In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 dec 2022, 16:26

Ronde twee van de kerstboodschappen is gedaan.
Volgende maandag rondje drie.
Toch echt een gerief thuishulp...
Maar ja ik snap dat ze geen risico neemt met de zwangerschap.
Ik snap ook dat de verantwoordelijke zomaar geen vervanging uit haar mouw kan schudden.
Op mijn rondje twee warme hemdjes gevonden eentje met lange mouw en eentje met korte mouw.
Zo fijn dat je het niet ziet onder een fijn pulletje, maar toch lekker warm.
Ik voel me de laatste tijd een echt Michelin mannetje als ik op stap ga.
Warm en elegant het gaat toch niet echt goed samen.

Ik heb er honger van gekregen.
Dames nog een fijne rustige avond!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 dec 2022, 18:30

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Muddy Maddy, Wilde eend, Mammyretro, van harte bedankt voor de mooie kerstkaarten. Gek genoeg ging ik de bus van de buren leegmaken, want die komen morgen pas terug en wat vond ik tussen hun post, ja hoor, het kaartje van Wilde eend !!! Nu zou buurvrouw dat wel in mijn bus komen steken hebben , maar toch. En dan nog zo'n verhaaltje. Ik had iets besteld en een koerierfirma komt het brengen en zegt terloops dat er een pakje voor onze buur nummer 4 bij is, maar dat die niet thuis zijn. Of hij het hier mag afgeven. Ja dat mag, wij kennen deze mensen goed, dus er is geen probleem. Stuur een Whats App naar de buren een die zenden eentje terug met de boodschap dat ze wel degelijk thuis zijn. Even later komt hij het halen en zegt dat hij de camerabeelden bekeken heeft, nergens een koerier te bespeuren 8O.
Nu ja, hij heeft het pakje en dat is het belangrijkst.

Oma-C , ik schrik van jouw onderzoek van jouw nieren. En jij past al zo goed op jouw voeding. Wens jou en Wilde eend ook natuurlijk heel veel sterkte.

Mijn kaartjes zijn vandaag op de bus gedaan, dus ik hoop dat ze op tijd en overal aankomen.

Zo, wij moeten nog even de koude trotseren om iets te gaan afhalen en daarna lekker rusten, heb vandaag veel kunnen doen.
Anjelier, die kinderhapjes ga ik de 30° ook maken, die 2 oudsten en ook peuter E, kunnen daarvan snoepen. De peuter, het enige meisje tot nu toe, eet zowat alles, niet te geloven.

Ik wens iedereen zonder uitzondering nog een rustige avond, liefs en een hele warme knuffel voor elkeen.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

16 dec 2022, 19:21

Dag seizoentjes allemaal ,
MM : dank voor de nieuwjaarswensen : ze zijn vandaag aangekomen .
OMA C : amai : een uur wandelen in deze koude vandaag .... brrr... en het was op sommige plaatsen nog ferm glad ook .. Gelukkig ben je goed thuis geraakt ..
Clive : de belevenissen met de post ..... je kan er een boek over schrijven . De bezorging van pakjes gaat hier redelijk vlot ( voorlopig ) maar de kaarten en brieven .... dat is wat anders . Ik wacht nog altijd op de facturen voor het betalen van de hospitalisatieverzekering en die zijn verzonden op 7 december .... 8O :roll:
///////
Dan het "gezondheidsbulletin" : CT scan en Botscan achter de rug ... (oef ) Alle resultaten zijn OK / dwz : geen uitzaaiingen ... en tumorwaarden zijn terug naar normaal . Helaas zal ik toch die pillen vele jaren moeten slikken en 20 gamma bestralingen zullen echt wel moeten in januari ....
Laat ons hopen dat het ergste nu voorbij is . ..... Volgende week consultatie en voorbereidingen voor bestralingen ... anderhalf uur lang .... :roll: :roll: :roll: ///
aan iedereen een goede avond , veel moed en hopelijk een goede nachtrust .

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

17 dec 2022, 08:23

Afbeelding

Afbeelding
indien ik iemand nog plezier kan doen met een kaartje te sturen geef je adres via pb door heb al enkele adressen die kaartjes zijn verstuurt van gisteren Wens iedereen het beste toe groetje

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 dec 2022, 08:51

Goede morgen seizoentjes,

omdat er een staking is, kwam er geen post. dus ook mijn bestelde postzegels. had nog enkele nummer 2's liggen. naar neef gebeld/gesmst om te vragen hoe lang die met een nummer 2 onderweg waren. 2 tot 3 dagen. is non-prior. tel daar dan nog maar 3 bij voor zeker te zijn. ventje rekende en zei dat die kaartjes met nummer 2 postzegel nog net in de tijd marge vallen. die voor de buren moeten nog tekst krijgen en in een enveloppe met hun naam en dan vandaag de kaartjes voor de handelaarsbond en een paar reservekaartjes. volgend jaar joostbelieft begin ik er in augustus aan! gisteren ging de telefoon. op de display DAP Maya Hermann. het was om een update van Lilly te krijgen. ja, die knobbeltjes heb ik gevoeld. ( van de onderhuidse hechting) ze steekt weer van alles uit wat ze niet mag, eet goed en drinkt goed. voorlopig ( hout vasthouden) heb ik geen metacam moeten geven. maar ze is wel een zeer matige eter. als ze de bouw van haar biologische moeder heeft zal die slank blijven. Gimly is sinds zij hier is, enkele kilo's bij gekomen denk ik. hij eet zijn eigen eten op en dat wat zij achterlaat. :roll:
ik ben zelf ook niet meer op gewicht. door de sjokolat. en ik smokkel weer een pintje extra erbij. Ventje moest toch naar de brievenbus en is doorgegaan naar de markt. 2 anijsmuizen meegebracht en een potje chocopasta met gezouten caramel. het is al jaren geleden dat ik nog een boterham met choco gegeten heb. in mijn jeugd er te veel van moeten eten ( met die hazelnoot) en telkens de ruimdienst kwam was mijn boterham besmeerd met choco. of het nu voor ons was of voor de buren. denk dat ik daardoor een soort van trauma er aan overgehouden heb. het zelfde met confituur. die maakte grootmoeder met aardbeien. kilo's werden er in potjes gestoken om te bewaren. wij kregen dus aardbeien confituur voor niets. heb daar een dègou aan overgehouden. ik lust dus geen aardbeien.
de beenhouwer doet nu toch schotels voor de "feestperiode". ventje wil een fondueke houden op oudejaar. er zijn varkenswangentjes besteld en osso bucco en de hutsepot voor zondag staat in de frigo. dat fondueke moet hij dan vandaag gaan bestellen. want hij moet de kranten gaan halen en een brood. en er is geen beleg meer. ( buiten de aangesneden bol kaas en dat potje choco.) vandaag zijn het hot-de doggies. moet nog ui snijden. zal wel een sjalotje zijn. gisteren was de baan glad. ( hier strooien ze niet) de vuilkar reed de straat niet in maar ze haalden ze op en zetten ze op 't hoekje. en logisherwijs waren ze laat. kerst en nieuw vallen dit jaar op een zondag. op zondag drinken wij een portooke met een hapje. ( kaas in blokjes of worst) en aangezien we altijd laat eten dan, wordt zich dat an sich geen probleem. we eten door de week toch middagmaal rond +/- 3 uur. en om 6u 30 dan het avondeten. kan soms ook 7 zijn. gisteren toch iets van versiering aangebracht. het kattenkerstboompje en de "zendmast". een futuritsche kerstboom. ik zeg dan altijd ik zend naar de aliens " do not come to earth at all cost, safe your selves". want 2 jaar op een rij was er een soort landingsbaan bij buurman V. maar aangezien hij de voorgevel gedaan heeft moet er achteraan iets nieuws komen. buurvrouw heeft niets laten weten over die guerlande.of hoe je het ook uitspreekt. aan mijn voordeur staat er een vilten kerstmanneke. zonder iets in. als die weg is, zet ik het rendier er. en als dat weg is, niets meer. wil wel iets hangen aan de rooster aan de voordeur maar ik heb geen onbreekbare ballen. en ik wil geen herhaling van voor de pandemie toen ze alles afrukten en kapot trapten. buurvrouw vond dat zo jammer dat ze dat gedaan hadden. zij vond het mooi. het was een strik met eronder een cluster van kerstballen. ik dacht dat het plastic was maar het bleken echte te zijn. ik heb nog een zak om te kijken of ik er nog iets mee kan doen maar dan hangt alles binnen. en op zolder ligt er ook nog kerstmateriaal. zou daar ook eens moeten in snuisteren. er moeten nieuwe batterijen in de sterren en de bollen in kleur. die kleintjes die aan de kast hangen die gaan we niet vervangen want anders is lilly er tè geïntresseerd in. de ijspegels die vorig jaar aan de venster hingen en op zonne-energie werkten hangen er niet. voor die 30 min dat ze werkelijk licht gaven, is het sop de kool niet waard. de schelpen waren gisteren een proevertje en ik heb met het laatste lookboterblokje de twee laatste boterhammen met kaas in de oven gestoken. want met wat er in zo'n schelp zit is niet echt veel. ik moet nog ergens garnaal of kaasballetjes vinden. en natuurlijk gehakt voor die balletjes van de tip van anjelier. liefst kippengehakt, dat vinden wij beter verteerbaar.
Oma C: slecht nieuws over die nieren. en je let al zo goed op je eten. afvallen, ja maar dat is rapper gezegd dat gedaan.
Wilde eend: blij te horen dat de kankermarkers goed staan en je alleen bestraling nodig zal hebben en pillen voor de rest van je leven. ja, die lange tijd is nodig om de permanente markeringen aan te brengen om die gamma-radiatietherapie juist te laten verlopen. heb dat ook gezien van mijn vader. ( allez, was wel zijn achterwerk) zijn tumor was aan het heiligbeen. niet opereerbaar. de ziekte van Kahl. hij heeft gekozen om euthanasie te doen vanwege de ondraaglijke pijn ondanks de morfinepleisters. en moeder was bijna ten einde. ze kon er niet meer tegen. 3 keer voor een ziek familielid moeten zorgen. eerst haar schoonmoeder, dan die tante en dan haar eigen man. twee aan de grote K en 1 aan de Dementie. ( ouderdomsdementie zeiden ze in het RVT) ze leed ook aan wanen. halucinaties dus. dan zag ze mij in de gang net buiten haar kamer haar staan uit te lachen. ik zat 30 km verwijderd van dat RVT.
ik zie voorlopig geen mensen met hun honden schaverdingen ( uitglijden). het is nochtans -4°.
morgen als het kan: het vistijn. hangt er vanaf hoe ik me voel want gisteren was het geen vetten. een paar keer de tens moeten opleggen en 1 duopillen te veel moeten slikken.
Fijne dag seizoentjes keep safe en warm, beterschap voor de zieken en herstellenden. knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2022, 09:52

Afbeelding

Goede morgen allen, weer goed gevroren
onder de morgen :roll: ... alles is wit maar vanaf
morgen zou het minder koud worden.....
Gelukkig is er geen wind want dan voelt het
nog kouder aan.....ik moet niet buiten vandaag
dus, wassen en brood bakken en de vaatwasser
laten werken....allemaal zaterdagse werkjes :)
allen een fijn weekend :roll:
en veel sterkte aan onze zieke maatjes :)

wilde eend, ja als ik naar de dokter ga is dat
een half uur heen en na het consult weer
een half uur terug naar huis dat is samen een uur hé :)
Ik heb wel altijd een maskertje aan ook tegen de kou
Heel veel sterkte met de onderzoeken en de
voorbereiding van de bestralingen....
ik duim zeker dat het allemaal weer goed komt :)

Helena, sterkte op de begrafenis van een familielid... :(

M-M nu ga ik jouw bericht lezen.... een fijn weekend

Bekske en de andere seizoentjes ook allemaal een
mooi weekend.... goed gekleed is het buiten wel
te doen voor een wandeling, beter dan de regen
die onderweg is naar men zegt :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 dec 2022, 11:09

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: kaartje is aangekomen, waarvoor dank.

Wilde eend 2: goede uitslag bij de dokter, belangrijk dat er geen uitzaaiingen zijn. Bestralingen en pillen nemen zal echt wel noodzakelijk zijn. Je bent op de goede weg.

Gisteren buurvrouw blij gemaakt met hulst. Heb achteraan zo'n grote struik staan. Er was hier ooit zo'n plantje uitgeschoten , heb het dan verplant achteraan en dat groeit daar als kool. Zag wel geen rode besjes hangen, denk dat de vogels die hebben opgegeten.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 dec 2022, 08:19

Goede morgen seizoentjes,

Ons Lilly heeft haar zotte minuten. Gimly zit erbij en kijkt er naar. je ziet hem denken: ik wil ook spelen en in die zetel. maar Gimly is gisterennacht onwel geworden. ik lag nog wakker. te wachten tot de slaap ging terug komen. ben wel zeer vroeg naar bed gegaan. toen hij gedaan had, is Lilly van bed gesprongen maar hij was nergens meer te bekennen. ik ben naar de badkamer geweest om opslorpdoekjes te halen. toen ik de lege verpakking in het vuilmandje smeet en terug keerde, zag ik even voor ik het licht van de gang uitknipte haar bezorgde oogjes naar mij kijken en ik zei:ja meisje, ik was er al op aan het wachten. Gimly had zich al de hele dag volgepropt en had 's morgens diarree gehad die zij had willen bedekken. op de houten vloer. ventje had het net opgekuist maar toch ze wilde het begraven. met een klein beetje zand dat uit de bak boven lag. Zo jong en al een moederinstinct. ventje had het al gezegd tegen Maya: ze zou een goed moedertje geweest zijn maar we willen haar dat niet aandoen. haar biologische moeder zag tegen het eind van haar zwangerschap af. je zag ze denken: wanneer komen ze er nu eindelijk uit?
ventje gaat vandaag zijn vleesschotel gaan bestellen voor de 24 st. iets anders dan een gewone biefstuk blue in de pan. met botersaus en alle gevolgen van dien. Peter heeft ventje verwittigd dat hij maandag niet open is. hij is al naar engeland vertrokken om zijn kerstshopping te doen. hij gaat elk jaar zei hij tegen ventje. wij eten hutsepot vandaag. de groenten zitten in de frigo en kunnen daarna in een pot voor de micorgolf en enkel het vlees moet gekookt worden. er zijn nog 6 sandwishes over en een anderhalve tas preisoep. dus kan hij ook beleg meebrengen want hij moet 's morgens gaan want ik geloof niet dat de winkel nog langer de zondagnamiddag open is. ik had eerst een blikje kleine worstjes als hapje opgewarmd maar de hot de doggies moesten wel in een andere pot. ben wel zuinig geweest en het water van de steelpan overgegoten naar die van de dogs. nog een klein beetje water erbij zodat ze onder stonden en dan opgewarmd. en vandaag een nog grotere pot voor het vlees. ik heb het brood ingevroren zo moet er vandaag geen gehaald worden. ze dan wel morgen uithalen. dan is het maandag quasi vers. maandag eten we eitjes met friet. ventje moet dan na de douche naar de drankencentrale en hopelijk hebben ze dan mijn sapjes. het is volgens de meteo nu -6° maar maandag wordt het zachter. we moeten er wel de regen bij nemen. das het minste. de knoken voelen nu al aan dat het weer gaat veranderen. Gimly ligt op de fleece aan de dvd-kast te maffen en Lilly heeft de poten genomen naar boven want hij gromde naar haar. hij had haar in een hoek gedreven waar ze niet uit kon. tussen de zetel en de cd-kast. ik heb gezegd tegen hem dat ik daar niet van gediend ben van dat gegrom. die fleece die in die zetel lag is er nu helemaal uit. hèt moment om een nieuwe te leggen. maar daarvoor moet ik de poef opendoen en er eentje uithalen en dan wordt Gimly wakker en hij is al uit zijn humeur.
Lilly heb ik boven gehoord van het bed springen omdat er buiten stemmen te horen waren. de stem van de feestmeester met iemand die zijn hond vroeg uitlaat. dat beest staat op dat uur heb ik hem ooit horen zeggen tegen buurvrouw. Ons mies stond ook op haar uur. winter of zomer: 6 uur was 6 uur en zij eiste haar ontbijt. Lilly hebben we gisteren bij haar bord moeten zetten. een zeer matige eetster. wat wil je? in Nederland kreeg ze maar om 5 uur 's avonds natvoer en voor de rest de hele dag korrels. en dat natvoer moest ze delen met broer en haar biologische mama. geen wonder dat ze ook in de borden menseneten zat. nu is ze mooi op gewicht volgens haar leeftijd. hier heeft ze de behoefte niet langer om te pikkedieven van de borden menseneten. af en toe zal ze komen "schooien" maar dan is het omdat het lekker ruikt. vanmiddag krijgt ze tonijn. het is immers zondag en haar blikje voor haar verjaardag hebben we vergeten te geven.
ik heb het brood toch maar uitgehaald want bij nadere inspectie blijken er maar 4 sandwishes meer te zijn. ik heb ook een handdoek moeten leggen aan de waterfontein. het was daar verdacht nat. Donderdag komt de diepvries de laatste bestellingen leveren en ik heb nu zeker plaats voor roomsoesjes. die heb ik doorgebeld. onze vaste verkoper had mij zijn telefoonnummer gegeven. anders stond er een levering van 10 fricandellen a.k.a curryworst open. volgend jaar zal het kippenballetjes zijn voor in de soep.
ik hoop dat ik vandaag naar het vistijn kan. wat staat er verder op het programma? geen afwas! de kaartjes voor de buren schrijven en ronddragen terwijl we onderweg zijn naar het vistijn. terug thuis is het aperitief met een hapje en een glaasje witte porto. tussendoor nog een paar kaartjes maken voor ook rond te dragen maar dan voor andere mensen in de buurt. mijn kapster had ik er al eentje beloofd. en belofte maakt schuld.
mijn koffie is op en Gimly is terug binnen. het kattenkerstboompje is aan en 6 theelichtjes ernaast ook. dan nog ene naast de eend op de cd-kast in dat aardappelzakje dat Lilly regelmatig viseerd. en de grote kaars voor iedereen alias de vinnykaars brand ook.
ik heb nog niet in de zak gekeken wat er nog inzit van misschien bruikbaar kerstgerief. en er hangen voorlopig 3 kerstkaartjes. de "zendmast" staat ook nog niet aan. daarvoor moet ik mij bukken en die achter de bak waar het papier staat en de emmer aanmaakhout in het ene lege stopcontact steken.
nu nog een kopje koffie maken.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm, beterschap voor de zieken en herstellenden, knuffel.
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

18 dec 2022, 08:29

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 dec 2022, 09:21

Afbeelding

Goede morgen allen, de voorlopig laatste
koude dag zoals de weermannen zeggen.. :roll:
Gisteren waren er veel aan 't schaatsen op de
vennen en de plassen in de heide... maar 't is weeral
gedaan..... en jammer voor hen :roll: :)
Vandaag de laatste koude en vanaf morgen weer regen
dat zal ook niet leuk zijn, vooral de harde wind niet :?
Maar nu is er een mooie zon, geniet ervan goed gekleed
dan is het wel te doen... alleen is de lucht niet gezond :twisted:
We leven in een vervuild land en daar moeten we het mee doen :oops:

Voor allen veel sterkte en goede moed aan wie het nodig heeft
geniet van een gezellige zondag nog...
Tot later................ :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 dec 2022, 10:04

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik heb in de vroege ochtend al gestreken en het tafellaken voor de feestdagen heb ik in de wasmachine gestopt. Dat lag wel gewassen in de kast, maar ik vond toch dat het een flinke wasbeurt kon gebruiken; Moet het toch sowieso strijken. Als het nu uit de wasmachine komt, gaat het de droogkast in en als het daar uitkomt, strijk ik het even op, plooi het en strijk het dan nog eenmaal volledig op de dag dat ik mijn feesttafel dek. Manlief helpt me dan even, want het is echt wel een groot tafellaken. Gisteren het kersttafelstuk gaan bestellen bij de bloemenwinkel, zachte kleuren want mijn tafellaken is oudroze.

Manlief heeft zonet bijna datgene besteld voor hem terwijl het al onder de kerstboom ligt. Kon niet anders dan zeggen dat hij het niet mocht bestellen. Gelukkig zijn we volwassen mensen en geen kinderen. De verrassing is er nu wel af natuurlijk.

In de vroege namiddag gaan wandelen met Matice met een jas aan. Dan is het HH al gedaan en als we dan terug thuis zijn, kan ik tekenen en schilderen, daar verheug ik me nu al op.

Heel veel beterschap en sterkte en dit vooral voor Wilde eend en Oma-C. En liefs en een heel warme knuffel voor ieder van ons.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 dec 2022, 11:35

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisteren op het onverwachts wafels gebakken. Dochter belde dat ze langs kwam , en vertelde dat ze eerder deze week wafels had gebakken die mislukt waren. Van smaak goed , maar bleven aan het wafelijzer hangen. Dus recept eens goed bekeken , gevraagd hoe ze alles gedaan had. Daarna hebben we zelf wafels gebakken volgens haar recept maar met de nodige wijzigingen ( ik leek wel sos piet) :D . We hebben gebakken met 2 wafelijzers, dat van haar en het mijne. Ondanks hetzelfde deeg waren die uit mijn wafelijzer krokanter. Manlief was in zijn nopjes, die eet graag wafels.

Wilt ge geloven dat onze kippen niet buiten komen, te koud. Manlief ging ze deze ochtend "vrijlaten", maar ze bleven toch binnen. Kan ze geen ongelijk geven, zo bar koud. Hier was het - 8° deze morgend.

Wij blijven thuis vandaag, te koud. Alhoewel er toch mensen gaan wandelen in deze koude. Deze morgend heb ik al verschillende mensen gezien , hier rechtover in het veld op het wandelpaadje.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 dec 2022, 07:29

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Voor wie de baan op moet, wees heel voorzichtig, het is nog heel glad buiten, ik wil niet dat iemand valt door bijvoorbeeld de brievenbus te gaan leegmaken :oops: .

Gisteren na de wandeling met Matice met deze keer zijn gele regenjas aan, gezellig een tekening gemaakt en ingekleurd met waterverf en dat onder het genot van een heerlijk glaasje wijn. Heb me echt geamuseerd. Was er nog aan bezig toen de voetbal begon, een wel heel spannende wedstrijd en voetballers die weten wat voetbal is en niet zaten te lanterfanten op het veld. Argentinië heeft gewonnen, maar Frankrijk kon net zoals Marokko met opgeheven hoofd het veld verlaten, dat is meer dan ik kan zeggen over onze Rode Duivels.

Ik ga er meteen invliegen vandaag, want heb 2 extra taken te doen en dat gaat zo blijven tot de 23° december. Morgen moet ik wel naar de kapper, een licht kleurtje erin en wat knippen. Ben ik weer een heel ander mens :D . Manicure en pedicure heb ik al gehad. Bordeaux voor mijn vingernagels en een vrolijk kleurtje voor mijn voeten. Manlief vind vooral het bordeaux mooi en vindt het een feestelijke kleur. Glitters in mijn gellak vindt hij niet mooi, hij vindt dat er vlug "goedkoop" uitzien. Dus doen we dat maar niet .

Zo, manlief is net vertrokken met de tram naar Antwerpen, gaat deze week allemaal halve dagen werken, hij had nog teveel verlof staan wat moest worden opgenomen. Ben blij dat hij niet in bXL of in Mechelen moet zijn deze week. Matice en ik gaan hem vanmiddag afhalen aan de tram. De begroeting van Matice voor zijn baasje is altijd komisch. Hij laat de mensen die van of op de tram stappen altijd lachen. En nu gaat het helemaal grappig zijn met zijn regenjas aan.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijne dag. Sterkte voor onze 2 zieken. Dat alles voor hen in orde mag komen. Liefs aan jullie allen en een warme knuffel mag ook vandaag niet ontbreken.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 dec 2022, 08:39

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 dec 2022, 09:40

Goede morgen seizoentjes,

Wat een nacht! Gimly braken. Lilly uit het bed om hem te gaan bemoederen. ventje uit bed om het op te kuisen. Lilly in bed omdat ze nog geen knuffelsessie had gedaan met ons. ik uit bed naar de wc. Ventje direct erna ook naar de wc. Lilly lag aan zijn voeteind en sprong uit bed. hij er weer in. zij ook en een korte knuffelsessie. dan in dommel gevallen tot ik wakker werd van een "klang". ach, ja: de mannen van 't stad breken de tenten en chaletjes van het vistijn af. het is nog donker buiten. ik kom beneden. licht aan en dadelijk een grote plas diarree gezien. Damn you Tannen! I can shoot a fly of a lamppost at 300 meters but you are the worst... euch.... ik ben een film aan het quoteren. en dan nog half juist. opslorpdoekjes gepakt. plas bedekt. verwarming manueel aangezet. Kattenkerstboompje aan, Vinnykaars aan en 6 theelichtjes die gisteren niet opgebrand waren. doe dat met een lange lucifer en pas nadat ik dat gedaan heb , realiseer ik me dat ik een soort bic-aansteker was gaan halen gisteren en die op mijn rommeldoos op de salontafel had gelegd. Damn! leeslamp naast de zetel gaan aansteken. stoot ik toch niet de pot met stylo's en scharen en wat weet ik nog? veel meer dat erin zit om? was te verwachten. alles opgeraapt. ouch, me olde back.
gaan neerzitten. druppels tellen. flesje tegen het licht gehouden, niet gezien hoeveel er nog inzitten. twee blikjes cola zero erbij gekapt. pc open. inloggen via private brouwsing. paswoorden intikken. melding van een reactie lezen. naar boven scrollen om in te loggen. weer naar beneden scrollen om een reactie te plaatsen. ik mis een zwarte stylo. pot op schoot, gezocht. ha, hier is die. Gimly staat te kijken. neen ik zoek niet naar "the red dot". maar waar is die dan? pot weer op schoot. een kurkentrekker is het niet. ha, hier is hij. kijk. lusteloos komt een poot die aanraken. ik probeer iets verder. niets. blijft daar zitten. ok jij wil niet spelen? ik dan ook niet en de "ret dot" ook niet. neen, kijk zo niet, ik heb 'em niet meer. hij is weg. oh, ik ben mijn duo's vergeten te nemen. duo's uit blister. slik in met slok cola zero. tiens, ik heb nog iets niet gedaan vanmorgen. het lichtje op de hoge cd kast aan te steken. voila aan. ik ga zitten. wat is dat? ik zit niet meer lekker. kussen onder kont goed gelegd. kijk naar opzij. tijd om de gordijnen open te trekken. dit gaan doen. hoor het gebrom van een motor. tiens, de auto's liggen niet wit? dat was gisterenmorgen wel even anders! op het vistijn kon je bevriezen. je moest een drankkaart van 10 euro kopen. of als je cash kon betalen voor een jeneverken, mag dat. ok, 2 jeneverkens met chocolade aan 2 euro. de man/vrouw. visschotel 21 euro, frieten 7 euro. een irish coffee geschonken in een plastieken champagnefluit met een scheutje whisky, koffie en een dot slagroom uit een spuit bus 7 euro. glühwein 7 euro. in de tent staat er een podiumpje want straks om 14 u is er een optreden van de brendense acordeonstrekkers band. de rest van de tent vol met tafeltjes. hier en daar een patioheater. mijn handen voelen ijskoud aan. handschoenen met halve vingers aan. nog een jenerverken? geen denken aan! buurman alias feestmeester heeft mijn gezicht gezien. Tienneke heeft mij begroet en omgekeerd. veel te koud! brr, vlug weg. straat overgestoken want aan de kant van de tuin van de baron kan je nog schaverdijnen. er is een ijskoud wind. buurman V staat zijn stoep te dweilen. hallo! hallo! pas op dat je stoep niet aanvriest! neen, ik ga langs achter naar buiten. dat zei ik niet voor jou maar voor de mensen die hier eventueel aan de deur komen. om te bellen moet je die stoep op. anders kom je niet in beeld. binnen is het veel beter dan buiten. Lilly zit op de trap naar boven. Gimly zit er voor half geld een paar treden hoger. iemand ons gemist misschien? blijkbaar wel. halve handschoenen af en gsm uit sjakos. arthrosehandschoenen aan. gsm van ventje van de pries gehaald. is volgeladen. portoke staat voor mijn neus en naast mij staat een gesneden pikante salami extra droog te lonken. hèhè, die is lekker. tv aan. chicago fire in uitgesteld kijken bekijken. onderbroken door het nieuws. pc weer aan. the sims aan. ik luister niet naar politieke debatten. sims aan het spelen. met oortjes in. oortjes uit om het weerbericht te beluisteren. regen maar positive temperaturen. sims saven. sims afsluiten. pc afsluiten. verder chicago fire. vlees gaan koken. waar is de sausijs? ha, hier helemaal achteraan. groenten in de microgolfovenpot.
de zondag wordt afgesloten met een boterham kaas waar veel te weinig kaas op ligt en te veel brood. huilbui tot gevolg. kan ook van het einde van de theatrical versie van die film komen. de afwas staat er nog. die doen we morgen samen, ok. ja. naar boven na een halfslachtige poging om alien te volgen. ventje volgt na alles afgesloten te hebben. Lilly niet op bed. En dus dat was gisteren, gisterennacht en deze morgen in een epistel. het is nu 9 uur. zwaar bewolkt. overbuurvrouw zit ook nog steeds met licht aan. ik heb nog geen koffie gemaakt. de fanclub van de baron staat verkeerd geparkeerd. met de neus tegen rijrichting. te lui om een blokje om te rijden. ok, we hebben koffie. de afwas is gestart. ach, die koffie smaakt. ik hoor gebonk boven mijn hoofd. de rode wagen van de ruimdienst passeert. ik ga een nieuwe koffie maken als er ten minste nog een capsule in de doos zit. rug eerst insmeren met fastum. hand in afwaswater, nog te warm. borstel om af te stoffen uit de gang gehaald. neen, niet om het stof af te doen maar om een doos koffiecapsules naar beneden te krijgen van het 3 de schap. gelukt. volgende keer lange trapleer zetten om te kijken of er nog een staat. ventje is op en gaat direct weer naar boven. zich wassen en tanden poetsen en aankleden. moet nog 2 dingen doen. naar de drankencentrale rijden en zijn vleesschotel gaan bestellen. die is gisteren niet besteld want we waren precies op het aperitiefuur naar het vistijn vertrokken. en een half uur later zaten we weer binnen.
moeten verse batterijen aan de sterrenslinger die aan de schouw hangt. theelichtjes zijn bijna opgebrand. 9.30 nog steeds zitten we met licht. nu er weer een braakperiode is, kan er vandaag niet eens gepoetst worden met water en zeep en tea tree oil. trouwens, het is veel te vochtig om te drogen. afwachten tot de braakperiode voorbij is. Lilly heeft haar tonijn niet helemaal opgegeten. Gimly moet geen eten. Lilly wil dan ook niets. nog te doen: opruimen van de lege flesjes bier met statiegeld en de lege flesjes en blikjes in de blauwe donau, euch, zak.
peper staat hier ook nog op de salontafel. moet terug naar de kruidenmand. papier dat op de grond ligt moet in de doos.
ga dat allemaal eerst doen en dan pillen pakken. fruit eten. zullen clementijnen zijn denk ik. dan 2 stukjes chocolade. we zijn 3.5 kilo bijgekomen. schuld van de sjokolat? tegen dat we naar de dokter moeten gaan we een flinke effort moeten doen. om die 3.5 kg die waarschijnlijk tgen de 5 zal lopen eraf te krijgen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm beterschap aan de zieken en herstellenden en knuffel.
Cats Rule!