In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 sep 2022, 20:36

Afbeelding

Goede avond allemaal, :wink:
redelijk wat regen gehad, maar de was is droog geraakt
in de linnendroger, en is al opgeruimd en in de kast :)
Opgeruimd staat netjes...

Sterkte wie het kan gebruiken... :roll:
Slaapwel allen en tot morgen.... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

11 sep 2022, 08:26

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

11 sep 2022, 09:55

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, leuk de PC open te doen en het eerste wat je ziet is een mooi plaatje van jou.

Oma-C, heb ook net mijn strijk weg gelegd, laat die altijd een nachtje luchten na het strijken ervan.
En wat dat strijken betreft, heb gehoord dat minder en minder mensen dat doen 8O . Vind ik raar.

HVT, vandaag een hopelijk wat rustigere dag voor jou.

Anjelier, wij doen Matice zijn regenjas aan, als het regent, maar moet wel bekennen dat wanneer het stortregent ik niet met hem ga wandelen. En dankjewel alweer voor het recept.

MJ, ik hoop van harte dat de problemen aan zee opgelost geraken in jullie appartement.

Wilde eend, ik hoop dat alles goed met jou gaat en met jouw huisbaas. Ben je met jouw vriendin nog weg geweest of naar een concert gegaan ? Als dat zo is, dan hoop ik dat het heel leuk geweest is.

Muddy Maddy, nog heerlijk aan het slapen, denk ik zo. Ben echt benieuwd hoe Gimly gaat reageren op de komst van Lili.

Eerlijk gezegd, was vroeg op vandaag, ook vroeg gaan slapen gisteren, heb ik alles al van het licht huishouden gedaan. Alles is gestofzuigd en opgeruimd en ook de overvolle vaatwasser is leeg en alles staat keurig op zijn plaats. Zelfs de aardappelen zijn al ontdaan van hun jasje :)
We gaan in de voormiddag wandelen met Matice, en dan wacht er ons een luie zondag. Zelf ga ik tekenen. Daar heb ik echt zin in.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben en als dat zo is , dan was dat echt niet de bedoeling.
Ik wens jullie allemaal een mooie rustige zondag. Lieve groetjes aan iedereen en een dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 sep 2022, 10:06

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle maatjes,
Dank aan clive voor het overzichtje
ik ga niet alles herhalen... :roll: :oops:
Hier heel mistig vanmorgen ik kon zelfs
de overkant van de straat niet zien
maar nu komt de zon erdoor.....
Ik hoop dat het morgen ook droog is
want ik moet bij de dokter nuchter
bloed laten afnemen, 3 maandelijkse
controle en ik zou graag tevoet gaan... :wink:

Voor allen een fijne zondag en hou het veilig aub :roll: :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 sep 2022, 10:41

Goede morgen seizoentjes,

gisteren niet geweest, was te laat eer ik alle pc taken gedaan had. het eerste wat moeder ( alias Mamsi) zei toen ik belde; waarom ik niet eerder gebeld had? hoezo? ik ben er alle dagen laat uit en dan denk ik daar niet aan. tegen dat de druppels binnen zijn en dan de pillen....
nu ja. ze had problemen met haar tv afstandsbediening, vermoedelijk de batterijen. wij kunnen niet komen want dan zijn we onze parkeerplaats kwijt en er zijn er al zo weinig. dus is ze drie kwartier later op hoge poten naar Mia gegaan. want de buren waren alle 4 al weg.
morgen naar die effing bank papieren afgeven en betalingsterminal aanvragen en daar de pincode veranderen van de kaart want >Mamsi zegt dat dat daar moet gebeuren ( eigenlijk in elke bank maar voor alle zekerheid.... dan voor behandeling naar schoonbroer die zal zeker werk hebben aan de nek. en nu ook de schouders. vandaag is het een gebraadje en een marathon van sg1. ventje wil nu weten of Daniël er in zal slagen die sangraal klaar te maken tegen de ori. ( alles gebaseerd op de lengende van merlijn + artuur en de ridder van de ronde tafel.) in mijn familie hebben we zelfs een artuur de brave moordenaar gehad. long sory.
hoop dat het lukt. anders moet ventje maar iets kiezen dat hij opgenomen heeft als ik het niet volhou.
zonnig hier maar dat wil niet zeggen dat er na de middag geen wolkjes komen opzetten.
Gimly zit bij de doos van bol omdat daar een boek inzat maar hij kan er niet in met zijn kont.
Clive: jij en andere seizoentjes ook waarschijnlijk. hoe gaat onze majesteit reageren op een troonsopvolgster? ze woont nu in een soort kolonie en alle katten komen overeen dus ik denk dat zij een beetje gaat plooien. want Astor gromt nog steeds naar haar. Suus leert haar nu ook dat ze opgepakt zal worden. ze is nu 12 weken en moet dus nog 3 weken ginder blijven dus begin oktober gaan we ze halen. eerder zei de DA ginder mag niet. ze is echt beeldschoon. in een miss verkiezing voor katten gaat ze zeker met het kroontje lopen.fijne dag met luieren en schilderen.
Gimly krijgt zijn zotte 5 min. gisteren hebben we allebei eau de cologne onder onze neus moeten doen omdat hij een stinkiepoo had gedaan en de aflevering nog niet ten einde.
Fijne dag seizoentjes allen en keep safe+ knuffel en extra voor die het nodig hebben
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 sep 2022, 11:46

Goede bijna middag allemaal,

De zon komt erdoor na de mist van deze morgen.
Het wordt frisjes, heb deze nacht dekentje bij opgelegd.
Nu een jasje bij aangedaan.
Seffens nog een beetje strijken.
Niet alles wordt toevertrouwd aan de nieuwe handen.
Ben benieuwd wie er morgen voor mijn deur gaat staan.
Verder misschien een toertje te voet tof met de fiets als het over blijft.

Mooie zondag gewenst aan iedereen.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

11 sep 2022, 17:34

Dag seizoentjes allemaal .
Clive : vriendin waarmee ik veel naar het theater ging, heeft een andere" chauffeur "gevonden . Nu heeft ze me blijkbaar niet meer nodig .... 8O :cry: Ik zie ze dus nog zeer zelden . Mensen kunnen soms veranderen , ook al ken je ze al jaren .. Enfin , ik ga niet om aandacht bedelen ...
De huisbaas zie ik liever niet dan wél .. De huur wordt voor mij vanaf november 70 ! EU per maand duurder , door de inflatie !! Niks aan te doen ...////////////////////////
Gelukkig hebben we hier eindelijk ook regen gekregen . De regenton is bijna terug vol, oef .
Morgen wordt nog een mooie dag voorspellen ze .... Dan zouden we daarvan moeten genieten , in de mate van het mogelijke hé . Werk is er altijd en dat loopt helaas niet weg :-)

Vannacht was hier vlakbij bij de buren een "feest" in een tent in de tuin . ZE "hadden toestemming van de gemeente " gekregen , schreven ze op een briefje in de brievenbus . Het lawaai "muziek" is begonnen om 21 u en heeft geduurd tot 3u20 s'nachts .!!!!! :evil: :evil: :evil: Hoeveel Decibels dat dat geluid was, weet ik niet, maar niks hielp er tegen . Ramen en rolluik dicht en oordopjes in mijn oren , maar het bleef maar bonken .
Diegenen die hier ook , zoals ik , tinnitus hebben , weten dat zo'n lawaai allesbehalve prettig is .
En dat zoiets dan ook nog toegestaan is ...................... héél stresserend . ....................
Morgen een wandeling gaan doen in het bos , in de hoop om daar stilte te vinden ..
Aan alle seizoentjes hopelijk een RUstige nacht zonder pijn en ongemakken .. Veel moed !!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 sep 2022, 07:43

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 sep 2022, 09:32

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Hier vlug iets neerpennen en dan meteen terug aan de vensters beginnen, heb er nog maar eentje kunnen doen en het is het plan ze vandaag allemaal te doen, binnen-en buitenkant.

Maar kwam hier Wilde eend tegen met een triest verhaal. Ach lieve Wilde eend , wat spijt het me dit alles te lezen. Jouw vriendin heeft jou gewoon gebruikt en heeft je laten vallen als een baksteen, dat zijn geen vrienden hé. En dan jouw huisbaas. Die is echt wel niet in te schatten. En dan nog 70€ meer moeten spenderen aan huur. Het zit jou al zo'n lange tijd al niet mee. Zal vanavond speciaal voor jou een kaarsje branden. Baat het niet, dan schaadt het niet. Maar ik leef echt wel met jou mee, al is dat een kleine troost.

Zo, ik ga doordoen met de vensters. Lieve groetjes voor iedereen en maak er een gezellige ( laatste zonnige ? ) dag van. Liefs en een dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 sep 2022, 09:36

Goede morgen in de rapte allemaal :)
ik sta klaar om naar de dokter te gaan
voor bloedafname...
Groetjes allen en tot later... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 sep 2022, 09:56

Goede morgen seizoentjes,

wakker gebeld door b-post. ventje had zei die nochtans geen bevestiging gekregen en nu hij kon uitslapen.... jaja, tot ruim na middernacht dvd kijken omdat ik moest gaan liggen voor mijn nek. gelukkig wordt die vandaag vakkundig losgemaakt.
moeten vandaag ook naar die effing bank van mijn moeder ( alias mamsi) als we daar komen na de behandeling zullen we wel wat horen ivm die batterijen van zaterdag en het feit dat wij niet af konden komen. bovendien zei ventje voor een afstandbediening? al die dure naft verrijden?
geen marathon van sg1: reden mijn nek.
gebraadje was lekker. look erin gestoken en niet droog. met wat carolina reaper mayo. niet te veel reaper of mijn maag is naar de....
wel goed voor de uitgang van de afvalstoffen.
gisteren was nichtje 1 2 jaar getrouwd voor de wet. had geen kaartje gemaakt maar een sms gezonden. pas 's avonds kreeg ik antwoord. en het gaat heel goed met haar tweeling.
moet voor haar ook nog een verjaardagskaartje maken want alle 3 de kinderen zijn geboren in september. schoonzus heeft daar om gedaan zeker?
ventje mag om 12 u deze middag zijn haar laten knippen en uitdunnen. zal wel een berg zijn. zijn haar hangt tot op zijn snor. achteraan kan je al een paardenstaartje maken. hij wast het zelf want die producten die betaal je bij. ( altijd een krent geweest)
geen idee wat we gaan eten voor of na de knipbeurt. misschien een broodje. of een tas maaltijsoep.
gisteren het recept van luikse wafels doorgestuurd naar Suus via fb. zij aan haar kant gaat ons hollandse lekkernijen zoals pepernoten enz leren kennen. want nu liggen de pepernoten daar al in de winkels. we zullen wel zien hoe het smaakt. plus we moeten pas om Lilly in oktober. de onze is gewoon van kartonnen teljoren maar als zij netter eet dan krijgt ze een bakje met d'r naam. moet ook investeren in een waterfontein maar ik heb van die fonteintjes die je in chinese sferen brengen. ik denk dat dit hetzelfde pricipe gaat zijn en zo niet....
ventje is zijn buit aan dvd's aan het bekijken want die was vergeten wat die besteld had. mijn tweede boek komt later.
Matcho-agentje gaat ofwel naar zijn werk ofwel boodschappen doen. dien permiteert zich heel veel: van de combi naar hier sturen omdat zijn eten nog in de frigo staat of zich laten oppikken en afzetten. bovendien heeft die geen dienst gedaan in brussel wat je wel moet eerst en dan pas na een paar jaar je aanvraag doen voor een positie dichter bij huis maar die zit in zijn thuisstad wat normaal niet kan! buurman V kan het weten. lange armen zeker. Joost zal het weten.
mooi dagje vandaag maar koud.
Wilde eend: voor de burentapas aan het garagecomplex moesten wij geen vergunning hebben en we hebben netjes om 10 u de boel opgekraamd. ook de muziek stond niet helemaal luid. met de nieuwjaarsdrink in een tent hadden wij ook vergunning maar die tenten zijn zodanig dik dat je bijna geen muziek hoort. als het een partytent is dan heb je wel overlast. dat is zeer dun. ( ik heb nog een in zijn doos zitten) met een zuchtje veel wind vliegt die weg. buurvrouw heeft zo eens haar pols ferm verstuikt. die was zei buurman ineens weg en lag enkele meters verder op het strand! buurman V heeft mij aangeraden naar decalton te gaan en versterkingspoten te halen. heeft dus ook ervaring met partytenten.
bekske: weer een mooi plaatje.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 sep 2022, 11:47

De nieuwe gezinshulp heeft al veel werk verzet.
Het is niet altijd gelijk ik het zou doen, maar ja, jong veulen hé!
Kende geen soda. Kent ze nu.
Het is een spuitbusmadammetje.
Frietketel is uitgewassen, in de vaatwas verder.
Boodschappen zijn gedaan.
Hoera ik heb eindelijk mijn wasrek boven staan.
Ze is dan ook nog een knutselmadame.
Heeft het wasrek ineengestoken op een hip en een wip.
De ontbijtkast is uitgewassen.
Ook veel rapper dan ik het zou kunnen.
Vlug de keuken een veeg gegeven met een dweil.
Nu is ze aan de strijk.
Veel gedaan hé op een korte tijd.
Seffens mag ze van mij op haar gemakje haar boke opeten aan tafel.
Niet in de auto onderweg naar de volgende klant.
Toch schandalig van een zorgbedrijf dat ze zo met hun personeel omgaan.
Veel mensen vinden dat ze de hulp niet betalen om te eten.
Ik ga toch ook zitten om mijn boterham op te eten...

Geniet nog verder van de mooie dag.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 sep 2022, 20:32

Voor alle maatjes een fijne avond en heel veel sterkte
en tot morgen:.....


Afbeelding
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 sep 2022, 08:03

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren alle vensters binnen - en buitenkant kunnen wassen met af en toe een pauze erbij. Heb zo'n KA*CHER en dat scheelt zich enorm in tijd. Maar heb zoals gezegd wel af en toe rust genomen.
Had dan gisteren ook nog de was gedaan, want voor deze week voorspellen ze veel regen en gisteren kon ik hem nog buitenhangen. Heb hem deze ochtend vroeg al gestreken, was niet zo erg veel.
Vandaag na het stofzuigen alles steamen, is ook vlug gedaan.
Morgen moet ik naar de luisterdokter zoals HVT dat altijd zo mooi verwoordt.
En ook de vuilbak moet worden klaargemaakt en vanavond worden buitengezet.

HVT, dan heb je precies geluk met jouw nieuw poetsje. Hopen dat het zo blijft.

Oma-C, hopelijk is het bloed prikken gisteren goed verlopen en hebben ze meteen een goede ader gevonden.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens echt iedereen een mooie dinsdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 sep 2022, 08:37

Goede morgen seizoentjes,

Helena: toch fijn hè dat ze handig zijn? en boterhammen opeten voor ze aan een nieuwe klant begint was bij mij ook niet in de auto maar aan tafel. maar soms kon ze niet en at dan op de tram, meestal had die een 15 min nodig voor ze bij mij was en dan nog eerst eten daar wilde ze niet van weten. dus hap, slik, weg. en ik heb er ook een gehad die nooit 's middags at. kon ze rapper bij mij zijn en vroeger vertrekken. voor die had ik een sinterklaasventje gekocht en die was daar heel van aangedaan.

Papieren bank zijn binnen en ik heb het bakje. die lagen daar gewoon. moest het niet aanvragen.
schoonbroer had zijn rug pijn gedaan en schoonzus is doodmoe. van alles dat op elkaar gekomen is: de vroeggeboorte van de tweeling, haar bk, de bestralingen en dan schoonmoeders gezaag. vroeg ze aan ventje om op een zondag te gaan helpen. ha, neen zei die. mijn zondag is mij heilig. dan de zaterdagmiddag? ook niet, liefst de voormiddag. wel, zij moeten maar overeen komen.
de buit van de boodschappen is binnen , buiten dat ventje de bouillonblokjes vergeten was. dan maar die van de carref.
ik heb online een kruid besteld dat alles naar spek laat smaken. das dan goed voor als we spieringen eten. zal morgen geleverd worden.
ook hetegene wat Suus gevraagd heeft is gekocht. het is het minste dat we kunnen doen voor de zorgen voor Lilly. ( vaccinaties en DA worden door mij vergoed) als ze dan hier is, chip verzetten en na 6 maand oud zou ze dan gesteriliseerd worden. Mies was ook gesteriliseerd maar via de zijkant. en ze hadden een stukje eierstokweefsel laten zitten; met alle gevolgen van dien. madam werd semi- krols en oe-la-la. ze krijste als een banshee als er een kater aan de deur gesproeid had en als die op het kozijn zich aan zijn uitverkorene liet zien was dat banshee een toontje hoger met gegrom et al. Tot die rekel het doorhad en van "haar" kozijn sprong. Toen keek ze me zo triomfantelijk aan van: zie: ik kan niet meer en hij mag al helemaal niet! weg ermee! ( no sex please, i am britisch.) in die periodes ging ze ferm te keer. had ze gekund, dan was ze in mijn gordijnen gesprongen. en juist dat doet Lilly graag. in gordijnen zitten. dat wordt dus afleren. voor aan kabels te bijten heb ik een trukje. inwrijven met vasiline. ze ruiken dat en de zin om in die kabel te bijten is rap over.
het is al lang geleden dat ik de française gezien heb met d'r hondje. ik zie nu waarom, een franstalige meneer heeft er nu twee bij. twee keffers. dat driepotig hondje van meneer Andrè is daar niet bang van. ook als die mij ziet blaft hij en ik zeg dan; jaja, ik zie jouw ook graag waarop meneer Andrè moet lachen. is nog visser geweest en heeft maar 5 tanden meer. meneer Andrè he, niet dat hondje.
ik zie er hier al her en der naar school gaan. bij school de morootjes is het precies wat vroeger aanwezig dan hier. hier hebben ze dan ook opvang voor ouders die vroeger gaan werken. die is open om 7.30. en blijft open 's avonds tot 18.00. van de verdere school weet ik het niet. toen ik schoolvervoer deed stapte onze eerste op om 7.30. dan hadden we dus een half uur om iedereen aan boord te krijgen. om 8.00 u moesten we op de parking aan de hotelboot staan. 1 keer hebben we de toer van alle scholen moeten doen omwille van een verkeersopstopping en geen mogelijkheid om om te rijden. gelukkig konden de kinderen wel de weg tonen naar hun school. probleem was dat de anderen dan ook hun lading kinderen van onze school er moesten zien te krijgen. dat was overurenwerk maar niet betaald. de parkeerleiding heeft dan lang nadat ik weg was, hun gsm nummers doorgegeven zodat wij busbegeleiders hen konden verwittigen en ook meteen de scholen. op de laatste dag van schooljaar gingen we met alle chauffeurs en begeleidsters en begeleiders iets drinken op die hotelboot. het was dan waarschijnlijk ook feest op de bussen. wij hadden twee zeer lastige dagen en dat was als we de internen mee kregen. die waren ferm opstandig. de maandag balen en de vrijdag kon het niet rap genoeg gaan.
allez, ik heb alles verteld + nog wat leesvoer voor jullie omdat het vandaag boekjesdag is.
ga mijn ontbijt klaarmaken. roereitje.
fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
Cats Rule!