In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

07 mar 2024, 09:39

Goede morgen seizoentjes,


Oma C: ik kan je begrijpen. al dat heen en weer geloop.
Krakje: weeral in panne met dat toestel. laat ons hopen dat het nu in orde komt.

ik ben aan het wachten op een pakje miniatuurdrank. als ventje vrijdag echt die scampi diaboloque wil dan zal het klaargemaakt met zo'n klein vliegtuigflesje. de hoeveelheid die in die flesjes is exact de hoeveelheid (plus/minus) die in de saus moet. en als je nog over hebt, dan is voor nog een keer. ik denk dat ik straks nog eens naar die website surf om de rest te bekijken. want ik heb maar die cognac besteld en een frambozenwodka. ik had ook nog moeten kijken voor de whiskysoorten. ventje drink graag af en toe een whisky. in Dordrecht heeft hij in een drankenwinkel een paar whisky's gevonden die hij nog niet kende. ze waren voor tijdens de feestdagen maar dan met mijn moeder ziek en de opruim van het huis staan er nog 2 volle flessen waaronder zijn lieveling: glenfiddish.
toen hij nog werkte had hij 2 collega's die in een whisky-club zaten. hun reizen gingen dus richting schotland en de stokerijen waar je kon proeven.

er was vroeger ook een steak en whiskyrestaurant in oostende in de vlaanderenstraat. wij zijn goed bevriend geraakt met die uitbater. als hij wist dat we met de tram waren liet hij ventje een paar speciaaltjes proeven. en dan gaf hij ook uitleg. hij wist dat we katten hadden en toen hij eens een staaltje van een firma in korrels had gekregen heeft hij omdat hij daar niets mee was aan ons gegeven. en toen de kosten van het openhouden te groot werden heeft hij ons dat ruim van te voren gezegd. we zijn daar ongeveer 2,5 jaar klant gebleven.

de zon probeert er door te geraken. hopelijk slaagt ze erin. kunnen we misschien vanmiddag een toertje rond de blok gaan maken. kijken hoe ver ze zitten met hun project aan het schooltje en misschien eens gaan kijken in de bloemenwinkel als die open is. of we gaan de andere kant uit naar de Oce Lounge. eens gaan kijken of zijn nieuwe bar er al staat en of zijn kaart uitgebreider is. toen we daar maandag voorbij reden dacht ik dat ik nog de oude bar zag en dat zijn 3 minifrigo's en een grote plank ertussen met de glazen. :roll: Tom zijn zaak was toch beter en rapper ingericht.

Allez, we zitten hier te wachten tot ventje thuis komt van boodschappen en Post Nl. daarna moet hij denk ik naar de drankencentrale en gaan tanken.
Suus belde gisteren om over de toxische relatie tussen Kris en een zekere Peggy te praten. als je bevriend raakt met die Peggy dan ben je er exclusief voor haar. zij zegt wat je moet doen, hoe laat je moet bellen en dergelijke meer. een beetje een dictatorgedrag. dat heb je ook bij narcisten zei Suus. als die Peggy bijvoorbeeld te weten komt dat Suus hier kerst heeft doorgebracht of dat ik al 2 keer contact met Kris heb gehad dan zou ik een bericht krijgen die niet mals is. en ze zou dat nog op mijn tijdlijn durven zetten ook.

ventje was gisteren op zoek naar onze bank om het geld van de erfenis na de succesie te laten opstorten en het was van deze gesloten, deze gesloten. ten slotte heeft hij er een gevonden in st-andries notabene. er zijn hier alleen maar cashpoints. een andere oplossing was het geld op mijn rekening te storten bij de KGB en ik zou die dan overboeken. ( we hebben ten slotte volgend jaar dat dak.)

zo, Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 mar 2024, 10:59

Vandaag schijnt de zon.
Vanmorgen was het hier mistig en vochtig.
Ik ga het terras of tenminste een gedeelte ervan een beurt geven.

Poes heeft het bed met de beste matras en mijn goede zetel tot hoofdverblijfplaats gekozen.
Af en toe wringt ze zich in het rieten fruitmandje.
Tot hiertoe kan ik aan de baasjes melden dat the old lady op hare eet is.
Thuis hadden ze geen controle meer.
Kaida werd dikker en Poes magerder.
Ra ra ra hoe kwam dat?
Ze heeft nu wel een spuitje tegen de pijn.
Af en toe zakt ze toch door haar achterpoten heb ik de indruk...

Dames geniet van al wat jullie gaan ondernemen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

07 mar 2024, 20:49

Fijne avond en voor straks allemaal :wink: tot morgen :)
Niet zo'n fijn nieuws gekregen bij cardioloog....
Hopelijk kan ik slapen straks :roll: :oops:

Afbeelding
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 mar 2024, 21:04

Veel moed en een rustige nacht gewenst oma-C.
Slaap wel iedereen voor straks.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 mar 2024, 08:45

En nu kom ik mezelf tegen.
Goeie morgen allemaal.
De zon is ook wakker.
Wij gaan naar de les deze voormiddag.
Deze namiddag onze karwei van gisteren verder afmaken.
Moesten we ons vervelen er is nog altijd de geduldige strijk.

Fijne dag iedereen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

08 mar 2024, 09:11

Goede morgen seizoentjes,

ik ben vroeg naar boven gegaan wegens dat voetbal.ventje zei dat ze slecht speelden.
de luchtkwaliteit is voor de moment slecht en daar heb ik ook last van. lag vannacht te piepen. en Lilly was zeer actief.
tegen de morgen heb ik dan een puffer gebruikt en ik moet een nieuwe op het lijstje zetten. die boven is bijna leeg.

we hebben gisteren een nieuwe fleece gelegd in de zetel van Gimly. Lilly vind het wel leuk ermee te vechten. met de achterpoten wild tegen die arme grijze fleece. we krijgen amper de tijd hem terug proper te leggen als ze hem uit de zetel gegooid heeft of het spelletje begint opnieuw. nu ligt ze erop in de zetel met gesloten oogjes. Gimly zit in zijn doos "iets" in de gaten te houden want wij zien niets. geen vogeltje alleszins.

maandagmorgen wordt er een beetje gewerkt in het ouderlijk huis en Matthias is weer ziek. iets met de longen. justine heeft verleden jaar in de kliniek gelegen met een longontsteking. frè kon op de moment geen hulp vragen voor suzanne want toen lag ventjes moeder in het rusthuis en begon helemaal af te zien. de tweeling is wel al genezen. maar dat is dan voor Anne-sophie lastig want ze kan dan niet gaan werken omdat ze èn voor de kinderen èn voor Matthias moet zorgen.
de volgende dag dat er weer gewerkt wordt is de 16 de. ventjes zus moet naar het ziekenhuis voor onderzoeken en ze hebben een goedaardig knobbeltje op haar schildklier ontdekt. vandaar haar extreme moeheid.

Gisteren hebben we een pizza laten komen. mijn bestelling was er nauwelijks door of het tekentje van een deurbel stond al op de pc.
ventje had via de telefoon inlichtingen gevraagd bij onze bank en kreeg te horen dat hij het geld die in de opengemaakte kluis zat en voor de succesie is, gewoon in de machine moet droppen. en het gaat hier niet over een paar 100 euro! hij moet maar een mededeling op het stortingsbulletin zetten. :roll: zodra de rest verdeeld is, is dat geen probleem want de notaris stort dat gewoon op de rekening.
ook gisteren belde Jp ofte de "generaal" dat er in zijn gebouw onder het dak een flat te koop stond. als we intresse hadden.... maar hij weet nog niet dat wij niet verhuizen. bovendien zag het er tamelijk donker uit via de lichtinval. een neen dus. en in zijn gebouw gaan wonen waar ook het zoontje woont, nog een dikke neen want je geraakt ze niet kwijt. Frank was al blij dat hij niet meer in diens huis komt om te moeien.

ik denk dat onze volgende dure aankoop een printer zal zijn. nu zal ik het recept scampi diabolique met de cognac nog eens moeten doorlezen. anders kon ik dat uitprinten en in mijn kookmap steken. maar JP, alias de "generaal" heeft die printer die in de slaapkamer stond omdat daar ook de telefoon enz stond meegenomen. ( vroeger was het kantoor daar) maar rond die tijd dat ze er een slaapkamer van gemaakt hadden, ging ventjes moeder al ferm achteruit. een dag na haar verjaardagsfeestje in maart dus, is ze in de kliniek opgenomen en toen is het rap gegaan.

onze slager is weer open tot grote tevredenheid van ventje. hij gaat straks om een brood en beleg.
we moeten ook bespreken wat we deze week eten aangezien er maandag in het ouderlijk huis gewerkt wordt, ik dinsdag naar de dokter moet.
Helena: was er weer ruzie in het poezenhuishouden dat Poes niet at?

ik ga de bonussen ophalen en koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

08 mar 2024, 09:32

Oma C : heel veel sterkte en moed . We denken aan jou .
Ook voor de andere seizoentjes die ziek zijn en bij wie de gezondheid helaas niet goed is :
heel veel sterkte .
Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 mar 2024, 09:59

Goede morgen allen, en dank voor het medeleven
maar oud worden is nu eenmaal niet altijd leuk :roll: :oops:
en ik moet erdoor, graag of niet....ik zie wel hoe het afloopt :oops:

Een mooie zonnige dag maakt al veel goed...
straks naar de apotheek om de 2 nieuwe pillen op te halen
dan heb ik 17 verschillende pillen en een spuit die ik elke dag
moet gebruiken, ik moet er een boekhouding van maken
zodat ik ze op de goede manier kan gebruiken....
Ach ja, klagen helpt er niet aan, ik denk vaak aan Bekske
die zit ook in zo'n schuitje :?

Groetjes allemaal en geniet van de lentezon vandaag.... :)
Laatst gewijzigd door Oma-C op 08 mar 2024, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

08 mar 2024, 14:31

goed weer volop de zon maar toch een frisse kant,
lakens hangen buiten op de draad te drogen daar was het weer goed voor,
buurvrouw eventjes gaan zien, maar de kapper was bij haar thuis,
dus die zal achteraf weer mooi in orde zijn,
een poes ligt hier volop op matje in de zon,
Leyla de hond ligt buiten in de zon,
geniet allen van dit weertje, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 mar 2024, 20:24

Goede avond allemaal :wink:
mooi weer maar een koude wind :oops:
ik ben vandaag 2x naar de apotheek gewandeld
gelukkig had ik een kap aan m'n jas want de
koude wind blies mijn haren omhoog en dat was koud :roll:
Maandagmiddag naar de kapster voor een knipbeurt :)

Fijne avond allen en tot morgen...slaapwel voor straks
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

08 mar 2024, 21:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben hier eindelijk geraakt, met dat "buitenwerk" dat nu terug begint, is het een beetje drukker.

Morgen komen de ukjes. Ik heb een bezoekje gepland aan een geitenboerderij. Daar kunnen ze met de geitjes spelen. Ik hoop dat ze het leuk vinden, afwachten. Vorig jaar was het de 1ste keer dat die mensen dat deden, en het was een succes. Volgens hen zijn die geitjes later veel tammer.

Deze avond vis in de oven gegeten. Toen ik het recept las, dacht ik : dat moet lekker zijn, en inderdaad het was zo. Met tagliatelle en prei erbij. Is voor herhaling vatbaar.

Aan alle seizoentjes die gezondheidsproblemen hebben, wens ik hen veel beterschap toe.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

09 mar 2024, 08:21

Goede morgen seizoentjes,

Anjelier: er stond een recept voor scampi met Tagliatelli en prei op de site waar ik het recept voor de scampi vond. het was goed gelukt maar ventje had er te veel tomatenpasta in gedaan. maar als hij het zo lekkerder vind, ok. hij had het zelfs gesopt in brood dus moet hij vandaag opnieuw een brood halen.

Dus als jullie dus konden lezen waren de scampi's gelukt. eerst gekruid met peper en roos zout ( van dat hymalayazout)en dan ventje bijgestaan in het gewijzigde recept. ( geen rode ui) vandaag kom er een van de dakleggers. om 9 u 30 is hij bij buurman V en daarna komt hij naar ons. ventje moet weer vroeg opstaan om eerst de kranten te gaan halen en daarna brood.
wat we gaan eten? geen idee. ik neig naar een camenbert in de kaasdoos in de oven. maar het kan ook weer iets anders zijn. nu ventje vroeg om kranten en brood gaat kan hij ook de beenhouwer binnen.

Oma C; het was mooi zonnig maar inderdaad koud. ons kerkplein is ook zo'n trekgat zoals ze zeggen van wind net zoals de begraafplaats in Boezinge. er is daar altijd wind. en hier staat er in het midden van het plein een 10 tal bomen waar je tussen kan lopen maar veel schaduw geven ze niet. ze zijn wel groot maar niet oud genoeg. en ik hoef voorlopig niet naar de kapper want mijn haar groeit heel traag. idem mijn nagels.

Suus belde. ik zei tegen haar: ofwel heb je iets te melden of verveel je je. ze moest lachen. en op een gegeven moment komen we op zelfverdediging met katten tegen inbrekers. in de tijd was Vinny een wapen. hij zat regelmatig met zijn klauwen uit als je hem oppakte. dus als er hier ooit dan iemand binnendrong, kon ik nog altijd met Vinny "smijten" in de indringers gezicht. volgens het wetboek is smijten met katten als wapen niet verboden. dus zeg ik dat met uitgestreken gezicht en Suus kreeg de slappe lach. het heeft verscheidene minuten geduurd eer ze bekomen was. ze kent ondertussen mijn tamelijk vreemd gevoel voor humor. ietwat sarcatisch maar wel grappig.

Buurvrouw heeft nu ook een Teckel. er was een bench geleverd en zijn waren dus niet thuis. ( as usual) hij heet Cooper en is nu nog mini Cooper. hij gaat mee naar de school waar buurvrouw werkt. toen ze de bench kwam halen zat Cooper in haar vest zodat hij 't niet koud kreeg. en dan komen de jasjes en de truitjes enz. Lowie heeft ook een jasje voor als het regent. dochter heeft Lowie mee in de salon. dus zij doet Cooper mee naar haar werk. ik denk wel niet dat ze hem gaan meenemen op een optreden van buurmans DJ gedoe. veel te luid. en zo lang hij hier niet hele dagen zit te blaffen is het ook goed.

Lilly had het gisteren in haar wel. broer lastig vallen met 'tikkie' maar de laatste keer ( ik was dan al naar bed) heeft Gimly flink van zich afgebeten ( zonder te bijten) en heeft ze zich koest moeten houden voor de rest van de avond. ze is dan maar op mijn zitplek gaan slapen.
boven probeerde de juffrouw in de wasmachine te kruipen. we weten al dat ze zit te kijken als die draait. ik heb dan de deur op een kiertje gezet. ze bleef daar snuffelen. het laatste dat er gewassen is, is de fleece waar Gimly op overgeven had. dus misschien rook ze zijn haar vanop die fleece. we hebben de nieuwe laten liggen zoals Lilly er 't laatst mee gevochten heeft en daar ligt Gimly nu op. een grijze verfrommelde Fleece. misschien valt ze het aan omdat het ook grijs is zoals zij.

ventje zijn wekker is gegaan maar nog geen ventje beneden. denk dat hij zijn nieuws is aan het lezen op zijn gsm.
ik ga straks de bonussen ophalen maar eerst een kopje koffie.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 mar 2024, 08:43

Afbeelding

Goedemorgen allemaal :wink:
Een mooie lentedag is begonnen
geniet ervan wat het duurt weer niet lang meer :roll:
Mijn wasje staat te draaien, die kan straks naar buiten
Broodje is ook aan 't bakken, 't ruikt al heerlijk :)

M-M, mijn haar was nog net voor het eindjaar geknipt
en ik vond het niet kort genoeg maar heb het zo gelaten
met als gevolg dat ik nu met een ragebol zit.... :)
normaal ga ik om de 3 maanden naar de kapster.

Fijne dag aan iedereen en veel sterkte aan de zieken
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

09 mar 2024, 09:01

Afbeelding
hallo iedereen geniet maar van de zon dienu toch al even zijn best doet .Ik moet oppassen met de zon maar ja het is nu zo .Om te zwijgen over de rest ik wens iedereen het beste toe en voor die met ziekte enz te maken hebben heel veel moed,sterkte en vooral geduld .groetje

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 mar 2024, 13:01

Was één en twee hangen op het rekje.
Wollen pullovers hang ik liever niet op de draad.
Was drie steekt in. De rest is voor morgen.
De strijk wacht nog steeds geduldig op zijne stoel.
Gelukkig kan hij zitten. Nu ja, in de wasmand liggen is ook comfortabel.
Extra taakjes zijn gedaan.
Tuinafval is weggewerkt.
Terrasmeubelen staan buiten.
Tuinhuis is een beetje op orde gezet.
Ik brak er mijn benen.
Soms ben ik zo moe na gedane taken in de tuin dat ik alles maar in het tuinhuis zwier en de deur toe.
Ik moet zien dat de schilders in de garage plaats hebben om hun gerief te zetten.
En nu ga ik een boterhammetje eten.
Hier schijnt de zon, hopelijk bij jullie ook!