In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

29 jun 2023, 09:12

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 jun 2023, 09:32

Afbeelding

Goeiemorgen alle seizoentjes, :wink:
het is vochtig en zwoel vandaag
Toch gaan we er het beste van maken hoop ik :roll: ...

Ja Helene, ik begrijp het wel, maar het kan op korte tijd
heel rap gaan :roll: :oops: ik ondervind het elke dag :oops:
en boos zijn op mezelf helpt er niet aan :roll:
Geniet van wat je nog kan, 't is je gegund :)

Hives, Bekske, een fijne donderdag voor jou ook :)

Groetjes aan allen en hou het veilig en gezond :?
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 jun 2023, 10:10

Goede morgen seizoentjes,


Schoonmoeder had een slechte dag. vandaag verhuist ze. naar het 'Hallenhuis' op verdieping 3 bij de zeer zwaar dementerenden. Als ze haar daar niet getemd krijgen dan gaat dat nooit lukken vrees ik. de tante van mijn vader deed altijd zeer braaf wat ze opdroegen maar thuis was dat een ander verhaal. ik had al 2 keer vergeten iets te zeggen tegen mijn moeder en dat heb ik gisterenavond gedaan ( na een half uur : lijn bezet) en ik moet zaterdagmorgen niet bellen. maar je zal het zien, ik zal weer wakker zijn op het gewone uur. ze was met rollator naar stad gegaan! en vriendin 2 met de fiets ernaast om te zeggen waar de tegels slecht lagen. allez, 't is gelijk hier. ze liggen hier wel nog een stuk schotser en schever. ze is ook geholpen geweest door een man van middelbare leeftijd om 4 garages te passeren omdat het daar ook zo slecht lag. welnu 't schijnt dat er ook weer veel veranderd is in de smedenstraat. er zou daar een steegje zijn tussen de apotheker en een echte viswinkel. nu zeg je daar iets dat ik me helemaal niet herinner! dat steegje. ik denk dat ik straks google streetvieuw ga inschakelen. een steegje? en zelfs ventje herinnerd zich dat niet. toen hij thuiskwam waren de werken aan het water gedaan. geen 1 in de straat die zou via de burenchat laten weten dat er weer water was. overbuurvrouw was weer aan het schelden op haar man omdat die per ongeluk het alarm liet afgaan. en de dochter moest zich haasten. en toen die plaats vrij was, kwam ventje thuis. afgemat.
gisteren hebben de painpro zonder de neksteun geprobeerd. 't voor de moment trial en errror. hoe lang, welke frequentie en intensiteit enzovoort. ik had gehoopt de ik die zelf zou kunnen opleggen maar neen: je hebt toch hulp nodig. en ik had gehoopt dat ik ze zou kunnen gebruiken zonder de neksteun en ondertussen naar de markt te gaan bijvoorbeeld. maar neen. morgen dus weer om een boeketje bloemen. deze keer weer pioenrozen. ventje zegt hier net dat hij tot de 3 de gaat moeten wachten voor zijn pensioen. :roll: en toen vroegen we ons af op welke dag Lilly geboren is. daarvoor ga ik eerst moeten terugkijken in mijn agenda. ze was de 3 de, die uit uit haar moeders buik kwam. en Pip was om 04 u begonnen met werpen. dus we weten eigenlijk niet haar geboorteuur. maar omdat ze daar elke morgen vroeg gezet is, denkt ventje dat het tussen 4 en 6 uur moet zijn. maar nu wisselt ze regelmatig af. soms blijft ze liggen tot na 6 uur. als ik dan niet slapen dan sta ik wel op. de juffrouw heeft nu besloten om haar eten buiten te op te eten. dus moeten we met die teljoor naar buiten onder het afdak. verwend? neen, helemaal niet! wij bestaan alleen om die te dienen. 't zal in de winter hopelijk andere koek zijn. en als het regent dan is het onze schuld! dat was het ook volgens Vinny maar die mokte daar niet lang over. Lilly wel. eerst een heel vertellement. en dan gaat ze naar boven. Gimly kan ook goed mokken als hij zijn zin niet krijgt. ga je weer sulky-sulk spelen? zeg ik dan. vroeger was dat meer dan nu, want nu heeft hij zijn zus waar hij z'n grieven kwijt kan. amai, 't scheelt weer een vest met dat weer nu. en dat zeg ik omdat ik hier met een licht vestje zit. eentje die ik normaal ook in bed draag. ik moet nog mijn peignor van achter mij nemen en naar boven doen om gewassen te worden. dan kan ik eens alle kussens aan mijn kant goed leggen. ik heb hier een kussen dat ik al heb van mijn 12 jaar! toen kreeg ik een volwaardige slaapkamer in wit en donkergroen. maar ik zag dat donkergroen niet graag. dus je kan het al raden: de juffrouw heeft een pot grijze verf gekocht en alles grijs geverfd. eerst was mijn moeder kwaad maar dan zei ze dat ze het toch mooi vond. mijn vader zei dat die verf nooit hing blijven hechten. we zijn nu al zoveel jaar later en de verf hangt er nog steeds aan. pastte ook veel beter bij de donsdekenovertrekken die ik had. omdat ik nu aan dat kleur denk; de eerste kerst bij ventje thuis en we kregen twee donsdekenovertrekken en je raad het al: donkergroen en geel. 't zoontje kreeg die in het bordeaux. en aangezien ik hier nog textielverf heb zou het wel eens kunnen gebeuren dat ik die van de zolder haal en in het paars verf. en afhankelijk van het resultaat ze ofwel weg doe ofwel hou. want donsdekenovertrekken zijn duur. iemand zou toch eens een machine moeten uitvinden om je donsdeken in je overtrek te krijgen zonder veel moeite. en nu brengt me dat op Robotwars. en die doet me dan denken aan de film ( van het boek) Real steel. Tiens, het machoagentje is hier met een vrouwelijke collega en nummer 4 is op zwier met een chouchou. das ook de eerste keer dat ik die met zo'n loebas zie wandelen. en hij viel bijna over die fluogele leiband. dat ging bijna een filmpje zijn voor zo'n blundervideoaflevering. en nu is machoagentje met z'n vrouwelijke collega weg en ze hebben een donkerblauwe auto met politie erop. daar rijdt alleen maar de recherce mee. in de buurtpolitie zijn die altijd in burger. en rijden ze met zijn allen in gewone wagens. met een zwaailicht dat ze ergens inpluggen en dan op het dashbord zetten. hoeveel is daarvan Fictie en Hoeveel waarheid?
En mijn koffiecapsulemachine heeft de geest gegeven. ik krijg die met geen stokken aan. ach, dan maar oploskoffie. ventje zal schelden. hij heeft net al dat geld in de painpro gestoken. de oploskoffie is een beetje te sterk gemaakt. ik ga hyper zijn. ventje is aan het kijken voor borrelnootjes. die hadden ze niet in de carref. en de mixdrankjes die ik normaal drink als ik naar mijn moeder bel ( soms heb je echt een "stiff" drink nodig als je naar haar belt) hebben ze ook niet langer. dit omdat het een russisch product is vermoed ventje. ach ja.
Lilly zit buiten en heeft weer van alles gezien: iets links, och neen dat rechts is leuker! en we krijgen ze 's avonds al niet binnen. hopelijk in de winter vind ze het te koud aan haar pootjes. we zien wel.
Mijn hyperstraffe koffie is op. en ik heb niet veel afwas. en die pan veeg je gewoon uit met een vochtig doekje of een spons. dus het zijn 2 borden en het bestek. we hebben nog brood en martino en vanavond zijn het frituursnacks.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 jun 2023, 11:49

Overal is er wel wat dat niet werkt tegenwoordig.
Zijn het de bussen van De Lijn niet, dan is het wel iets van Telenet.
Niet getreurd we hebben in de "help" gevonden hoe het moet om het terug in orde te krijgen.
Op papier net iets simpeler dan in werkelijkheid.
"Schakel de modem uit.
Schakel de digicorder uit.
Wacht 15 seconden.
Schakel alles in de juiste volgorde terug in..."
In het echt:
Kruip op uwe buik onder de bureau.
Zoek de aansluiting van de modem in de wirwar van kabels.
Ga naar beneden en ga opnieuw door uw knieën.
Zoek in de wirwar van kabels welke draad naar de digicorder loopt...
Probeer terug recht te geraken zonder hulp.
Het zal iets voor straks zijn...

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

29 jun 2023, 16:12

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: dank je wel voor het kaartje, is vandaag aangekomen.
Die aalbessen noemen ze ook zeebessen of rode besjes. Je hebt die ook in het wit en zwart. Die zwarte kennen we als cassis.

De beestenboel hier is uitgebreid met 2 kippen, 2 konijnen en 2 hamsters. De dieren van zoon. Die zijn hier op logement voor 2 maanden. Ze gaan naar China . Voor de kat heb ik hulp ingeroepen van de buurvrouw, die ging daar voor zorgen. Kan moeilijk elke dag naar ginder rijden , daarvoor is de afstand te ver.
Manlief heeft vandaag het konijnenhok met royale buitenren nog extra versterkt met fijne draad. Kwestie dat ze niet kunnen ontsnappen. Daarna hebben we er een zeil tegen gehangen, zodat Spaanse woef ze niet ziet, want die is daar op gefocust. Allez, we weten weeral wat doen :D .

Deze avond is het pizza, enkel in de oven schuiven en het is klaar. Eten dat eens graag.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 jun 2023, 18:35

Mocht de poes niet mee? Hier komt de poes van de jongste op logement als zij op reis gaan.
Het amusement met uw zoölogie.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 jun 2023, 20:33

Afbeelding

Allen een fijne avond en voor straks slaaplekker :wink:
groetjes iedereen en tot morgen :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

30 jun 2023, 07:58

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 jun 2023, 09:04

Afbeelding

Een zonnige morgen iedereen en een beetje koeler
wat ik persoonlijk heerlijk vind :)
tussen 20 en 24° is voor mij meer dan genoeg
Gisteravond hebben we hier een frisse
bui regen gehad dat heeft alles wat opgefrist :)
Voor allen een fijne vrijdag, we zitten bijna
weer aan het weekend en een nieuwe maand :roll:

Voor allen een fijne dag en een goeie vakantie
aan wie erop uittrekt of de kleinkinderen bijhoudt :?
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

30 jun 2023, 09:39

Goede morgen seizoentjes,

vroeg in de avond onwel geworden. mijne fricandel was aan het zwemmen. :? die teerde niet en daarna voelde ik me een stuk beter.
Ventje heeft Lilly weer buiten moeten eten geven. anders wil ze niet en Gimly vreet dan alles op. hey is dus niet echt verwennen dat we doen maar uit noodzaak ze eet wel graag korrels maar ik wil dat ze ook andere voedingsstoffen binnenkrijgt.. ze heeft gisterenavond de schoendoos van ventjes nieuwe sportschoenen bijna vernield. ze doet niets liever. en omdat die laat in de namiddag aankwamen, nog geen uurtje later: 'ping' " heeft er iemand mijn pakje gezien?" *facepalm* ja, ze lapte het weer. blonde superverstrooide vergeetachtige "carolientje wil (g)een man" uit nummer 9. ze was weer een pakje kwijt. niet moeilijk. ze is bijna nooit thuis, of als ze aanbellen ligt ze nog in bed of staat onder de douche. ze rekendt echt op de goodwill van de buren rondom haar. ze zou beter alles naar het postkantoor of zo'n pakjesafhaalpunt die 24 u open is 7 dagen per week laten sturen. op een gegeven moment zal toch niemand het willen meer aannemen.
Hier is het kattencross. en Lilly zit in de schoendoos. ik denk dat ze er een hele tijd in heeft geslapen vannacht. ze had een van mijn blote voeten beet als ventje naar bed kwam. het deed niet echt pijn maar ik riep toch auw-auw-auw.( eigenlijk had ik kietels :lol: ) vanavond gaat ventje naar zijn zuster bellen om meer te weten hoe hun moeder zich gedragen heeft toen ze naar het finale rusthuis ging. en wij gaan om een uur of 10 u 30 naar de markt. om bloementjes voor Lilly. en hopelijk heeft hij nog donkerrode hortansia's mee. we gaan wel een bijpassende pot moeten zoeken want hier hebben we er geen meer over.
ventje is bezig met filmpjes van het aankomende concert te bekijken. en gisteren hebben wij ons bezig gehouden met de artist "weird all Yankovic" via U-tube naar de tv te stralen. en dan hebben we vergeten te eten. :roll: misschien vandaar dat die fricandel bleef zwemmen.
om 8 u 30 hoorde ik een vreemd geluid. Lilly was bij me en iemand was een wit Kiaatje aan het stofzuigen. mijn vader gaf bijna alle auto's lapnamen. een miserriedes, ( mercedes) overal pech en last, ( opel) lopt achter den amublance,( lada) bucht met wielen(bmw) foert mit Hitler( volkswagen.) Failliet ( fiat) en ventje is een kia ( Kl**tzak in aantocht) gaan noemen. de eerste auto van mijn vader was een flesgroene skoda. daarna heeft hij met Mazda gereden en eens een garagist goed vast gehad. hij verkocht zijn knalrode Mazda 818 en die vent begreep verkeerdelijk dat het om een mazda 626 ging. hij zei dat hij dan wel een mindere prijs had gegeven maar de papieren waren al getekend. vader had een Rover op het oog. die heeft nog het langst meegegaan. dan kocht hij ook een Honda omdat wij er een hadden en op het laatst een knalrode VW. en een 4 deurs. onze electic blue Honda was een driedeurs. en vreselijk ambetant om in en uit te stappen. en vooral op het laatste. ik moest me er laten in vallen. auto is 19 jaar geworden. en nu is het dus een Hyundai. en i 10 tje. ik kan er makkelijk instappen, uitstappen is soms wel een probleem. vooral als de auto dicht bij de bordeur staat. dan moet ventje me eruit helpen.
ventje moet nog naar de drankencentrale en dan gaan wij naar de markt. en omdat het binnenkort draaien van kant is, wil hij hem in de zijstraat zetten. gisteren was er daar geen plaats. anders moet hij weer vroeg op. :roll: ik moet morgen niet naar mijn moeder bellen. en ik hoop eens langer te slapen dan 7 uur als ik volgens gewoonte opsta. och ja, als ik vroeger op ben dan kan ik nog aan mijn boek werken. dat zal een dik boek worden. en dan hoef ik niet de stoppen als de kerkklok 9 luid. of ik sim gewoon voort.
Anjelier: dank je voor de uitleg van de besjes. en ik ben blij dat je kaartje toegekomen is. Spaanse woef is toch gekweekt om achter konijnen te rennen? 2 maand naar china. gaan ze met de kinderen de chinese muur doen? zou leerrijk zijn maar voor mij niet te doen.
Helena: ik ken dat probleem. daarom dat wij overgestapt zijn. een telefoontje naar de klantendienst en het euvel wordt direct verholpen. T. is overgenomen door een amerikaanse firma en die aandeelhouders moeten ze eerst tevreden stellen. ventje was naar een reclame aan het kijken van O. en er waren minstens 200 responces op die reclame. heel veel ongenoegen over T. wij hebben O voor telefoonprovider. destijd omdat ik verkeerdelijk dacht dat ook de telefoon via de modem werkte. maar dat zijn die zendmasten. en omdat we al gedeeltelijk bij O zaten hebben een korting gekregen. en als we nog een klant aanwerven krijgen we nog eens korting op onze telefoons. ik heb het al gezegd tegen mijn moeder maar die is honkvast. ventjes zus ook. wij hebben onbeperkt belkrediet omdat in de tijd de landlijn weg gedaan is wegens te veel lastige telefoontjes van verkopers. onder andere 'ello fres" zat daarbij. en die verstaan het woordje neen niet. en ik heb jammer genoeg geen arbiterfluitje gelijk Oma C. zou te scherp zijn voor de kattenoortjes.
ik heb gisteren de cataloog van doemart gekregen en die niet eens opengedaan. ik heb genoeg hemdjes en andere dingens. moeder laat haar bijna altijd verleiden door het gratis kadoo. als dat nu eens een koffiecapsulemachine zou zijn dan zou ik wel iets kopen. wij eten vanavond garnaalkroketten. Lilly mag de pate oplikken. en ik vraag me af of madam kroket ook ingevroren kroketten verkoopt. want ik wil wel eens proeven van de kreeftkroketten. en ik heb hier nog een diepgevroren kreeft liggen. die steek je gewoon in het water. hij/zij is diepzwart en als die oranje-rood kleurt is die klaar. van nonkel Ovilla in de tijd nog een kreeftenschaar gekregen. Lilly is korrels komen eten. je kan precies zien wie er gegeten heeft. zij eet langs de zijkant en Gimly start in het midden. deze maand moeten we geen korrels kopen. alleen zand. bespaart ventje weer geld. ik zou eens moeten zoeken naar mijn toastrek. zou handig zijn in de gang voor de te bussen kaartjes. ik weet zeker dat ik er een gehad heb maar waar die is? geen idee. nog gekocht in engeland voor als je de tafel deftig moest dekken voor het ontbijt. en ik heb nog een verhaal over het engelse ontbijt maar dan wordt mijn epistel te lang.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

30 jun 2023, 13:24

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: poes is een echte buitenkat, komt niet zoveel binnen bij zoon. Die poes hier in huis zou niet gaan met Spaanse woef en manlief is allergisch aan katten. Maar buurvrouw ging ervoor zorgen.

MM: daarom hebben we de buitenren afgeschermd met een zeil, dat Spaanse woef ze niet ziet lopen.
Voor schoondochter was het 4 jaar geleden dat ze nog in China was geweest, veel te lang voor haar. Ze gaan daar op familiebezoek en kunnen ook van daaruit werken. Dus eigenlijk een werkvakantie.

Het is dit weekend kermis in het dorp. En maandag jaarmarkt. Misschien dat we eens zullen gaan, is jaren geleden, we zien wel. Woensdag is het dan bbq bij ons met de buren. Een traditie die we al vele jaren doen.

De roofvogelsilhouetten zijn aangekomen, had die bestelt nadat er deze week een houtduif tegen het raam vloog. Nu eerst de ramen poetsen, en die dan langs de binnenzijde op kleven.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 jun 2023, 14:50

Ja Anjelier(soms denk ik: genoffel :) ) dan is het maar best dat de poes thuis in haar eigen omgeving blijft.
Dat is heel lang dat schoondochter haar familie niet meer heeft gezien.
Gelukkig zijn jullie er nog om te depanneren als het nodig is.

Poes eet ook in het midden van haar bakje.
Koba die begon vooraan en ploegde verder tot aan de andere kant.
Dat was een propere eter.
Poes daarentegen die strooit zo een en ander in het rond.
Daar kan je alle dagen een half potje bijeen scharrelen van het matje.

Vandaag al een mooi toertje met de fiets gedaan.
Als het rood is als ik aan de Plaisancebrug kom draai ik af naar het park.
Dat was dus vandaag.
We zijn voorzien van eten en drinken voor het weekend.

MM, O. staat bij mij op de zwarte lijst.
Oudste heeft daar twintig jaar gewerkt en werd dan met 70 anderen aan de deur gezet.
Ze dachten het met Indiërs beter te doen.
Waar ze al groot spijt van hebben achteraf bekeken.
Ze hebben zelfs geprobeerd oudste terug te winnen.
Dat was dan verkeerd gegokt.

Ik had vandaag een bekwame medewerker aan de lijn.
Maandag zal mijn probleem opgelost geraken.
Het kon vandaag ook, maar daar had ik nu eens geen goesting in.
Nog eens naar het stad, neen, één keer is genoeg.
Het is dan ook de laatste schooldag.
Een stad vol lanterfantende jongeren is niet aan mij besteed.
Alhoewel ze daar straks heel hoffelijk waren.

Wat niet van veel volwassen fietsers kan gezegd worden.
Ze moeten toch eens een herhalingsles inlassen op tv om links en rechts aan te leren.

Zo dames we gaan nog even rusten en dan verder doen.
Waarmee dat zal ik straks weten te zeggen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 jun 2023, 21:41

Voor alle seizoentjes een gezellige avond
en voor straks slaapwel :) tot morgen
Een droge dag gehad vandaag en 25°....
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

01 jul 2023, 08:29

Afbeelding
ps het is geen viervoeter van mij heb drie verschillende rassen hier zitten.maar die zet ik liever niet hier .sorry daarvoor geniet van jullie weekend en nieuwe maand groetje tussen de buien toertje gedaan

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 jul 2023, 09:15

Dag Bekske en alle seizoentjes :)
ziet er een grijze dag uit en t' is frisser
wat wel eens deugd doet :oops:

Een fijn weekend en een aangename
nieuwe maand :roll:
Afwachten wat die ons brengt :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".