In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 dec 2023, 14:59

Nog een fijne namiddag allen,
het is een beetje lichter geworden
en het is droog gebleven dat is al heel wat.
Mijn voetjes zijn weer blij na de behandeling
en ik ook :) Nog een aangename dag verder
en veel sterkte aan wie het nodig heeft :wink:
Voor later een goede nacht en tot morgen... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

08 dec 2023, 16:46

Dag seizoentjes allemaal .
Clive : veel moed en afwachten hoe het verder gaat . Tegenwoordig moet je al op onderzoek als ze maar iets van een millimeter op de mammografie zien . Ik duim voor je !
MM : je hebt een fijn verjaardagsfeest gehad . Dat nemen ze je al niet meer af .
HVT : inderdaad postzegels bestellen bij b.post.be : heel makkelijk en het pakje met de zegels wordt al snel in je brievenbus gestoken .
Oma C : ook veel moed voor jou . Ik vrees dat die hartkloppingen ook van de medicatie kunnen komen .. Niet leuk als je verplicht bent die pillen te nemen . /// ////
Hier moet de auto noodgedwongen buiten "slapen " . De knop van de automatische poort is stuk . Huisbaas is verwittigd maar dat kan weer lang duren ... 8O :? ////
Voor iedereen een goede nachtrust en een goed weekend zonder pijn en ongemakken .

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

08 dec 2023, 21:16

niet veel gedaan eten gemaakt en verder rust,
fijne avond en amuseer jullie goed,
dacht dat ik niet meer op kon komen,
omdat hier iets veranderd is met antivirus wegens opdate,
voorlopig toch weer,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

09 dec 2023, 07:25

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, dat recept met die zalm mag je wel eens doorgeven als je de tijd vindt. Lijkt mij een heel lekkere ovenschotel te zijn. Ik wou dat ik zo goed kon koken als jij, jij hebt altijd inspiratie. Hoedje af.

Manlief en Matice slapen nog . Het gaat er weer op neerkomen dat Matice het eerst ontwaakt, merkt dan op dat baasje er niet is, rent dan als een wildeman de trap op en gaat manlief wakker maken. En dat doet hij nu niet bepaald zachtjes :D .

Ik ga al beginnen met het licht HH, dan is dat ook gedaan.

Ik wens al de zieken en zij die nog een onderzoek moeten laten doen zoals Bekske, heel veel moed en sterkte, dat geldt natuurlijk ook voor jou Krakje, welkom bovendien in ons taterhoekje.

Ik wens iedereen een mooi weekend, liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

09 dec 2023, 09:18

Goede morgen allemaal,
Hier heeft het al eens geregend, de ramen waren nat....

Mammyretro, ondanks het weder, toch een fijne verjaardag gewenst! Hopelijk bij jullie droog....
Geniet van dit dagje, met eerder wat je doet ! :D

Wij maken ons hier al klaar om boodschappen te doen. Deze namiddag geen tijd, hier is dan een ommegang met alle kerstversieringen en veel lichtjes allerlei, en ook kerstchaletjes met versnaperingen en zo.....
Gisteren was er hier omtrent een stoet van landbouwtractors, allemaal met kerstverlichtingen op. Het waren er 22, wat knap veel is. Verleden jaar zijn er 4 tot hier gekomen, het waren wel de kleinste, de grote kunnen niet hier geraken, er is niet genoeg plaats om om te keren......

Stoofpotje met zalm, Anjelierke, lekker.... als je wil mag je het mij ook bezorgen, waarvoor dank.... :D

Ik ga voortdoen.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 dec 2023, 09:59

Goeie natte morgen, :wink:
tja we moeten nemen wat er komt....
Het is wel wat minder koud, dat is al iets :)

wilde eend, ja, die pillen zijn nodig en goed
voor het één en minder goed voor iets anders :roll:
We gaan niet klagen, ik ben er nog :)

Allen een aangenaam weekend en sterkte
aan wie het nodig heeft.... o a Bekske... :?
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

09 dec 2023, 10:12

Goede morgen seizoentjes,

Ik zie dat we een nieuwe lay-out hebben. lekker kunnen uitslapen want ik moet nu niet naar moeder bellen als ik ze straks zie.
mijn outfit hangt al klaar.
Gisteren een vispannetje gegeten maar telkens ik wakker werd at ik precies nog vispannetje. :? en heel veel keren uit mijn bed om te gaan plassen.

Vandaag kwam normaal de diepvries over de middag maar ik had die niet opgeschreven in mijn agenda. omdat we producten besteld hadden verleden keer heb ik gewoon een mail gestuurd om die de eerstvolgende werkdag te laten komen. en dat was geen enkel probleem.
Ik ga namelijk niet graag naar DWIK op een zondag.
maandag moet ventje wel naar het ouderlijk huis maar hij gaat zijn kaart en code achterlaten van de VSA. ik heb ook een kaart op beide namen dus betalen is geen probleem en ventje moet ook de printer van zijn moeder gaan aansluiten bij de Generaal. zal best wel laat zijn. dus gaan we rap iets eten en dan zien we wel. eten komt ook uit de diepvries en dan heb ik nog meer plaats.

Gimly is er hier flink aan 't mee rammelen met ik wil buiten in de gang. neen! ik wil binnen in de living!

Anjelier: ik lust wel gerookte zalm maar niet warm zoals jij. op een tupperware avond heel lang geleden hadden ze een gerecht voor de microgolfoven gemaakt met gerookte zalm. vond ik niet te (vr)eten. die avond was nog met vriendinnen van het libelleforum en wij waren gegaan omdat we microgolf potten zochten. toen ik echter de prijs zag, viel ik bijna achterover. tegen de 100 euro en meer. zoveel baar geld had ik niet bij. en later leveren deed die vertegenwoordigster niet. dat was bij Yunna in haar snoepwinkel in de benzinepomp tegenover de ingang naar de carref. op st-Andries. die benzinepomp bestaat echter niet meer. iets met de bodem. de dochter van Kitty-veerle deed altijd de etalage van het snoepwinkeltje. de jongste had de avatar van stekkedoosje. de man van Kitty-veerle zat vroeger ook op het libelleforum. maar ben vergeten hoe hij heette.

mijn moeder hoopt dat er niet te veel volk gaat zijn. de laatste keer dat we op moederdag geweest zijn was het bijna overbeladen vol. qua sfeer en gezelligheid was dat een dikke 0. en ik had veel te lang moeten rechtstaan dus mijn linker been was aan het "flapperen". denk maar niet dat de jeugd de stoeltjes afstonden bij de ingang. neen: tik-tik-tik op hun gsm. de madam van de lingeriewinkel vond dat er in elke gelegenheid waar je kan eten een mand zou moeten staan om die erin te leggen. op een begrafenis en in de cinema moet je gsm toch ook afstaan? waarom hem niet wegleggen?

Helena: ik lees dat je al veel tips voor postzegels gekregen hebt. ik heb gisteren mijn 20 postzegels met Mies op aan de deur gekregen. er moest voor getekend worden.

allez, we gaan ons pillen pakken en ons gaan klaarmaken.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 dec 2023, 12:58

Hallo,

MM als die postzegels aan de deur gebracht worden is dat geen probleem.
Mijn postbode weet dat ik geen jong veulen meer ben.
Die wacht wel eventjes.

Volgende praktische vraag:
Clive ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij iets tegen de motten in je linnenkasten legt.
Iets dat niet naar mottenballen ruikt.
Kan je me vertellen wat dat juist is.
Ik heb deze morgen een echte mot naar de eeuwige jachtvelden gestuurd in mijn slaapkamer.
Nu zie ik natuurlijk al overal mottenlarven in mijn kasten zitten in mijn verbeelding.
En ik heb redelijk wat in zuiver wol aan kleding.
En niet meer de moed om elk jaar al mijn kasten uit te wassen en nieuw kastpapier te leggen.
Trouwens dat papier daar heb ik me al zot achter gezocht.
Ik heb nog altijd spijt dat ik toen in de Hema geen mooi kaftpapier gekocht heb.
Het zal iets worden voor in januari als K. terug is uit verlof.
Die heeft geen baby's meer, maar haar grote kinderen gooien toch ook roet in mijn eten.
Korter blijven en dies meer.
De winkel van ons allemaal heeft wel iets maar dat zijn meters en meters teveel.

Ik begin zo stilaan te snappen waarom het er bij ons moeder uitzag gelijk het er uitzag.
Eerlijk gezegd heb ik ook niet veel goesting meer om mijn dagen al kuisend door te brengen.

Alweer is het hier maar somber en moet het licht aanblijven.

Besluit:

Vraag 1: iets tegen de motten
Vraag 2: kastpapier (geen plak)

Een fijne zaterdag aan iedereen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

09 dec 2023, 13:50

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het regent al sinds deze morgend, is nog niet gestopt, en volgens buienradar gaat het niet stoppen. Dus thuisblijfdag.

Nu het recept van de zalmschotel.

300 gr. verse zalm, 400 gr. aardappelen, 300 gr. broccoli, 250 gr. champignons, 2 knoflookteentjes, peterselie, 4 eieren, 200 gr. kruidenkaas, 80 gr. gemalen kaas, boter, 2 dl room, p & z.

Verwarm de oven op 180°.
Schil de aardappelen, snijd in plakjes en kook 4 min. in licht gezouten water. Giet af en zet opzij. Verdeel de broccoli in kleine roosjes en kook beetgaar , giet af. Pocheer de verse zalm in visbouillon . Reinig de champignons en snijd ze in vier. Bak kort aan in hete boter met de geperste knoflook en kruid met p & z. Smeer de ovenschotel in met wat boter en leg de helft van de aardappelschijfjes op de bodem, hierop de stukjes zalm, daarna een laagje groenten en eindig met de rest van de aardappelen.
Klop de eieren los met de kruidenkaas , de peterselie en de room. Breng op smaak met p & z. Giet dit mengsel over de aardappelschijfjes , bestrooi met gemalen kaas en zet in de oven gedurende 30min.
Smakelijk. Heb dit recept lichtjes aangepast. In het originele recept gebruikte men ook nog 100 gr. gerookte zalm, maar heb dit achterwege gelaten wegens te overheersende smaak.

Manlief kijkt naar het veldrijden, wat een modderpoel, het is de moeite.

Dames, tot overmorgen. Morgen is het hier een laat Sinterklaasfeest, de ukjes en neefje moeten nog langs komen.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

09 dec 2023, 14:06

HVT, bij mij zat de extra beveiligde enveloppe met de postzegels telkens gewoon in de bus.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 dec 2023, 15:09

Dat is nog gemakkelijker.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

09 dec 2023, 19:22

@ Anjelier, dank je wel voor het recept.

@ HVT: vraag 2: geen idee. Misschien eens in de AVA gaan rondneuzen.

Vraag 2: HGX mottenballen 20 stuks van het merk HG. Schoon en veilig te gebruiken door de folie om elke mottenbal.

Liefs.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

09 dec 2023, 21:18

Fijne avond iedereen,
Bedankt anjelierke voor het recept van de zalm. Zal hier zéker gemaakt worden, er zijn allemaal lekkere dingen in ! :D

Wat de zegels betreft: de doosje van 100 stuks bestaat niet meer, het wordt nu verkocht per 50 stuks, en op blaadjes. De prijs komt wel overeen met die van de doosjes : 2 omdat het op blaadjes zijn.....

Nog wat tv kijken, en dan naar 'beddegem' !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

10 dec 2023, 09:46

Goede morgen seizoentjes,

Wat wij gisteren meegemaakt hebben is zeker geen voorbeeld van klantenservice. komen we daar toe aan DWIK: de lichten branden en het bordje 'Open'. maar de voordeur is dicht. Rijden naar de parking achteraan: geen enkele auto. das verdacht zegt ventje. Hij stapt uit om poolhoogte te gaan nemen en van achter is er ook een In/uitgang. daar komt er met spoed ene van het personeel in gebrekkig nederlands toe die zegt tegen ventje dat als er minder dan 10 reservaties zijn, ze alles afzeggen. of we geen telefoon gehad hadden. ja, maar een onbekend nummer nemen wij niet om 10 uur 's avonds op en geen bericht inspreken is teken dat het niet dringend is. die heeft gewoon sorry gezegd. met sorry koop je geen brood zeg ik altijd. ze hadden toch ten minste compensatie kunnen geven in de vorm van een kortingsbon. ze hoeven dat niet te doen, ok maar die mensen komen uit landen waar gedienstigheid ingebakken zit. dat vond ik niet kunnen.

enfin terug in de auto zegt moeder dan maar naar de lunchgarden. ik dacht dat gaan we helemaal niet doen. naar het st-Andries gemeenteplein gereden waar frituur Carlos is. aan de overkant is er daar een pizzeria en een beetje verder van het kerkhof een chinees. moeder moest toch naar de bank die ernaast ligt zijn. dus wij carlito's binnen zonder reservatie. mochten gelukkig toch plaats nemen. ventje heeft osso bucco gegeten, moeder sliptongen en ik een pizza arrabbiata. die was wel groot dus ik heb hier nog 4 stukken. moeder heeft voor de eerste keer in haar leven procecco gedronken. maar we hadden toch gegeten en voor veel minder dan die kwakkels in varsenare.
ze wil nu voor haar verjaardag daar gaan eten. de bediening was zeer vriendelijk en correct. de pizza had een knapperige korst met luchtbubbels in gebakken. ik denk dat die uit zo'n steenoven kwam. zeker 5 sterren waard op googlemaps.

Moesten we dan nog thuis zien te geraken met een solo mio deken en een heel klein bosje bloemen. enkele gerbera's en wat onkruidachtig iets. ze had 14 bloemtakken groen eruit gehaald. :roll: ze weet na al die jaren nog niet dat ik liever dan een bos Rozen krijg.
dus komen we thuis en bij het binnenkomen met de doos bijna de grote antieke gravure met kader die ventje al van zijn moeder had gekregen toen hij ging samenwonen van de muur gerukt. gelukkig kon ik hem nog pakken en terughangen. oef. zijn dan in de zetel geploft en er niet uitgekomen tot het tijd was om te gaan slapen.

eventfull, ja dat mag je wel zeggen. dat is werkelijk wel de laatste keer dat moeder haar zin doorzet. gaan eten in een buffetstyle resturant waar je altijd hetzelfde neemt. en op de koop toe daarna naar een dagelijkse kots restaurant wilde. gelukkig is dat laatste niet doorgegaan.
de laatste keer dat we daar waren was ook de laatste keer. en naar varsenare gaan we ook nooit meer. dat was echt klantonvriendelijk.

vandaag doen we het rustig aan. Lilly is al 2 nachten erg lastig. en ze was met het zakje van tendresse er vandoor gegaan en heeft een handvat afgebeten. sloopmonster. ze zit nu buiten. het is voorlopig droog.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 dec 2023, 10:42

Eindelijk gelukt om binnen te geraken ik ben
al bezig te proberen van 7u
Een zonnige groet van hieruit en hopelijk blijft het droog
We hebben al nat genoeg gekregen :oops: :roll:

Anjelierken, ik heb het recept ook gekopieerd, dank U
ik ga het ook eens uitproberen alhoewel voor 1 persoon
is het wel teveel, maar ik pas het wel aan... :)

M-M 't is iets om tegenwoordig een restaurant te reserveren.... :roll:

Maak er een fijne zondag van en hou het gezond....
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".