In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2021, 14:17

Afbeelding


Zo we zijn vertrokken!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2021, 14:22

Vanmorgen al de boodschappen in het centrum met fiets gedaan.
In twee keer...stond in de eerste winkel en moest dringend naar toilet.
Dan maar naar huis terug, want tegenwoordig mag je wegens besmettingsgevaar niet in de winkel.
De beweging van de dag zit er weer op.
Tot 15 uur in elk geval.

Clive dat is wel pech.
MM langzaam aan dan breekt het lijntje niet, zeggen ze.
Heb dat ook al voor gehad dat ik halverwege moest stoppen en even uitrusten.
Anjelier morgen ukjesdag.
Oma-c conciërge af vanaf morgen.
Hebben die buren en kinderen geluk met hun house keepers.
Als ik weg ga staat alles bij terugkomst er nog gelijk ik weg ging.

Geniet nog van een zonnige namiddag iedereen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2021, 14:59

Afbeelding

Dank U Helena voor de verhuis naar de herfst
De zomer was alleen op het laatst nog
een beetje doenbaar maar verder niet om
over te stoefen, maar daar kan jij niks aan doen :oops: :roll:
We gaan mee verder herfstwaarts :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 sep 2021, 18:04

Dag seizoentjes allemaal ,
Dank aan HVT : Ik probeer mee te verhuizen naar de herfst . ;-)
Veel sterkte aan Clive : ook ik brand een kaarsje voor u .
Ook aan de andere seizoentjes en meelezers : veel groeten en hopelijk niet te veel pijn en ongemakken .
Afbeelding

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 sep 2021, 19:45

Ook ik ben er geraakt ! Bedankt, MH, ik had zover nog niet gedacht, de herfst..... 🤔

Oei, Clive, er is geen andere oplossing dan het rustig aan doen. Wel makkelijk gezegd, ik weet het....
Kaarsjes branden..... Een vlugge genezing gewenst.

OmaC, de weken vliegen voorbij, nietwaar? Je zal wel blij zijn dat de kinderen thuis zijn, en zonder brokken of kleerscheuren......
En fijn, een vers broodje en een bosje bloemen ter verwelkoming, dat is heel lief. 😊

Ja Anjelierke, het einde is nabij voor de courgette, ik had 2 planten staan, maar ze hebben ook geweten van 'de plaag', ik heb er niet veel gehad. Volgend jaar hopelijk betere oogst.....
En ik heb ook gelezen dat je man aan de beterhand is, dat is goed nieuws. Alle kaarsjes die gebrand worden doen goed hun best 😊.

En nu nog wat tv kijken. Morgenvoormiddag komen ze buiten alle ramen wassen en in de namiddag ga ik nog eens het gras afrijden.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2021, 20:22

Afbeelding

Dag seizoentjes, :wink:
Mijn globetrotters zijn goed thuisgekomen
ze hebben efkes gebeld :lol: schoondochter
had de was al inzitten, ja 't is terug werken
na 3 weken genieten, ze hebben maar een
halve dag miezerregen gehad, dat is dus
goed meegevallen :lol: morgen komen ze efkes af...

Slaapwel allemaal straks en tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 sep 2021, 08:25

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 sep 2021, 09:46

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
zonnige groetjes van hieruit, heerlijk hé dat mooie weer,
wat zal het weer pijn doen als het terug omslaat :oops: :roll:
De bladeren beginnen al goed te vallen
dus is de herfst wel degelijk in aantocht :roll:

Ik ga nog even met de fiets naar de markt
verse groentjes en fruit halen en als
de viskraam er staat wat lekkers meebrengen :wink:

Alle maatjes, sorry zonder namen
maak er een nog mooiere dag van :lol: en tot...... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 sep 2021, 09:59

Goeie morgen seizoentjes,

Weer een nacht van rare dromen. vroeg naar bed en nog gelezen in ' de beller op lijn 4'. dan licht uit en 't mijne volgde. onze groenten en krantenboer gaat op zaterdag met verlof. dat is dan weer trotten naar de carrf. voor de gazetten. en dan volgt de beenhouwer. 'k zou nie weten wie er dan nog in congè gaat want zo heel veel is er hier niet meer. vandaag zegt ventje gaat hij mijn haar doen. 't zijn toch maar eitjes met friet. niet veel werk en ook niet veel afwas van. gisteren waren het kippenbillen. in de drankencentrale was het de oude madam van vroeger en ventje zag mijn sapjes nergens staan. sinds ze in zee gegaan zijn met prik&tik is de dienstverlening beetje magertjes. morgen is het dan grote boodschappen. das vroeg opstaan. en de dag nadien ook want dan is het vuilniszak. de zaterdag kunnen we dan ook weer niet uitslapen omdat ik vroeg naar mijn moeder moet bellen en volgende zaterdag is het klaarmaken voor de trouw. dus opstaan, moeder bellen, pillen pakken, ontbijtje en dan onder de douche. denk dat ik morgen al de kreuken uit ventjes hemd ga strijken en wat kreuken uit mijn rok. en dan eerst wat proef make- up aandoen. lakken zal niet gaan daar ik twee zeer korte afgebroken nagels heb. of ik moet valse plakken maar die moet je eerst in model vijlen. heb dat ooit een keer gedragen en buurmeisje v heeft dat dan gedaan. ze zat toen nog bij de scouts. stel je voor: dat is dus jaren geleden. nu is ze afgestudeerd en heeft een vriend. moet ergens weer een vitamine te kort komen of ik zit te veel in water de laatste tijd. volgende maand moet ik toch naar de dokter bloed gaan trekken. ze moet zeker mijn lever en nieren in de gaten houden met al die pillen. ( nu slik ik er 8 en dan is alleen 's morgens) ventje heeft niets meer gehoord van zijn zus. zijn te druk bezig met de voorbereiding denk ik want er zijn geen updates van schoonmoeder. geen nieuws goed nieuws zeker?
Wie intresse heeft: we zijn nu de week van Mabon. in de Paganpratijken een week feest van de oogst. vrijdag is die ten einde en dan hielden ze een dorpsfeest. dan komt Sanheim, vanaf 31 oktober tot 2 november. dan niets tot de 20 ste december dan wordt het feest van Yule gevierd, de terugkomst van het licht. eindigt eigenlijk de 24 ste december maar de katholieke kerk plakte daar de geboorte van jezus aan vast ( de 25 ste) om meer zieltjes te winnen. ik meld dit maar omdat Anjelier opmerkte dat je nu ziet dat de herfst in het land is. niet dat ik me nu met Paganistische praktijken ga bezig houden. de vergelijking van wicca loopt er zo een beetje door maar die gebruiken magie en dat kan uit de hand lopen, komt drievoudig terug las ik, een beetje vergelijkbaar met Karma.
ik wijs een vogeltje aan aan Gimly maar die is zich aan het wassen. zijn vel moet goed liggen. gisteren stak zijn tong lichtjes uit en hebben we er een foto van kunnen maken. ach, Hij heeft het vogeltje toch gezien! Hem gisteren ook geborsteld en weer een halve kat uit zijn pels gehaald. het wordt dus winterpels. Vinny had superkort haar en dus die verloor van die stekkeltjes als hij in het zonlicht ergens vanaf sprong zag je een wolk van haren. je mocht die wel kammen maar dan deed het te veel deugd en hij begon dan te bijten van de deugd.
ik heb gisteren een brief van de bevolking gekregen ivm met uitstrijkje. ik zal het met doc bespreken maar met de stramme knoken geraak ik die tafel niet op en af. ook niet de gewone onderzoekstafel bij de dokter.
ventje was tijdens het bakken van de kip in de pan aan het nijmeren over hoe hij vroeger thuiskwam en ik die kip had klaargemaakt. dat is al de tweede keer dat hij dat doet. ik ga eens in mijn boeken moeten zoeken hoe ik de korst in de tijd lekker knapperig kreeg maar ik kookte toen op een electrisch vuur omdat ons eerste appartement op electricteit werkte. geen gas. wel op het tweede.
vandaag eitjes en dat in zo'n speciale pan waar je geen vetstof in moet doen. dat was in het begin dat die pannen uitkwamen. nu zie je ze ook op tv en in een betere versie. ze zijn ook stukken duurder. maar je hebt mensen die alles zouden kopen die op tv komt. zoals die 'nicer dicer plus'. heb jongste nichtje daar mee zien sukkelen dus zo makkelijk dat ze het op tv doen uitschijnen is het niet. de mess in oostende had eerst een imitatie gekocht omdat die natuurlijk heel veel groenten moesten snijden en weinig personeel en dat ding was rap kapot. die echte was beter zeiden ze. Ventje zei dat ze weer gevraagd hadden of hij een dagje naar zijn oude kazerne kon komen maar dat ze nog niet weten wanneer. ik zei waarom gaan we dan niet alleen naar Brugge? we stoppen eerst aan de knotwilg, rijden dan door naar delais en ventje wil eens naar die italiaanse delicatessezaak om te kijken of ze er pastrami verkopen. zal voor de zekerheid eens googlen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
er is genoeg literatuur te vinden.
Cats Rule!

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 sep 2021, 10:51

En ik ging vandaag van alles doen, zoals gras afrijden, de ramen die ze buiten gingen komen kuisen.......
En waar zit ik nu ???? In het ziekenhuis, op spoed.....
Manlief is met spoed opgenomen met hevige pijnen rond de lever, gal, .... Huisdokter geroepen en dan voor vervoer gezorgd en dan weg. Het zou goed kunnen dat de gal er nu wel uit moet, die was ontstoken......
We zien wel......
Ga hier wat 'opletten', wat ze hier allemaal aan het doen zijn van onderzoeken......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot....... later. 🙂
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 sep 2021, 12:09

Oei MJ dat is niet echt wat je dacht te doen vandaag.
We hopen op het beste en veel moed.

Al een deel in de tuin gewerkt.
Ik ga toch eens iets moeten uitvinden om de jungle van buurman uit mijn tuin te houden.
Ik ga zowaar terug verlangen naar de lork met zijn fijne naaldjes, die de putjes verstropten.
Ik heb niet gekozen voor bamboe en voor exoten die mijn tuin koloniseren.
En de mannen die buurvrouw haar tuin gedaan hebben, hebben wel een vuile hoek overgeslagen....
Ja, waar je niet door kan, laat je maar staan.
Ik denk niet dat zij dat tof gaat vinden.

In het begin was het wel frisjes, maar mijn jasje extra was vlug uitgespeeld.
Straks niet vergeten mee binnen te nemen. Er liggen er nu al twee in het tuinhuis...

Het werkt, de pc vroeger uitzetten om beter te slapen.
Met kotstudent op stok, in plaats van met de kippen.
Die moet om 6:30 uur op, dus die gaat op tijd naar zijn bed.
Ik ondertussen ook, navenant voor mijn doen.
Voor half twaalf 's avonds erin liggen!
Lang geleden....

Geniet van het zonnetje!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 sep 2021, 15:27

Goedemiddag allen,
Ai M-J, ik heb toen nog gedacht dat ze
die gal ineens gingen verwijderen en ik
begrijp niet dat ze dat toen niet hebben gedaan
dan was ineens die ellende gedaan...
Nu zitten jullie weer in de miserie :roll:
Heel veel sterkte en moed...

Helena, ja regelmaat is het beste hé,
op tijd naar bed en op tijd opstaan
dat is het beste, 't wordt een gewoonte
en dan het onderhouden is het belangrijkste
ja het was warm als je bezig bent en die
bamboe daar geraak je niet meer vanaf,
die moet je echt uitgraven ik had het vroeger
ook in mijn tuin met dank aan de buurman
Zij vinden dat mooi maar jij zit er wel mee... :oops:

Allen nog een aangename dag en tot morgen
Groetjes en hou het safe.... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 sep 2021, 17:18

Hard gewerkt. Nu alles nog weg krijgen.
Afbeelding

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 sep 2021, 17:22

Alles was overwoekerd door bramen en allerlei onkruid en zo nog wat.
Frambozen die uit de pas liepen, de haag die uit haar voegen barste...
Afbeelding

De netels staan bij de buren, maar die blijven daar natuurlijk niet ter plekke...

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

22 sep 2021, 17:37

Heel veel moed en sterkte voor MJ en echtgenoot !!
Ook voor Clive ... Spoedig beterschap gewenst .
Aan alle seizoentjes : hopelijk een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken ...