In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 dec 2021, 07:38

Goede morgen seizoentjes,


Wilde eend, jouw kaartje zit reeds in de bus. vandaag ga ik de andere schrijven want ik denk nu genoeg te hebben voor mijn lijst.

Helena: dat klinkt bekend. beginnen aan iets en dan iets anders zien en daar dan mee voort doen om te eindigen met hetgeen je bezig was. ik kijk niet naar kerstfilms. er is er maar 1 in mijn ogen die de beste is en dat is a christmas carol door the muppets. die bekijken wij op kerstdag, de rest is niets waard.

MJ: het beterschapskaartje voor je manlief moet ik nog maken. :oops: ik weet niet wat er eerder zal zijn, je kerstkaartje of dat beterschapskaartje.

Gimly is vanmorgen naar buiten gegaan. meestal wil dat zeggen dat hij zich al begint beter te voelen want vanmorgen miauwde hij. We gaan vandaag weer moppen maar dat kan ik doen als ventje naar de carref. is. gisteren naar moeder gebeld omdat het papa's verjaardag was. ze was idd zeer welgezind. ( voor een keer) de avond te voren hoorde ze ineens een harde klap waar het kattenkerstboompje stond. ze dacht verkeerdelijk dat de lichtjes gesprongen waren. maar daar was niets mee aan de hand. en een dag later kwam de aap uit de mouw oftewel de diepvries in de bijkeuken: een gesprongen doos van ijskreem in de kleine diepvries die zo gekramd zat en uit zijn fijn plastic gesprongen was. ( wie maakt er nu een ijskreemdoos van fijn plastic?)

Vandaag moet post nl hier zijn met Gimly's bachbloesems. baat het niet dan schaad het niet. ik heb er ooit zelf genomen: de rescueremedy en die hielp om met ex in een kajuit zonder patrijspoort te slapen om 's nachts het kanaal naar engeland over te varen. hij nam heel veel foto's in lodon en madam tuisaults en thuis bleek dat het rolletje niet eens was door gedraaid naar de volgende foto zodat er allemaal foto op foto werd gemaakt. ( was een goedkoop toestel van mij) misschien een omen want een paar jaar later ben ik er gaan wonen. wel niet meer de toeristentoers gedaan maar wel een keer naar het wassen beelden museum. ik heb daar een foto van Arnie en een van Sean Connery die ik bewerkt heb zodanig dat het lijkt of ik mijn hand op zijn schouder heb terwijl hij een glas whiskey drinkt. Ventje had zijn collega's in af-north-west wijs gemaakt dat we geregeld naar Connery's landgoed in schotland gingen om een whisky te drinken. En ja; er was er een die dat geloofde! Goe moen zouden ze in Brugge zeggen.
en ik weet via mijn busvervoer waar Jean-Claude Van Damme woont als hij in België is. een grote villa omringd door gaashek en prikkeldraad. Daar woonde toen ze gescheiden waren zijn tweede vrouw. later is hij dan opnieuw met die hertrouwd. :roll:

Dus wat gaan we vandaag doen? eerst moppen als ventje weg is om de boodschappen te doen en dan samen de kaartjes uit te kiezen wie welk krijgt en het adres + postzegel en in die rode bus gaan doen voor 2 uur vanmiddag. en vrijdag de ronde van deze die hier in het gebuurte wonen. onze transgender heeft er eentje in de bus gestoken met ja hoor een regenboogpatroon. Toen ze die regenboogvlag hier aan de gevel ophing werd er gezegd dat ze te ver ging maar die pakistaantjes liepen hier ook wel rond met hun vlag nadat die talibaantjers gewonnen hadden en dat was de kleinste van die gezinnen die hier om de hoek wonen. Hij mocht het eens een keer aan de "ongelovigen" tonen wie zij waren. 't spel heeft drie weken geduurd omdat een jongen van de chiro met de chirovlag begon rond te lopen. En die was ook van ginder maar hier geboren.
De party van Joyce in het regenbooghuis is geschrapt wegens te weinig inschrijvingen en het event met Willem Vermandere hier in de parochiezaal is ook afgelast. De handelaarsbond heeft al hun 2022 kalender in de bus gestoken maar ik ben weer achter met leesvoer en er komt nog een engels boek af. dus ik heb nog niet gekeken wie er reclame maakt. Dat event van Willem Vermandere was van de handelaarsbond. Willem zou deze zaterdag optreden.

slecht nieuws van Suus, die ligt met de griep in bed en bij Annelies is weer de K terug gekomen. mijn andere vriendin heeft 14 dagen geleden haar man verloren. zij werd wakker en hij lag daar al ijskoud in bed. 8O een kennis van mijn moeder heeft dat ook nog meegemaakt en vertelde dat in de wasserette. nu weet ik niet of ik Rita eerst een condoleance kaart moet sturen want een kerstkaartje is ettiquete gewijs 'not done' vind ik, maar dan moet ik naar onze kranten/groentenboer. of ventje laten kijken in de carref. en die gaat het dan geheid vergeten.

ik ga een poester maken en dan terug naar de boerderij want ik ben er gisteren niet geweest. te druk met de kaartjes en om de haverklap een 'ping' van mijn messenger. ik moet nog kerstkado 15 en 16 ophalen. en dan moet ik nog de drie additionele verhalen in criminal case oplossen want de dader heb ik te pakken. ik heb een vraag gesteld op fb over het natvoer van Gimly en eens gaan kijken of ze geen al te domme opmerkingen gemaakt hebben. :roll:

Fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffels!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 dec 2021, 09:20

Afbeelding

Goede morgen beste seizoentjes allemaal
een grauwe dag zoals gisteren, :oops: maar
daar ga ik niet over klagen :oops: 't is de tijd...

M-M, 't was weer een hele boterham om te lezen :wink:
mijn medeleven met het verlies van de man van je vriendin....
Er zijn veel mensen van ons heengegaan dit jaar :roll:
En sterkte voor Suus, hopelijk blijft het bij de griep
het ergste duurt meestal een goeie week...beterschap!

M-J, heel veel sterkte voor jullie.... we denken aan jullie en
hoe het hopelijk binnenkort kan zijn...goede moed...

Helena, zo gaat dat meestal, aan vanalles tegelijk bezig
maar nadien zijn we weer blij dat dàt ook gedaan is :wink:

Alle maatjes een fijne dag en hou het gezellig en veilig :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 dec 2021, 09:47

Even een tip voor wie het interesseert:

Met dit trucje verwijder je in 30 seconden rode vlekken uit plastic potjes

Een extra portie spaghettisaus in de diepvries is altijd handig na een drukke werkdag.
Het enige nadeel? Hoe vaak je die bewaarpotjes ook afwast of in de vaatwasser steekt,
ze blijven er vuil uitzien. De Amerikaanse make-upartieste Adi Kempler deelde op TikTok een eenvoudige hack om die onsmakelijke rode vlekken voorgoed te verwijderen.
Lifehacks, we zijn er allemaal dol op.
Simpele trucjes die het leven net iets makkelijker maken.
Zoals dit trucje van Adi Kempler om bewaardoosjes met vieze rode (vet)vlekken
in een wip weer schoon te krijgen.
Giet een beetje afwasmiddel in het potje en doe er warm water bij.
Scheur wat keukenpapier in stukjes en leg ze in het potje.
Sluit het deksel en shaken maar! Na 30à50 seconden goed schudden, is je potje
zo goed als nieuw.
Een andere goede tip die ze bij Tupperware meegeven aan hun klanten, is :
het eten eerst te laten afkoelen vooraleer je het in het potje doet.
Dan zou er geen rode schijn achterblijven na het afwassen.
Als je toch al rode vlekken hebt, kun je het potje vullen met 1/3 soda en 2/3 water
en dat even laten trekken.
Succes ermee!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

16 dec 2021, 11:30

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C en Clive: ik ga toch passen voor de uitnodiging :D , wilt ge geloven dat ik spierpijn hebt in mijn been. Waarschijnlijk teveel op en af de ladder. Zoon heeft echt wel veel en ook hoge ruiten.

Oma-C: dank voor de tip van de rode vlekken in plastieken potjes. Inderdaad die krijg je er niet uit. Nochtans doe ik de saus er altijd koud is, maar het wordt wel opgewarmd in dat potje in de microgolfoven. Die tip met de soda ga ik eens proberen.

Mijn kerstkaarten zijn geschreven en opgestuurd, enkel die in de buurt moet ik nog doen, maar die steek ik zelf in de betreffende bussen.

MJ: sterkte.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 dec 2021, 14:27

Goede namiddag allen,

We waren vast besloten de auto te nemen om boodschappen te doen in de Carrefour.
Oh ja!
Tot we begonnen met een porseleinen potje te laten vallen in honderd stukjes.
We iets later zo handig waren een glas water om te gooien, alles op mijn broek.
Toen dacht ik dat het toch nog niet zo een goed idee zou zijn vandaag te rijden.
Gefrustreerd dat het weer niet ging zoals gepland, ben ik dan de ruiten in de living beginnen poetsen.
Ik denk dat poets doof was aan die kant en niet goed gehoord had aan de andere.
Ik had nochtans gevraagd extra de living onder handen te nemen.
"Waar is je kerstboom?" vroeg ze.
"Die komt pas als jij gepoetst hebt hier" luidde mijn antwoord.
Zodoende ben ik dus in voorbereiding van de kerstversiering de living opnieuw aan het poetsen.
Die ruiten was absoluut nodig.
Het raamwerk was zo te zien in geen maanden mee genomen.
Ik kreeg het raam amper open, want er zat zoveel vuil tussen de scharnieren.
De zetel is ook niet meer gestofzuigd sinds de poes hier was.
Er lagen nog plukken haar op de deken...
Na kerst zal ik toch eens echt uit mijn krammen moeten schieten.
Maar ja, helpen zal dat niet en wie komt er in haar plaats en komt er wel iemand?
Haar bazin is haar schoonzus, dus daar gaan we bij de duivel te biechten.
Dat heb je dus als je heel lang dezelfde hebt...

We zullen eens gaan verder doen, zover we nog kunnen.

Ik heb tot al veel stukjes blauwe lucht en zon gezien hier.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2021, 09:37

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes ,
ik heb door de mist jullie toch gevonden :lol:
Hopelijk klaart het op en krijgen we
een beetje zon te zien :roll:

Helena, gisteren en beetje een pechdag gehad :roll: :wink:
er zijn zo van die dagen hé......

Aan allen een fijne dag, en hou de moed erin,
er verandert toch niks aan de situatie :oops: :roll:
hou het veilig.....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 dec 2021, 11:15

Goede bijna middag.
Braaf zijn en kaartjes schrijven vandaag.
Jongste heeft prijs, is positief.
Niet al te ziek, dus dat valt mee.
9 van de 24 kindjes in de klas van jongste kleinzoon is positief!
Ik had graag zelf hun geschenkje afgegeven voor kerst.
Zo dat ze het hier zouden komen halen.
Geen goed idee zegt zoon.
Ik heb gezegd dat ik het aan de deur zou zetten bij hen, bellen en dan hard weglopen :wink:
Belletje trek met geschenkjes dan zei de zoon.
Ik zou achter het hoekje wel wachten tot ze het binnen gehaald hadden.
Het is daar niet echt de eerlijkste buurt.

Fijne dag nog allen

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

17 dec 2021, 11:24

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heb me zonet ingeschreven op de qvac lijst .Manlief mag over 10 dagen gaan.

Wat een mist , ik zie de overkant van het veld hier rechtover niet. Je zag het al van gisterenavond.

Er is hier al gepoetst, ik afstoffen en manlief dweilen. Op de nieuwe vloer die we hebben, zie je niks van vuil of stof. Aan het water van het dweilen kan je zien hoe vuil de vloer is. Schoondochter heeft een steamer voor de vloer, is daar zeer tevreden over, ik doe het toch nog altijd op de "oude" manier van vroeger. Met dweil en aftrekker.

Vandaag nog wat kaartjes schrijven voor de buren en dan is alles gedaan. Ik dacht gisteren, eigenlijk steekt een mens toch veel tijd in het kerst- en nieuwjaarsgebeuren hé. Kerstboom versieren, kaartjes schrijven en opsturen, menu plannen en inkopen doen, kerstcadeautjes kopen. Vroeger stond ik daar niet bij stil, maar nu, je wordt toch ouder, toch wel .

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 dec 2021, 08:52

Goede morgen beste seizoentjes,

Wij zijn allebei op en dat is de eerste keer voor een zaterdag!
de rode bus zat ei-vol dus hopen dat er vandaag plaats is want alle kaartjes konden er niet in!
Die van de buren zijn al in hun bussen.
ventje zocht gisteren naar een stylo en begon ineens dat hij zijn pensioensstylo niet gekregen had want die commandant was in een "meeting". allez, die kon toch er twee minuten tussenuit knijpen? ventje zei tegen de miliciën dat ze het maar moesten opsturen. we wachten nog.

Anjelier: ik vind dat ook. die kaartjes maken en schrijven, bussen en eten kopen. voor de derde? keer op een rij niets te vieren door Covid monster, want we wilden moeder eens naar hier halen. maar dan alles 's middags. zet die 's avonds een rijke maaltijd voor en die wordt slecht zoals die keer in Nieuwpoort op 3 daagse vakantie met de vriendinnen. een 6-gangen menu met aangepaste wijnen en alles gemaakt met boerenboter en room. haar dokter zei dat haar maag dat niet aan kan.
toen ik het las zou mijn maag er ook niet tegen gekend hebben tenzij ze 1 uur tussen de gangen lieten en een fles spuitwater bij mijn wijn zetten. en ventje zou 40 mg pantomed nodig gehad hebben en een slaappilletje. Helaas was ze dan vergeten waar haar slaappillen waren en hadden ze zo'n doosje melatonine gekocht bij de apotheek. maar dat hielp geen zier natuurlijk. ventje heeft die ook nog moeten nemen toen hij die aanvaring met dat plakaat had en die agent in overdrive ging, toen ventje echter met een advocaat ( geen fles!) aan kwam was het direct van: is alles in orde meester? :roll: die agent gedroeg zich toen als een klein die op hete daad betrapt is voor met zijn handen in de koektrommel te zitten. Wees dan een een voorbeeldig burger, zei ventje. je wordt beladen met de zonden van egypte.

Helena: das minder. die besmettingen. hier heb ik nog altijd het plan om dat lelijk rendier in hout aan de voordeur te zetten om te kijken hoe lang die hier gaat blijven staan. want hier in onze buurt is het motto: wat mijn is dijn is, pak weg. Ze hebben zelfs eens pompoenen dat de kinderen gesneden hadden met theelichtjes en al van de voordeuren weg gepikt. we hebben hier zelfs geen wijkagent meer. want dat hokje openhouden kost de stadskas geld. en die geven ze liever voor een kunstmatig riviertje voor die rijken in hun woontorens die denken dat ze alles mogen. zelfs de lange Nelle, onze vuurtoren moest weg omdat die in hun living scheen om de drie keer lang. de O van Sos. Er gaat hier nog eens battalje uitbreken met die van de oosteroever want Bartje heeft meer voor hen over dan voor onze wijk. Na Stad, Stene en nu die oosteroever. herstellingen aan het riviertje van het verleye plein: we hebben geen budget meer. die banken onder de bomen in het zelfde verleye plein: er zijn geen hoveniers meer in dienst en die van de groendienst hebben geen tijd. Zelfs het standbeeld van de vissersvrouw met kind starend naar de zee geeft geen water meer. de verkeerde maat buis voor het water gebruikt. :roll: ( ze staart wel naar de tramlijn- kiekens van ontwerpers) zelfs het plakaat die dit verteld is weg. de kunsternares en hoe het beeld tot stand kwam.
onze pastoor kan zich geen echte kerststal veroorloven want 's anderdaags is die weg. Dus die heeft door de chiro een geschilderd plakaat en die zet hij aan zijn kerkingang waar de deur allen bij begrafenissen en huwelijken open gaat.

Clive: ben je ziek? heb je al een tijdje niet gelezen.

Onze Gimly is er door. net op het moment dat zijn bachbloesem druppels binnen kwamen. ze heeft de recue remedy en the star of bethlem voor hem gebruikt. de vraag is nu: hoe gaan we dat aan hem geven? en de smaak? als het kip moest zijn dan wel. nog iets: ons beest lust nu ook de martino van de ldl. 8O

ventje moet nog batterijen plaatsen in de sensorlamp van de gang en het lampje in de gang. het kattenkerstboompje staat maar de rest nog niet. we gaan eerst moeten stofzuigen en moppen. er moeten ook nieuwe batterijen in de lichtjes- snoeren die her en der in huis hangen.
als het tegen de 25 ste klaar is is het goed.
ventje leest juist in de on-line gazet dat lsd en wiet goed zou zijn voor depressies. dan moeten ze geen prozac voorschrijven want die kreeg ik in engeland en hielp voor geen meter. ik werd niet "happy". Pas toen Mies mij koos en ik voor haar moest zorgen want als ze merkten dat ze niet goed verzorgd werd na 14 dagen konden ze haar terug weghalen. maar haar vacht blonk als een spiegel en madam zelf was zo relaxed als mogelijk. dan was ik happy.

weer een grijze dag, we zullen kaarsen branden voor de zieken en alle gekleurde lichtjes aansteken zodat het gezellig wordt en dan is er Koffie en naar moeder bellen.

Fijne dag seizoentjes en keep safe! knuffels!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 dec 2021, 09:02

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, ik heb ook zo'n stomer op elektriciteit en ook ik vind dat handig. Maar ik dweil nog alles alle weken op de ouderwetse manier, veel water dus. En de stomer gebruik ik tussendoor en dat gaat inderdaad heel snel.
Maar met water poetsen vind ik nog altijd het beste. De stomer had ik gekocht na de operatie van mijn arm en in het gips lag.

Oma-C, wat een leuk plaatje had je gisteren gezet :) . Gisteren was het echt slecht weer, heel vochtig en koud. Moest met de fiets ergens naar toe gisteren en maakte op een haar na bijna kennis met de baan.
Het fietspad lag vol met bladeren en is dus glad en plots gaat er een autoportier open net als ik aankom. Moest heel hard remmen en begon te schuiven en viel net niet. En excuses van de bestuurder, neen hoor. Mijnheer dacht waarschijnlijk dat fietsers maar een marginaal volk is, dat hoogstens elke auto stoort.
IK heb KLOJO tegen hem gezegd. Weet niet of hij dat nog gehoord heeft.

Wilde eend en Mammyretro, bedankt voor de mooie kaartjes en de mooie wensen. ik ga de mijne morgen klaarmaken en dan meteen posten.

HVT, gelukkig een andere dag vandaag, een stuk beter dan gisteren hoop ik voor jou.

MJ, de kaarsjes branden al. Probeer de moed er in te houden.

Muddy Maddy, alles oké ?

Zo, ik ga plaats maken voor de anderen. Ik wens jullie allemaal een mooie dag. Liefs en een knuffel voor elk van jullie.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

18 dec 2021, 09:14

Afbeelding
na een paar dagen buiten strijd ben ik er weer hopelijk blijft het zo groetje

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 dec 2021, 10:06

Afbeelding

Goede morgen allemaal de seizoentjes :wink:
nu ga ik alles lezen want de wasmachine
heeft geroepen dat de was eruit moest :wink:
Heb alles in de linnendroger gedaan,
het droogt toch buiten niet als het zo grijs
en windstil is :oops: is allemaal plooiwerk
't zal dus rap opgeruimd zijn straks
en nu ga ik lezen :lol: tot later allemaal :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 dec 2021, 10:28

Nog eens goede morgen allemaal, snel alles gelezen
ik was gisteravond niet meer op de pc geweest
want zoon was langsgekomen met een aantal
boodschappen, ik moet vandaag nog even iets halen
want morgen komt m'n dochter vanuit Nederland
nu het nog kan :roll: want daar willen ze de boel
weer sluiten met die nieuwe variant va corona,
Ik ben benieuwd :oops:

clive, ik ben ook ooit eens tegen zo'n openslaande
autodeur gereden met de fiets, en ik werd de
volgende dag pas wakker in het ziekenhuis....
Het was een dame en ze had al haar gegevens
in mijn handtas gestoken en zo is alles goed
in orde gekomen... :wink: maar 't is uitkijken :oops:

M-M, Gimly die martino lust :roll: toch maar
oppassen want dat wordt niet voor poezen gemaakt :oops:

Bekske, een fijn weekend en hopelijk blijft de
migraine nu weg :roll: veel sterkte...

Helena, ja het wordt weer gevaarlijk de bijeenkomsten
door die nieuwe variatie van de corona...
Jammer, maar liever voorzichtig blijven, het is natuurlijk
nooit aangenaam :oops:

M-J, deze dagen is het niet leuk steeds naar
de kliniek te moeten en ongerust te zijn van
'hoe zal het zijn?' ik kan alleen veel sterkte wensen...
en een virtuele knuffel... :wink:

Anjelierken, de pijne armen al beter van het
ramen wassen, ja veel en hoge ramen 't is
een hele karwei...sterkte en fijne kerstdagen :wink:

Ik weet niet wie ik nog vergeten ben, sorry dan
een aangenaam en gezellig weekend,
nu roept de droger en kan ik alles opvouwen :wink:
Groetjes allen en tot..................:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 dec 2021, 10:59

Inderdaad Clive ander en beter.
Vannacht maar één keer wakker geworden van de pijn.
We zijn er weer door hoop ik.

Vandaag dan proberen de kerstboom in elkaar te knutselen.
Een deel versiering is al aangebracht.
Een deel kerstkaartjes is al geschreven.
Na twintig kaartjes was het wel geweest voor die kromme handen.
Kine heeft gezegd dat handgeschreven een goede oefening is, dus doen we dat maar.

Dit jaar ook al meerdere keren de linnendroger gebruikt, oma-C.
Zo min mogelijk, maar het droogt langs geen kanten buiten.
Ik doe tegenwoordig ook de pc uit rond ten laatste 20:30 uur.
Veel beter slapen dan.
Dit in verband met je verontschuldiging dat je mijn berichtje niet meer gezien had.

Het ziet er vandaag ook weer grijs en grauw uit.
We zullen zelf voor zonnetje spelen.

Een speciale gedachte naar MJ en echtgenoot.
Moed!

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

18 dec 2021, 11:20

Hallo iedereen,

Ben de hondenwas aan het wassen, maar ga die toch buiten hangen, veel drogen zal het niet doen, haal hem dan vanavond weer binnen. Ik hang het liever buiten door het haar dat erop kleeft. Vooraleer ik het in de machine stop, schud ik het goed uit buiten, maar toch, er blijven nog vele haartjes op kleven.

Vandaag of morgen bezoek van de kerstvrouwen. Was vorig jaar ook. Die komen aan de deur ( op veilige afstand) kerst en nieuwjaar wensen. Normaal is het elk jaar een kerstfeest , maar is voor de 2de keer op rij uitgesteld.

Daarstraks de Libelle kalender ingevuld voor volgend jaar. Die doet dienst als agenda.

MJ: bedankt voor het kerstkaartje.

Dames, tot morgen allemaal.