In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

27 sep 2023, 12:41

Fijne middag, iedereen,

OmaC, jezelf tegenkomen....... hm......
Als ik even tijd heb, je weet wel.....

Dames, even alles gelezen.... er is al veel terug weg, in de vlucht, sorry.
Enkel MM blijft me bij : sorry, maar alles achter elkaar....... krijg jij daar geen extra zenuwen door? Of lees je niet meer wat je geschreven hebt hier?? Ik heb er moeite mee, sorry he :?

Wij moeten nog middagmalen, de boodschappen zijn wat uitgelopen.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed als mogelijk en tot.... de volgende :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

27 sep 2023, 17:41

goede avond dametjes
we waren in Normandie verleden week ,we hadden mooi weer ,op 1 dag na

clive ja ,ik woon hier rustig ,in en van het dorp in een wijk ,
veel velden rondom ons

heb hier alles even bij gelezen
en lees dat iedereen goed gaat
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 sep 2023, 19:52

Voor allen een fijne avond verder en voor straks slaapwel
Morgen een afspraak met de huisarts :?

Afbeelding
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

27 sep 2023, 20:32

Fijne avond, seizoentjes,

We zijn juist thuis, fijne lange wandeling gemaakt, samen met onze 2 wandelvrienden, en dan in onze stamkroeg, in onze buurt, 2 x wat gedronken. Meer moet dat niet zijn ! Het begon al te duisteren, manlief moest zijn licht van de scooter aanzetten.......
Pikdonker is het nu al.

Morgen weer een drukke dag, we gaan niet stappen, er komt bezoek om 18 u en er gaat een grote champagnefles 'sneuvelen' ! Natuurlijk met hapjes!
We verheugen ons al op het bezoek! De avond zal weer vlug voorbij zijn.....

En nu wat tv kijken, moe maar voldaan ! :D

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende!
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

27 sep 2023, 20:52

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Spring even binnen want moest nog een rekening betalen van een pakje dat vandaag aangekomen is. Kies bij B*L altijd voor achteraf betalen. Dat is geen probleem als je select hebt. Betaal dan wel meteen de dag zelf als het pakje hier is en ik het gecontroleerd heb.

Hometrainer was nog niet binnen, geen probleem. Na de vaccinatie even DE*ATLON binnen gesprongen voor een shortje en een topje, dat kost daar haast niets.
We hebben beiden geen last van de spuit, wel was ik vandaag erg moe, maar dat kan even goed een opstootje zijn van mijn CVS dan van de spuit. Lig ik ( letterlijk) niet wakker van :D .

Zo, het is bijna Matice zijn slaaptijd, om 21:00H precies staat hij op van zijn kussen, gaat nog heel even naar buiten pipi doen, komt dan binnen en na de kusjesceromenie gaat hij naar zijn kamer. Slaapknuffels bij hem leggen en water controleren, zijn slaapsnoepjes en dan horen we hem niet meer tot morgenochtend als we opstaan. Fantastische hond hebben wij , maar ja, eigen kind schoon kind.

MJ, geniet morgen van het feestje. Fijn dat de champagne al koud staat. Bewaar een glaasje voor mij hé :D .

Ik wens iedereen een rustige nacht en een zachte slaapwel. Niet piekeren, maar proberen rustig te slapen.
Liefs en een dikke knuffel.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

27 sep 2023, 22:22

Afbeelding

Hallo iedereen,

Vanmorgen vroeg wakker geworden van Spaanse woef, die aan het overgeven was. Gelukkig op de vloer, kunnen we makkelijk reinigen. Zo te zien had hij gras gegeten gisteravond. Dat doet hij wel vaak , gras eten. Waarom dat weet ik niet. Het gebeurt zelden dat hij daarvan moet overgeven. Ook te zien hoeveel hij daarvan eet.

Vandaag ukjesdag. Op woensdag altijd. De ukjes waren vermoeiend, vooral de 2 meisjes. Die kunnen tellen voor 10.Zal vannacht goed slapen, denk ik.
Maandag komen ze naar hier voor 1 dagje, het is geen school . Heb dochter al ingeschakeld om langs te komen , want in de namiddag moeten wij naar de huisarts voor de covid-prik. Zo te lezen zijn er al verschillende seizoentjes die de prik al gehad hebben of toch in de nabije toekomst.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

28 sep 2023, 07:12

Goede morgen seizoentjes,

Mijn bloed is niet goed. te veel suiker en mijn leverwaarden.
we gaan moeten minderen.

tevens ben ik geschrokken van die uitval van MarieJohanna naar mij toe over mijn schrijstijl.

dus ga ik nu mijn druppels innemen en verder doen waar ik gisteren gestopt ben.

Fijne dag nog seizoentjes
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

28 sep 2023, 08:40

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 sep 2023, 08:59

Goeiemorgen allemaal :wink:
het wordt weer een mooie dag hoop ik :)
Ik moet eerst naar de dokter
Tot later allemaal :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 sep 2023, 11:01

Een heerlijk toertje met de fiets vaan 13km achter de rug.
Het vaccinatiecentrum was niet achter de hoek bij wijze van spreken.
Wel heel mooi gelegen en voor een chiroheem een heel verzorgd en nieuw gebouw.
Het ging allemaal heel vlot.
De lievelingsdokter van mijn jongste kleinkinderen heeft me ingeënt.
Dat is toch een zachte lieve man, ja.
Uiteraard had ik mijn regenjasje aan.
Of ik het koud ging hebben vroeg hij.
Met de fiets om negen uur 's ochtends aan 16°C dat verdraagt een jasje.
Ondertussen ook al de rest van de kleine boodschappen gedaan.

Navenant hoe we ons gaan voelen de terracotta bloembakken toch maar leeg maken.
Gisteren al een stukje van "de vuile hoek" gedaan in de tuin.
Dat is een hopeloos stuk border.
Nu staat het vol meiklokjes en bos aardbeitjes.
Prima bodembedekker ware het niet dat er ook hele grote paardenbloemen en grassen tussen staan.
De sering is uit zijn voegen aan het barsten.
Sinds buurman daar woont is er in mijn tuin een explosie van groei gekomen.
Ik heb die nog nooit mest zien gebruiken en ook geen verdelgingsmiddelen.
Ik snap het niet.

Prettige dag nog dames en dieren.

PS: Poes is het al gewoon in haar nieuwe woonst.
PS: toch een gerief zo een brave hond hé Clive :) Poes is ook zo gemakkelijk.
Rond half elf begint ze te drentelen en dan weet ik bedtijd!
Ook voor mij vindt ze, dat is iets minder.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

28 sep 2023, 13:23

Afbeelding

Hallo iedereen,

Garage is aan het opdrogen, had die gedweild, was nodig. Ondertussen even op de pc. Had ook eens goed gestofzuigd achter de diepvries, anders vind je daar "schatten" :D .

Zonnetje schijnt hier heerlijk , en geen zuchtje wind. Zo mag het nog even verder duren.

Voor vanavond als avondmaal andijvie in melksaus met chipolata en aardappelen. Had deze morgend andijvie gekocht in de supermarkt ( heb dat niet staan in de tuin). Was een reuze krop, maar na bereiding schiet daar niet veel meer van over.
Voor dinsdag staan er mosselen op de menu. Dan kunnen de schelpen woensdag mee met het huisvuil. Moet daar steeds aan denken.

Manlief is ook bezig aan een "proper" werkje, de riool uitspuiten. Hij doet dat 2x per jaar, zo hebben we geen verstoppingen. Heeft daar speciaal zoiets voor gekocht. Heb wel al het keukenraam gesloten, want er komt geur binnen.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

28 sep 2023, 17:05

Dag seizoentjes allemaal .
Hier ook vandaag de garage opgewassen . De huishoudelijke taken doen we op de dagen dat ons lichaam er mee akkoord is, hé ;-) Dus zodoende ..
In de tuin is er ook nog van alles te doen , dus ook dat gedaan met tussendoor rustpauzes. Het was zalig weer vandaag .
Hvt :poes terug naar huis en Clive : wat een lieverd is die Matice toch . Onze dieren bezorgen ons gelukkig heel veel vreugde .
Ben gisteren ook een uur in het bos gaan wandelen en het was er zo rustig rond de middag . :-D Ben bijna niemand tegen gekomen en zo heb ik het graag .
Oma C , Bekske en alle andere seizoentjes : hopelijk niet te veel pijn en ongemakken .
De meesten van jullie gaan naar de dokter / apotheker voor de anti griepspuit / covid spuit . Wel .. ik Niet . De griepspuit heb ik nog nooit gewild en de 5 de covid spuit weiger ik ook . Ik heb al heel veel last en pijn van de hormonen pillen die ik verplicht moet slikken . Dus alles wat ik niet echt MOET , wil ik niet meer .
En ja, ik ben zogezegd risico patient maar ik verdraag geen medicatie . Dus daarom :neen .
Ik hoop dat jullie de injecties kunnen verdragen , zonder ongemakken achteraf .
Aan iedereen : heel veel groeten en een goede nachtrust .

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

29 sep 2023, 08:12

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, is Spaanse Woef beter ? En andijvie, dat is mijn lievelingsgroente, lekker.

Wilde eend, een leuke, rustige wandeling gemaakt. Ik begrijp jou wel wat betreft het niet vaccineren als dat voor jou zo veel nevenwerkingen heeft.

Ik had gisteren hier te vroeg gejuicht dat ik geen last had van die spuit. Hoe later het werd, hoe zieker ik me begon te voelen en alles deed pijn. Op een bepaald moment had ik ook koorts, iets wat ik zelden heb. Het enige wat ik gisteren heb kunnen doen, is de slaap- en de badkamer opruimen en het bed opmaken. Mijn REVA oefeningen kon ik gisteren echt wel vergeten. En de rest van het HH ook. Natuurlijk net nu geen dafalgan in huis. Toen manlief gisteren thuis kwam en mij een kus gaf, schrok hij, zo warm voelde ik aan. Hem naar de apotheker gestuurd voor Dafalgan. En de pijn heb ik proberen te minderen met pijnmedicatie op voorschrift.
Ben dan gisteren erg vroeg gaan slapen, zelfs voordat Matice slapen ging. En dat heeft me goed gedaan, want ik voel me vandaag stukken beter. Ga er wel nog niet invliegen, enkel alles opruimen en afvegen en alles steamen in plaats van te dweilen. Mijn oefeningen ga ik halveren.

HVT, dank je voor het complimentje van Matice. Gisteren voelde hij aan dat ik me ziek voelde. Hij is naast me komen liggen met zijn hoofd op mijn buik. En veroerde zich enkel als ik opstond om naar het toilet te gaan. Het is een echte gevoelshond, onze Matice.

MJ, hoe is het feestje geweest. Met jullie gezelschap is het vast en zeker een schitterend feest geweest.

Zo ,ik wens iedereen een mooie vrijdag. Voor ieder van jullie heel veel liefs en een dikke knuffel.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 sep 2023, 08:49

Goede morgen seizoentjes,

ik heb een uur langer geslapen. ventje had gisteren hamburgers in promo meegebracht maar daar zat noch reuk nog smaak in. dat betekend volgende keer extra extra veel kruiding!

Hat waren er met een plastiekje tussen. en waarom vertel ik dat onbenullig detail nu aan jullie, denken jullie?
Op een dag had mijn moeder hamburgers gekocht waar dus zo'n plastiekje op zat. onze mini-keuken had ook maar 1 lamp van 40 watt dus had zij dat plastiekje niet gezien. ze bakt dat dus en vader vond al dat er een rare geur uit de keuken kwam maar besteedde daar geen aandacht aan, aangezien hij altijd nog eens de krant herlas. dus zet ze zijn bord voor hem: hamburgers met gebakken aardappelen. hij snijdt daarin en had meteen dat plastiekske mee. 't kot was te klein. wou ze hem vergiftigen? wie ziet er nu niet dat er daar een plastiekje op zit. en zo ging die maar door. ik moest als kleine goed op mijn tong bijten om niet te lachen.

vandaag garnaalkroketten. en 's middags een boterhammetje met kip/curry. en waarschijnijk een soepje.
deze keer wel naar de markt. dikkere trui aandoen. en mijn vingerloze handschoenen. heb nu wel bloemen nodig. ventje is een schepje gaan kopen om de bollen uit de grond te halen. tevens had hij kaarsen mee en produkten voor de wetjet. die waren natuurlijk goedkoper in de A.

clive: wat sneu dat je toch bijwerkingen gehad hebt. ik heb ook een keer er last van gehad maar ik had alleen een lichte verhoging want ik maak moeilijk koorts. heb dat dan ook gemeld bij de dokter.

de dag van mijn prik moet ik ook de griepspuit maar dan in de andere arm. ventje moest er mee lachen. dan ga je met twee pijnlijke armen zitten. dat hij er maar mee lacht. zijn lever verdraagt niet goed leffe zei de dokter toen hij moest bellen. dus zijn we op drankdieet gegaan.
2 pintjes leffe maar. 1 rond de klok van 11 u en 1 rond etenstijd.

Gisteren goed moe en ik weet niet van wat. heb maar een halve stargate uitgekeken en rond 8 u zat ik al in bed. we hebben een mooie foto van Lilly op de poef genomen. ik moet nog aan ventje vragen hoe ik dat er hier op zet, want jullie hebben ook nog mijn plumbago te goed.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 sep 2023, 09:18

20230928_130526[1].jpg
Cats Rule!