In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

01 okt 2021, 06:10

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

01 okt 2021, 09:27

Goede morgen seizoentjes,

terwijl ventje op boodschap is, heb ik huisarrest voor volwassenen omdat mijn pakje afkomt.
kreeg een mail dat P. eind oktober stopt. ventje heeft het nu gehad. en ik eigenlijk ook. want wie gaan we dan krijgen omdat ze maar 1 keer in de maand mogen komen?
ventje had het kaartje voor de klein van de frituur meegedaan en toen hij thuis kwam kreeg ik een messengerbericht met klank. de klein zelf! bedankt voor mijn kaartje zei hij. nek stond toch wel een beetje in de bloempot. shana had geschreven dat ik bedankt was. ik heb een dikke duim gezet. het frituureten smaakte dubbel zo lekker. wat een verademing met de familie waar je eigenlijk zelf moet vragen of ze het wel gehad hebben. Nu P. niet meer komt zal ik die opdracht voor uitnodigingskaartjes ook aan mijn rekker hebben. story of my life zeker. Hoop de Anjelier ondanks het rare weer toch een leuke vakantie gehad heeft en spaanse woef in het hondenhotel nieuwe vriendjes gemaakt heeft. verder heb ik gisteren dan nog snel alles afgewassen en vandaag staat er dus niets.
de kar voor het papier moest zich hier door wringen omdat er een wit autootje nummerplaat niet van bij ons stond aan de deur van buurman.ventjes staat veilig achter de hoek. huisvuil was al geweest en die konden door omdat 14 er nog niet was. Rik staat nu voor de freule. dat hebben ze liever dan dat wij er voor staan. ventje doet dat express omdat de baron ook aan onze kant komt staan liefst gans de dag. maar hij heeft twee garages. dat hij hem half op het troitoir zet voor zijn garage, komaan zeg. das kinderlijk gedrag van een oude man die het vroeger op zijn werk al te zeggen had. dus denkt hij het hier ook te mogen. ik denk echt van een bordje te maken en aan de paal in het begin van de straat te hangen: einde beschaving. want zo voelt het soms.
raar gedroomd. Boek uitgelezen. straks een nieuw zoeken want de lamp in de bib boven is nog steeds niet vervangen.
gisteren met een dikke sjaal om gezeten want ik had het koud.
zou hier ook nog een matje moeten leggen voor mijn koude voeten.
vandaag ook nog swifferen. vooral onder de tafel.
in plaats van fetucinni had ventje farfale mee. kan ook dienen. eventueel voor de soep. heb in d&c die wel gevonden evenals vormpjes voor de eitjes en ik moet nog verder neuzen. ook nog bij o&v speciale olie bestellen. en misschien een boek aan het eind van de maand. vandaag garnaalkroketten. broodje kaas met soep. dan is die ook op.
ik ga nu eerst naar de boerderij want in criminal case kan ik maar rond 10 uur beginnen aan mijn twee laatste zaken. dan heb ik pacific bay helemaal uitgepeeld en kan ik verder met de gewone criminal case ten einde spelen en aangezien er meerdere zijn.... ik kan nog wel voort met me niet te vervelen.
fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 okt 2021, 09:30

Afbeelding

Goede morgen is er nog iemand daar? :lol:
Ik ga die hoekje niet alleen recht houden hoor :roll: :oops:
'k Heb niks te vertellen, het is droog voor 't ogenblik
maar er is veel wind en zwaar bewolkt,
dus krijgen we nog wel regen vandaag

Voor allen een goeie dag blijf of wordt gezond!

Dag Bekske we zijn alleen denk ik :oops:
Groetjes en tot later :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 okt 2021, 09:38

Dag M-M, sorry ik had je net gemist
een fijne vrijdag bij alles wat je doet :lol:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

01 okt 2021, 09:47

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, neen hoor, ik kom ook nog elke dag piepen :D :D :D . Maar ik weet soms ook niets te vertellen.
Gisteren heb ik mij na het HH en nadat de mannen van de airco weg waren, mij geamuseerd met het nieuwe fotoalbum in orde te maken. Hij is mooi geworden met nog een paar foto's van Niels en de rest overwegend foto's van Matice. Ook een aantal foto's van onszelf. Enfin , de album die 100 pagina's telt is volledig vol. Heb nog foto's over, maar daar ga ik even mee wachten.

Ik denk dat Anjelier en haar manlief nog redelijk weer hebben gehad. Misschien wel koud, maar daar had ze zich op voorzien. Hoop dat Spaanse Woef het ook heerlijk heeft gehad.

Zo, ik ga doordoen aan het HH.Moet om 11:00H bij de kine zijn.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 okt 2021, 15:13

Afbeelding

Goede middag, alle seizoentjes :lol:
Mijn huistaken zijn gedaan en de
verse boontjes zijn ook gekookt
straks nog mijn stukje worst bakken
en mijn avondeten is klaar
simpel maar lekker :)

met dat roepen vanmorgen dat was maar om te lachen hoor
jullie weten wel dat ik geen "brulaap" ben :lol:

clive mooie werkje zo'n album samenstellen
Mooie souvenirs om later in te bladeren :)
Ik heb ook nog een papieren agenda
makkelijk om alles bij te houden :wink:
maar is nog niet beschikbaar, ik heb
al wel een nieuwe kalender die koop
ik altijd bij BZN daar kan ik ook veel opschrijven
wat niet vergeten mag worden :roll: :oops:

Vandaag nog de benedenbuurvouw samen
met een bereidwillige buurman van de andere kant
geholpen want ze had de deur laten toevallen
en ze kon niet meer binnen, de man heeft
voorzichtig voor de pieken met
een ladder over het poortje gekropen
en zo de voordeur weer kunnen opendoen
met haar sleutelbos die binnen lag
Het is rap gebeurd ja, en als niemand
een reserve sleutel heeft... :oops: :roll:
haar dochter en man zijn op reis...dus ja... :oops:

Alle seizoentjes nog een fijne dag, en tot morgen
ik kan niet lang zitten door mijn pijne rug, sorry :oops: :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

01 okt 2021, 15:47

Ook ik kom nog eens langs, was een tijdje geleden, maar het is hier volop miserie troef.....
Nadat manlief in ziekenhuis kwam met zijn ontsteking aan de gal, hebben ze de steentjes langs de neus weggenomen, dat wisten jullie al, nietwaar, het heeft enkele weken redelijk geweest, al moest hij bijkomende medicijnen nemen om het 'draaglijk' te kunnen houden. Maar nu weten we waarom : de ontsteking is dubbel zo hard teruggekomen en dus terug naar ziekenhuis. Dan hebben ze alles terug nagekeken, ook zijn maag, wat hij trouwens nooit meer willen laten doen als ze hem niet helemaal verdoven. Het verdict was, dat de stent die ze gestoken hadden voor de gal, in 3 stukken gebroken was en in de gal zat. Nu ligt hij dus terug in het ziekenhuis he , met een serieuze ontsteking, die ze zoeken weg te krijgen met antibiotica, volgens hun zou dat zo'n 3 weken kunnen duren, als dat lukt, gaan ze de gal dan toch verwijderen.....
Hadden ze dat nu direct de eerste keer gedaan, he, ...... Maar wie zijn wij ?????

Dus ik terug elke dag 2 bussen, richting ziekenhuis he, behalve op zondag, dan rijden erbij ons geen bussen...... (Openbaar vervoer, geen problemen..... )
Het spijtige van heel deze toestand is, dat hij nu helder dagen in bed ligt, met allerlei draden, machientjes, sonde voor het water, ..... en dat hij zodoende terug alles zal moeten leren met revalideren, wie weet hoelang dat allemaal terug duurt......

En nu ga ik stoppen met zagen...... en eens zien dat ik beneden een koffie kan gaan halen bij lunch garden.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.... 😟
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

01 okt 2021, 18:13

Oef....., manlief heeft ze hier allemaal laten opdraven...... Dat was schrikken, bijna geen bloeddruk, maskertje op, extra luchttoevoer, ook direct machien laten komen voor foto van de longen te nemen, vocht bij gegeven.......

Foto was OK, blijkt dat ze medicatie voor zijn hartritmestoornissen veranderd hebben......

Op korte tijd hier veel actie gezien, niet voor herhaling vatbaar voor mijne tikker......

Ondertussen zijn de boterhammetjes ook al gearriveerd en heeft hij er toch 2 met kaas kunnen opeten, teken dat hij zich wat beter voelt, anders zou hij niet eten.....

Genoeg spanning gehad nu, ga me stilaan eens wat klaarmaken om huiswaarts te gaan. De was die meedoet had ik daarstraks al ingepakt.....

Dames, ik heb hier eens wat kunnen 'ventileren' , hoop dat het niet geeft......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk, al is dat altijd niet zo evident, zoals bij ons nu.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

01 okt 2021, 18:28

Voor MJ : heel veel moed !! Dat zijn weer zware dagen voor jullie !! We duimen dat het goed komt dat jij en je echtgenoot nu wat kunnen rusten .. en dat hij goed herstelt .
Heel veel groeten : ook aan alle seizoentjes ..

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

01 okt 2021, 18:30

@ MJ, lieve MJ, kom hier zoveel schrijven en ventileren als je wil en kan.
Ik leef echt met jullie mee en ben er zeker van dat de andere Seizoentjes dat ook doen.
Je zult wel heel erg geschrokken zijn. Ik laat door de dag de ledkaarsen branden voor jullie en ' s avonds de echte. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Vergeet niet dat wij er altijd voor jou en jouw manlief zullen zijn. Ik wens jullie heel veel moed en heel veel sterkte en eindelijk wat beterschap voor manlief.

Liefs en een dikke sterkteknuffel.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 okt 2021, 19:52

MJ dat is wel schrikken.
En kom het hier maar van je afschrijven.
Je weet luisterlezen kunnen wij als de besten.
Dat weet ik zelf maar al te goed.
Had ik jullie niet gehad indertijd...
Veel moed voor jullie beiden.
Veel chance gewenst bij de bus en busritjes.
Moest ik zelf goed kunnen rijden, ik kwam je halen.
Ik vrees echter dat de ritjes met mij geen goed zouden doen aan uw tikker.

Deze middag voor de eerste keer echt op restaurant sinds de corona kweddelen.
Ik had voor een kabeljauwhaasje in een preisausje vergezeld van puré gekozen.
Wat was dat lekker!...En eetbaar met de nieuwe eetkamer.
Alleen het toilet was niet je dat...Maar ik ben wel streng wat dat betreft.
En nu weet ik het voor altijd: geen, geen cafe latte meer drinken na een maaltijd.
Kreeg ik de deur niet open bij de jongste en het was weer darm alarm...
Gelukkig mocht ik van de mijnheer van de winkel onder jongste zijn appartement bij hem naar toilet gaan.
Gezien mijn problemen heb ik van jongste de sleutel gekregen van hun woonst.
Voor het geval het zo dringend is dat ik niet op tijd thuis geraak.
Was er niemand thuis natuurlijk.
Maar verdorie nu zitten die twee katten daar alleen.
Nu ja, dat zullen ze zelf wel normaal vinden zeker?
Voor we het wisten was het half vier!
Het was heel gezellig, mekaar terug zien na al die tijd.

Voor allen nog een rustige avond en een verkwikkende nachtrust gewenst!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

02 okt 2021, 08:41

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

02 okt 2021, 09:09

Goede morgen seizoentjes,

geloof me dunkt dat het een soort vrijdag de dertiende was bij sommige seizoentjes, ik incluis.
Eerst kreeg ik een mail dat P. stopt eind deze maand. oke. krijg mijn pakje van sunitha, ok.
ventje was de was gaan plooien en een nieuwe insteken, ok.
ik open het pakje: de verkeerde maat foamponsjes. mail gestuurd.( begon al verkeerd)
ping: ik krijg een mail. of ik de prestatie van 07 wil bevestigen? ( ook weer verkeerd) ik kijk naar mijn overgebleven dienstencheques, ok, maar dan 2 over. Ventje legt dat uit en zegt dat P. dan donderdag maar 2 uur kan komen omdat we maar 2 uur kunnen betalen en dat we toch stoppen met dienstencheques omdat we wie weet wie gaan krijgen en hij zei dat nu hij in pensioen is, hij het zelf gaat doen. dan zet ventje zich neer en besteld die thermolactyl pijama en zegt: dat is dan X euro van uw zakgeld van volgende maand. ik: wat? ( had net nieuwe ponsjes, nu de juiste maat besteld en wat materiaal voor mannen.) ik zie dat zakgeld voor volgende maand goed slinken.
want ik was in de veronderstelling dat ventje mij die pijama kado ging doen. ik krijg het goed op mijn heupen, des te meer omdat ik pijn had in mijn schouderkop.
heb dan bij D&C die pasta besteld en deegvormpjes + die vorm voor de eitjes. die heb ik van mijn eigen geld betaald. zal aan de dokter vragen om de bloedafname te verzetten want ik had enorm veel zenuwen, komt de diepvries ook nog eens mijn middagmaal verzieken.
niets gekocht. wou scampi maar ik moet in de boek kijken of ze er hebben. die komt binnen 3 weken toch terug. en misschien heb ik dan al plaats in de diepvries.
Helena: heb je soms last van IBS? ( prikkelbaar darm syndroom in het vlaams?) wat je gegeten hebt klinkt lekker.
MJ, dat zal ook schrikken geweest zijn! en een stent in 3 stukken gebroken? 8O 't zal je hart maar zijn. gelukkig met die code blauw zijn ze er rap bij geweest en voelt je man zich al beter. ja, dat openbaar vervoer.... hier rijdt de zondag maar 1 bus per uur. en de laatste rijdt om 9 uur naar dit wijkje. ik weet dat omdat ik soms als ventje de zondag wacht had ik die gezeldschap ging houden en eten meenam.
Luc Allo is hier op de wijk geweest. maar die belt niet zo maar aan hoor! je krijgt een brief of die mag aanbellen. de goeie kant is weer belicht geweest, de probleemgebieden niet natuurlijk. het imago natuurlijk.
heb weer rare dromen gehad. al twee keer kwam mijn vader erin voor.
ga proberen moeder op te bellen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

02 okt 2021, 09:59

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:

M-J, Ai-Ai dat zal weer schrikken geweest zijn, :roll:
kom maar ventileren, wij kunnen zoals
er staat heel goed luisterlezen, gelukkig maar :roll:
We leven met je mee en met jouw man... :oops:
Hopelijk komt alles met tijd en boterhammen weer goed
Hou moed en je weet... we zijn er voor jou... :wink:

Helena een lastige plaag, dat toiletlopen
mijn dochter heeft dat ook een aantal jaren gehad
zo'n gestoord darmsyndroom , ze kon geen
rauwe groenten meer eten dus geen koude
schoteltjes meer (en nog meer dingen ware taboe) :roll:
maar ze is er na jaren vanaf geraakt goddank
Ik hoop dat jij ook snel kan geholpen worden

Aan de zieken heel veel sterkte en moed

wie nog gezond is: houden zo en "be safe"
Ik blijf mijn mondmasker nog dragen want
ik vertrouw de zaak nog niet :oops:
en het is een gewoonte geworden hé :)

Allen een fijne dag en hopelijk een droge
't heeft vannacht genoeg geregend :wink:
ik hoop seffens de was toch buiten te krijgen :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

02 okt 2021, 10:28

Edit bericht Muddy Maddy.

mijn moeder had zich voor de derde keer buiten gesloten en kon dus niet antwoorden op de telefoon.
ze is nu zenuwachtig en wilde niet praten. morgen moet ik terug bellen. ( daar gaat mijn schoonheidsslaapje tot 9 uur)
ventje verwacht de steelstofzuiger die hij gekocht heeft om het haar van Gimly op te zuigen. maar daar staat er geen uur op.
ga nu de programma's opnemen voor vanavond en dan mijn gazet lezen.
fijne dag!
Cats Rule!