In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

07 dec 2023, 11:33

Afbeelding
voor iedereen een fijne dag groetje .

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

07 dec 2023, 12:25

Afbeelding
Proficiat aan MM, maak er een fijne dag van.

Hallo iedereen,

Clive: dank je wel dat je zo bezorgd bent om de viervoeters van de seizoentjes.
Een sedatief middel hebben we nog nooit gegeven aan onze honden. Tijdens de nieuwjaarsnacht bleven en blijft die binnen bij ons. Gaat ook niet buiten in die nacht. Hij hoort wel de knallen maar is niet echt bang. Hij is wel alert, maar meer niet.

Daarstraks telefoontje gedaan naar goeie kennis. Die mens heeft de laatste tijd al veel tegenslag gehad, heb hem een hart onder de riem gestoken. Het beurde hem wat op, als je het eens kan zeggen.

De zon schijnt, vanaf nu zou de t° moeten stijgen.

Ukjes waren gisteren uitgelaten door de komst van de Sint. Ukkepuk was thuis van school, was ziek. Zal vandaag ook nog thuis zijn. Gisterennamiddag had hij nog steeds koorts. Zoon liep er ook wat koortsig bij. Ja, als het in huis zit.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

07 dec 2023, 12:58

Voor MM :
ook langs deze weg : een fijne verjaardag !
Afbeelding

Voor alle seizoentjes : veel moed en sterkte !!

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

07 dec 2023, 13:23

MM, een fijne verjaardag gewenst!

Niet veel tijd om hier te spenderen, nicht en echtgenoot van manlief is naar hier onderweg, dus steeds welkom..... dat zijn, tussen haakjes, de énige van manlief familie die nog met ons willen te maken hebben
.....
We zien wel, wie niet komt moet ook niet keren......
Ik weet wèl dat jaloezie een vieze beest is, en ja, als je bij de hond slaapt krijg je ook zijn vlooien......

0ch, wij trekken wel ons plan, met andere vrienden die we hier gemaakt hebben.
Maar nu moet ik efkes voortdoen, sorry daarvoor....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

07 dec 2023, 14:30

MM, ook van mij een GELUKKIGE VERJAARDAG gewenst.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

07 dec 2023, 18:08

gisteren oogarts geweest, de MUCO is nog stabiel,
ook controle van ogen op suiker via druppels in oog,
wel andere brilglazen halen zicht beetje achteruit gegaan,
dan s' avonds naar café om bij te praten met schoolvriendin
van toen we 13 jaar waren, nu beide 81 jaar, en toch hebben we veel uitleg,
de tieners hebben hier mijn kerstboompje versierd, en buiten ook, deden het graag zelf,
vond het koud en killig maar geen regen,
fijne avond grtjs van krakje,


Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

07 dec 2023, 18:10

wens aan MM ook een fijne gezellig verjaardag van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

08 dec 2023, 08:09

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Kom vlug even langs. Moet dadelijk mijn reva oefeningen nog doen en dat is toch vlug een anderhalf uurtje. En dan ga ik in het HH beginnen. Gisteren niet zoveel kunnen doen Dus dat moet ik vandaag bijwerken.
De 19° december moet ik bijkomende onderzoeken laten doen. In het ziekenhuis waar ik normaal ga, moest ik tot medio februari 2024 wachten, dat is op dit moment niet verstandig om zo lang alles zijn beloop te laten. Ga dus de 19° naar een andere campus. Manlief laat het niet merken, maar ik zie dat hij ongerust is. Heb hem gezegd dat niet te zijn, het gaat meer dan waarschijnlijk vals alarm zijn. En als het toch zo moet zijn, dan moet ik er toch door, willen of niet.

Was gisteren naar de Post geweest, want in januari slaan ze zo maar even 17% op. Nu kost een non-prior zegel al 1,36€. Heb er meteen 100 gekocht.

Zo, ga mijn oefeningen doen.

Een sterkteknuffel voor hen die er eentje kunnen gebruiken. Liefs aan jullie allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

08 dec 2023, 10:02

Goede morgen seizoentjes,

Iedereen bedankt voor de verjaardagwensen hier op het forum.


Gisteren nipt op tijd 2 kaartjes gekregen: Bedankt Oma C. de andere persoon moet ik via Fb bedanken.
ik heb een leuke dag gehad.
we hebben goed gegeten en wat gedronken meer moet dat niet zijn.

Clive: ik laat mijn postzegels met de afbeelding van ons Mies maken. die kosten dan amper een euro. er zitten er 20 op een vel maar je kan er meer bestellen dan kon je nog goedkoper uit. en een postzegel van Matice dat zou voor hem de max zijn! vandaag zouden ze toekomen.
Natuurlijk dat je manlief ongerust is. veel sterkte voor jullie beide.

het is mistig hier. gisteren zijn ventje en ik speciaal naar brugge gereden om een lingeriewinkel te bezoeken en de juwelier. ventje ergerd zich al lang aan mijn beugelloze fantasieloze BH's. dat is echt niet sexy vind hij. dus zijn we naar Tendresse gereden want ik wist aan geen kanten meer mijn maat. de eerste was een neen. de tweede zat als gegoten. dus werd het die maar het onderbroekje moet besteld worden.
Gimly & Lilly hun spaarpot is leeg. de lentemode is kakhi en citroengeel. twee keer neen voor mij dus.

Dan naar de juwelier om Claddagh ringen. daar had Els nog nooit van gehoord. en ze was een beetje huiverig om via Ierland inlichtingen in te winnen. maar ze kent iemand die die ringen kan natekenen en een mal van maken. en nu kennen we onze ringmaat ook al weer. ik heb vingers die er lang en slank uit zien maar schijn bedriegt. pas na de derde maatring vonden we de juiste. die ging wel over de 2 de knokkel. ( ook wel een digit genoemd) Els gaat inlichtingen inwinnen bij die persoon en dan een offerte sturen. ( ik heb Els als kind nog gekend toen ze zich verloofde met de zoon en schoonvader zijn winkel op het hoekje had. daar is nu een gesloten tea room maar die gaat in januari weer open. en ze zijn eindelijk een huis dat al meer dan 50 jaar leegstaat neer aan het halen. daar was vroeger een Franco-Belge.

Dus overal zijn er werken. en dan sta je te wachten. en te wachten. en ben je een beetje later thuis en staan er poesies op je te wachten. waarom hebben jullie ons zo lang alleen gelaten? voor we vertrokken nog rap gekeken of Lilly niet buiten zat en dat was inderdaad het geval. ik ging vandaag naar de markt gaan maar aangezien het door de mist vochtig is wil mijn rug niet meewerken.
Allez, ik ga nog eens proberen the sims te updaten.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 dec 2023, 10:07

Goeie morgen onder het motto langzaam rap zijn.

Kan je postzegels ook online kopen?
Iemand ervaring?
In het kader van "niet alleen op wandel voorlopig" ben ik alle mogelijkheden aan het onderzoeken om alles voor kerst in orde te krijgen. Als de wensen een beetje laat in de bus moeten vallen is het omdat ik niet genoeg postzegels in huis heb.

Verder seffens aan het venster gaan zitten om de koerier in het oog te houden.
Gelukkig heb ik een groot pakket boeken mogen lenen van de gezinshulp.
En heb ik de e-reader waar ik bibliotheekboeken kan opzetten.
Nog iets wat ik moet uitvissen hoe dat werkt.
Gewoon niet te doen wat ik allemaal nog aan het bijleren ben.
Misschien ook nog Pools leren om met de poets te kunnen praten?
Of Italiaans om de schoonzoon van mijn zus in zijn moedertaal te woord te staan, kan ook nog.

Verder is het eindelijk gedaan met op mijn buik met mijn leesbril op de stand van de watermeter op te nemen.
Alles komt mooi dagelijks te voorschijn op "mijn PIDPA".
Ik kan bijhouden wanneer ik gewassen heb, want dan verbruik ik meer dan normaal.
Voor de rest zit ik dikwijls onder het toegestane volume.

Als ik nu nog met excel kon werken dan kon ik alles nog goed vergelijken met mijn activiteiten.

Het is hier maar somber.
Ik heb nog steeds licht nodig in de eethoek.
Of mijn ogen verslechteren kan ook.

Dames en dieren, lezers en schrijvers maak er het beste van vandaag.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 dec 2023, 10:42

Goede morgen seizoentjes, :wink:
hier een grijze killige dag, de knoken
laten zich voelen, niks aan te doen :roll:
en de dagen gaan amper open en toe...
toch een paar mooie dagen gehad, toch
tot 's middags, dan werd het weer grijzer
maar het bleef droog en dat hebben we graag :)
Straks komt de voetenverzorgster en dat is nodig
ik zal straks na de behandeling weer op wolkjes lopen :)

Helena, ik denk wel dat je die zegels van de post
kunt bestellen, maar dat zal een bepaald aantal zijn denk ik
ik haal ze meestal op de post zelf....als ik boodschappen doe :roll:
misschien eens kijken bij Bpost.be..?

Alle seizoentjes een fijne vrijdag en straks een goed weekend
we moeten er zelf het beste van maken, hou het veilig en gezond!
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

08 dec 2023, 12:20

Afbeelding

@ HVT, je kunt ze inderdaad bij post.be bestellen. Ook bijvoorbeeld bij B*l; C*M, maar daar moet je goed op de prijs letten.

lieve groetjes

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

08 dec 2023, 12:36

Zeer vlotte afhandeling en een erg grote keus in postzegels bij eshop.bpost.be/nl/postzegels.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 dec 2023, 13:00

Dank je wel allemaal voor de hulp.
Ik ga Wingerd haar advies volgen.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

08 dec 2023, 13:37

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is toch minder koud buiten, heb de citroenboom terug buiten gezet. Een ganse winter binnen is niet goed. Staat vlak bij de verandadeur , dus moest het terug kouder worden, kan die vlug naar binnen.

Wasmachine is bijna gedaan, hoor het zwieren. Nu had ik toch wel teveel wasmiddel erin gedaan. Een beetje teveel gegoten. Het schuimde nogal. In het spoelwater doe ik azijn, en daarmee is het teveel aan schuim ook weg. Ik vind dat je met vloeibaar wasmiddel vaak teveel erin giet.

Voor vanavond als avondmaal zalmovenschotel. Onlangs op de kookles gemaakt, was lekker, maar ga het recept toch lichtjes wijzigen. Daarin gebruikten ze o.a gerookte zalm, ik doe het enkel met gewone zalm. Vind warme gerookte zalm nogal een overheersende smaak hebben. Heb dat niet zo graag. Als jullie graag het recept willen, zeg het maar. Die andere ovenschotels waren ook allemaal lekker.

Dames, tot morgen allemaal.