In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

28 dec 2023, 13:30

Afbeelding

Hallo iedereen,

De was en de hondenwas hangt buiten te wapperen. Volgens buienradar geen regen, dus we riskeren het ons. Zie bij de buren ook de was buiten hangen. Er is wel veel wind, dan droogt het sneller.

Oma-C: kaartje is aangekomen, ( was het steeds vergeten te zeggen), dank je wel.

Op de volledige breedte van de schouw staat het vol met kaartjes.

In de voormiddag de living en keuken gepoetst, nu ben ik boven bezig. Zoveel werk heb ik niet meer boven, nog een goed half uurtje.

Dames, tot morgen allemaal.

Ania
Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:55

28 dec 2023, 17:50

MM, je moeit u zeker niet. Elke goede raad is welkom.

Clive, er zijn tegenwoordig veel verschuivingen op het werk.
Ik heb ondertussen op 5j er 6 boven mij zien passeren van 2018 tot nu.
Als deze nu vertrekt weet ik niet of ik de fut heb om weer eens alles uit te leggen en mee den boel recht te houden tot ze mee zijn na een jaar.
En met jou ook alles ok?
Ik las iets van de buurkindjes? Ik weet dat dat er 1 kindje was van het buurmeisje maar zijn er precies meer geworden. 😀

Oma C, hopelijk voor 2024 dan wat minder kwaaltjes. Niet fijn als je begint te sukkelen.

MH, dat is nu het enige voordeel van deze dagen dat de winkels enzo ook op zondag open zijn. Dat maakt het makkelijk voor de werkende mens.

Vandaag kantoordag, andere sfeer zo tussen kerst en nieuw.
We zaten met 4 vrouwen dus er is wel wat afgetetterd en over ons verschillende kwaaltjes
en ook de menopauze kwam aan bod.
Nu rustig thuis, veel ga ik niet meer doen, boterham eten en de zetel in. Wat rust nemen zeggen de collega’s. Dat zal ik dan maar doen zeker. Keelpijn kwam daarstraks terug op.
Voordeel dat dochterlief niet thuis is, dat maakt dat de avonden zoveel langer duren en rustiger zijn.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 dec 2023, 09:47

Goede morgen seizoentjes,

Gisterenavond thuis gekomen om 18 u na een lange rit. Suus is weer veilig thuis en wij ook.
onze katten waren blij ons te zien. die van haar moesten eerst mij begroeten alsvorens Suus! dan als ze alles uitgehaald had en ventje terug was van de parkeertoren te voet naar de Beren geweest om te gaan lunchen. de laatste keer dat we daar geweest zijn was toen Suus nog met Jo was en het was niet lekker meer maar ze hebben zich herpakt. het was opnieuw lekker. en een pak gezelliger. we zijn niet naar het kattenwinkeltje geweest ( gingen kijken om nieuwe ovenwanten) het werd ineens een flink pak kouder en winderig. dus ergens een bankje voor een winkeltje gevonden en ik heb mij gezet. Suus was immers naar de Wibra gerend om een nieuwe leesbril want de hare ligt hier ergens. we zullen hem wel vinden.

Vandaag willen we chinees eten omdat we een potje pikante saus nodig hebben voor de eend op nieuwjaarsdag.
Ik heb gisterenavond met mijn moeder gebeld Die voelt zich nog steeds niet lekker maar aan haar stem te horen is het wel al beter. zer kon niet meer plassen omdat ze dus geen water dronk omdat ze bang was om over te geven. dus is de apotheker met van die zakjes gekomen die ze ook aan kindjes geven als die ziek zijn. Iedereen zei wel tegen haar: je moet drinken maar dat deed ze dan niet. dus had ze een vorm van dehydratatie. ik heb dat dus gisteren ook gezegd. ze zei dat ze nooit meer kreeft eet.

Ik eet er ene op oudejaarsavond wel op de juiste wijze ontdooid. vooraf hebben we sneeuwkrabscharen. die moeten ook ontdooien in de frigo. wat ventje gaat eten ipv kreeft, weet ik niet. waarschijnlijk een sloef van een biefstuk. we zullen zien.

ventje zijn trooperbier van Iron Maiden is nog onder verwerking. komt immers van Zwitserland!
gisteren zaten er nog 2 kaartjes in de bus: eentje van Carolien van nummer 9 en een Postkaartje met een foto van de kleine van neef op. zo een schattig meisje is dat. :lol: ik geloof dat ze nu in maart naar de kleuterschool gaat. maar heel zeker ben ik er niet van.

wij zijn vroeg naar bed gegaan gisteren. om 9 u lagen we er beide in. ventje moest om 7 u er terug uit want we hadden 2 vuilniszakken en het is de laatste keer dat ze komen. kort nadat hij opgestaan is ben ik weer in slaap gevallen.

ik ga kijken of mijn moeder wakker is en hoe ze zich voelt.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 dec 2023, 10:05

Goede vrijdagmorgen allemaal, :wink:
een donkere dag nog maar eens
niks aan te doen, wachten tot het betert :roll:
Momenteel is het hier nog over, maar
er komt zeker regen, het is ook voorspeld :roll:

anjelierken, kaartje graag gedaan, hier hengen er 64
aan het kaartenlint, wie ik nog niet bedankt heb?
bij deze dan want het zijn er veel :)

Allen een gezellige dag als het kan
Groetjes iedereen en op naar het laatste weekend van dit jaar!
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

29 dec 2023, 11:02

een regendag voor de vrijdag, dit was voorspeld,
maar hopen dat morgen voormiddag droog blijft,
hier gaan de kinderen van deur tot deur nieuwjaar zingen,
voor een cent en snoep, normaal is dit de laatste dag van 't jaar,
maar zoals nu valt dit op zondag en dan verschuift dit naar zaterdag,
en zo zijn de laatste dagen van het jaar aangebroken,
dus geniet nog van die uren van jaar 2023 en samen naar 2024,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 dec 2023, 12:03

Hier de groeten van een verzopen waterkieken.
Vertrokken in het droge, door en doornat terug thuis.
Missie geslaagd dat wel.
Een bakker die goei pistoleetjes heeft, lekkere toespijs, vers afgesneden dan nog, en op 1 januari open is.
Alles is besteld en ik verwacht tien man.

Broek hangt te drogen, evenals de wanten, de muts en de natte, natte jas.

Verder kerstkaartjes schrijven vandaag.
Hopelijk willen mijn vingers mee.

Nog een fijne dag ondanks de regen aan allen, dames en dieren.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

29 dec 2023, 13:48

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het regent onophoudelijk, het is nog niet gestopt.

Manlief kijkt naar het veldrijden. Zo te zien is het bijna dagelijks veldrijden.

Vanavond mosselen op het menu. Manlief moest 2 à 3 winkels aandoen, eer hij mosselen vond. Heb nog een beetje selder staan in de serre, die gaan we gebruiken , dan is die ook weggewerkt. Zolang het niet te hard vriest, overleeft dat wel in de serre.

Verder niet veel te vertellen. Met zulk donker en regenachtig weer blijven we thuis en zien we eigenlijk niemand.

Dames, tot morgen allemaal.

Ania
Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:55

29 dec 2023, 16:22

MM, dan heb je lang geslapen voor jou doen?
Als ik zo nieuwsgierig mag zijn, wie is Suus eigenlijk?

Oma C , heel donker was het, om half negen nog pik donker.

MH, deze middag even droog kunnen wandelen. Tegen dat we ons broodje hadden begon het te regenen. Gelukkig maar 2 min stappen tot we binnen waren. Echt triestig op die manier.
Schoonmoeder had nog gevraagd om parfum te gaan halen maar ik kan hem online bestellen dus ik ga dat doen. Dan heeft ze hem ook.

Vandaag kantoordag we waren met 4. Om half drie heb ik niks meer gedaan. Getetterd met een collega , was eens fijn. Dat gebeurt niet veel meer.
Svens mijn zetel in. We gaan morgen pas afzakken richting Ardennen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 dec 2023, 16:44

Terug van de audiologe, mijn
hoorapparaatjes zijn weer bijgesteld
om de zoveel tijd is dat wel eens nodig :roll:

Iedereen een fijne avond en straks een rustige nacht
Hier waren ze al vuurwerk aan 't afsteken, ik heb dan
compassie met de dieren die er bang van zijn :oops:
van die knallen...

Salukes en tot later meer weer :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 dec 2023, 18:12

Goede avond seizoentjes,

net naar moeder gebeld, gaat nog altijd niet goed, zegt ze maar ze klinkt toch al normaal. ze had vanmiddag gebeld maar ik was gaan liggen. nek en schouders deden pijn. 204 km heen en 204 terug dat kruipt toch wel een beetje in de kleren en laat ik zeggen de gewrichten.

Ania: Suus is een Nederlandse uit Dordrecht, die ik via FB en de kattensofa heb leren kennen. we zijn dus aan de praat geraakt en ze vertelde dat ze jaren geleden met haar ouders en broer en zus ( Suus is geadopteerd uit Colombia) naar hier kwam. ze wilde dus de zee zien.
Ik heb ze dan spontaan uitgenodigd om een paar dagen af te komen. ze vroeg of ik het meende en ja, ik meende het natuurlijk. zo veel volk komt er hier niet. (Onze Engelse vrienden van 7 jaar lang gingen allemaal komen. :roll: niemand gezien.) ik heb een Logeerbed die toen ik haar vroeg al 14 jaar niet gebruikt was. kan je nagaan. Koop je zo'n slaapzetel want je weet nooit en je ziet niemand. Nu in elk geval is ze dan hier een jaar of 2 voor Covid naar hier gekomen gevoerd door Baloe, toen nog haar vriend, later haar man wiens echte naam Hans was. ze heeft hier een fantastiche tijd gehad en hij op onze niet zo zomerse warme bbq ook. en we zijn in contact gebleven. Hans is ondertussen gestorven aan uitgezaaide blaaskanker toendertijd niet opgevolgd door die stomme Covid want in Nederland mocht niemand gewoon op onderzoek. en dus zijn wij 4 dichter naar elkaar gegroeid omdat ventje en Hans het ook uitstekend met elkaar konden vinden. we zijn op hun huwelijk geweest ( ventje in vol ornaat) in 2021.
Ik heb er dus een hartsvriendin aan over gehouden.
een van de kattinnen (pip, zwervertje) kreeg een nestje en daar heb ik ons Lilly gehaald. dus dit jaar is ze hier met kerst geweest omdat ze anders alleen bij d'r moeder zat. haar moeder moedigde het zelfs aan.
beetje lang verhaal.

wij hebben dus vanmiddag chinees gegeten. het was eigenlijk ook lang geleden en het was lekker. we hebben daarna de afwasmachine laten draaien. de Chinees weet nog niet of ze op vakantie naar China gaan naar de familie. een nieuwe huisbaas is immers in aantocht. Laat ons hopen dat die alleen maar verbeteringen aan het gebouw aanbrengt en niet verkoopt om appartmenten te zetten. :roll: we hebben er hier al genoeg met die oosteroever. alles gaat hier weg vergeleken met 2005 toen wij hier kwamen wonen. toen had je hier van alles. maar 1 voor 1 is dan alles opgehouden met bestaan. en nu zeker met Tommelein aan het roer. alles is voor de oosteroever en de vuurtorenwijk? kan op hun kin kloppen. we moeten er mee leren leven zeker?

Ik ga nu afsluiten. we gaan beginnen kijken naar Law & order.

Fijne avond verder seizoentjes.
Cats Rule!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

30 dec 2023, 08:10

Goede morgen seizoentjes,

Aangezien er niemand nog na mij gepost heeft zullen we dan maar verder doen. :D
Ik heb het vannacht minder koud gehad door een flanellen laken dat moeder meegeven had voor onder de solo mio deken die op Suus haar logeerbed lag. in de logeerkamer is er geen verwarming en alleen maar een hanglamp.
dus ofwel nam ik haar nieuw 4 seizoenen dekbed vanuit de logeerkamer wat ventje niet goed vond of het flanellen laken en daarboven mijn dekbed en 2 fleeces + een kleintje voor Lilly als ze op mijn voeten komt liggen 's nachts. nu de routine terug is, komt ze weer elke nacht liggen. ik heb dan heerlijk warme voeten en een 4 tal kilo in gewicht. :D
ik ben dan wakker gekomen ondanks dat ik deze morgen niet vroeg naar mijn moeder moet bellen. ( normaal 9 u stipt) Ik ben benieuwd of het bijna gedaan is met onwel te zijn of dat ma weer aan het trunten gaat. :roll: gisterenavond klonk ze normaal. ze had een beschuit gegeten. wij zeiden dat dit goed nieuws was. al is het maar een beschuit, ze heeft toch iets binnen.

Vandaag is het restjes dag als maaltijd. de zaterdag eten wij zowiezo al niet zo heel veel. een snee brood met beleg en een kopje soep. of een hot-dog. of een croque. het is toch altijd laat eer we gaan eten. eerst een uur met mijn moeder aan de telefoon daarna de 2 kranten lezen.dus het is rap 14 u.
we hebben nog van alles over. chinees, pulled chicken, zelfgemaakte kippensoep van Suus want die had erop gestaan op 2 de kerst voor ons te koken. dat was een lichte maaltijd en lekker. er is ook nog tomatensoep met kipballetjes, soep die Hans zijn lievelingssoep was. Tomatensoep met balletjes. Suus mist hem nog altijd. ik moest er ook aan denken. Suus vond de kippesoepballetjes niet heel lekker. die is dus gewone gehaktballen gewoon die in een blik tomatensoep zitten. deze die in de soep zaten komen uit de diepvries. ik denk dat ze er een jaar hebben ingezeten. Schande. ik maakt graag soep en dan met kipballetjes die we aankopen bij Bofros* normaal is er ook een grote hoeveelheid vermicelli bij. ik noem dat een maaltijd soep. vroeger had je in de Ldl grote blikken die inderdaad maaltijdsoep waren.

ventje is vergeten de pikante saus in te vriezen voor bij de eend op het nieuwe jaar. ze staat wel in de frigo. vandaag de kreeft en de sneeuwkrabscharen in de frigo laten ontdooien. op oudejaarsavond eet ik kreeft. ventje iets anders. die is niet kreeftachtig. liever een flinke biefstuk in botersaus. of escargots. dit jaar had de diepvriesman geen ingevroren verse kreeften. ofwel haalden we een schotel met kreeft bij de Ldl op bestelling. nu is er hier geen ldl meer.we moeten naar de buurtgemeente. ik heb denk ik ook eens een jaar een kreeftenschotel bij de carref. gehaald ook op bestelling. toen kon je sparen voor 5%korting op je eindafrekening. we haalden het altijd nipt met zegeltjes plakken. per aankoopschijf krijg je ook punten die je dan kan omzetten naar kortingsbons ter waarde van 5 euro. 5 euro is 5 euro op een al dure week. zeker als die 5 weken duurt.
en de poesies moeten ook eten hebben natuurlijk. het zou voor Gimly een ramp zijn. geen zakje vlees meer? alleen korrels? dan is hij niet content. Hij staat hier nu weer te kijken zo van: waar blijft de rest van mijn ontbijt? sorry, vergeten. hij moet maar weer een dutje doen. Zus heeft ook gegeten en is weer gaan slapen. zij heeft in de gang gegeten. anders pikt Gimly ongegeneerd haar portie. ze moet maar korrels eten denk hij dan. Lilly is toch gewoon om korrels te eten 's morgens. er is soms niets anders in huis bij Suus. en met 7 katten.... ze heeft er zelf voor gekozen. nu zijn er maar 6 meer want Astor is 'em gesmeerd de dag dat we Suus naar huis deden. ventje had hem nog gezien in de ingang naar de tuin en het wandelweggetje naar de AH.

ik ben er van overtuigd dat Beer, de kater van de buurvrouw, de vader is van Lilly. hij lijkt er sprekend op. maar hij is geholpen, echter weet Suus niet wanneer. maakt ook niets meer uit. bewijzen hebben we niet. en DNA afnemen is te gek voor woorden. hij is daar en zij is hier. iedereen blij. vandaag moet ventje om brood en de kranten. hij moet ook de champagne ( zeg maar cava) en een fles witte wijn halen. hij wil ze deze namiddag gaan halen. dan heeft hij meer tijd zegt hij. voor mij is dat ok. ik ga waarschijnlijk deze middag een dutje gaan doen. vroeg op is vroeg moe. maar hopelijk slaap ik dan vannacht wel beter en langer. of ik probeer het vol te houden. als ik geen pijn heb van mijn arthrose ten minste. Gimly is er mee aan het rammelen. ik wil naar de gang! krijg hier toch geen eten meer. en voila, daar is die al weer terug. :roll:
Wat heb ik nog te vertellen? ik denk dat ik bijna alles geschreven heb.
Ik wens iedereen een fijne laatste zaterdag van 2023 toe.
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

30 dec 2023, 09:15

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 dec 2023, 09:19

Goedemorgen iedereen, :wink:
hier is het momenteel droog en de zon
probeert voorzichtig te komen
Zo hebben we het graag..... :lol:

Voor allen een gezellige laatste zaterdag van het jaar,
Maak er het beste van en probeer te genieten :)
Nu ga ik alles bijlezen, groetjes en tot later....
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Ania
Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:55

30 dec 2023, 10:57

Zalig zo een droge dag met zelfs wat zon.
Nu mag het toch echt wel ophouden. Had mij voor genomen om te blijven wandelen in de winter maar met al die regen is het er niet van gekomen. En eens uit routine. 🙄

Weer goed geslapen. Lag om half tien hier in slaap dus maar nr boven gaan. Geen idee hoe laat het was. Wel vroeg wakker maar toch doorgeslapen tot 8u.

Al een kleine opruimronde gedaan, was ingestoken , vitaminen genomen en nu even een koffie.
Dan mij insmeren met voltaren , de spierpijn is er nog altijd, zit overal en dan geconcentreerd aan mijn linkerschouder en zijkant borst. Ik heb voor donderdag een afspraak gemaakt bij een osteo/kiné. ( een nieuwe oude helaas in pensioen) . Dokter zei 14 dagen wachten en zien of het weggaat. Maar als het komt van ergens een blokkage dan gaat dat niet weg gaan denk ik. Collega’s zeiden ook doe dat maar , kwaad kan het niet. Tis ook al 2 j geleden dat ik nog eens helemaal vast er aan nek en schouders dus zal sowieso deugd doen.

De keelpijn is er nog altijd, wel minder fel. Misschien was het toch C, schoonmoeder is sinds gisteren ook ziek met koorts. Maar tja een kerstfeest afzeggen dat zou toch geen optie geweest zijn, dat zou de teleurstelling groot geweest zijn. En dochter moest toch ook 3 dagen nr daar omdat de moesten werken.

We vertrekken vandaag nr de Ardennen. De zin is er wel niet maar mss komt die nog wel.

MM, nu ben ik weer helemaal mee. Toch heel leuk zo een goei vriendin in je leven.
Ik zal hier moeten afsluiten, Bonnie ( de kat) zit hier naast mij te miauwen voor aandacht.
Die kan miauwen, als ze op haar kattenbak gaat wordt dat aangekondigd met miauws, idem als ze iets wilt. Ik denk dat ze dat van de hond heeft overgenomen, die blaft ook als ze iets wil. Deze nacht heeft ze weer heel de nacht tegen mij gelegen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 dec 2023, 11:16

Al veel gedaan vandaag.
Ben er weer in geslaagd mijn leesbril naar de filistijnen te helpen.
Been eraf. Ik vrees dat ik nu niet meer naar de optieker durf om het te laten maken.
Het duurt precies lang eer mijn nieuwe bril af is.
Ik zal blij zijn want met dat scheef geval op mijne neus werkt dat niet gemakkelijk.
Zo, we gaan een fietstochtje maken om kaartjes en sla.
Ik blijf maar kaartjes bijhalen.

Fijne dag nog iedereen.