In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 mar 2020, 11:17

Hallo iedereen,

HVT: hopelijk is de waterellende vlug achter de rug.Voor de volgende dagen geven ze droger weer.

Clive: je zal in de mode zijn met je kapsel.
Daarstraks naar zus gebeld die werkt in het wzc waar vader woont, ze zegt dat beperkt bezoek is toegelaten.Binnengaan langs de ene kant en weer buitengaan langs de andere kant.Bij aankomst naam noteren en bij wie je op bezoek gaat.Dit zijn de maatregelen van vandaag , morgen kan het al anders zijn.In het wzc van schoonouders is alle bezoek verboden, hebben daar gisteren een sms van gekregen.Het verschilt toch van wzc tot wzc.

Manlief ging deze ochtend naar de huisarts en volgens hem gaat iedereen het krijgen, zoiets is niet te stoppen, omdat het zo besmettelijk is.Ja, als je kijkt in andere landen, kan dat best.

In de supermarkt vind je hier en daar al lege rekken vooral deegwaren , rijst.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 mar 2020, 18:54

Goede avond alle seizoentjes
ja mensen zijn aan 't hamsteren, alles wat kan bewaard worden
net alsof het oorlog is... :roll: onnozel is het...
voedsel zullen we altijd wel blijven vinden
We moeten alleen voorzichtig zijn en niet onder de mensen
komen als het niet echt nodig is... mijn dokter zei het vorige
week ook dat het toch zal rondgaan, zorgen dat we gezond blijven en
voor ons zelf zorgen...en de raadgevingen toepassen
de rest is gewoon afwachten...wat komen moet zal komen...

Ik maak een loze vink(vogel zonder kop) met snijboontjes
dat is ineens genoeg voor 2 dagen want zo'n stuk vlees is teveel
voor één keer...
Morgen op de middag naar de dokter en hopen dat ie me helpt
met die pols... het is al veel beter maar nog niet helemaal gedaan...

Ik wens jullie allemaal een fijne avond en straks een goede nacht...
slaapwel en tot morgen... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 mar 2020, 18:58

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Anjelier, onze huisarts heeft bijna net hetzelfde gezegd tegen manlief als jullie huisdokter tegen jouw manlief.
Ik vind de gebrekkige communicatie errond zeer vervelend. Bijvoorbeeld, jij zit al in zo'n positie, mag je nu wel of niet jouw vader gaan bezoeken. Gaan geplande onderzoeken , zoals mijn MRI'S bijvoorbeeld, door of niet. Gaat de geplande operatie van mijn vriendin de 20° maart door of niet? Daar kan ik me dus in ergeren.

Nu, mijn bezoek aan de kapster vandaag is wel doorgegaan :) . De paar roze mechen in mijn haar zijn mooi geslaagd, manlief zei dat ze nog een beetje feller mogen zijn volgende keer. Maar we zijn voorzichtig begonnen met zachtroze. Maar ik vind het wel mooi in die roze mechen in dat blond . Enfin, ben weer een tevreden mens.

Heb alles gedaan gekregen wat ik wou doen vandaag, behalve een deeltje van de strijk. Dat is voor morgen ochtend voor het dweilen of daarna. Hij gaat toch niet lopen.

Heb mijn vriendin aangeboden dat ik haar strijk zal doen tijdens haar (lange) revalidatie. Ze was er echt wel van gedaan, maar vond het wel super dat ik dat ga doen. Tja, ze woont wat verder van me af, dat is zowat het enige wat ik voor haar kan doen.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen nog een mooie avond en voor veel later vandaag een zachte welterusten. Liefs en een dikke knuffel van ons 3.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

12 mar 2020, 20:00

Dag seizoentjes allemaal ,
OMA C : ik hoop echt dat de dokter je kan helpen.
Clive en iedereen : onzekerheid wat betreft maatregelen en onderzoeken .. het is echt niet leuk ..
HVT : ook zoveel problemen met waterlekken ....
Zo erg voor de mensen in de rusthuizen en hun familie ... als je niet op bezoek mag .. :cry: :cry:
Als ik wakker word , heb ik de indruk dat ik in een slechte film beland ben ..... 8O 8O 8O :roll: :cry:
Minstens 6 theatervoorstellingen die op mijn kalender stonden, zijn geschrapt ..
Dan maar thuis blijven en wat opruimen en poetsen.. zeker ... ???
Het zal ook niet blijven duren , al deze ellende ...
Goede moed aan iedereen en hopelijk , een goede nachtrust , zonder pijn ..

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 mar 2020, 07:57

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Amai, moet deels mijn woorden van gisteren inslikken. Vandaag is er dan wel degelijke informatie over het coronavirus. Economisch gezien voor velen een rampscenario.
Moet nog een mail sturen naar de hondenschool of dat doorgaat en zoniet tot hoelang ze gesloten blijft.
Gaan vanavond boodschappen doen, maar we gaan echt wel niet hamsteren, dat is voor niets nodig.
Weet wel nog niet of mijn MRI'S doorgaan. Ach, we zullen wel zien.

Oma-C , Ik dacht dat je vandaag naar de dokter moest. Hopelijk kan hij middels medicatie de pijn wat wegnemen.

Ik moet nog douchen en dan ga ik meteen boven al alles doen. En dan de 2 benedenverdiepingen grondig dweilen. En nog een paar wissewasjes doen. En gaan wandelen met Matice.

Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie vrijdag. Pieker niet teveel, we moeten er toch door. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 mar 2020, 08:10

Goede morgen seizoentjes,

vandaag thuiswerk dag. over de middag boodschappen doen. hebben buiten een paar dingen te kort alleen de "usual suspects" nodig al vrees ik dat er een te kort aan flesjes water zal zijn. :?
Pasta & Rijst heb ik genoeg in huis, die moet ik niet hamsteren. Vraag me af of onze vriend Hans vandaag zijn Ct- scan gaat mogen hebben. ventje gaat wel een mailke sturen.
Nu zeiden er personen op de afscheidsdrink dat iedereen het gaat krijgen. Ik ben ook risicopatiënt zei ventje en dat is mijn moeder ook. Enfin, we zien wel, ik volg gewoon de richtlijnen en probeer er zoals wij zeggen geen zeer hoofd in te maken.
Clive: jij bent nu "punk"! :D :D Op jouw leeftijd! ( zou mijn moeder gezegd hebben) eerlijk gezegd heb ik die trent nog niet gezien. althans langs hier niet. als ik volgende keer naar de kapster moet zal in eens informeren want ik schokeer graag mijn moeder en schoonmoeder. neef zou zeggen ik heb een moderne tante. heb dat altijd gewild kleur in mijn haar toen ik jong was. het liefst dan wel in mijn lievelingskleur: paars. dat zal nu wel niet passen met het caramelgoud die ik nu heb als kleur.
Oma C: hopelijk kan de dokter je helpen. ik vind het vreselijk als ik hier lees dat iemand van ons groepje pijn heeft en afziet. ga een extra theelichtje brandden.
Wilde eend; jammer dat je al die uitjes geschrapt ziet. ventje vond het bv vreemd dat er 999 man een zaal binnen mogen maar 1000 niet. bij ventje's collega is de dochter ook thuis van de campus. zij is op zending hier in oostende en ventje had gevraagd of ze niet eens langs kwam. Ben benieuwd, maar denk van niet.
Hoor hier nu juist dat de cafè's en restaurants morgen de deuren sluiten. een klap voor de horica.
Onze Chinees liet weten op Fb dat ze niets hebben maar uit eigen voorzorg hun zelf 14 dagen in quarataine zetten. Wijze beslissing. ventje heeft gezegd dat ik zelf niet meer alleen boodschappen ga mogen doen. dan zal hij voor extra knabbeltjes moeten zorgen als ik allen thuis zit. want dan snoep ik. maar ventje net zo goed in de weekends. dan vind ik een lege verpakking van iets als ik eerder naar bed ben geweest.
Zo, ik wens alle seizoentjes een fijne dag.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 mar 2020, 08:28

@ Muddy Maddy, mijn haar is niet punk zulle. De roze mechen zijn enkel vooraan in mijn haar en zijn heel subtiel. Manlief zei zelfs dat ze nog iets donkerder mochten als ik volgende keer naar de kapster ga, hij vindt het leuk staan met mijn blond haar. Maar dus geen punk, buiten mijn hanenkam :) :) :) ( grapje).
Maak er een mooie dag van.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 mar 2020, 09:19

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
aan de achterkant hier schijnt de zon en aan de voorkant
ziet het eruit alsof er een regenvat geopend gaat worden
We zien wel wat we krijgen... :roll:

Goede beslissingen nu weten we tenminste wat wel en wat niet kan.
ik heb een bericht gekregen van "Be-alert" met de duidelijke uitleg
maar wie daarop ingeschreven is zal dat ook hebben gehad denk ik... :oops:
www.info-coronavirus.be/nl.

Ik ga tegen 11u naar de dokter, dan is er het minste volk op de bus
want ik denk dat we regen krijgen en het is 20 min tevoet gaan

Dat hamsteren is onnozel voeding zal altijd beschikbaar blijven
het is geen oorlog hé...het is een tijdelijke periode...
Voorzichtig zijn, de handen goed wassen en papieren zakdoekjes
gebruiken die in gesloten de vuilbak gaan, mensen niet aanraken
afstand houden en groeten met een "zwaai-zwaai" is genoeg
verder binnen blijven voor mensen van onze leeftijd

Jammer voor de bejaarden in een home dat ze hun familie niet kunnen zien
hoewel er plaatsen zijn waar een persoon binnen mag voor even
bellen en skypen kan wel :lol: (als het kan)...

Iedereen een fijne vrijdag, groetjes en tot later... :wink: (sorry zonder namen)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 mar 2020, 09:25

Afbeelding

Nog eens goedemorgen,

Krijg net bericht van de eigenaar van de hondenschool. Ook deze gaat dicht tot en met 3 april. Dus onze Matice zal hier veel moeten oefenen. Maar hij heeft dus verlof :) .

Liefs aan jullie allen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 mar 2020, 11:13

Hallo iedereen,

Het wzc van vader is ook gesloten, alle bezoek wordt geweerd.Zelfs zus die er werkt, kan niet tot bij vader.Iedereen moet op zijn eigen afdeling blijven.Denk dat dat voor vele mensen moeilijk gaat zijn (zowel voor de bejaarden als de familie ).Maar eigenlijk is het de beste oplossing, zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik onbewust iemand in grote gezondheidsproblemen breng.

Normaal gezien hadden we deze avond kookles van de plaatselijk vrouwenvereniging, en het is afgelast.Eigenlijk goed, want ik had er al over nagedacht en besloten om niet te gaan.Alles verandert toch van dag tot dag.
Zoon werkt ook al een ganse week van thuis uit.Voor dochter ligt het anders,die komt dagelijks met veel mensen in contact.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

13 mar 2020, 12:40

Goede middag iedereen,

Het is me wat, allemaal......
Maandag moet manlief op controle bij de neuroloog, en we zouden met het openbaar vervoer gaan. Nu niet dus.
Heb naar ziekenhuis gebeld of die controle doorgaat en alles gaat dus door. Voor de zekerheid gaan we met de auto. En dan direct naar huis........

OmaC, ook naar de dokter vandaag. Hopelijk verbetert het dag na dag met je pols.

En de scholen dicht, ook voor Matice 😉, die krijgt nu van de baasjes prive-les thuis ! 😊

En nu is het hier etenstijd : voor manlief frietjes met loempia en ik lasagne ( ik zou dat iedere dag kunnen eten maar beperk het zelf tot vrijdags 😉).

Hou jullie allen zo goed mogelijk, en tot ... de volgende 😊.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 mar 2020, 15:02

Hallo,

Gelukkig is er nog mooie muziek om naar te luisteren.
Deze morgen mijn gewone boodschappen gedaan.
hebben die mensen dan niet naar het nieuws gekeken gisteren of nog niets gehoord?
Je hoeft niet te hamsteren...
Enfin, het gekke is dat het niet de oudere mensen waren die hun karren vol laden.
Meestal jonge mensen, waarvan sommigen dan nog eens een klein beetje absurde voorzorgen namen.
Twee sjaals over een mondmasker? Ik zou niet meer kunnen ademen...

Nu moet ik een paar dagen niet meer buiten zijn voor boodschappen.
De zon is erg haar best aan het doen hier, maar ze geraakt er niet echt door.

Aan iedereen: blijf gezond en zorg goed elkaar zoals de premier gisteren vroeg.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 mar 2020, 15:17

Goede middag alle dames,
terug van de dokter ik ben met de bus gegaan
en we waren met 2 op een dubbellange bus :)
dus plaats genoeg om afstand te houden...:lol:
De pijn in de pols was weg vanmorgen maar er zit een dikke ciste
(weet niet of het goed geschreven is?)...er is een foto van gemaakt
bij de radioloog... en ik moet voor de uitslag naar de dokter terug
ik heb het goed gezien en de radioloog gaf duidelijke uitleg..:)
Dat ding moet eruit dat is een feit, maar ik wacht nog even
tot de hele corona-heisa voorbij is... in de ziekenhuizen hebben ze
nu werk genoeg... :roll: en er zijn ergere dingen dan die pols van mij...
Bij de radioloog kon ik direct geholpen worden en moest niet wachten
en geen afspraak maken... :) nog nooit meegemaakt.... :lol:
Ah-nee.... al die gekke mensen waren de supermarkten aan 't leegplunderen :twisted: :evil:
alsof het oorlog wordt, ik begrijp die gekte niet... :evil: voor die paar weken dat zo'n
ziekte duurt.... gaat men hele winkelkarren buiten slepen in de winkels
"Onnozel mensdom"... met hopen opeen in die winkels de virussen doorgeven.... slim hé :oops:
Ik heb gisteren de gewone boodschappen gedaan zoals elke week, geen gehamster :?

Toen ik vanmiddag van de bus naar huis ging begon het te regenen....
zo krijgen we vanalle weer hé...

anjelier ik begrijp dat het voor die oudere mensen niet leuk zal zijn, en vele zullen
het niet begrijpen als ze geen bezoek krijgen, maar beter even doorbijten
dan ze te besmetten.. :? dat kan veel ergere gevolgen geven... :oops: :roll:

Fijne dag allen....heerlijk in de zon maar er zit een koude stevige wind
dat is minder leuk... en straks allemaal een fijn weekend :) salukes... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 mar 2020, 07:20

Goede morgen seizoentjes,

ventje ging gisteren naar de lidl, normaal duurt dat een kleine 25 min., nu deed hij er drie kwartier over! 8O Ze waren aan het hamsteren! Nieuws zegt niet hamsteren, fb zegt: jawel, want ze liegen want die distributiehuizen zijn niet vol. in de carref. was de gekte iets minder zei ventje. Daar heeft hij ten minste nog bijna alles gevonden.
Maandag moet tuutje binnen voor onderhoud en vlakbij is er daar een act*on. ben benieuwd of die open gaat zijn. Massahysterie. ben ook benieuwd of er kranten te krijgen gaan zijn.
frituur blijft open maar alleen afhalen en de broodjeszaak liet weten dat het ook afhalen is.
Gisteren heb ik zelf scampi diabolique klaargemaakt en ventje zei dat is nu de echte diabolique!
hebben daarna een sorbet van mandarijn gegeten. Voor vandaag weten we het niet, maar zondag is het dunne lendesteak met pepersaus.
toen ik opstond dacht ik dat we een uur vroeger waren. in de keuken liet de microgolf me het juiste uur zien. Kat eten was niet gehamsterd. maar ik denk dat die zijn buik aan het hamsteren is. zijn korrelpot was bijna helemaal leeg.
verder heb ik poedermelk indien ik voor iets melk nodig heb en we kunnen in nood nog pannekoeken eten want daar staat nog een doos van zes zakjes pannekoekenmix.
geloof dat ik eitjes genoeg heb en er zijn nog brikken soep.
Oma C: dus het is een cyste. en je moet geopereerd worden. denk ook niet dat ze niet-dringende operaties gaan uitvoeren, maar spoedgevallen kunnen ze niet negeren. hoop dat mij afspraak in de pijnkliniek in april wel doorgaat
Clive: nu kan je zelf les geven aan Matice. hij zal misschien zo niet moe worden als in school.
en ze geven voor morgen weer veel wind uit.
Wie zei er ook al weer dat ze gezien had dat ze mondmaskers en sjaals gebruikten? ik heb me laten vertellen dat mondmaskers niet veel uithalen en sjaals waarschijnlijk ook niet. Die gehamsterd hebben zullen wel veel mogen wegsmijten denk ik.
En ik denk dat we maandag een telefoontje mogen verwachten van SVHG: onze poetshulpen werken niet tijdens de Lock-Down. Kreeg daarjuist een mail dat de damartwinkel van maandag tot vrijdag open is. vandaag wel gesloten. ook de cafè's en restaurants. dat is een streep ( een flinke) door die mensen hun rekening want wie gaat die vergoeden? het gat in de begroting? :?
maar ja , het is opgelegd door de regering in lopende zaken dus al de maatregel er een geweest is, die positive nummers geeft zullen de dames en heren parlementarissen zichzelf een schouderklopje kunnen geven. en felicitaties door andere landen. In Amerika mag je drie weken niet binnen en ze hebben al een geval van covid19. Begrijpe wie begrijpe kan. :?
Heb tegen Gimly gezegd dat er eten genoeg is. seffens ligt die over zijn gat. Zijn dierenartse verwittigde iedereen dat de praktijken open blijven. Er staan handgels voor de baasjes.
op fb gaan grapjes de ronde die natuurlijk door sommigen in het verkeerde keelgat schiet.
ik heb er ook een gezet, weet niet of je die gelezen heb HVT? ( is van een week geleden- twee reacties en wat likes)
Nu, ik wens iedereen ondanks de lock down een fijne dag.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 mar 2020, 08:45

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief gaat dadelijk de wekelijkse boodschappen doen, heeft een wasgel in de auto staan om zijn handen te ontsmetten na het winkelen, want zo'n winkelkarretje is niet meteen het meest propere wat je kan vastnemen natuurlijk. Hij gaat wel niet hamsteren, dat is echt voor niets nodig, snap de mensen daar niet in, het is niet
WO III 8O .
Manlief heeft toestemming gekregen om veel van thuis uit te mogen werken omdat ik risico patiënt ben. Had daarvoor een attest van de dokter gekregen. Manlief is wat bezorgd om mij, maar ik hou me gewoon aan de opgelegde richtlijnen. Handen worden hier echt wel veel gewassen, duidelijk meer dan anders.
Gisteren nog vlug naar Shopping moeten gaan, waar bijna niemand was. Maar had bijna geen douchegel niet meer en oogcrème en moest dus bij RIT*ALS zijn. We waren daar heel vroeg terug uit het shopping , moesten dan ook maar in 1 winkel zijn.
Vandaag na het licht HH en de strijk, ga ik op vraag van manlief de paasboom zetten. De oasis is zich al vol water aan het zuigen. Heb heel mooie takken en hoop dat hij net zo mooi is als vorig jaar. Dan is er wat lente in huis en ik doe dat graag. Zoiets versieren.

Oma-C hoop van harte dat de dokter jou gisteren heeft kunnen helpen wat jouw pijn betreft.

Gisteren nog even ( zonder knuffel) mijn vriendin die geopereerd moet worden gezien, die is toch zo dankbaar dat ik de strijk van haar overneem tijdens haar revalidatie. Nu hebben we vaste afspraken gemaakt hoe de strijk hier geraakt en terug.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie zaterdag. Liefs en heel knuffels, het zijn er virtuele, dus die kunnen geen kwaad :D .