In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 mar 2022, 08:58

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, wat leuk om jou terug te lezen. En wat nog fijner is, is dat jullie er zo graag wonen en er gelukkig zijn en aan activiteiten geen gebrek zo te horen. Ben echt blij omdat jullie dat zijn. En ja, Matice is nog steeds een echte clown.

Oma-C, ik was gisteren zonder jasje aan gaan wandelen met Matice. In het zonnetje was het echt wel warm en in het bos ook. Had de wandeling wat uitgebreid en er een uurtje wandelen van gemaakt en tijdens het wandelen zijn oefeningen gedaan tot groot jolijt van 3 techniekers die langs de tramweg liepen , om ik weet niet wat te doen. Op die weg doe ik ook nog oefeningen met hem, wel steeds aangelijnd met zijn lange flexi band. Het duurde niet lang of nummer 1 van de 3 techniekers stak de berm over en vroeg me of hij Matice mocht aaien en de 2 anderen kwamen ook af. Matice liet zich dat natuurlijk wekgevallen, als mijnheer maar aandacht krijgt, dan is hij tevreden. Er volgde een gesprek over het hebben van huisdieren . En toen gingen ze terug aan het werk. Ze waren markeringen op palen aan het aanbrengen.
Toen we terug thuis kwamen was zijn lichtje uit en eerlijk gezegd , het mijne ook. Maar had alles in het HH reeds gedaan, dus kon ik me wat rusten.

HVT, fijn dat dochter de touwtjes in haar handen heeft genomen. Heel veel werk op korte tijd gedaan.

Wilde eend, ja, die brug werd die nacht inderdaad afgebroken, hier noemen ze die brug de brokkelbrug :) .
Hoop dat je genoten hebt van het theater.

Anjelier, een leuke fietstocht gemaakt, het was er dan ook echt wel het weer voor. Gaat het een beetje met jou nu met jouw vader overleden te zijn? Hoop dat je mijn deelnemingskaartje heb gekregen.

Bekske, hoop dat het met jou ook gaat. Een hondje afgeven is heel erg. En je maakt altijd zo'n mooie plaatjes.

Muddy Maddy, fijn te lezen dat de doop is meegevallen.

Mammyretro, hoop dat het met jou ook gaat.

Manlief is naar BXL werken, dus heb ik het huis samen met Matice voor ons alleen. Het is al laat en ik zit hier nog in pyjama . Ga dadelijk onder de douche en dan doe ik boven al meteen alles.
En dan werk ik zo naar beneden door. Als het HH is gedaan, wacht me nog een strijkje, niet veel.

Ik wens iedereen een mooie dag, liefs en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 mar 2022, 10:09

Afbeelding

Goede en zonnige morgen allen :wink:
het kan vandaag 17° of meer worden :roll:
alleen jammer dat die wind altijd nijdig blijft :oops:

Dank aan allen met hun mooie overzichtjes en
fijn dat het overal goed gaat :)

Maak er een fijne dag van... we mogen niet klagen van maart
het is echt lente geworden, ik hoop dat er nog wat overblijft
voor de volgende maanden :roll: :)

Groetjes allen en sterkte aan hen met pijn en last :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 mar 2022, 10:44

Mijn werkvolk is over en weer iets gaan halen.
Ja, dat heb je bij renovatiewerken dat je hier en daar een verrassing tegenkomt.
Het vlot goed.
Buurman heeft chance: ze gaan hem uit de brand helpen met vier leien te herplaatsen.

Ik heb beslist dat ik morgen op boodschap ga.
Ik vind mijn draai niet goed in mijn eigen huis nu.

Heugelijk nieuws: ik ga in mei twee keer op de bol.
Eerst een midweek met de schoonfamilie en dan een midweek met de zus.
Hopelijk, is het al warm genoeg om te gaan zwemmen in het buitenbad.
En in september ook nog eens.
Als die duivel daar in het oosten tenminste geen roet in het eten gooit.
Kan die niet uitgeschakeld worden op een of andere manier?

MJ je doet me al bijna goesting krijgen om daar ook te komen wonen.
De Melkerij ken ik ook.
Ik zal eens op bezoek moeten komen.
Met de elektrische fiets die ik niet durf kopen.
Mijn zus heeft er haar ene aangeschaft.

Die belde gisteren dan toch eens.
Ze had het pokkendruk gehad met grootmoederen.
Tja, een prematuurtje is geen lach in het begin.
Nu blijkt het toch al wat beter te lukken.
Net las ik dat ze de vaders van prematuurtjes iets meer vaderschapsverlof willen toekennen.
Dat is wel een goed idee.
Want twee maand alle dagen op en af met moedermelk...
Dat kruipt in uw kleren.

Zo, ik ga eens uitzoeken waar ik mij in stilte kan mee bezig houden, zonder de mensen voor de voeten te lopen.

Ik zou zeggen hou jullie ook maar gezellig bezig vandaag.
Die 18°C daar voel ik nog niet te veel van vrees ik.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 mar 2022, 13:48

Afbeelding
ik ben blij dat jullie mijn plaatjes goed vinden .Ook enorm bedank voor jullie steun ik voel me hier enorm welkom .Ja het is een aanpassing nu er eentje er niet meer is .Heb er nog wel twee maar nu moet ik met eentje me enorm bezig houden .Die was een verpleegstertje voor die nu er niet meer is dus die treurt nu enorm .Ik ben met deze al jaren bezig om haar te helpen met haar grote angst .Maar spijtig zal een groot gedeelte van de angst blijven .Heb wel al kleine vorderingen gemaakt maar toch .Wat ze meegemaakt heeft weet het niet ze was wel nog geen jaar oud .En de andere moet ik nu regelmatig aanporren ommee buiten te gaan .Die overleden is was nu 15 jaar en eenpaar maanden .Maar ik had haar bij mij van haar 4 wekenoud heb ze met de fles groot gebracht .De eerste 4 weken dag en nacht daarna in de dag nog een paar weken .Afijn ja het zal wel slijten maar toch doet het nog pijn als ik er aan denk .Wat mijn plaatjes betreft weet wel dat het maar zus en zo is .Ik probeer opmijn manier met gratis programma zo goed mogelijk er iets van de maken .Veel tijd steekik er niet in want ik moet voorzichtig zijnmet mijn hoofdpijn dat 24 uurop de 24 uur aanwezig is .Buiten de rest dat ik heb .Vind dat er hier sterke dames zijn die nog zoveel doen .Ik zelf mag niks meer doen infeite daardoor heb ik hulp wel maar ga er verder niks over zeggen .Want als ik ze bezig zie komen mijn haren naar boven .Deze week heb ik geen hulp heb dus iets gedaan wat ik niet zo mogen doen .Maar ja als je alleen bent moet je wel zorgen voor eten .Afijn ja ik ga zeker niet klagen maar vind wel dat iedereen zijn zorgen enz hebben en maar toch hunmannetje kunnen staan .Dus heb ik heb ik voor iedereen bewondering zoals jullie bezig zijn geniet maar van het mooie weer ik moet de zon vermijden groetje

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

22 mar 2022, 16:02

Voor Bekske :
Afbeelding
Ik wens jou veel moed . Jij bent ook eens sterke vrouw ! Wij kunnen niet veel meer doen dan jou steunen langs deze weg ... ieder leeft zijn leven in de mate van het mogelijke ..
Veel sterkte !

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

22 mar 2022, 16:06

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : ja, het was lang geleden dat ik nog naar een theatervoorstelling ging maar het was echt de moeite waard . Iets met veel humor en dat kunnen we echt wel gebruiken hé . Ik heb wel (als enige ) in het theater de hele tijd mijn mondmasker gedragen . Nu heb je dan veel bekijks , maar we zijn er nog lang niet van af .. helaas !!
HVT : mooie vooruitzichten ! Hopelijk kan alles doorgaan ...
OMA C : ik hoop dat meneer M terug vertrokken is . Heel lastig .. en niet veel aan te doen ...
Aan alle seizoentjes : hopelijk een goede nachtrust .....

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

22 mar 2022, 16:18

Hallo iedereen,

Een echte lentedag. Wij zijn net thuis van een wandeling in een park. Met de auto 1/2 uurtje rijden, da's niet ver. Voor Spaanse woef ook niet te ver, want die zit niet graag in de auto.

Clive: ja, nu vader overleden is , is het anders. Ik heb precies meer "vrije tijd "gekregen, je moet niet meer zorgen voor de was, de strijk, boodschappen doen. Hetzelfde voor zus, voor haar is het ook anders. Verder ga ik niet meer naar mijn geboortedorp, als je thuis weg is, wat moet je dan nog gaan doen. Ik kende daar nochtans veel mensen, maar ja. Andere tijden, het laat een leegte achter.
Je deelnemingskaartje heb ik ontvangen, ook van andere seizoentjes, waarvoor dank. Misschien ben ik het vergeten te zeggen ( weet het niet meer, op zo'n momenten moet je op van alles en nog wat denken).

MJ: blij je nog eens te lezen. Zo fijn dat jullie er graag wonen, en de familie meer zien , da's toch belangrijk .

De buren hebben covid. Eerst de ene buur , dan de andere, dan nog een andere buur. Heb al gezegd , als ze iets nodig hebben van de winkel , dat ze het maar moeten zeggen. Ze zijn toch wel goed ziek.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 mar 2022, 16:29

Goede middag allen,
Bij mijn kopje thee na de wandeling even nog een fijne avond komen zeggen...
Opgepast met de griepvirussen, goed uitzieken :oops:
ik hoor er hier ook veel van :oops: en het covid is ook nog niet gedaan :oops:

ja Bekske, niet simpel als je vanalles mankeert maar
je mag het hier wel komen schrijven, we kunnen goed
"luisterlezen" we kunnen alleen niet helpen wat we ook
wel zouden willen.... maar het is overal iets hé....
Bij de een dit en bij de ander dàt en elk voelt het zijne :roll: :oops:
Maar we wensen iedereen het allerbeste...
Veel sterkte en moed.... dat hebben we in kiloverpakkingen :wink:

Fijne dag verder aan iedereen en straks een goeie nacht :)
tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 mar 2022, 19:15

Hallo seizoentjes,
We hebben bij dochter uit onze vriezer nog wat gaan halen, had nog wat plaats. ....
Deze namiddag werden we getracteerd op brusselse wafels met koffie, à volonté. Achteraf nog een cola ook. Dan vonden we het welletjes, 4 wafels met slagroom..... geen boterhammen meer voor mij vandaag! En dat alles aan een prijs van €5,00. Dit aanbod gold enkel voor de mensen van de service-flats. En hier doen ze nog van alles.... we doen enkel mee waar we zin in hebben.

Morgen gaan ze rijden met zo'n karretje,aangetrokken door een fiets. We hebben ons ook aangemeld daarvoor, ze rijden dan door velden en wegen, en intussen leren we de wegen ook wat kennen, al zal het bij mij nog wel even duren eer ik dat allemaal kan onthouden waar we allemaal geweest zijn. :D
Daarna komt de nieuwe kinesist voor Roger, wat oefeningen doen en zo. Hij heeft trouwens weer eens in het ziekenhuis gelegen, nadat de wonde van de gal terug dicht was, voor de stent er uit te halen. Hij moest helemaal in slaap gedaan worden daarvoor en moest zo een nacht blijven dan. Eerder kon ik dus geen kine zoeken omdat ik niet wist hoe alles zou uitdraaien.

MH, goesting voor eens een bezoekje te brengen, dat mag altijd hoor! Waarom niet met de bus? Vanuit station is het ongeveer 10 minuten rijden,en dan nog een wandelingetje en je bent er! Ik wil je gerust aan de bushalte komen halen. :D
Altijd welkom!

Nu wat tv kijken, uitgesteld nieuws....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

23 mar 2022, 03:25

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 mar 2022, 08:34

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, sterkte. Zo'n clusterhoofdpijn is onverdraaglijk, zoveel erger nog dan migraine. Hou je toch maar rustig. En ja, die poetsvrouwen, die zouden dweilen met droog water moesten ze kunnen. Na bepaalde operaties heb ik er af en toe 1 gehad en van geen van allen was ik tevreden. Met het gevolg dat ik het moest overdoen, zo goed als kwaad het dan ook ging. Bij mijn 2 laatste operaties heb ik er gewoon van afgezien er nog één te nemen, want ik ergerde mij er dood aan.

Gisteren was een schitterende dag, in shirtje gaan wandelen met Matice. Plots zag die een veldmuis, ( waarschijnlijk een beetje ziek, want ze bleef staan en ging niet lopen) en Matice zijn reactie daarop. Staat hij daar een aantal minuten naar die muis te kijken en dan plots een luide woef. Heb altijd wegwerphandschoentjes bij, heb die aangedaan en heb het muisje een stukje verder in het struikgewas gezet. Zodat het daar in alle stilte kan inslapen.

Vandaag boven poetsen. En nieuwe hoezen leggen na mijn dons gelucht is en de rest gepoetst is. Dan doe ik de slopen al rond de kussens en leg de dekbedhoes open. Als manlief deze avond thuis is, maken we het bed op, dat is met zijn tweeën op 5 minuten geklaard.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 mar 2022, 09:02

Goede morgen seizoentjes;

Wat was het een mooie dag gisteren. wij wilden net een wandelingetje gaan maken tot aan de bloemenwinkel toen mijn gsm "ping' zei. Het was Suus die een praatje wilde maken. donderdag mag ze naar het ziekenhuis voor een bespreking met de anasthesist. en praatjes met Suus lopen uit.
uiteindelijk hebben we eten besteld. Hoop dat het vandaag ook mooi en windstil wordt want dan gaan we zeker naar de bloemenwinkel. mijn vingers jeuken voor mooie plantjes maar ik vrees die ijsheiligen en dan zijn de mooiste plantjes al weg. Jo, die tijdens de week in rotjedam woont heeft nu een hond ( puppy) gekocht. wonderwaarlijk zijn de katten er niet bang van. hond noemt "bram".
Puk was de hort op, alle andere waren in de tuin. ik heb aan Suus een boodschappenlijst doorgegeven van dingen uit de AH. Buufje verhuisd door omstandigheden. maar een half uurtje met de scooter, dus Suus kan er nog naartoe. probleem is dan de katten. wie gaat er dan voor die katten zorgen als Suus naar ons komt. ze heeft nog twee opties. en ze zal proberen iemand zo ver te krijgen dat die haar rechtstreeks naar ons voert. En als het mooi weer is mag die vakantie van Suus best lang duren volgens haar. ze wil dan zeker een bbq! maar ik weet niet of johan ribbetjes zal hebben. want het kan best midden april zijn voor ze hier is. en dan zijn er meestal de aprilse grillen. ik gok zelf op mei want na haar operatie zal ze nog even moeten revalideren.
Op de doop moest jongste nichtje veggie hebben en die lust ook geen chocolade! wie lust er nu geen chocolade! ja, als je diabeet bent dan moet je ervoor opletten. en de koekjes bij de thee/koffie waren toch wel chocolatchipcookies. mini's. en paaseitjes. ik heb mijn paaseitjes en koekje nog in mijn sjakos zitten.
ventje is bezig met het nieuws online aan het lezen.
Hoop dat Gimly er voor het weekend door zal zijn. dan is het hier alle hens aan dek. stofzuigen en moppen zodat het weer proper is en ook zo ruikt. maar eerst die reuzenafwas tackelen. ik denk dat ik een barkruk zal moeten kopen om aan de afwasbak te zitten en af te wassen. die kan ik dan gebruiken als ik in een pot moet blijven roeren. maar het moet er wel een zijn met een leuning.
en zachte kussentjes want in kortrijk waren de stoelen hard ( ik had geluk, had er ene met een kussen) en je kont werd een koekenbroodje.
ik moet vandaag nog de libelle uitlezen en de goed gevoel want ik ben weer achter met lezen.
ventje heeft naar de hitman's bodyguard gekeken. heb af en toe met 1 oog meegekeken en dat viel nog mee. een buddymovie. wel geen bromanse zoals the green book met viggo als blanke chauffeur van een jazzpianist. in de zogenaamde green book vond je alle eet en slaapgelegenheden voor zwarten. die separatie wordt ook goed verfilmd in the help.
ik ga snel eens naar de boerderij om te kijken wat de kuikens willen en of ik dieren kan vangen. als er een vind de kip is, dan haak ik af. je vind er bijna nooit ene.
mijn criminal case is bijna gedaan en dan is het 24 u wachten.
Fijne dag seizoentjes, keep Safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mar 2022, 09:28

Afbeelding

Een zonnige groet van hieruit, alle seizoentjes
toch heerlijk zo'n zonnige dagen :wink:
in de zon en uit de wind is het zalig,
niet vergeten smeren als je ervan wil genieten
want anders :roll: ..... verbranden is pijnlijk!
(en gevaarlijk later...) :oops:

Maak er een leuke dag van, ik hoop dat de zon niet bijna
opgebruikt geraakt want ze zijn er royaal mee deze maart :roll: :oops:
Het mag gerust nog wat langer zo blijven.....
sorry voor het egoberichtje, mijn hoofd staat er nog niet naar :oops:

Groetjes allen en tot...................... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 mar 2022, 12:08

Hier zijn ze dapper verder aan het werken aan het terras.
Morgen kan ik niet in de tuin, want ik, mag er niet over lopen.
Dan moet de onderlaag harden.
Ik hoop dat de kat van de buren niet passeert op haar fluwelen pootjes...

Ben al vlug toespijs gaan halen.
Ik heb geen idee wat ik ga maken straks.
Misschien pasta met spekjes en prei en kaassaus.

MJ ik denk dat die bus hier niet ver van een halte heeft.
Als ik eerst naar het station moet moet ik terug.
Ik ben al halfweg naar jullie.
Als het beter weer blijft laat ik iets weten.

Ik zal op mijn dorpel van voor moeten gaan zitten om van het zonnetje te genieten, gezien ik niet in de tuin kan...
Ik denk dat het van achter hervenster ook gezellig kan zijn.
Straks theevisite.
Ik moet mijn tafel nog dekken.
Ik ga het lentelijk houden met een geel tafelkleedje.
Wit servies en aangepaste servetjes.

Geniet van het zonnetje!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 mar 2022, 15:34

Goede middag seizoentjes, :wink:
Een heerlijke wandeling gedaan in de zon
en nu even theepauze.... hier op mijn terras :wink:
straks even koers kijken, Brugge -- De Panne
en dan is het weer tijd voor het avondeten,
gestoofde andijvie met bechamelsaus en een kippenworstje
Heel simpel maar lekker :wink:

Fijne avond verder en voor straks een rustige nacht :)
Laatst gewijzigd door Oma-C op 24 mar 2022, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".