In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

02 okt 2022, 08:37

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

02 okt 2022, 09:23

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren niet hier geweest wegens tijdsgebrek aan de ene kant en na het HH gedaan te hebben en de boodschappen, te moe :oops: .
Maar heb alles gelezen. Heb nu nog de laatste strijk gedaan, die gisteren eigenlijk op het programma stond, maar daar was ik niet geraakt. En de 2 benedenverdiepingen zijn al gestofzuigd.
Gisteren ook nog naar de dierenwinkel geweest voor geschenkjes voor Matice. Overmorgen = het Werelddierendag en daarvoor heb ik hem een stoffen kubus met 2 koordjes eraan gekocht, dat "lijkt" op een bal, maar bij deze kubus kan hij hier in de keuken/ living spelen. Bij een echte bal speelt hij soms te wild hier in de living, daar mag hij beneden mee spelen en in de tuin als het weer een beetje meezit. En voor zijn verjaardag de dag ernaar heb ik hem een heel grappige langharige oranje aap gekocht en ook deze heeft een koord in zijn poten. Daar gaat hij veel mee spelen, daar zijn we nu al zeker van. Neen, onze krullenbol is niet verwend :D .
Ga na badje, heb namelijk in mijn pyjama opgeruimd en gestofzuigd, de Halloweentjes zetten. Dat er stof op komt is voor mij geen probleem, veeg 2 keer per week alles vochtig af, dus ook de Halloweentjes.
Moet een aantal dingen, niet veel, nu van de kast nemen en ze in bubbelplastic inpakken en veilig wegleggen. Heb al een idee hoe ik ze wat en hoe ik ze ga zetten. Ga dit jaar vooral met kabouters en paddenstoelen werken en deze versieren met een slinger ledlichtjes. Heb dan wel nog een heel mooie Halloweenpop en die ga ik wel sowieso zetten. En dan in de hal een paar pompoentjes en een spookje.
Kan daar echt van genieten, van zoiets te zetten en manlief vindt dat ook leuk.

Zoo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een mooie zondag en maak het binnen lekker gezellig. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

02 okt 2022, 09:46

Afbeelding

Goede morgen allemaal, vannacht weer ferm wat regen gehad
en gisteren 4 keer een goeie bui zodat de was niet buiten kon
die is dan binnen gedroogd en wordt vandaag gestreken.
Niets laten liggen anders groeit het over mijn hoofd :roll: :oops:

clive je zal je bezigheid hebben om alle Halloween-spullen
weer een plekje te geven, amuseer je en je krullenbol
zal ook weer blij zijn.. :lol:

Bekske, leuke bloemen gemaakt dank u :) een fijne zondag

anjelierken, lekkere pannenkoeken gegeten, zal weer gesmaakt hebben :lol:

Helena, stopt het dag en nachttarief na nieuwjaar?
Ik heb er nog niks van gehoord of gelezen.... Jammer,
dat zal weer een pak schelen aan elektrakosten :roll: :oops:

Allen een fijn weekend en probeer er het beste van te maken :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

02 okt 2022, 10:08

Goede morgen seizoentjes,

regenachtig weer dat is niet goed voor de knoken en spieren. heb vannacht een pijnstiller moeten nemen dus er was echt hele grote luchtvochtigheid + een Laag drukgebied. ik voel me beter met een Hoog drukgebied.
Ja, Dinsdag gaan we lilly halen en zal ik mijn vriendin na 3 lange jaren terug zien. ik denk dat dit een heel lange knuffel wordt.
Hopelijk windt Lilly Gimly om haar pootje en worden deze dikke vriendjes. ik vind dat hij te veel aan ventje hangt en dat dit eigenlijk niet zo heel goed is. ( zeggen verschillende kattepsychologische sites) we zullen zien.
vandaag eten we brochettes. we hebben ook haaienvinnensoep over en bij de dag van de klant kreeg ventje een zak pikante nootjes bij Peter ( ze zijn lekker) en een mini-potje nutela bij de bakker. ik lust dat merk choco niet. doet me denken aan een grap dat ventje eens uitgehaald heeft met een collega. hij vroeg haar de gegevens van een zekere Nut. Ella. en die vond ze niet. raakte bijna in paniek tot de luitenant die mee in het grapje zat zei dat ze het eens rap achtereen moest zeggen. dan pas viel haar eurocent! :lol:
Toen was het leven nog gewoon, zaten we niet in een pandemie, hadden we geen oorlog om gas en waren er geen crisisprijzen. :?
ik ga een nieuwe Vinnykaars zetten en de theelichtjes vervangen en de schaal met drijflichtjes zetten. die stond nog ergens bij mijn moeder en die heeft die meegegeven. dat was waarschijnlijk een van de "prijsjes" voor de tombola van de spaarkas. vader ging zakagenda's en kalenders en scheurkalenders schooien bij Mireille van de bank in de tijd dat de banken nog gul waren voor hun klanten. tegenwoordig mag je blij zijn als je überhaupt klant bij hen wil zijn.
ik heb vanmorgen een mail ontvangen van die firma die je eten aan huis brengt. het incident is bijna een maand geleden! ik heb geantwoord dat ik een tegemoetkoming wens.
Werelddierendag is dinsdag en dus ga ik dan Lilly en haar pleegbroers, zus en mama in de watten moeten leggen ipv Gimly. ( al krijgt hij wel iets zodat hij zich niet buitengesloten voelt)
ik denk dat ik een topic ga openen om Gimly's vertellingen over zijn zus neer te pennen en zo een aparte rubriek te creëren. ik deed dat lang geleden bij de libelle. ' de avonturen van Mies'. daarna werd dat 4 CC omdat we nog maar met 4 waren die afwisselend verhaaltjes over onze troetelkatjes neerpenden. ik geloof dat Wilde Eend ook een paar keer iets geschreven heeft.
maar de site om iets neer te pennen hebben ze weggehaald wegens te veel spam. hadden ze een deftige IT-er en monitor gehad dan bestond de site misschien nog wel. ach, ja water onder de brug.
vanmiddag misschien weer een dutje en dan 's avonds weer een film of 2. we hebben gisteren "greenfingers" bekeken, geïnspireerd op een waargebeurd verhaal.
zo, ik ga de ronde doen om op te ruimen en sfeer te scheppen, dan snel mijn goede morgen plaatje op fb zetten en tegen dat ik mijn sims 4 opgestart heb, is het tijd voor de aperitief.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm + knuffel
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 okt 2022, 10:48

Goede morgen, bijna middag,

Gisteren is middelste met zijn twee kindjes de haag komen snoeien.
Hier was dus iemand heel blij.
Kleinzoon moest nog een hoofdstuk lezen voor school.
Kleindochter had de tuinhandschoenen van mama mee.
Om mee te helpen.
Ze waren wel een beetje groot. :)
Ze heeft wel heel goed geholpen met snoeisel opruimen.
Is een babbel mie.
Is wel plezant te zien hoe vlug die zich thuis voelen ook al komen ze niet echt heel veel.
Des te meer plezier heb ik als ze komen.

Vandaag nog een beetje strijken.
Niet zo lang meer als gisteren.

Benieuwd naar de avonturen van Lily.
En hoe Gimly gaat reageren.
Matice weeral blij met nieuw speelgoed.
Gisteren hier niets geregend.
Het was zalig buiten in de zon.

Vandaag is het binnen blijf weer.
Weer om taart te bakken.
Wat ik niet ga doen, want dan moet ik ze alleen opeten.
Dat is niet zo gezond...

Maak het binnen gezellig en geniet van de zondag.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

03 okt 2022, 08:09

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

03 okt 2022, 08:58

Goede morgen seizoentjes,

nog 1 nachtje slapen en dan zijn we om Lilly. woensdag gaan we snor snor eerst eten geven en haar dan gaan halen uit de auto.
hoop dat het goed afloopt.
als ik de verhalen over de andere twee hoor, gaat dat daar heel goed. Suus denkt omdat Gimly een pappakindje is, zij meer naar mij zal trekken. en schoot zitten. we zullen zien.
vandaag ook de valies maken, niet de hele grote want de bench moet nog in de auto. en Suus haar gevraagde boodschappen ook.
ventje wil alle kleren in zijn aktentas stoppen maar ik denk dat dit niet gaat lukken. ik zal dan kunnen zeggen: zie je wel dat we de samsonitezak nodig hadden?
ik ga ventje eerst onder de douche laten gaan en dan ik, dan is de badkamer lekker warm.
volgende week is het weer druk. eerst naar schoonbroer op maandag en dan naar de dokter op dinsdag. twee dagen later onze 4 de covidprik laten zetten.
bij de dokter vragen om de griepspuit. en dat is dan ook weer gebeurd.
gisteren vroeg onder de donsdeken gekropen. ik was moe.
terwijl ventje onder de douche staat, de afwas doen en mijn tikke-eitjes voor ontbijt koken. ik heb nog oud brood voor soldaatjes.
ventje moet nog naar de drankencentrale, naar de beenhouwer en de bakker.
geen idee of we gaan stoppen in Drongen bij BK. zouden ze eventueel kunnen meenemen en thuis wat opwarmen. ik heb immers een life-hack ontdekt om koude hamburgers of pizza op te warmen in de oven. je zet er een kommetje water bij en dan droogt de boel niet uit.
moeder zei zaterdag dat ik papieren vergeten was te tekenen. nochtans ik heb alles getekend waar er een kruisje bij stond. die ga ik dan tekenen en opsturen. ja, als zij het zeggen....
ik wordt in mijn inbox overstelpt door mails van dierenspeciaalzaken, ook zaken waar ik nog nooit een voet gezet heb, laat staan gekocht heb voor werelddierendag. begin te denken dat ze 't aan 't commersialiseren zijn. net als hallo wien? sinterklaas wordt in een verdomhoekje gedrukt door de kerstman. voor de handelaars is dat lastig. ze hebben pas de halloween naar beneden gehaald en mogen st- nicolaas boven halen en als die weg is, de kerstboom zetten. laten we na nieuwjaar de paaseieren doen! ha, neen, we hebben nog St- Valentijn. en zo kabbelt het beekje voort, net als de regering.
fijne dag seizoentjes, keep safe en warm+ knuffem
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

03 okt 2022, 09:09

Afbeelding

Goede maandagmorgen en een zonnige groet
het zou droog blijven vandaag, dat zou echt fijn zijn :wink:

M-M succes bij het ophalen van Lilly en al de andere plannen :)

Bekske, een fijne herfstweek... :wink:

Helena, met geduld komt alles op z'n plooi denk ik altijd :oops:

clive de Halloweet versiering gezet, zal gezellig zijn
maar ik doe dat al jaren niet meer.... :roll: :oops:

Anjelierken, ik denk dat het een mooie film was, ik heb
verschillende voorstukjes gezien :wink:

Allemaal een fijne oktobermaandag en hou het veilig... :oops:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 03 okt 2022, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

03 okt 2022, 09:30

Poets is al dapper bezig.
Ik ook, was al om halfzeven wakker.
Ben dan maar opgestaan.
Naar gedroomd vannacht, angstig wakker geworden.
Beddengoed hangt al te drogen.
Ik hou het bed verschonen voor als poets komt.
Die komt altijd, de rest, daar kan je geen staat op maken.
En met twee is dat altijd rapper gedaan.

Vandaag nog brood halen.
Straks in de tuin werken.

Het zou de hele week droog blijven.

Fijne dag nog!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

03 okt 2022, 09:51

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Moet heel snel zijn, want mijn batterij is bijna op.
Aa, jullie allen dus een dikke knuffel.

PS, Halloweentjes staan met de kleine ledlichtjes erom heen, en het is werkelijk mooi en gezellig geworden.

Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

03 okt 2022, 16:00

Aan alle seizoentjes nog een fijne dag
het is niet zo koud vandaag en voorlopig
krijgen we nog een paar mooie dagen
Laat ons ervan genieten... :wink:
Ik ga wat rusten na m'n wandeling van deze namiddag
tot morgen allemaal :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

03 okt 2022, 22:01

Afbeelding

Hallo iedereen,

De ukjes zijn hier geweest, ze zijn braaf geweest, wel op tijd een ander spel of bezigheid voorzien, dan lukt het wel.
Terwijl ik de ukjes naar huis voer, ruimt manlief hier op. Bij thuiskomst is er niet veel meer van te merken. En morgen alles eens dweilen.

We gaan eind deze week een paar dagen naar de kust, ze voorspellen goed weer, dus zijn we eens weg. Spaanse woef gaat mee, die zal blij zijn :D Als hij maar mee kan gaan.

Morgen met zus en schoonbroer gaan eten. Schoonbroer was jarig in augustus. We gaan op tijd vertrekken, want er zijn daar ook wegeniswerken ( ah ja, waar niet).

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

04 okt 2022, 07:46

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

04 okt 2022, 08:18

Goede morgen seizoentjes,

mijn goede morgen fb plaatje staat er al op, nu hier goede morgen zeggen. morgen zal ik waarschijnlijk niet kunnen komen. ik weet niet hoe het ginder met de wifi zit. in het Hotel waar we verbleven voor hun trouw de laatste keer was het tergend traag.
dus wij gaan om Lilly. buurman gaat voor Gimly zorgen.
Jo contacteerde ventje om tabak mee te brengen. dat is hier goedkoper naar het schijnt. dus ventje die niet rookt om 14.00 u naar de winkel. Peter keek raar op. dan heeft ventje het uitgelegd.
Hopelijk hebben we er een goede tijd en gaat het deugd doen zowel voor ons als voor hen. Suus ging vragen of Emmet, de jongen die ons zo goed bediende met de trouw die dag werkt. hij weet het dat we komen en zou ons graag ook nog eens zien. dat zou tof zijn. hij is een sympathieke kerel. maar het buikspek staat niet meer op de menu. dat had Emmet ventje aangeraden. dat was een 5 sterrengerecht en ik heb ze dus ook die score gegeven op tripadvisor. we zullen dan wel zien wat we eten.
als we morgen terug keren gaan we eerst Gimly eten geven en daarna lilly naar binnen brengen. ze zou anders te veel prikkels krijgen en de Gim zou wel eens ferm gestoord zijn dat we een andere kat meehebben. voldoet hij soms niet meer?
ik ga me na ventje gaan aankleden en dan gaan we de valies maken, de reismand naar beneden halen en tegen een uur of 10 zouden we vertrekken, de wegenwerken in acht genomen. hopen na de spits de ring voorbij te zijn. het zal lang rijden zijn. er kan een stop of twee zijn om ventje zijn rug. nadat we terug zijn van nederland vliegt hij naar zijn dokter.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm + knuffel!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

04 okt 2022, 08:24

Afbeelding
@ Muddy Maddy, hou het veilig op de weg en ik wens jullie alle succes met Lilly. Geniet van de dagjes uit. Groetjes daar in Dordrecht en liefs van ons alle 3.