond nog en een rustige nacht straks :)
Tot morgen en hou het veilig......
Heb boodschappen gedaan want morgen
komt mijn dochter vanuit Delft nog eens en
dan moet er toch eten op tafel komen :lol:
Slaapwel en tot morgen :)

Afbeelding

Aan M-M en Anjelierken, dank voor de post
die vanmiddag in de brievenbus zat :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

20 dec 2022, 08:05

angelier bedankt voor je post is gisteren in de late namiddag hier

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 dec 2022, 08:30

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Een heel verschil wat weer betreft. Ik weet niet wat ik het liefste heb, regen en zachtere temperaturen of lekker droog koud vriezen. Vind dat ik meer last heb van dit vochtig weer.

Anjelier en Bobijntje, van harte bedankt voor de mooie kaartjes. Ze hangen al aan het kaartenlint in de traphal, daar zijn ze goed zichtbaar voor iedereen die naar boven komt. Mag ik nog zeggen dat jullie beiden een mooi geschrift hebben.
De mijne zouden vandaag of morgen in jullie brievenbussen moeten liggen.

Gisteren de frigo in de garage volledig uit - en afgewassen, heb ik meteen wat meer plaats erin. En dan daarna de frigo in de keuken ook maar uitgewassen. Niets moeten weggooien.

Oma-C , is jouw dochter verhuisd naar Delft. Ik dacht dat ze in Den Haag woonde. Hoe dan ook, geniet er beiden van.

Wilde eend , jou wens ik veel moed, dat het de goede kant mag blijven uitgaan. Kaarsje brandt.

Vandaag moet ik naar de kapper. Er moet een stukje af en het moet gekleurd worden. En dan is de volgende afspraak al voor volgend jaar, de tijd gaat snel. Als ik daarvan thuiskom, ook de oven terug proper maken met product, dat is niet zoveel werk, want dat gebeurt op regelmatige basis natuurlijk.

Zo, ik ga starten, liefs en een warme knuffel aan jullie allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 dec 2022, 08:33

Goede morgen seizoentjes,

Gisterenavond bevuilde Gimly de zak van het leger ( model smijt er maar alles in) met onwel te worden. had niets maar dan ook niets gegeten. aangezien er geen opslorpdoekjes meer lagen dan maar tissues gebruikt om het af te dekken. moet na de spuwperiode toch de wasmachine in. nog een geluk dat canvaszakken wasbaar zijn. ondertussen een zwart jasje van gebreid iets terug gevonden op de bureeelstoel die normaal in de pc kamer staat. hangt vol met haar aan de onderkant. het zeteltje uit mijn kinderjaren waar er kinder speelgoed van zowel ikzelf of ventje ligt, ligt vol met kleren. vind ik er achter dingen die ik niet eens wist dat ik ervan in het bezit was. :roll: ja, daar moet dringend werk van gemaakt worden. heb je geen kleerkast zou je denken. jawel. ik heb er zelfs 2. een antieke op zolder. wat er daar nog van smallere modellen en weet ik veel in zit, geen idee. de kleerkast met spiegel in de bibliotheek annex halve sportzaal ligt halfleeg met spullen die ik niet langer draag omdat ik ofwel er niet meer inkan ofwel vergeten ben dat ik een bepaald kledingstuk in de mode heb. ik heb joostbetert ook nog een hoed liggen op de stapel in de kleerkast te steken spullen. een hoed die jaren geleden gebruikt is om naar een huwelijk met veel chichi te gaan in engeland. veel chichi maar van eten nie van de poes. ik denk zelfs dat mijn katten hun neusjes zouden ophalen aan wat wij te (vr)eten kregen. wie in zijn gezond verstand eet op zijn trouw een kalkoen met alles erop en eraan? eind augustus? de vis ( zalmmoot) was ijskoud. een notentaart heb ik niet genomen want ik lust wel zalm maar in beperkte hoeveelheden. heb die koude moot dan geplet en gemengd met warme gekookte aardappelen. en ik heb de helft opgegeten want daarna waren de gekookte aardappelen op. dan maar nog een slokje wijn naar binnen geklokt. de bruine saus voor de kalkoen kwam uit een al te bekend pakje. Bisto. kon je al ruiken in de gang naar de eetzaal. het enige dat lekker was, was de" triple chocolate cake with a dash of whipped cream." desgewenst kon je ook clotted cream krijgen. het bruidspaar was ondertussen per helicopter over zijn landgoederen aan het vliegen om haar te tonen wat hij zou erven indien zijn vader het hoofd zou neerleggen. de temp. was intussen gezakt toen wij hun moesten zien instappen. wat daar de bedoeling van was? geen idee. showoff? i think so. binnen waren ze aan het opruimen en aangezien wij aan de tafel dichts bij de bruid en bruidengom zaten kwam er een serveerstertje vragen of ik de zalm niet lekker vond? ( aangezien er nog een flinke moot op mijn bord lag) neen, alles was in orde ik kan alleen niet veel eten. zeker dat u geen notentaart wilt? heel zeker. bord weg.
ondertussen probeerde een gast mij er van te overtuigen te "flashen". sorry, maar ik ben geen ordinaire boerentrien die al flink in de drankfles had gekeken. en bovendien dat doe je in een nachtclub als je te ver boven je theewater bent. en dan 's anderdaags niet eens meer weet hoe flink je hem geraakt hebt. de drankduivel heeft je laten "black-outen". neen, vandaag niet bakker hoor ik mijn vader zaliger nog zeggen. die triple chocolatecake was verslonden in 3 happen. de door de bruid zelf gebakken bruidstaart heb ik niet eens aangeraakt laat staan dat ik wist dat er daar ergens een stond. na de koffie was er een betalende bar. er was een dj maar die zat in een aparte ruimte die wij pas ontdekten toen het al bijna 11 uur 's avonds was. en hij had de klassieker onder de disco/pop niet mee. een liedje van de ten ziele gegane band Yazoo. hij was maar betaald om te draaien tot 23 u en niet langer. bruidspaar was al een half uur uitgewuifd. 23 u 15 waren wij al op weg naar High Wycombe in gezeldschap van de chauffeur van de admiraal en diens stiefzoon. had ik daar een hoed voor gekocht?
enfin. het was niet de eerste slechte trouw die we meemaakten ginder maar deze steekt er met kop en schouders boven.
Lilly heeft iets gegeten. Gimly niet. ze zijn nergens te bespeuren. of neen, er zit ene aan de net toegedane deur naar de gang. koffie. mille de cue, meer koffie gedronken gisteren dan gedacht. nieuwe capsules zijn in de doos van plastic waarop "koffie" staat. onnodige lichten zijn uit. nodige zijn aan. meteen de blikjes cola zero meegepakt. weg is weg. wat er ook weg is zijn de kaartjes voor de buren. en twee voor de handelaren voor wie ze bestemd waren. de rest is voor vandaag. + 1 die met een prior naar de spoorwegstraat moet. ik was dierenarts Maya vergeten die heel goed voor mijn lilly heeft gezorgt. voor de nog komende kaartjes waar ik geen voor gemaakt heb, zitten er kaarten in de map met de afbeelding ertussen. op het paarse kaartje met eekhoorntje stonden in de rechterbovenhoek tandjes. je hoeft niet te raden wie dat gedaan heeft. Lilly was tandjes aan het wisselen. ach ja. kan gebeuren als je de boel laat slingeren als een slingeraap. 8 uur en nog pikkedonker. Gimly, je kent de regel: zo lang er nog gebraakt wordt krijgt alleen je zus eten als jij er niet bij bent. pas als je stopt met braken mag je een beetje natvoer. ga maar sulken op de fleece aan de dvd kast. de van kleur veranderende "beacon" staat al aan en de resterende wax in de theelichtjes van 8 uur zijn aangestoken. ik zal je dus niet storen. Zus ook niet want die is naar boven gecrost. naar ofwel mijn bed ofwel de kant van pappie. of ze is achter de luxaflex gaan zitten. dat laatste betwijfel ik omdat er niets te zien is, buiten straatlicht. nog in het oranje. geen besparende LED. ik hou niet van oranje straatlampen. je ziet er niet al te veel door. een mens zou nog van armoede een extra zaklampje moeten meenemen om zeker niet van de stoep te vallen als je niet ziet waar die is. want het licht zit immers aan de overkant in je schaduw. en die schaduw maakt dat je niet ziet waar je je voeten moet zetten. je hoeft daarvoor geen stuk in je kraag te hebben. onmogelijk op dit uur tenzij je Pastis/Ricard gedronken hebt en aan de kraan hebt gedronken. instant je dorst gelest en in 1 keer door meteen weer ladderzat. ( is niet met mij gebeurd maar met een vriend van ventje van vroeger) gisteren belde schoonmoeder. geen enkel idee waarom ze naar mij belde. die zit al met 1 voet in de schaduwwereld. klonk dronken. schoonzus gesmst in het engels. shadowworld klinkt aardiger. die kan geen engels. want ze smste terug om te vragen wat ik bedoelde. dat het niet goed gaat domme gans!
ik zal met mijn broer bellen morgen of overmorgen was het weerwoord. messengerbericht naar vriendin Dominique die een kaartje in de bus was komen steken. ik werd heel hartelijk bedankt voor het zelfgemaakte handwerkkaartje. mooi kaartje. ik zal maar niet zeggen hoe veel minuten ik er aan besteed. per kaartje dan nog wel. heb dat eens getimed maar wat er op die chronometer stond was veel te ingewikkeld. rond het af naar 15 tot 25 min per kaartje.
Dank je wel Gimly voor het openzetten van de deur naar de gang want mammie heeft net een nieuw kopje koffie nodig. + uithalen van de portie spaghettisaus. want deze staat op de menulijst voor vandaag. enkel geraspte kaas moet gehaald worden. dit bij Peter want daar is die het lekkerst. 8.30 en er komt licht aan. tijd om de gordijnen open te doen. wie binnenkijkt zal alleen veel rommel zien. en ik die hier zit te typpen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe. beterschap aan de zieken en herstellenden. knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 dec 2022, 10:04

Goede morgen ondanks de regen... :roll: .
maar die vries was ook niet aangenaam :oops:
Ik ga verderdoen aan m'n eten want
straks staat dochter hier aan de bel :)

clive ja mijn dochter is in de zomer van
Den Haag naar Delft verhuisd voor het werk... :?

Fijne dinsdag allen en sterkte aan de zieken :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 dec 2022, 11:45

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C: geniet van deze dag met dochter.

HVT: heb je soms snijbloemen in huis staan? Daar kun je allergisch op reageren. Bij kennissen van ons heeft het jaren geduurd eer ze de link legden tussen de allergie ( die af en toe toesloeg) en de snijbloemen. Die worden namelijk veel bespoten. Denk daar zo ineens aan.

Veel regen en wind, dus binnen blijven. Heb mijn citroenboom en palm terug buiten gezet. Te lang in de veranda is niet goed. Je ziet het zelfs aan de planten, dat ze beter staan. Ja, in de natuur is dat ook zo.

Morgen komen de ukjes. Eerst een half dagje school, ga ze dan halen en dan komen ze naar hier. De ouders gaan laat thuis zijn van hun werk.

Dames, het zal tot overmorgen zijn.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 dec 2022, 12:52

Inderdaad ik had tot daarnet een boeket bloemen in huis staan.
Ik heb ze juist buiten gezwierd.
En ja, het voelt al veel beter.
Geen pikkende ogen meer, neus vrij, geen keelpijn meer...

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

20 dec 2022, 13:26

Dag seizoentjes allemaal ,
Oma C : dank voor uw kaartje : het zat vandaag in de brievenbus . :-)
Voor alle seizoentjes : veel moed en warm binnen blijven als het kan ..
Afbeelding
Ook aan Clive voor de kaarsjes ..
groetjes aan iedereen !

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

20 dec 2022, 14:02

Fijne middag, seizoentjes,

Hier ook regen , gedurende heel de voormiddag al, en nu hoor ik het hier terug 'kletteren' op het plastieken dak van de binnenkoer......
Andere kant kijken dan !
Veel dank voor de kaartjes die ik juist uit de bus mocht halen, van omaC, M-M, Bobijntje, Anjelierke en Wildewingerd. Ze sieren het kaartenlint hier !
Mijn kaartjes zijn ook allemaal gepost, hopelijk komen ze goed en tijdig aan...
Voor de rest is het hier fijn om wonen, maar druk..... vanmiddag kerstmenu gaan eten en om 14.30 u is hier een zangnamiddag gepland....
Heel leuk, hebben we nog al meegedaan.
Ik ga jullie allen nog een fijne namiddag toewensen, 'bijlezen' zal weer voor later zijn.....
Veel sterkte en moed wie het nodig heeft...

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 dec 2022, 14:29

Oei Oei mijn kaartjes zijn weer te voet onderweg...
Zijn al van vorige week gepost
En dan nog wel in Den Tember zelf!
Aan de bron.