In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 jun 2022, 08:43

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 jun 2022, 09:55

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes ,

Kom even zeggen dat jullie niet ongerust moeten zijn om mij. Sinds dat we van de vakantie thuis zijn, eigenlijk al in de auto op terugweg naar hier, doe ik de ene zware opstoot na de andere. Bij de geringste inspanning, val ik haast letterlijk flauw en alles doet pijn. Vandaag heb ik de indruk dat ik me iets beter voel en dat zou tijd worden ook. Bovendien moet ik dan juist nu nog voor buurman en buurvrouw hun katje gaan verzorgen, onze tuinen grenzen aan elkaar. Buurman is Marokkaans en buurvrouw Belgisch. Lievere mensen dan hen kan je niet vinden. En kat en ik kunnen heel erg goed met elkaar opschieten, het is een raskat, maar weet niet welk ras. Maar ze is doodlief. Ik zet me dan even in de zetel en speel dan een tiental minuten met haar door haar een pluimpje aan een stokje te laten vangen. ( En zelfs dat is inspannend voor mij) Geef haar dan eten en was de kommetjes uit zodat daar alles netjes blijft.
Sorry voor dit ego-bericht. Ik wens jullie allemaal een heel fijne zondag, veel liefs en een dikke knuffel voor elk.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jun 2022, 10:29

Afbeelding

Eindelijk binnen geraakt :roll: 't heeft weer
wat voeten in de aarde gehad.... zondag hé
dan wordt er schijnbaar gewerkt aan de site :?

Goede morgen allemaal, mooi weer en weinig wind
goed om straks een wandelingetje te doen..

Helena, dat is ook en oplossing, het aan de
buurvrouw vragen en goed laten ontsmetten... :roll:

clive veel sterkte en doe maar rustig aan...
je kan niks forceren en er gaat niks lopen...

anjelierken, geniet van de Vaderdag met of
zonder de kinderen, uitstel is geen afstel :)
de gezinnen hebben soms ook hun plannen

Geniet van de dag, mijn broodje is bijna
gebakken het ruikt heerlijk :wink:
en de vaatwasser is al leeggemaakt
Fijne zondag allemaal en tot later...
Laatst gewijzigd door Oma-C op 12 jun 2022, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

12 jun 2022, 10:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: blij dat je iets laat weten, had al gedacht deze week dat Clive zo weinig van zich laat horen, da's niks voor haar. Het kalm aan doen en veel rusten , da's het beste medicijn. Misschien kan manlief even zorgen voor het "buurkatje" .Ik wens je veel beterschap toe.

De "hondenwas" is aan het wassen, straks aan de wasdraad hangen, met dit mooie weer zal het vanavond wel droog zijn.

Als middagmaal patatjes met sla en tomaat en garnaalkroketten. Is vlug klaar en lekker. Want straks zijn we ribbedebie. We gaan ergens wandelen waar we nog niet geweest zijn, is wel een eindje rijden. Is een bosrijk gebied.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 jun 2022, 11:12

Goede ( late) middag seizoentjes,

ben er nu pas uitgerold.
Poes heeft de boven helemaal bevuild. daar is het planchè en dat gaat er niet zo goed uit.
als het goed gaat, eten we vandaag ribben op de bbq.
zouden dan in de loop van de week de parasols zetten. moet wel meehelpen. ben benieuwd of het gaat lukken.
bbq moet dan wel van plaats veranderen.
op weegschaal gestaan: nog een kilo er af! dacht als ik zo door ga ik weer in mijn trouwjurkje pas maar dat is nog een 10 kilo te gaan dan.
en eigenlijk ben ik niet jurkjes achtig, ik hou van broeken.
op mijn kerkelijk engels huwelijk droeg ik een beige bloes en een wijde broek van de c&a ginder. was moeten gaan kijken in de superplus maten.
er was ginder een heel leuk boetiekje in de "octagon" dat was een winkelcentrum en was bij nader inzien beter naar ginder gaan kijken voor iets "bling".
het winkelcentrum moest je in om naar het busstation te gaan. en de verleiding van effe te gaan winkelen in de boekenwinkel was dan weg.
maar er was wel een Tesco. ( met 20 kassa's)
zoon buurvrouw liep altijd daar binnen na zijn shift bij M&S om wijn te gaan kopen.
ventje heeft een hele tijd geleden high wycombe op google earth gezocht en we zouden niets meer herkennen van de stadskern.
er zou daar nu ook een bioscoop zijn en een bowlingbaan. ik deed graag aan bowling, nu zou dat niet meer gaan. weer iets dat de arthrose afgepakt heeft.
ventje wil dan toch een fondue. heb gezegd dat als het mooi weer is, we die buiten doen. ( ook voor de vettigheid binnen)
het is tijd voor den aperitief en ik moet nog al mijn pillen pakken. maar wie zit er achter me?
buurman gisteren thuisgekomen en allerlei dozen uit zijn bestelwagen gehaald. een nieuw bouwproject denk ik.
of het was een kast die je zelf in elkaar moet zetten en zien dat je geen schroefjes of spijkers over hebt.
ben aan het nadenken of ik geen serre achteraan in de schaduw kan zetten. die heeft wel 's morgens zon.
ga pillen pakken en naar de boederij. gregg heeft nieuwe kadootjes. hay day bestaat 10 jaar.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

12 jun 2022, 19:18

Voor Clive : hoop ik dat het elke dag wat beter gaat .... Zoals reeds gezegd hier ... maar veel rusten , het kan alleen maar helpen ... Veel moed !
Afbeelding
OOk voor de andere seizoentjes : een fijne avond en hopelijk een goede nachtrust ..
groetjes aan iedereen ...

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 jun 2022, 06:54

Afbeelding
clive sterkte en snel beterschap

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jun 2022, 08:53

Me dunkt Bekske dat die nieuwe pc al goed in je vingers zit!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jun 2022, 09:33

Afbeelding

Goede maandagmorgen alle seizoentjes...
veel wolken ook al zou het droog blijven
we zien wel wat er op ons af komt :roll:

Dag wilde eend, hopelijk bij jou ook alles goed :roll:

Ja Bekske is een moedige dame en ze trekt
goed haar plan....ondanks de miserie.... :)

Helena al van de teek afgeraakt...?

Allen een gezellige maandagen tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jun 2022, 11:16

Jongste buurvrouw heeft mij er vakkundig vanaf geholpen, oma-C
Die heeft dat nog gedaan, vooral bij de honden.

Al de kussentjes van de tuinstoelen zijn gewassen.
Hopelijk drogen ze goed.
De bollen zijn met de hulp van de poetsvrouw in de kruipruimte geraakt.
Het terrasje voor het tuinhuis is onkruidvrij gemaakt.
De zandbak border is in orde, de kruidentuin is oké, het stukje aan de afsluiting bij de buurman is ook onkruidvrij.
Nu nog de kanten aan de gazon. Een deel is al gedaan.
Het moeilijkste nog.
De wygelia snoeien, want die is uitgebloeid.
Beetje paal en perk stellen aan de frambozen, die eerst niet wilden groeien.

Zus ging komt helpen, maar ze had nog een druk doktersprogramma.
Die zit in een diabetes studiegroep en die worden heel strikt gevolgd.
Oogarts, tandarts en wat nog allemaal, om de zoveel maand.
Verpleegster komt an huis bloedname doen.
Ferm gemakkelijk, maar je moet wel thuis zijn.
En verder geniet ze van het grootmoederschap.

Seffens is mijn huisje nog eens gekuist.
Alle ramen zijn gedaan beneden.
In ruil hoefde ze de slaapkamers niet te doen.

Maak er een fijne dag van allemaal.

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

13 jun 2022, 13:20

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben net terug van de tandarts, is 2x per jaar, enkel voor tandsteen te verwijderen. Volgende afspraak is in december. Ik ben toch altijd blij als het achter de rug is, zoiets leuk is het toch niet, maar wat moet , moet.

Manlief heeft deze ochtend al gesnoeid, takken van enkele bomen hingen nogal laag. Om de zoveel tijd moet dat toch eens gebeuren. Want als het regent , hangen die nog lager.

Vanavond zelfgemaakte pizza eten. Heb er speciale bloem voor , en zolang duurt het niet om te bereiden. Manlief zegt altijd dat ik pizzadeeg moet kopen en dan zelf beleggen, maar ga toch eerst de bloem opwerken.

Gisteren een heel mooie wandeling, in een streek waar we nog niet geweest waren. Vaak heb je ook spontane babbels met mede-wandelaars. Meestal zit Spaanse woef daar voor iets tussen, die kan mensen om zijn "poot draaien" :D Mensen zeggen soms: " we herkennen jullie aan die lieve hond".

Dames, tot morgen allemaal.

edwina
Lid geworden op: 29 jan 2021, 19:06

13 jun 2022, 19:58

Hallo iedereen,

na een paar jaartjes met ups en downs ben ik hier nog eens terug, ik ben altijd wel een meelezer geweest :D

hier is alles ok, kleinzoon,1 maandje oud is vandaag op bezoek geweest, schattig bolleke, is wel 1 maand te vroeg geboren, maar stelt het heel goed ondertussen

nu is het aftellen naar mijn einde carrière op mijn werk, nog twee maand te gaan en dan zit mijn opzeggingstermijn erop, het doet raar na 25 jaar er gewerkt te hebben, nu op zoek naar ander werk, is niet zo simpel met mijn leeftijd (57 jaar)

we zien wel wat er nog op mijn pad komt ...

hopelijk stelt iedereen het goed en tot lees ..., fijne avond iedereen

vele groetjes

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

13 jun 2022, 20:12

Dag seizoentjes allemaal :
OMA C : ja, hier gaat het stilletjes ..... Proberen te gaan wandelen ergens waar het rustig is en zo proberen het hoofd leeg te maken ..... :roll: // ik hoop dat jij ook stilaan terug beter kan stappen .
Anjelierken en HVT : ook volop aan het werk in de tuin . Ik ben wel graag bezig buiten maar het moet ook in "stukken " gebeuren als de rug het toelaat ... zoals bij zoveel mensen hé ..
CLIVE : hopelijk gaat het elke dag iets beter . Veel moed !
Bekske : dank u voor de mooie prentjes , dat zou ik zelf niet kunnen maken .
Voor iedereen een fijne avond en een goede nachtrust ..

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jun 2022, 22:13

Goedenavond alle seizoentjes,
wilde eend ik kan een half uurtje wandelen
dan ergens rusten en dan terugkomen, ik heb
wel een flinke trek gekregen, :roll: :oops: nu wil de
rug niet meer mee, en moet ik geregeld ergens stilstaan
voor ik verder wandel, daarom ga ik meestal
stappen waar ik weet dat er banken staan :oops:
Maar ik weet dat je met 80 niet vooruit maar achteruit gaat
dus rustig aan, mijn huistaken doe ik ook met stukjes :oops:

anjelierken, plezant als je nog zo goed uit de voeten kan, geniet ervan :)

Dag edwina een fijne avond en straks een goeie nacht
aftellen naar het pensioen.... hopelijk vindt je nog iets dat je past... :)

Helena, fijn dat de buurvrouw je kon helpen, :)

Alle maatjes een gezellige avond en slaapwel straks
tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 jun 2022, 07:01

Afbeelding