In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

28 mar 2022, 09:41

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag een drukke dag. morgen nog zo een. en dan wordt het een beetje rustiger.
ik heb gisteren de saus gemaakt, ventje heeft het vlees gebakken en we moeten nu een zakje aardappelbolletjes op de diepvrieslijst zetten die morgen komt. als hij ten minste niet weer in panne valt gelijk de laatste keer. ze wilden retro-vrieswagentjes en deze zijn dus speciaal gemaakt.
Gisteren is het dan na 4 uur (5 oud uur) beginnen opklaren. Iemand heeft me de tip gegeven alles een half uur eerder en een half uur later te doen om zo langzaam mijn bioklok weer juist te laten lopen.
Gisteren voelde ik me dus vrij lang miserabel. ventje zei dat ik in de zetel zat als een zombie. voelde me eigenlijk ook zo. je zou zo zeggen: mens overdrijf niet maar het is zo.
nu voel ik me wat beter. morgen moet ik bloed laten afnemen en hoop dat ze snel een goeie vind. de laatste keer hadden we direct prijs. er was ene bereid. komt niet veel voor. ze gebruikt wel vleugelnaaldjes. maar toch heb ik altijd een blauwe plek. moet nog een tube voor blauwe plekken op het lijstje schrijven. als ik gewoon zeg aan ventje vergeet hij het.
Anjelier: op de doop werden er geen kussen gegeven en toch is jongste nichtje besmet geraakt twee dagen na de doop. bovendien ben ik eigenlijk stiekem blij dat er geen kusplicht meer is. had/ heb daar een grondige hekel aan om iemand anders dan ventje te zoenen. bij de een mag je er maar twee geven, bij de andere 1 en bij nog iemand anders de 3. ik geraakte er niet wijs uit.
Hand geven is vervangen door vuistjes bij ons. is naar het schijnt in Amerika onder bepaalde bevolkingsgroepen al veel langer ingeburgerd. zoals de "high five".

ik zie hier een postbode loslopen. hopelijk heeft die geen 'vensterbriefjes' mee want ik hoor al gezucht genoeg aan mijn linkerkant. klaagde gisteren dat hij niets had uitgegeven aan dvd's. en dat terwijl zijn lijst maar groeit. mijn boekenlijst en strips groeit ook. nu is er weer een kiekeboe uit terwijl ik ontdekt heb dat ik er nog veel mis. Dat is de enige stripreeks die ik koop. ik heb een tijdje de katamarom gevolgd maar die kon j e toen al met veel moeite krijgen en dan nog in de striep. Suske en wiske al lang niet meer, de jommekes heb ik ooit moeten verkopen om ex zijn ( onze) trip naar engeland te financiëren. Die had dat gewoon geboekt in de veronderstelling dat er money in the kittie zat. ook 6 antieke stoelen die hij gekregen had toen hij op kamers ging gaan wonen, heeft hij verkocht. hij was ook het jongentje in het rode truitje dat me op een maandag in de modder smeet omdat ik in zijn weg stond. en hij sprak ook de profetische woorden uit: ik maak je af, tr*t. op de kleuterschool nota bene!
En zie die postbode loopt hier weer vrolijk voorbij. het zal weer dinsdag en donderdagpostdagen zijn.
ventje stuurde gisteren een sms naar neef omdat de koers in zijn stadje toekwam. heeft geen antwoord gekregen.
Carolien moest gisteren een kerstmuts hebben voor haar zoon. ik heb er geen. of er moet er een liggen bij het kerstmateriaal van vroeger op de zolder waar we ook nog moeten opruimen. :? en ventje beweert hoog bij laag dat die chinese glasgordijnen mee zijn gekomen naar hier. ik heb al elke doos twee maal bekeken en nada. die zijn in rook opgegaan.wij hadden niet graag inkijk, hoewel ons huis daar hoger en verder van de baan lag. de beige gordijnen heb ik vervangen door iets vrolijkers. toen ik die beige wastte, waren ze natuurlijk gekrompen. ze hadden naar de droogkuis gemoeten waar ze die dan ook behandelen met vuurvertragende middelen. maar dat zei die evil landlord niet. :? tsja.
ons moeder haar voordeur bel is stuk. de duwer is bijna dicht-gesilicoont. dus eist ze van de firma een nieuwe draadloze. er is al twee maal iemand komen kijken want die bel werkt op electriek.
ze gaat weer aan de venster moeten zitten om te wachten op ons en die bankmeneer. ze zit daar in een tuinstoel notabene, terwijl ze boven een goeie relax staan heeft in de kamer van mijn vader. maar die is te log om te verzetten als ze gaat tv kijken. Ze heeft al een tuinstoel gebroken. de armleuning kraakte gewoon af. slijtage en ouderdom.
het stoelkussen was zo dun als een velletje van die nopjes die ze bij verpakkingen steken.
en ik moet nog mijn bestelling doen bij het kruidende vat.
fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 mar 2022, 10:05

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, :wink:
een fijne zonnige dag en genieten zolang het duurt
Dank voor de leuke berichtjes, maar ik kan niet
op alles reageren, heb teveel last van mijn hoofd
(al een paar dagen maar klagen helpt niet dus)..... :oops:

Voor allen een fijne dag en hou het veilig en gezond :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 mar 2022, 16:49

Zonnige namiddag.
Mijn werkvolk is naar huis.
Morgen nog een dagje.
Ik hoop dat ze het meeste gedaan hebben voor de middag.
Na middag zou het hier gaan regenen.
Juist als ik de trein moet nemen gaat het gieten!
Tof, ik ga ook eens weg.
Hopelijk kom ik niet terug met griep en/of covid...
Zou ik durven eerste klas reizen?
Zal minder volk zijn vast en zeker.
Prettige avond iedereen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

29 mar 2022, 08:15

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C en Bekske, van harte bedankt voor de verjaardagskaartjes , ben er ontzettend blij mee.

HVT, ik wens jou een droog moment als je naar het station stapt.

Manlief is naar BXL, kan dan zoveel poetslawaai maken als ik wil :D .
Veel heb ik niet te vertellen, dus laat ik jullie aan het woord :D .

Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

29 mar 2022, 08:20

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

29 mar 2022, 08:24

Afbeelding

Was mijn plaatje vergeten .

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

29 mar 2022, 09:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hierboven een plaatje van de Aristokatten. Hebben vroeger die animatiefilm gezien, was echt mooi, vind dit een van de mooiste "tekenfilms".

Gisteren tot de ontdekking gekomen dat slakken de paasbloemen opeten. Heb een slijmspoor ontdekt.Ze zijn er vroeg bij dit jaar :evil: .

Oma-C: zijn de broodjes gelukt?

Manlief moet straks naar de cardioloog. Het is een nieuwe cardioloog, de vorige is met pensioen .Het ziekenhuis waar hij naartoe moet, ligt terug vol met coronapatiënten . Ze stellen kleine ingrepen uit.

Daarstraks waaide hier rook over de tuin. Bleek van een eindje verder te komen, iemand die achteraan de tuin iets opstookte. Gebeurt hier af en toe, alhoewel het verboden is. Vroeger was de regel , als het 100 meter van de huizen is, mag het .Weet niet of die regel nog geldig is.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 mar 2022, 10:03

Afbeelding

Goede dinsdagmorgen alle seizoentjes, :wink:

clive werk een beetje verdelen
nu je man er niet is hoor :oops:
niet alles tegelijk willen doen,
morgen en donderdag komen ook nog :oops:

Helena, een plu meenemen voor alle zekerheid...
je kan het niet weten bij de afspraak
welk weer het die dag wordt
en waarom zou je niet 1e klas reizen... :roll:
Hopelijk toch een aangename dag....en masker niet vergeten :oops:

anjelierken, ja de broodjes zijn super gelukt en lekker :wink:
ik heb het recept doorgegeven aan m'n schoondochter
die was er ook blij mee :) Dank u nog!!
Sterkte voor je man bij de cardio....

Allen een gezellige dinsdag en blijf voorzichtig :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 mar 2022, 10:41

Goede morgen seizoentjes,

De dokter is gisteren afgebeld. moet pas volgende week gaan. maar natuurlijk kom ik niet toe met de druppels dus mag ik straks bellen om een voorschrift te vragen.
bankmeneer geweest bij moeder die een mooie imitatie houten bleke voordeur heeft. ze is er zelf tevreden van en in geval van nood kunnen wij toch binnen. 't was nipt voor de behandeling bij schoonbroer. moeder en ik moeten binnen 14 dagen naar de notaris. zo stelde hij het plan voor.
schoonbroer wist weer 't een en 't ander te vertellen over onze gezamelijke schoonmoeder. telkens de klein daar is, nodigen ze zichzelf uit zodat tijdens haar dutje schoonzus nog niet eens fatsoenlijk kan poetsen. elke maandag moet schoonzus haar pillen gaan klaarleggen. en ik leg de nadruk op moeten.
zo was ze zondag jarig en had schoonzus hun uitgenodigd voor taart en koffie. en schoonbroer wou eens aan zijn gemak zijn. gelukkig is hij binnen een paar weken gaan herbronnen met een vriend op vakantie. kan hij er even uit. wij dachten dat ze een poetshulp hadden. Blijkbaar ook stopgezet. schoonzus kan geen neen zeggen want het is haar moeder maar ventje kan blijkbaar wel neen zeggen. die zei gisteren tegen mij dat hij zijn moeder een norse vrouw vond. en ik vermoed dat ze flink Komedie speelt want op de doop hoorde ik nichtje zeggen dat ze moest meewerken of dat haar kindjes ter plaatse gingen geboren worden. ( ze kon zogezegd niet uit die stoel)
ventje ligt nog op 1 oor en ik heb de helft van de nacht geen oog dichtgedaan vanwege zijn gesnurk. bovendien had hij zeer lang naar 'the last ship' liggen kijken. hij was ook zijn snoepgoed vergeten bij de boodschappen in de lidl bij moeder dus moet hij maar eens kijken bij Peter waar hij straks naartoe moet. voor mijn leesvoer. verder is het hier dan wachten op die diepvrieswagentjes.
want we hebben wel wat nodig.
schoonbroer heeft de sessie beëindigd met een soort vibrator om alle spieren los te maken en ik voelde mijn tanden mee vibreren. maar ik ben dus weer losgemasseerd, voor 4 weken. zat weer helemaal vast.
toen hij op de plek was waar de pijn zat, riep ik yaw en hij had verstaan maw. want zo durft onze Gimly ook miauwen. die is er weer helemaal door. het heeft een volle week geduurd zijn haarballitis. tot de volgende haarbal zich aandient. In april moet tuutje binnen voor groot onderhoud.
gisteren dus thuisgekomen, moesten enkele omleidingen volgen want we geraakten in eerste instantie niet tot bij de qwack. en het was 18 uur eer we thuis waren, konden gelukkig nog aan de deur parkeren wat een mirakel was. in de qwack moest ik naar het toilet maar die zijn boven, behalve het gehandicaptentoilet en babyluiertafel. dat was op slot en de bediende is de sleutel komen brengen. het was niet heel druk. ( ik moest anders twee trappen op) dan heb ik de sleutel terug gebracht naar de manager.en waren we netjes op tijd voor de afspraak. het was wel nipt voor schoonbroer. die ging dan straks kip maken als zijn dochter haar patiënten ontving. anders is het veel te laat. ik vertelde hem dat hij dus met die situatie met minnaar en zijn hartproblemen een heel lekker kippestoofpotje was misgelopen. hij wil het heel graag opnieuw doen maar hij weet nooit hoe de situatie met schoonloeder zal uitdraaien. ( en neen schoonloeder is geen typo)
ik hoop dat de vloer rap droogt.
Clive: ik wens je alvast een fijne verjaardag en een leuke dag in roermond. je kaartje blijkt dus idd te voet.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe, knuffel
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 mar 2022, 11:53

Het was lang geleden dat ik nog zo volgeladen met de fiets naar huis reed.
Vergeten dat drie broden, een kilo bananen, een kilo tomaten, een pot mayo, gehakt, toespijs en zo nog een en ander, iets meer wogen dan voorzien.
Moest het brood zelfs in het mandje van de fiets steken vooraan, wat niet mag eigenlijk.
We zijn heelhuids thuisgeraakt en ook de eitjes waren nog heel.
Seffens mijn treinkaartje al op mijn e-ID zetten.
Zien dat ik voor je weet maar nooit toch die covid safe op mijn i-phone heb staan.
Een mens gaat eens naar de opera!
En dan maar hopen dat de oudste op de plaats van afspraak staat.
Erg hé dat ik daar zo een spel van maak.
Dat komt ervan als ze de mensen een jaar of twee opsluiten...
Hoe zou dat zijn als je na jaren uit de gevangenis terug in de normale wereld komt?
Heel warm is het niet, maar wel aangenaam buiten.

Fijne dag nog iedereen!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 mar 2022, 15:14

Goede middag alle seizoentjes... :wink:
Een kopje koffie of thee...?
Afbeelding
Een een chocoladen Antwerps handje erbij, smakelijk!
Afbeelding

Helena, geladen als een ezeltje...ik ken dat
altijd meer meenemen dan men kan dragen... :oops:
Gezellige dag allemaal en tot later(of morgen) :?
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

30 mar 2022, 07:27

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Moet me een beetje haasten, want om 09:00H moet ik even bij de kapster zijn om mijn frou wat bij te laten knippen, hij valt tot over mijn ogen en dat is en niet mooi en niet comfortabel. Van daaruit vertrekken we dan naar Nederland. Matice gaat dus natuurlijk mee, moet daarom mijn grote fietsrugzak meenemen, want hij wil niet drinken uit de drinkbakken die daar staan. Dus moet ik 2 waterflessen voor hem meenemen en zijn opplooibaar drinkbakje. Gelukkig past de rugzak op mijn outfit.

Oma - C en Bekske , ik weet niet meer of ik jullie al bedankt heb voor de mooie kaartjes.

Gisteren alles gedaan in het HH, vandaag doe ik niets , enkel het speelgoed van Matice opruimen en heb een nieuwe sjaal aandoen.

Zo, liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel mag ook vandaag niet ontbreken.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

30 mar 2022, 07:31

Afbeelding

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

30 mar 2022, 08:03

Afbeelding

Gelukkige verjaardag Clive. Geniet van je dagje Roermond.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 mar 2022, 09:29

Afbeelding

Gelukkige verjaardag clive en geniet
van je uitstapje naar Nederland
:wink:
-------------------------------------------------------------------
Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes
, :wink:
de zon is er toch door geraakt vandaag
voor zolang het duurt tenminste....
Ik ga niet naar de markt, m'n hoofd wil niet mee
(en 't is moeilijk zonder hoofd hé) :roll:

Helena, droog gebleven gisteren? we hebben hier
geen regen gezien...

Bekske, Hello Hi, een fleurig plaatje.. :) fijne dag...

anjelierken, ook een fijne dag gewenst
was alles goed bij de cardioloog voor je man... :?:

Groetjes allen en tot later....
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".