In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 mar 2019, 16:20

Afbeelding

Wat een wind, maar het is droog
en de zon probeert nu en dan erdoor te komen :roll:
veel wind ... alles rammelt wat kan rammelen
en morgen zal het niet beter zijn...helaas,
Hier is het morgen koning gansrijden dat zal
ook niet meevallen met die wind...
maar mij gaan ze daar niet zien.. :oops:
wie in de buurt woont kan door de vensters kijken
maar ik ga niet naar het centrum, dan waai ik uit m'n jas :oops: :twisted:

Ik heb vanmiddag tijdens het strijken
de koers gezien in Toscane Italië...
De 'Strade Bianchi' een koers op meestal
bochtige kronkelende grindpaden
de mannen zagen soms zichzelf niet rijden
van het stof door de motoren die het stof
deden opwaaien, heel gezond denk ik dan :roll:
(maar vorig jaar had het geregend en dan hingen ze
vol grind, je kon ze bijna niet herkennen)

Hier ook de was en de strijk gedaan
alles mooi opgeruimd... broodje is ook klaar
straks spruitjes met een kippenworstje
en groentesoep vooraf

Helena ook de strijk opgeruimd :)
ik heb ook graag alles hetzelfde opgeplooid
zodat het gelijk in de kast of lade kan :lol:
ieder z'n gewoonten hé....

Anjelier dat was te verwachten dat ukkemeisje
ook ziek zou worden, ze kan er maar vanaf zijn
natuurlijk weer extra werk voor jou... :roll:
Beterschap en ik slaap ook beter als ik buiten ben geweest

Voor allen groetjes en een goeie nacht voor straks
Tot morgen...
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

09 mar 2019, 19:13

Dag seizoentjes allemaal ,
Tja, we hebben de voorjaarsbuien te pakken .....Hopelijk kan de natuur genoeg reserve water opbouwen want het kan wel weer zo'n warme zomer worden...
Hier zijn smorgens al 3 eekhoorntjes aan het stoeien ... dus waarschijnlijk binnenkort kleintjes erbij . ;-) ;-) / Jonge wilde konijntjes zijn er ook al ...
Gisteren zijn we naar een opera geweest : " de barbier van Sevilla " door de staatsopera van Tatarstan "(op tournee ) Prachtig uitgevoerd deze keer door (gelukkig) hele goede , jonge zangers die ook nog héél goed konden acteren .. Onverwacht hebben we er dus heel erg van genoten ...(omdat we meestal verwachten dat het maar zozo zal zijn )
Voor alle mensen en dieren : hoop ik dat de stormwind wat gaat liggen ....
Een fijne zondag voor iedereen .. maar eerst een goede nachtrust ... Groetjs!
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

10 mar 2019, 06:12

Goede morgen seizoentjes,

@Lea***: op de spray staat verwarmende spray voor spieren en gewrichten. ze ruikt naar kampfer. ik spray mijn schouder in en meestal na een tijdje gaat het wat beter. het is alleszins goedkoper dan de reflexspray die je in de apotheek kan kopen. Collega van ventje haar man lag met zijn rug uit en die heeft dat dan gebruikt en hij zei dat hij daar beter mee was. ik heb ook nog voltarenspay 4% gebruikt. je hebt ook warmteplesiters die je op een t-shirt plakt op de getroffen zone en die werken 8 u. je mag ze dan wel 12 uur niet gebruiken. er moet tijd tussen zitten. zo'n bus van 150 ml kost iets van 4.99.

Gimly heeft gegeten en is nu even naar ventje. Hij was met zijn snuffelzakjes aan het spelen toen ik beneden kwam. ik kan niet meer slapen van de rugpijn en heb nu 10 druppeltjes contramal binnen. binnen een half uurtje ga ik mijn warmtegordel aandoen en ook mijn schouderpad gebruiken. wel lastig dat je jezelf moet afkoppelen als je bv naar de wc moet of Gimly iets nodig heeft. Die moest gisteren buike-buik. heb hem ook een kambeurt gegeven, die snort dan tegen de sterren op.
de croques waren geen succes. brood was een beetje te wak. hadden 's middags ei met garnaal gegeten. straks de marinade voor de ribben maken, moesten gisteren al in een grote zak gestoken worden en laten rusten. moet nu zien dat het min. 8 uur is. Hopelijk raken ze alle twee in mijn oventje dat ik dan maandag weer ga moeten uitkuisen. laat ik S. niet doen. S. heeft wat strijk en moet de lakens verversen, de boven. als het droog maar bewolkt is woensdag laat ik haar dan de ramen doen boven & beneden. er staat nog afwas, maar denk dat ventje gaat wachten tot vanavond. Er is weer geen bal op de tv, dus de digi wat leger maken afgewisseld met een film of 2. Gisteren begonnen in "avatar", vandaag deel 2. was erg lang geleden dat we die film hadden bekeken. was gisteren bezig in crimal case : mysteries of the past toen moeder belde: 40 min en 47 seconden. ze heeft gevraagd om voor het einde van de maand eens af te komen. Fijne dag, ik ga kijken of "george" me nog een kopje wil geven en Gimly wil deel 2 van ontbijt 1.
Cats Rule!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

10 mar 2019, 09:29

Dank je Maddy, ga die spray morgen al halen.

Fijne zondag gewenst.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 mar 2019, 09:51

Afbeelding

Goede morgen , als je het goed wil noemen... :roll:
regen, rukwinden, en alles wat niet fijn is
je zou voor minder terug in bed kruipen :oops:
maar 't is "maart en dat is een vuile taart" zegt men :oops:
lekker binnen bezig blijven....en niet buiten kijken

M-M geniet van de digicorder...
en maak er een gezellige dag van :)

clive zal zich aan Matice moeten vasthouden
om niet weg te waaien... bbbrrr wat een weer
voor dat beestje ook... :oops:

zwanenmeer, dan is de voorstelling goed meegevallen
dat mag ook al eens... geniet van de zondag en hou het droog

Alle seizoentjes een gezellige dag...
we zullen zelf voor zonnetje moeten spelen :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

10 mar 2019, 10:52

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, dank je wel voor het mooie overzichtje.

Terug van de hondenschool, brr, wat een weer. Zijn warme chocolademelk aan het drinken en de eerste jas zit al in de wasmachine. Nog te wassen, mijn jasje en 2 jeansen. en mijn muts. En eigenlijk zou Matice ook in de wasmachine mogen, maar ik weet niet op hoeveel graden :D . Deze ochtend voor we vetrokken al alles gestofzuigd, was heel vroeg wakker. Matice en hij niet alleen, zijn inderdaad zo onrustig van de wind.
Vaatwasser moet ook nog leeg gemaakt worden. Straks als Matice wat droger is, hem heel goed borstelen.
Zo, de wasmachine is al aan net zwieren, jas kan in de droogkast en dan gaat de mijne de machine in. Daarna de jeansen en mijn muts. Ik had zelfs een spat modder op mijn gezicht.
Wens iedereen een fijne zondag en hopelijk worden we allemaal gespaard van de aangekondigde storm. Zagen een kudde wielertoeristen rijden op het midden van een smalle veldweg, kwamen met zijn allen uit de scherpe bocht gereden naast en achter elkaar, manlief moest aardig op zijn rem gaan staan, onverantwoord, maar dat is mijn mening, natuurlijk
Liefs en dikke knuffel voor elk van jullie.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 mar 2019, 11:17

Goede voormiddag!

Wielertoeristen, sommigen toch, denken eens zij buiten komen, dat de weg van hen alleen is...
Soms ben ik een beetje stout en laat ze netjes achter mij rijden, omdat ik niet altijd in een rechte lijn fiets...
Soms zijn ze wel welopgevoed en roepen dat ze eraan komen en zeggen dan dank u als ze je passeren.
Ere wie ere toekomt. Nu waren dat toevallig wel dames die hoffelijk waren... :)

Deze namiddag naar het verjaardagsfeestje van jongste kleindochter.
Ze is op 5 maart 4 jaar geworden.
Ik denk dat ik op tijd en te voet ga vertrekken.
Is dan 20 minuutjes wandelen tot bij hen.
De jongste zal er ook wel zijn hoop ik.
Die komt waarschijnlijk ook te voet want dat is nog korter bij voor hen.

Hou jullie vast aan de takken van de bomen...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 mar 2019, 14:21

Goede middag iedereen
Echt bangelijk weer ik zit hier in het noorden
van Antwerpen waar we tot 120 km rukwinden voorspeld kregen
het is echt om bang van te worden zoals
die wind aan het gebouw rukt :oops: :oops:
Het mag al gaan stoppen... ik heb het sedert ik
ooit mijn dak kwijt was al niet meer met wind :roll: :?
De Belgische koersen afgelast wegens te gevaarlijk
ik geloof het graag... je waait met fiets en al weg...
levensgevaarlijk.... is het....
er zijn meerdere festiviteiten afgelast
De renners van Parijs-Nice rijden wel maar er
zijn er ook al een paar in de sloot beland :roll:
Ik hoop dat iedereen schadevrij deze dag doorkomt
Groetjes allen....tot later
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

10 mar 2019, 16:07

Hallo iedereen,

Hier heeft het ook heel lelijk gedaan, en we hebben schade.Uit mijn serre zijn verschillende glazen gevallen.Manlief is ze nu aan het opruimen , kwestie dat Spaanse woef zich niet bezeerd.Is nog niet zo lang geleden dat ik met hem naar de dierenarts moest voor gekwetste poot.Tot hiertoe zijn er 3 glazen uit volgens manlief.Afwachten tot morgen tot de storm volledig is gaan liggen.

Heb deze voormiddag de boven gepoetst , ondanks dat het zondag was.Als volgende week ukkemeisje komt, gebeurt er toch niks van poetsen.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 mar 2019, 06:29

Goede morgen seizoentjes,

Idd, wat een wind, vannacht hoorde ik hem via de afvoer van de verwarming en nu via de schouw van de stoof. Nog een geluk dat ik geen lattestoor meer heb want dit ging geklapperd hebben en de hele tijd mij zenuwachtig gemaakt hebben. Nu ik zal niet al te veel in de living zijn, er staat me een reuzenafwas te wachten. omdat dinsdag ventje met advocaat naar zijn derde verhoor moet heb ik wijselijk mijn mond gehouden dat hij al vier dagen geen afwas gedaan heeft. het zal wel gedaan raken met de nodige weekpauzes. vanavond eten we iets van kippenburgers met kaas. dus moet ik broodjes gaan halen. Of we eten ze zo. zonder iets van aardappelen of brood erbij. ventje weet nu niet hoe ver ze staan met hun herinrichting van de buro ernaast en/of de frigo en microgolf zijn aangesloten. ventje heeft vannacht bijna niet geslapen en natuurlijk pas als de wekker af ging en onze natuurlijke begon in slaap gevallen. hij zei 't is alle dagen 't zelfde. in slaap vallen als de wekker afloopt. jammer dat hij geen "glijdende uren" heeft. hij kon om 9 uur beginnen en om 6 ophouden. moet wel naar de winkel, heb melk en frisdrank voor S. vergeten. Die is het ook niet gewoon om een pauze te mogen houden in het midden van twee blokken. Ik sta daarop. Toen ik in de knokse bios werkte moest ik doorwerken zonder pauze en kreeg een niersteen en een bekkenontsteking. 14 dagen aan de antibiotica infuus gelegen. ik was op weg naar het werk toen ik onhoudbare rugpijn kreeg en aan een taxi vroeg me naar de spoed te brengen zei de frankaard nog : heb je wel geld? kreeg dan zijn kaartje nadat ik hem betaald had om hem te bellen als ik naar huis mocht! je ziet dat van hier dat ik dat kaartje in kleine stukjes heb gescheurd en in de vuilnisbak gesmeten. Gisteren vergeten flesje fruitsap in de frigo te steken dus vandaag aan kuur beginnen. is ook makelijker te onthouden. sterretje in de agenda zetten als extra geheugensteuntje. Zo, ik ga eens kijken of "george" me nog een koffie geeft, Fijne dag en waai niet weg!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

11 mar 2019, 08:52

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, jij hebt helaas schade. Inderdaad heel gevaarlijk voor Spaans woef zijn pootjes. Hoop dat de schade tot daar gebleven is.

Oma-C, normaal dat jij bang bent als ooit jouw dak is gaan vliegen. Ben er ook nog bang van, maar veel minder dan vroeger omdat de bomen uit de tuin zijn.

HVT, hopelijk ben je gisteren niet weggewaaid.

Zwanenmeer, hopelijk ook geen schade bij jou, want in jouw provincie heeft het ook zo lelijk gedaan.

Muddy Maddy, oeps, een vaat van 4 dagen. Ventje voelt zich echt wel niet goed. Moest hij vandaag niet naar het politiekantoor ? Of ben ik daar verkeerd in ?

Gisteren is alle " modderwas" gedaan geraakt en droog. Regenlaarsjes blinken weer. Ben gisteren wel nimmer met Matice gaan wandelen, je moet het ook niet gaan zoeken natuurlijk. Hij was weer erg onrustig gisteren en werd voortdurend wakker van de storm. Zelfs zijn speelgoed kon hem maar matig boeien.

Zo, ik ga eraan beginnen, moet ook nog naar de apotheek. En de gewone was doen en de strijk ervan.
Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 mar 2019, 09:03

@ Clive: het verhoor met de advocaat aanwezig is morgen om 13u30. Wat er daarna gaat gebeuren weet ik niet. komt ventje niet thuis, wel...
ik heb al een deel vaat gedaan, de vette stukken staan te weken: ovenrooster en bakplaat. dan nog de eigenlijke bakplaat en een pan. Daarna het aanrecht en de kookplaat poetsen. Tegen een uur of 10 zou ik daarmee gedaan kunnen hebben en daarna moet ik om brood en naar de winkel.
Gimly had niet veel last van de storm: die heeft het grootste gedeelte van de dag liggen maffen. Het "bosje" hier, heeft wel veel schade opgelopen las ik in het ostends nieuws. ze hebben ook bij de juwelier hier in de wijk ingebroken. zou al van dinsdag gebeurd zijn.
Ik ga effe verder doen. heb juist mijn medicatie ingenomen.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 mar 2019, 10:16

Goede morgen iedereen,
Nog veel wind maar minder van die rukwinden zoals gisteren
echt goed slapen doe ik nooit als er zoveel wind is
ik ben er echt bang van :oops: :roll: ook al is het al zolang geleden
ik hoor nog altijd het geluid van de klop hoe het dak wegvloog :oops: :oops:

Hopelijk geen echte grote schade bij een van jullie...
Hier vloog ook vanalles in het rond maar voor zover
ik kan zien is er geen schade... als je op tv zag hoe sommige van
die zonnepanelen en bomen gewoon als speelgoedjes
wegwaaiden... 't was angstwekkend... :roll:

anjelierken, gelukkig alleen stoffelijke schade dat
hersteld kan worden.... maar natuurlijk kosten hé :roll:
je zal de handen weer vol hebben
met ukkemeisje als ze bij jou komt uitzieken... spoedig beterschap

M-M, een afwas van 4 dagen ik zou gek worden
hier wordt alles afgewassen recht na de maaltijd
dan plakt het er niet aan, en wat in de afwasser kan
spoel ik ook eerst af zodat er niks aanplakt... potten
en pannen doe ik zowiezo niet in de afwasser
dat is geen gemoei hoor, ik spreek uit eigen naam :oops: :oops: :oops:

clive, ja Matice zenuwachtig van zo'n weer, goed te begrijpen
je zou van minder... :roll:
en alle slijkwas terug proper voor de volgende les :wink:

Helena, niet weggewaaid hoop ik.. :?

Alle seizoentjes een sterkteknuffel en tot later
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 mar 2019, 10:55

Neen, neen, niet weggewaaid.
De jongste vond het geen goed idee dat ik te voet naar het verjaardagsfeestje zou gaan.
Ze zijn me dus komen halen en terug brengen.
Wat nog een geluk was, want de mama van de vriendin geraakte maar tot Mechelen met de trein vanuit haar werk. Ze zijn ze dan gaan oppikken en hebben haar thuis gebracht.
Tot hiertoe nog niets gevonden van schade.
Wel moet ik even wat langer wachten met het lek in de lichtstraat, want de firma is eerst bezig met alle mensen met weggewaaide koepels en veranda's en kapotte ruiten voort te helpen. Ik verdrink nog niet en waai ook niet uit mijn huis zodoende.
Dat is nu al de derde storm die mij stokken in de wielen steekt bij een herstelling te wijten aan gewone slijtage.

Ook de schilder kan niet verder met al die regen.
Ik sluit mijn ogen dan maar, want uiteraard staat mijn huis een beetje overhoop en is her en der een meubelstuk van waarde met plastiek beschermd.

Aan iedereen nog een fijne dag gewenst met aangename bezigheden.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 mar 2019, 10:55

@ Oma C: ik weet ook wel dat het niet moeien is, maar een vaatwasser komt er niet.
Eerlijk gezegd had ik hèèl vèèl goesting vanmorgen om te gillen.
ventje smste een paar uur geleden dat hij vanmiddag naar huis komt, hij kan zich niet concentreren. Normaal is dat leuk, maar hij werpt nu zo mijn planning overhoop want ik moet hier vanmiddag nog stofzuigen en moppen en boven de plooi van de was doen en een strijkmand klaarmaken voor S. die woensdag komt.
ben zonder sjaal naar buiten gegaan, anders was die gegarandeerd in mijn gezicht gewaaid, zelf met een veiligheidsspeld. Met zo'n weer kan ik S. ook geen ramen doen wassen of ze waait van het laddertje. ( ze is redelijk mager) bij de vorige storm was mijn kotdeur opengewaaid. buren veranda hadden dat via messenger gedaan, maar na 4 uur staat mijn pc niet meer aan tot 6 uur 's anderdaags morgen. het bericht was dus al enkele uren oud. en nu ga ik kijken wat de postbode gebracht heeft.
Cats Rule!