In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

07 dec 2022, 13:35

@Wilde een, jouw kaartje zat dinsdag in de bus, waarvoor dank.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

07 dec 2022, 16:21

Goede namiddag het wordt stilaan
weeral donker, we hebben vandaag
een paar zachte regenbuien gehad
en de zon was al rap weg :roll:

Fijn dat de kaartjes toegekomen zijn...
Het zou zonde zijn van het werk dat erin steekt :?
Ik heb gisteren al een nieuwjaarskaart gekregen
dat is rap maar elk jaar zijn die buren de eerste
Mijn kaartjes zijn klaargeschreven maar
ik doe ze nu nog niet op de post
ik heb nog wel een voorraad zegels gaan halen
want na nieuwjaar zijn ze weer een ferm stuk duurder :oops:
en ik was niet alleen ... op de post stonden er
4 voor mij die ook zegels kwamen bijhalen...
ze blijven geldig dus ..... ervan genieten want
kaartjes sturen wordt een dure zaak.... :oops: :oops:
Ik heb 207N-J kaarten klaarliggen en 17 voor
het buitenland dat zijn aparte zegels...
Een goede nacht later en tot morgen... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 dec 2022, 17:03

Mijn voorraad zelf gekochte kaartjes is al een stukje aangevuld.
Morgen nog eens in een andere winkel gaan kijken.
Vandaag helemaal niets zinnigs uitgevoerd dan vaat wasser geledigd en opnieuw gevuld en keuken opgeruimd. Om half tien pas wakker geworden. Ik was helemaal van slag.
Een mens kan ook te goed geslapen hebben.
Ik wou naar de bib voor de middag. Dat lukte niet meer.
Ik heb alsmaar meer en meer tijd nodig om in gang te geraken.
En ik wil de badkamer en de slaapkamer in orde voor ik beneden kom.
Maar ondertussen heb ik ideetjes opgedaan voor een klein geschenkje voor ieder voor onder de kerstboom. Ga die morgen halen als ik naar de bib ga. Ik heb weeral boete voor te laat ingeleverde boeken...Ik spijzig de stadskas.

MM uw kaartje is nog onderweg naar de brievenbus...het komt dus te voet...
Nog geen vijf uur en he tis al donker aan het worden.
Ik ga overal de gordijnen dicht doen, dat scheelt ook weeral in de stookkosten.
Hoeveel mensen gaan er deze winter kou moeten lijden?
En dat allemaal omdat er ene de glorievol heeft daar ergens ver weg.
Ik hoop van harte dat al de leidingen van zijn paleis kapot vriezen en dat de chauffage niet kan gemaakt worden.

Dames geniet nog van een fijne avond en slaap wel voor vannacht.

Afbeelding

Gelukkige Verjaardag, Muddy Maddy!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

07 dec 2022, 22:37

Afbeelding

Gelukkige verjaardag voor MM.

Hallo iedereen,

Oma-C: spoedig herstel voor zoon en schoondochter.

Het was ukjesdag vandaag, zoals elke woensdag. Daarmee dat ik zo laat ben.

Ga morgen in de supermarkt kerstkaarten kopen, kan ik die al schrijven. Op tijd beginnen, dat alles klaarligt. Dan is het nog enkel posten. Het zal er vlug genoeg zijn.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

08 dec 2022, 08:19

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, hoop dat de kinderen spoedig beter zijn. Dat ze maar goed uitzieken en pas jij op als je naar hen toe zou gaan. Hartpatiënte en griep, dat gaat niet goed samen. Sorry voor het bemoeien :oops: :oops: :oops: .

Wilde eend, ook voor jou natuurlijk heel veel sterkte. Vind het fijn te lezen dat je de "avonturen" van Matice graag leest :D .

Deze laatste was vandaag al vroeg op. Ik was opgestaan en hem gaan halen uit zijn kamer. Hij liep meteen de trap op maar helemaal naar boven waar manlief nog aan het soezen was. Matice sprong over hem heen en ging geheel comfortabel op bed liggen, ( wat hij eigenlijk niet mag). Pas toen manlief opstond, is ook hij naar beneden gekomen en dan moest hij ineens toch naar de tuin om zijn ochtendplasje te doen. Gisterenavond had hij weer zijn speelgoedkeuzeprobleem. Haalde zowat alle uit zijn speelgoedbakken. Tot hij hoorde dat zijn baasje thuiskwam. Daar naar toe gaan om baasje te verwelkomen, vond hij leuker dan zijn speelgoed. Voor even toch.

Maddy, dat is dan heel spijtig dat , ik dacht Vinny, zo'n gekleurd Swarovski Disney figuurtje heeft stuk gedaan, want momenteel kosten die 1000€ en meer 8O .

Anjelier, ik had gisteren rauwe witlof gesneden en daar een appeltje bij gedaan, lekker !!!!
Spaanse Woef zal nu zijn jasje ook kunnen gebruiken. Vooral het weekend gaat het koud zijn.

MJ, het zal druk zijn bij jullie met de feestdagen in het verschiet. Geniet zoveel jullie kunnen.

HVT, ga jij nog poetsavonturen ondernemen :) ? Is alles nu in orde met jouw ogen? Ik heb een afspraak voor manlief en mij voor volgend jaar gemaakt bij de oogarts. Ik heb zoiets raars met mijn ogen de laatste maanden. Soms zie ik in mijn ooghoeken iets langs mij staan wat er niet is, een fractie van een seconde maar. Maar vind dat gewoon bizar. Ga dat tegen hem zeggen, waarschijnlijk is dat totaal niets.

Vandaag de eerste verdieping en het gelijkvloers al volledig met nat en/of droog afvegen , dan moet ik daar morgen enkel alles grondig dweilen. En wandelen gaan met Matice. Ik zag op mijn GSM, dat het om 14:00H droog zou zijn, wel koud, amper 4°C. Duffel me warm in en Matice krijgt ook zijn jas aan. Alhoewel, in het bos lijkt het altijd een graadje warmer dan daarbuiten. Maar als ik om 14:00H ga, zijn er bijna geen andere mensen met hond op straat of in het bos. Heb wel altijd mijn GSM bij en een klein busje haarlak, als " wapen " :? . Als je dat in je ogen krijgt, zal het geen deugd doen. Maar in geval van nood moet je het natuurlijk nog kunnen pakken en in dan nog in de juiste richting spuiten ook. Ach, het gedacht alleen :D .

Zo, ik ga afsluiten en douche nemen en dan meteen boven al alles doen. Liefs aan jullie allemaal en ook een knuffel mag vandaag niet ontbreken.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

08 dec 2022, 08:31

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 dec 2022, 09:21

Goede morgen allemaal,
geen zonnetje te zien vanmorgen
en alles is nat dus zal het geregend hebben :roll:
Ik moet me klaarmaken wat de voetenverzorgster
komt seffens dat is dan weeral 6 weken geleden
wat gaat het rap.... :roll:
Ik doe mij eindejaars kaartjes de 15de op de post
dan moet ik bij de dokter zijn voor 3 maandelijkse
bloedafname en controle, dan kom ik voorbij de brievenbus
Die staan hier allemaal ver van elkaar en dat is niet leuk :roll: :oops:
Maar het mandje staat klaar met de zegels erop :)

Allen een fijne dag en nee clive ik ga niet naar de kinderen
zolang ze ziek zijn, als ze iets nodig hebben laten ze het
weten en breng ik het tot aan hun voordeur
ik wil niet ziek worden, we bellen wel elke dag
om te horen hoe het gaat en gisteren was
het "status quo... en niks nodig"..... :wink:

Ik moet alles klaarleggen voor mijn voetjes
groeten allen en tot.......:)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

08 dec 2022, 09:53

Goede morgen seizoentjes,

de verjaardagswensen op Fb moet ik nog bekijken. gisteren belde Suus net toen ik het nieuws aan het lezen was. Zij had een groot boeket bloemen gestuurd. met een glaasje in de hand dan aan 't babbelen geslagen. ik heb van Lilly het boek: PS, I love you gekregen en van Gimly: the count of montecristo van Alexandere Dumas. ik had die in een ver verleden eens geleend in de bib. heb wel de film gezien. dus ik heb nu een boek van 1237 bladzijden. Ventje heeft me de dubbel dvd van de verfilming van IT gegeven. en wat ik voor mezelf gekocht had hebben jullie al kunnen lezen. vandaag dat in elkaar steken en eens proeven. als die site meevalt kan ik dat nog eens kopen als de gelegenheid zich voordoet. er is nog een stuk sambalkaas voor zondag in blokjes en 3 speciale pikante worsten dus de aperitiefhapjes zijn al voorzien voor de volgende zondagen.
Helena: ik wacht dan op je kaartje. vandaag zat het er niet bij want ventje zei dat de postbode net was geweest als ik naar beneden kwam.
Clive: neen, het grootste beeldje en duurste is die gekleurde disco duck en de andere zijn allemaal kleintjes. kan ook dat hij een imintatie beeldje gebroken heeft. de beeldjes zijn: kat op spiegel, eendje,, kogelvis, katje en kikker. van dat zwaantje met gouden veren en voetjes denk ik dat die imitatie is en hetgene die Vinny kapot gemaakt had was een zwaan. waarschijnlijk ook imitatie want de nek was niet doorzichtig maar een soort melkglas. bij de electrozaak hebben ze ook van die figuurtjes maar ze zijn niet duur, dus ik vermoed imitatie. alleen kan ik niet goed zien wat er ligt omdat de kast waarin ze zitten laag op de vensterbank bij de grond staat en ik niet lang kan bukken. en de prijskaartjes zijn zo klein geschreven dat zonder bril je het niet kan zien. ze hadden er vroeger meer en een grotere kast maar als die prijzen zo hoog zijn geworden zoals je schreef denk ik niet dat ze veel gaan indoen. en het geen ze hebben, weg is weg.
Om de een of andere reden kan ik niet meer in mijn mozilla firefox brouwser. ik duw op hun icoon en kom op bing. waarschijnlijk zal de oplossing zijn hem her in te stellen.
Lilly kwam pas vannacht om 2 uur op mijn voeten liggen. de hele tijd had ze aan de venster boven gezeten. ik heb haar net gevraagd of ze aan het "katerkijken" was maar ze geeft geen kik. is moe poessie. Gimly is naar boven gegaan. ventje is op boodschappen en de vader van buurman V is de muur aan onze kant aan het afwrijven.
Ik zie nu pas dat neef via messenger vrij laat een verjaardagswens heeft gestuurd. ook zijn kaartje net als dat van zijn zus komt te voet af. ventje had hen dat gevraagd. ook de buurvrouw van mijn moeder heeft een sms gestuurd net als schoonzus. ze zat waarschijnlijk net in de pauze op haar stageplek.
ventje had de kreeft in 2 gesneden en vond dat het vlees er raar uit zag. ik heb komen kijken en ik zei tegen hem dat die kreeft vers ingevroren was en ik die zelf mocht koken. dan een pot groot genoeg om 2 stukken in te koken, een visbouillonblokje en een flinke schep cayennepeper erin. de kreeft was een mannetje. de vrouwtjes zijn fijner van smaak. die hebben rood kuit in hun schaal. sommige viswinkels halen die eruit en verkopen dat als rode caviaar. en die is pas duur seizoentjes! voor een potje van 30 gr betaal je over de 50 euro! ( was gaan loeren naar zo'n site)
wish pakje is ook toegekomen en de halve handschoenen zijn anders van kleur grijs en mijn paarse linnen tuniek daar kan ik erwten door zaaien. :? en die moet zeker nog eens goed gestreken worden. maar eerst in de was!
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap voor de zieken en herstellenden en een knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 dec 2022, 11:01

Weer zo diep en lang geslapen.
Nadeel is dat ik dan zo stijf als een hark ben als ik opsta.
Na een douche is dat opgelost.

Wat jij daar beschrijft Clive heb ik de laatste tijd ook.
Ben al telkens vergeten dat te vermelden bij de oogarts.
Verder mag ik nu een half jaar wachten tot de volgende consultatie.
Tevoren moest ik alle drie maanden op het appel verschijnen.
Ze was tevreden zei ze de laatste keer.
Ik ook dan hé. :D

De gynaecologe was ook tevreden.
Nu nog de tandarts, maar dat duurt nog even.
Daar mocht ik ook een jaar wegblijven.
Anders om de zes maanden.
Ik kreeg een complimentje omdat mijn drie tandjes keurig gepoetst waren...

Als de cardioloog ook goed nieuws heeft in januari zijn we weeral rond.
Daar was het drie jaar geleden, dus vond huisarts het toch maar best eens te passeren.
Die gaat gewoon zeggen dat ik een zenuwachtige patiënte ben in zijn verslag.
Dat weet ik zelf ook wel.
Eerst nog die echo van de halsslagaders.
Maar dan moet die verkoudheid weg zijn.
Heb ook nog steeds mijn griepspuit niet kunnen laten zetten.

We gaan proberen de was een stukje buiten te laten drogen.
Nu ik toch niet weg kan.
MM nog beetje wachten...
Trek ik zoals aanbevolen door de energie bespaarders alle stekkers uit 's avonds.
Ook die van de lader van de hoorhulpen 8O
Jullie raden het al.
Vanmorgen geen hoorhulpen die werken...
Nadeel van oplaadbare hoorhulpen.
Ik durf me niet meer in het verkeer begeven zonder.
Hoe rap men niet meer zonder kan!!!!

De zon schijnt hier maar straks staat er een regenbui op de radar.
We zullen zien.

Fijne dag iedereen!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

08 dec 2022, 11:43

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: mijn schoonmoeder deed dat ook altijd , tussen het rauwe witloof fijngesneden appel doen, is heel lekker. Gisterenavond naar sos piet gekeken , daar werd witloofsoep bereidt en als garnituur julienne van appel en witloof.

Deze morgend in de winkel vond ik de kerstkaarten niet. Op het schap waar alle kerstartikelen uitgestald waren lagen er geen. Dus maar gevraagd aan verkoper . Die lagen enkele rayons verder, op een plaats waar je het niet verwacht. Een koppel dat had gehoord dat ik dat vroeg aan de verkoper, volgde me , en zei: " ja, wij waren ook aan het zoeken, wij zouden het hier ook niet gevonden hebben. Raar hé, dat ze dat niet samen leggen.

Heb de binnenkant van de auto uitgewassen, want de ukjes zitten er regelmatig in, en dat zie je. Dat kan ik in de garage doen. Voor de buitenkant is het buiten op de oprit.

De winterprik komt eraan , met nachtvorst.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 dec 2022, 15:50

Goede namiddag allen,
het wordt al weer donker, zo vroeg :roll:
Ik moest nog een rekening betalen en dan
kom ik weer eens kijken hier... :)

Anjelierken, ja kindjes in de auto dat is
niet proper te houden, bijhouden met
poetsen is dan best....en ja het is
koud vandaag, we zijn die eerste winterprik
nog niet gewoon , bbbrrrr :?

Helena, ik laat de stekkers van bijzondere dingen
in het stopcontact zitten, al zeker die van mijn
hoorapparaten, die zijn onmisbaar, het vaste
telefoontoestel blijft ook zitten omdat mijn alarm
knop daarmee werkt, je weet nooit dat ik die
's nachts nodig heb.... dat zal niet de prijs maken van
de rekening van elektra :roll: :oops: zoveel verbruikt dat niet
De andere trek ik ook uit... :?

Mijn voeten zijn weer verzorgd ik kan er
weer tegen tot volgend jaar....
Allen een gezellige avond en tot morgen :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

08 dec 2022, 20:23

fijne avond
mijn lichaam doet weer niet wat ik wil
zal moeten gaan ,,kan niet verder ,
niks is ambetant als ik pijn aan de bol van de schouder pijn heb
je kan je niet bewegen ,en de duim ook zo
het was ook maar koud vandaag op de fiets ,
deze namiddag moest naar het postkantoor en de apo ,
die is nieuw voor me ,omdat de apo waar ik ging gesloten is
de dame is ziek
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

08 dec 2022, 20:55

Fijne avond iedereen,

Even rustig vanavond..... wat tv kijken en niet te laat naar bed. Morgen een druk maar leuk dagje. Heb gebeld bij de buren dat we morgen en het weekend ook, niet gaan meewandelen. Dat doen we elke morgen en het is echt verkwikkend om zo de dag te kunnen beginnen, als het niet regent, dan is het enkel de 'apret-wandeling' , met koffie en voor de liefhebbers een portootje !

Morgen is er ook een grote stoel hier, met verlichte tractoren en die leggen dan een zeker parcour af. Zo komen ze ook bij ons langs en er gaan zelfs een pakje mensen bij ons op doortocht.....
Stilletjes met versnaperingen zullen niet ontbreken, en de scouts hebben ook een stand met pannekoekjes, soep, en nog zo'n dingen, alles vóór hun Kamp te sponseren.......
Enfin, morgen dus druk...... daarmee dat ik nu langs kom.

Volgens mijn kalender is mammyretro morgen jarig.... of ik moet me sterkte vergissen. Bij deze dus een gelukkige verjaardag voor haar, als ze langs komt .......
Heb juist gezien dat ze langs is geweest en ook dat ze veel pijn heeft..... vlugge beterschap, mammyretro.....

Nu moet ik de rest nog bijlezen..... Dat is zo als je dagelijkse niet komt, he.

Ik wens iedereen zonder pijn en ongemak, al is dat niet altijd mogelijk. Sterkte voor wie het nodig heeft. De kaarsjes die ik hier aansteek is voor iedereen......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot de........ volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

09 dec 2022, 08:13

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

09 dec 2022, 08:27

Afbeelding

@ Mammyretro, eerst wens ik jou veel beterschap. Maar je bent ook jarig vandaag en dus wens ik jou ook een hele gelukkige verjaardag. Proficiat.
Kaartje gaat aankomen, maar ik heb het een beetje te laat verstuurd omdat ik eerst naar de Post moest voor zegels voor heet buitenland.
Enfin, probeer ondanks alles toch een beetje te genieten van deze speciale dag.
Liefs en een dikke verjaardagsknuffel.