In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

07 mar 2023, 08:48

Afbeelding
anjelier bedankt voor jepost

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

07 mar 2023, 08:53

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Om 12:00H komt de trimster van Matice en het is nodig want zijn krullen zijn echt lang geworden, maar bij koud weer ( winter) laten we hem niet zo kort zetten. Want hij draagt wel een jas als we gaan wandelen, maar niet als hij naar de tuin gaat. Wil niet dat hij een verkoudheid vat.
Gisterenmiddag even met hem gaan wandelen, een klein half uurtje, en in het bos waar de wind niet aan je kan, was het zalig in het zonnetje. Een bewoner die hier in de straat woont, houdt dat bos echt goed bij, maakt wandelpaden, banken om even te rusten, ruimt de eventuele schade op na een storm enz. Want daar het bos in 3 gemeentes ligt, wordt dat door geen enkele gemeente bijgehouden. En die man doet dat graag. Is van een huis met een immense tuin verhuisd naar een appartement met een klein voor - en een klein achtertuintje. En dat werk in de tuin mist hij enorm, dus heeft hij het bos als alternatief genomen, je komt hem daar elke dag tegen. Ik had uitgepluisd waar precies hij woonde en had hem een dankjewel kaart en een doosje pralines gekocht en gaan afgeven. Hij zei wel dat dat echt niet moest, maar ik zag aan zijn gezichtsuitdrukking dat het hem wel iets deed in positieve zin.
Het is echt een lieve man.
Matice heeft al een paar dagen goed gegeten en dat is echt een uitzondering. Slaap ik tenminste beter.

Zo, moet nog in bad en dan ruim ik boven al alles op en stofzuig daar. En dan de rest van het HH en heb nog 2 machines was te doen die ik vandaag al graag gestreken zou hebben.

Zonder namen, heel veel beterschap voor de zieken en herstellenden, dat is het belangrijkste , de rest komt vanzelf. Liefs en een warme knuffel voor elkeen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

07 mar 2023, 10:26

Afbeelding

Goede morgen allemaal, gordijnen wassen
moet hier ook nog gebeuren, maar dan heb ik
hulp nodig, want ik kan (mag) niet meer op een trapje staan....
als ik omhoog kijk dan draai ik achterover
en mijn laatste val zou ik graag als "laatste" houden :roll: :oops:

Allemaal veel sterkte en moed :)
en een gezellige dag verder ondanks de regen :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 mar 2023, 10:59

Daarstraks een berichtje van vroegere buurvrouw.
Nu heeft zij het aan haar been: covid.
Dokter vertelde dat het heel erg terug aan het rondgaan is.
Bij oudere mensen 80+ komen ze er meestal achter omdat die mensen gevallen zijn.
Nu ze het zier herinner ik me dat ik me op de laatste moment kon vasthouden anders was ik toen ook gevallen.
Ik heb nog lang bibberbenen gehad.

Bekske mooi plaatje weer!
Clive blij dat je terug wat meer energie hebt.
Oma-C op het trapladdertje staan doe ik ook niet meer zo graag.
MM me dunkt dat je dol hebt met je poezen.
Anjelier de tuin zal even moeten wachten deze week vrees ik.
Heel de week regen.
Ik hoop dat er ergens een droog gaatje gaat zijn want ik moet nog een verjaardagsgeschenkje kopen.
Ook nog een mooie kaart voor iemand die altijd hele mooie kaarten vindt.

Afrekening van de gas en elektriciteit gekregen.
Ik trek een mooi sommetje terug.
Heb ik voor niets gespaard.
Geeft niet, verloren is het zeker niet.

Dames allemaal genoemde en niet genoemde, lezende en schrijvende, maak er een mooie dag van.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

07 mar 2023, 12:20

Groetjes aan alle seizoentjes .
en vooral aan Clive , Bekske , OMa C en dochter , HVT en de zieken en herstellenden hier .
Afbeelding

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

07 mar 2023, 12:43

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: graag gedaan.

HVT: gisterennamiddag heb ik nog even in de tuin gewerkt, vooral onkruid gewied. Snoeien is voor volgende week , dan zijn de t° wat hoger.

Regen en nog eens regen. Is wel nodig, want hier is de grond terug erg droog. Weet je dat in de winter je planten kunnen verdrogen. Bepaalde waterminnende planten heb ik al meerdere keren water gegeven. Natuurlijk is regen altijd het beste, dat dringt dieper in de grond.

De meesjes zijn al aan het uitkijken voor een nestkastje. Deze week er al enkele gezien in en uit de kastjes. Hoop nu maar dat dat eekhoorntje ( dat hier dagelijks in de bomen zit ) geen roet in het eten gooit. Naar het schijnt roven die jonge vogeltjes. Ze zien er schattig uit, maar zijn eigenlijk wel kleine rovers.

Dames, tot overmorgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

08 mar 2023, 08:43

Afbeelding
ik wens iedereen het beste toe hou de moed erin .De winter is belange nog niet voorbij hier sneeuwt het nu op dit ogenblik tracht te genieten in de mogelijkheid van dat probeer ik ook ondanks mijn 2 soorten hoofdpijn waarvan eentje barstend is groetje aan iedereen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

08 mar 2023, 09:44

goede morgen seizoentjes.

In joostsnaam wie heeft die sneeuw besteld? ik haat sneeuw! best dat ik vandaag niet naar de dokter moet.
hier ligt al een goeie 2 cm. ik broed op een duivels plan. Lilly erin zetten. Mies moest er in de tijd ook aan geloven en Vinny en broer Gimly. dus is het nu de tijd om Lilly haar sneeuwdoop te geven. ( denk aan de lach die in die videoclip van thriller op het eind weerklinkt)
Willen of niet: ventje gaat erdoor moeten want hij heeft nog geen eten gaan halen voor hem en zijn moeder. ze noemt hem die vriendelijke jongen uit oostende. en er is geen brood. en Gimly is weer ziekjes. das van te veel achter zus te rennen. die blijft mager omdat ze d'r energie eraf crost. ze kwam gisterenavond mieuwend naar beneden. soms is ze een echte kletskous. er zit daar ook siamees DNA in vermoed ik.
Anjelier: schattig eekhoorntje kreeg het ooit aan de stok met ons Mies. Hij/zij/het ( want tegenwoordig is alles wat je schrijft ook onder de loep van de Woke beweging) zat in Haar Tuin. Eekhoorn spot Mies die vond dat dat eikelrapend geval weg moest. zet het op een rennen. Mies in achtervolgingsmode. Halverwege de Tuin ( een half cricketveld) draait die eekhoorn zich om. toont zijn/haar/het tanden of gromt en ons Mies was in een wip binnen. Maar ze was ferm verontwaardigd! Zij was The Beast Of Bucks! Zij was The queen van Thanstead Copse.
alle andere katten ( lees Cindy van de buurvrouw) dansten naar haar pijpen.
ik ga koffie zetten.
Binnen een uur vertrekt ventje. kwestie van veilig ginder te geraken want de generaal is "uitgeput". hij wil zijn vrije momenten. :roll:
ik zal hier maar niet schrijven wat ik echt van die vent denk. maar ik denk dat jullie het al lang doorhebben.
ik denk dat ik me vanmiddag bezig ga houden met wat kaartjes te maken. we zullen wel zien.
Fijne dag verder
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 mar 2023, 09:46

Afbeelding

Goede morgen allen, hier is het aan 't sneeuwen :roll:
Raar weer... dan weer een stralende zon en dan sneeuw :oops:
Er ligt hier toch al zo'n 3à4cm sneeuw :roll:
Voorzichtig dat er niet gevallen wordt, want dat is rap gebeurd :oops:

sterkte aan iedereen die het kan gebruiken....
zonder namen dan vergeet ik niemand
Alle seizoentjes een gezellige dag , 't is mooi vanachter het glas,
geniet ervan, tot later........... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 mar 2023, 10:45

Inderdaad oma-C mooi van achter het glas.
Gelukkig heb ik eten en drinken in huis.
De was zal in de linnendroger en op het rekje moeten.
Het blijft nog wel even vies weer zie op de buienradar.
Mij krijg je nu met geen stokken buiten.
De medicatie zal nog een beetje bij de apotheker moeten blijven liggen...
De bib kan ook wachten.
Ik ga eens uitvissen hoe je daar e-boeken kan uitlenen.
De vorige keer is me dat niet gelukt.
Blijven proberen.

Fijne dag nog aan allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

09 mar 2023, 06:29

Goede morgen seizoentjes,

Weer een dag. pfft. het is nog te donker om te kijken of er wit spul ligt. neen, mij doe je geen plezier meer.
winter/lente met winterprikken. ik zou heel graag een winterslaap houden. slapen om nooit meer wakker te worden als het slecht weer is.
maar ja. we hebben dat niet voor het zeggen.
ik ga verder schrijven aan mijn boek dat hoop ik net als de dien van Harry als zoete broodjes over de toonbanken van boekhandels gaat.
Wraak is een gerecht dat best koud wordt opgediend. haha! maar dat van Hairy Harry die zichzelf een reserve vind is dat geschreven boek 9 op de 10 een idee van die Megan. en hoeveel in dat boek is er de waarheid? ik heb het niet gekocht noch gelezen.
Helena: was dat jij die zocht achter e-boeken? dus heb je een e- reader? dan is E-pub een aanrader.
bye!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 mar 2023, 09:43

Goede donderdagmorgen alle seizoentjes,
nat weer, maar geen sneeuw meer te zien :)

Veel sterkte aan de zieken, hou jullie warm en
verzorg jezelf, iemand anders doet het niet hé :?
Ik kan alleen duimen en een kaars branden voor jullie.... :(

ik ga nog een paar huistaken doen en vanmiddag
naar de kapster, haren kortwieken zodat het weer netjes is :)

Allemaal een sterkteknuffel en beterschap :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

09 mar 2023, 11:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisteren dubbel zo lang onderweg geweest om bij zoon te geraken. De auto's reden stapvoets.
De kindjes hebben in de namiddag 2 sneeuwmannen gemaakt, de sneeuw bleef goed plakken.
Een wortel als neus, een klein emmertje als hoed, 2 stokken als armen, en de ogen dat waren stukjes boomschors. Ukkemeisje merkte op dat hij toch wel heel lange armen had :D .

Al naar de supermarkt geweest. Heb voor deze avond portobello's gekocht, dat zijn heel grote paddestoelen. Heb dat nog nooit klaargemaakt of gegeten, maar vond in mijn veggieboek een recept van, dus eens uitproberen. Als manlief zegt dat het lekker is , is het voor herhaling vatbaar.
Heb een tijdje geleden van zoonlief een kookboek gekregen van Otto Lenghi ( denk dat juist geschreven is ), in dat boek zijn het enkel groentenrecepten. Maar als ik het lees, merk ik dat je daar vaak dingen voor nodig hebt, dat ik niet weet waar te kopen. Dat vind ik dan een minpuntje. Ik heb daar nog maar 1 gerechtje van gemaakt, dat wel lekker was.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

09 mar 2023, 11:45

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Niet zoveel te vertellen vandaag.
Oma-C jij loopt er weer netjes bij :D .

Dikke knuffel voor elk van jullie.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 mar 2023, 16:46

Goede namiddag allen,

Ja clive, ik mag weer gezien worden
dat is een fijn gevoel :lol:
ik ben vertrokken met regen en teruggekomen
met een beetje zon, maar nu is ze ook weeral weg :roll:

Ik wens iedereen een fijne dag verder en
voor later een rustige warme nacht :)
Slaaplekker en tot morgen...

Ik ga nog wat koers kijken :)
Afbeelding
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".