In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

09 dec 2022, 08:32

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Hop maar even binnen om jullie allemaal een mooie vrijdag te wensen.

Liefs en een dikke knuffel voor ieder.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 dec 2022, 10:03

Afbeelding

Goedemorgen alle maatjes, koud en mistig buiten :roll:
Ik ga nog een beetje poetsen want ik moet om half twee
bij de kapster zijn, haartjes laten knippen want tegen
de feestdagen zal het er druk zijn en ik hou niet van drukte
ik kan er maar vanaf zijn....de rest kan ik zelf elke week :)

Veel sterkte voor mammyretro en ook al de anderen
die een sterkteknuffeltje nodig hebben
Een fijne dag vandaag, kleed je warm als je buiten moet
dat ga ik ook doen vanmiddag :roll: :oops:
Groetjes allen en tot later..
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 dec 2022, 10:05

Een gelukkige verjaardag voor mammyretro
en beterschap, pijn kan lastig zijn.... :roll:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

09 dec 2022, 10:11

Voor Mammy retro :
gefeliciteerd met uw verjaardag !
Afbeelding
Groetjes aan iedereen . ik vertrek nu naar de kapster .

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

09 dec 2022, 10:27

Goede morgen seizoentjes,

Ons Lilly is bij de dierenarts om gesterilseerd te worden. mogen er om 12.30 terug om. en ze heeft Lilly op haar fb pagina gezet.
ze was mooi op gewicht gekomen. Maya was wel wat te laat omdat haar man ziek is en ze eerst de kinderen naar school moest doen in middelkerke. ze is dus nu Lilly aan het opereren. ik krijg een telefoontje als ze terug wakker is.
en Gimly is zus aan het zoeken. en ik was Lilly's paspoort vergeten. ventje joeg me op maar uiteindelijk hadden we nog tijd genoeg gehad om terug te rijden en die te halen. ook mijn gsm lag thuis. Maya heeft uitgelegd dat Lilly onder een soort "drugsroes" is. ze was toch nog een beetje aan het bewegen dus ging ze als wij weg waren nog wat bij geven. een spuitje tegen de misselijkheid en een onstekingsremmer krijgt ze ook en voor alle zekerheid gaan we metacam in huis moeten halen.
kwamen thuis en Joyce ging net naar de markt. wij zijn verleden week geweest.
Buurman V had een pakje voor ons moeten aannemen. hij is zijn pelletkachel aan het klaarmaken om te beginnen stoken.
Bekske: bedankt voor je kaartje.
Clive en anjelier: ik lust geen rauw witloof. in hespenrolletjes krijgt ventje de witloof en ik neem prei.
Mammyretro: gelukkige verjaardag! wat erg dat je zoveel pijn hebt. beterschap.
MJ: jullie lijken zich niet te vervelen als ik het zo lees. schoonmoeder had al lang naar een serviceflat moeten gaan na haar eerste val. ventje denkt dat ze het eind van 2023 niet meer haalt. ze wordt steeds slechter. en tegen de avond als je er tegen spreekt is het alsof ze gedrogeerd is. ze is 1 jaar jonger dan mijn moeder en mijn moeder is nog steeds haar vinnige zelf.
Helena: je hebt besparen en besparen nietwaar? dus geen opgeladen hoorapparaten als gevolg dan. jij bent redelijk laat voor je griepspuit.
Clive & Helena: die dingen die je in je ooghoek ziet, dat heb ik ook. zei ik tegen ventje onlangs dat ik Vinny zag rondlopen uit mijn ooghoek maar toen ik keek was er niets. hij heeft dat ook.
Fijne dag seizoentjes, de zon schijnt maar het is koud. duffel jullie maar warm in als je buiten moet. beterschap voor de zieken en de herstellenden knuffel
Oma C: ik hoop dat de kinderen rap genezen zijn.
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

09 dec 2022, 10:33

Afbeelding
Gelukkige verjaardag voor Mammyretro.

Hallo iedereen,

Kaartjes zijn allemaal al geschreven, ze liggen klaar om verstuurt te worden. Dat zal in de loop van volgende week gebeuren.

Wat is het koud buiten, we zijn dat niet meer gewoon. Voor de volgende dagen nog kouder.
Wou de kippen buiten eten geven in hun schaal, en kon het hekje niet open krijgen, dichtgevroren, heb het dan maar overgegooid. We hebben dat ook vaak voor aan de poort. Dan giet ik daar een emmer warm water tegen, en is het opgelost.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 dec 2022, 15:18

Eten en lectuur is gescoord.
Het warme hemdje en de warme laarsjes niet.
Ik had het gehad in de stad met het verkeer.
Ik kan dat hebben: ineens wil ik dan naar huis, hier en nu dadelijk!
Zal volgende week of als ik zin heb nog eens terug gaan.
Het is hier frisjes beneden.
Maar ik ga me niet in het half donker zetten met de gordijnen toe, gelijk ik iemand ken.
Dat scheelt inderdaad heel veel in warmte, zeker als ik de zonnewering toedoe.
Heel de hete zomer in het schemerdonker was al genoeg.

Seffens op de bureau kerstkaartjes schrijven.
Daar is het warmer.
Trouwens het is hier 19°C dat moet genoeg zijn, zegt de regering...
Die knus in haar warme lokalen zit...

Ik geniet van het boeketje dat ik zondag kreeg.
Het staat nog heel mooi en fris.

Ik had een klein stukje gras bij gezaaid op een beschadigd stukje gazon.
Had ik maar heel die plek onderhanden genomen!
Het is ongelooflijk mooi uitgekomen.

Ook hier een gelukkige verjaardag, mammyretro!
Wij kwamen mekaar al eens tegen op het www.

Dames en dieren geniet van de rest van de dag!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

10 dec 2022, 08:20

Afbeelding
ik wens iedereen mooie eindejaarsfeesten maar voor mijn eigen mogen het gewone dagen zijn .Hier niks van kerstversiering ofzo .Heb het vroeger gedaan om er bij te horen maar nu al enkele jaren doe ik het niet meer .wel stuur ik nog kaartjes dat wel maar ik hoop dat deze dagen snel voorbij zijn sorry groetje monica.PS schrijf jullie er maar gerust over hoor

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

10 dec 2022, 08:26

Goede morgen seizoentjes,


Lilly was nog vreselijk suf toen we haar ophaalden. waggelend als een dronkaard. buurmannen V en 14 waren hun gevels aan het versieren. en natuurlijk moest er een boormachien aan te pas komen. en dat allemaal omdat er iemand kerstsfeer in de straten wil. :? buurvrouw heeft zo'n ding maar weet niet of ze hem gaat hangen. wij hebben er geen gekocht. als er al iets gaat hangen buiten dan zal het een oud ineengefransd dingetje zijn aan de rooster van de voordeur. al die tralala hoeft voor mij niet.
Lilly heeft een plakker op d'r buikje die vanzelf gaat lossen. en ze heeft iets nieuws ontdekt om mee te spelen. haar waterpotje aan haar etenspot. ze zet daar nu haar pootjes in en ja, dan is het leeg hè. mag mama het terug komen vullen. ze ligt nu hoog en niet droog op de reismand. lag ze zei ventje gisterenavond ook als ik al naar boven was. maar dan is dat weg en ga ik vragen aan ventje dat hij dat hangmatje haalt om aan de verwarming te hangen. had hem gisteren gevraagd mijn pc terug te zetten zodat firefox mijn default brouwser wordt maar ik zie nu dat de boel gewoon is dichtgedaan. hij zal het wel vandaag moeten doen. beetje last van uitstel gedrag.
gsm ligt op te laden. geen idee wat we gaan eten. voor mijn part kook ik een portie bami en doe er de ingevroren currysaus van de vorige keer op. maar de diepvries komt vandaag en wij hebben nog het voorgerecht voor kerstdag niet. en voor morgen hebben we ook nog niets in gedachten. keuzestress of juist omdat er niets in de frigo ligt? ah, we zien wel. Gimly heeft ook last van keuzestress. zijn eten of dat van zus of allebei? gisteren was onze voorruit bevroren en nu hoor ik iemand kriebekriebe doen op een voorruit. dacht al dat het vroor want de verwarming sloeg enkele keren aan volgens mijn meteo is het -2°. en mistig. dan kan ik niet zien want de gordijnen zijn nog toe. in de keuken zie ik geen reet want de ramen zijn daar nog niet gewassen. ventje ging ze 14 dagen geleden doen. :roll: deze week waren we 3 van de 5 weekdagen bezet. en ik ben bezig met mijn ongewilde ochtendgymnastiek. Gimly binnen laten, Gimly buiten laten en omgekeerd. Lilly is weer naar boven. nu mijn bed vrij is kan ze er gaan liggen. vannacht lag ze op het matje omdat die pleister haar waarschijnlijk hinderd maar ze sprong wel op bed om te knuffelen. en maar kopjes geven aan mijn copy van een tiffanylamp. ik zie dat heel graag die tiffanylampen maar ze kosten wel veel centjes. voor ventje moet het ene zijn met een witte lampekap en helder koud licht. nu hoeft hij die niet veel meer te gebruiken daar lilly hem saboteerd als hij naar zijn dvd speler kijkt op bed. dat wilde ze niet. ze wilde op het bed springen naar de handen en voeten onder de donsdeken. daarna ligt ze meestal op mijn voeten maar vannacht dus niet. denk ook dat het te warm is om met die pleister op een warme fleece te gaan liggen. zal haar toch straks een half shotje metacam geven. want katten zijn meesters in het verbergen van pijn. we hebben een kleine zak korrels en zakjes natvoer voor de tandjes gekregen. de viszakjes zullen voor Lilly zijn. Gimly lust absoluut geen vis behalve tonijn. gisteren at Lilly toch een stukje van ventjes gebakken zalm. ik had mijn kabeljauwhaasje ook laten bakken in de plaats van te pocheren. een hele veredelde fishstick als het ware. want meestal heb ik over en zeg dan dat ik het restje voor vissla ga gebruiken maar het komt er niet van. ik ga straks mijn rug inwrijven met fastumgel. heb dat vannacht ook moeten doen. en een duopijnstiller. dat koud weer gisteren ( en vandaag) is niet goed voor de knoken. en gisteren had ik lang moeten rechtstaan omdat Maya te laat was. die zag mijn star trek pin en wist direct wie ze voor haar had. ah, de startrekmadam zei ze. alleen een fan weet wat die pin betekend. pas op, ik zie ze niet allemaal even graag. DS9 is mijn favoriet naast de nieuwste serie rond captan Picard. maar die hebben we nog niet op dvd. wie weet krijg ik die van de katjes hun spaargeld.
ik ga nu mijn goede morgen plaatje zetten op fb. maar eerst hier het nieuws en om stipt 9 uur bellen. als er niet veel berichten zijn op Fb kan ik naar de boerderij mijn kerstkado van gregg gaan halen. 24 dozen zitten verstopt in die boerderij die van supercell zelf is. ik ben level 105 denk ik een ik haal langzaam ventje in die soms liever the walking dead of garden/homescapes speelt. je moet nu ook met een gratis machine kadookes maken voor je boot. bij mij zijn het weer platte. das met mayonaise. je krijgt daar hulst voor en kan aan het eind kiezen wat je als eigen kado kiest. de rest wordt verdeelt in munten.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm, zeker als je buiten moet. beterschap aan de zieken en herstellenden en knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 dec 2022, 09:44

Goeie morgen alle seizoentjes, :)
Hier is alles wit van de aangevroren mist
alle auto's zijn wit en op de garage-daken
is het bijna zoals sneeuw... echt een
koude prik... en dat is wennen.... :roll:

Gelukkig heb ik gisteren na de kapster
nog wat boodschappen gedaan...
ik moet niet buiten vandaag
Veel sterkte wie het nodig heeft
en warmte allemaal en een fijn weekend :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

10 dec 2022, 11:06

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het plaatje past goed bij het weer . Als ik zo naar buiten kijk, zie ik ook ongeveer zo'n plaatje. Veld en bosje in het wit , in de mist. Mooi, maar wel heel koud. Deze morgend in de verte het hertje gezien , is blijkbaar alleen. Onlangs was het nog in groep.

Straks venkelsoep maken, dan moet ik het morgen niet doen. Want morgen komt de familie, de kindjes voor de Sint. Zal hier wel een leuke, drukke bedoening zijn. En dan de maandag de opkuis.

Gisteren was het een lui dagje. Heb bijna de ganse dag gelezen in een boek van Lucinda Riley. Eenmaal je daarin begint, wil je steeds verder lezen om te weten hoe het verder gaat. Manlief was ook aan het lezen , en Spaanse woef met de poten omhoog in de zetel. Ja, het was hier rustig en stil. Kan daar wel eens van genieten.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 dec 2022, 12:57

Zalig tafereeltje gisteren dan bij jullie Anjelierken.
MM die Lily is wel kwikzilver me dunkt.
Oma-C ik heb ook alles in huis om te overleven.
Clive nog niet gepasseerd?
Bekske ja inderdaad koud hé!
Ondanks mijn met echte schapenwol gevoerde sloffen en mijn warme sokken heb ik koude voeten.
Toch maar de verwarming een half graadje hoger zitten?
Ik zal me nog zo een warme zak voor mijn voeten cadeau doen.

Dames ik he honger oen ga een boke eten.
Maak er een warme dag van binnen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

11 dec 2022, 08:38

Afbeelding
geniet van de warmte binnen nu het is winter nu ieder seizoen heeft zijn charme voor en na delen toch groetje

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

11 dec 2022, 09:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, van mij mogen deze dagen ook vlug voorbij zijn hoor. IK heb wel een kerstboom en kerstversiering, dat op zich vind ik wel heel gezellig. En heel veel theelichtjes en kaarsjes. Maar ik hou niet van de opgeklopte dagen, precies of er 365 dagen in nauwelijks een week gepropt moet worden.

Oma-C, voelen de kinderen zich al wat beter, hoop van harte van wel.

Anjelier, dat gaat gezellig zijn met de Ukjes. En dan maandag alle sporen wegpoetsen :D .
Hier gaat de receptie de 30° december door. We zijn dan met 8 volwassenen en 4 kindjes. Die dag komt me een beetje slecht uit, maar de eerst volgende datum die voor iedereen paste , was pas een dag in februari 8O . Dat vond ik ook maar niets. Maar dat betekent wel dat mijn huis en de 30° december spic en span moet zijn, want er is nog een kruipertje bij en eentje van anderhalf jaar dat ook nog graag op de grond zit en de 2 oudsten gaan dan ook maar op de vloer zitten met hun speelgoed.
En dan moet ik de 31° nog eens alle sporen wegpoetsen, want manlief en ik kunnen moeilijk in een vuile keuken en living gezellig het einde van het jaar vieren. Enfin, ik kan dat toch niet.

Muddy Maddy, ik hoop dat Lily niet teveel last heeft van de ingreep. Maar ik heb eens gehoord dat dat best meevalt, dus ik hoop voor haar ook.

Wilde eend, hoop dat bij jou alles een klein beetje gaat. En dat je niet teveel piekert, je zou voor minder natuurlijk. De kaars is ondertussen vernieuwd, die brandt maar 9 dagen. Maar we gaan vandaag nog eens wandelen met Matice in het bos van de naburige gemeente. En daar in dat bos is een kapelletje waar je kaarsen kunt branden en daar ga ik er ook wat branden. Ik doe dat elke keer. Manlief zegt vaak dat ik geen kapel kan voorbij gaan zonder een kaarsje(s) te branden.

HVT, dat je langer slaapt is het teken dat je lichaam dat nodig heeft. Daar moet je aan toegeven.
Het is nu ook niet zo dat je pas namiddag uit je bed rolt :D .

Mammyretro, deze week zal jouw verjaardagskaart wel aankomen, was laat met ze op te sturen om dat ik geen buitenlandse postzegels niet meer.

MJ, bij jullie zal het ook wel aangenaam druk zijn met deze dagen. Geniet er beiden van.

Ik heb het gevoel iemand vergeten te zijn, maar ik weet niet wie :oops: .Moest het zo zijn, dat is dat uiteraard niet mijn bedoeling niet.

Manlief is gisteren in de dierenwinkel nog een echte regenjas voor Matice gaan halen. Die was ook 50% goedkoper. En hij had nu de maat van Matice. Zijn jasje dat hij nu pas heeft, kan minder tegen de regen en hij heeft een jaar of 3 geleden wel een regenjas gehad, maar dat was een goedkope en die liet vocht door en dat mag dus echt niet, zo worden ze pas ziek. Maar nu heeft hij echt wel een goede gekregen. Het is een fluogele jas en hij is gevoerd met zilver, zodat Matice zijn warmte behoudt. Nu heeft hij er 2 mooie, eentje voor de koude en eentje voor als het regent. Hij had dan ook maar meteen de Kerst en zijn nieuwjaar gekocht. Een grappige rups en een even grappig pluchen konijn. Ik heb ze alle 2 in 2 feestzakjes gestopt en zeer goed dicht gedaan, want hij weet precies dat het voor hem is en gaat er regelmatig naar kijken.

Zo, ik wens iedereen een mooie gezellige zondag. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 dec 2022, 09:54

Goede morgen allen, niet zo aangenaam
om wakker te worden en dan hier niet binnen
te geraken bij sennet... :roll:
zoals de meeste zondagen :roll: :oops:
Maar geduld is een mooie deugd hé
dan lukt het wel eens, ik heb ondertussen
de jarigen gaan feliciteren :lol:

clive dank voor het overzichtje, schoondochter is
wat beter maar zoon nog niet :roll:

wilde eend veel sterkte, dit koude weer zal
geen deugd doen, nu.... maar we moeten erdoor
hou je lekker warm en veilig, veel sterkte :)

Voor allen een fijne zondag en hou het gezellig
en veilig allemaal :)
Laatst gewijzigd door Oma-C op 12 dec 2022, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".