In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

28 sep 2021, 06:49

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

28 sep 2021, 07:18

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Zo, ik breng jullie een serenade :D

Bekske , wat een mooi plaatje van de herfst.

Muddy Maddy, weer een heel verhaal :) .

Gisteren dan voor de eerste keer naar de kine. En nu is het gedeelte van mijn triceps waar de scheur zich bevindt ingetaped. Dat geeft wat steun. Morgen moet ik terug en dan wordt die er weer afgedaan en na de kine terug opgedaan. Ik hoop dat alles vlug geneest, want eerlijk gezegd is het me wat teveel geweest de laatste 2 maanden. Sorry dat ik zaag :oops: .

De fotoalbum en de klevertjes zijn gisteren aangekomen. Het is een mooi album met een roze linnen kaft.
Gisteren even één van de grote foto's erin gelegd en dat gaat perfect. Hoop nu dat mijn laatste foto's ook gaan afkomen uit Duitsland, dan kan ik er ze allemaal inkleven.
Schoonste is, ik heb de mogelijkheid achteraf te betalen en gebruik deze ook. Maar als ik mijn pakjes krijg, kijk ik die eerst na en dan betaal ik onmiddellijk. Maar gisteren was ik blijkbaar verstrooid want deze nacht dacht ik er ineens aan dat ik de album noch de klevertjes betaald had. Dat heb ik dus meteen gedaan toen ik opstond. Ben ik terug schuldenvrij :D :D .

Zo, ik ga plaats maken voor Oma-C en de andere Seizoentjes.

Ik wens iedereen een mooie dinsdag. Heel veel liefs ook en een dikke knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 sep 2021, 09:37

Afbeelding

Goede dinsdagmorgen allen, :wink:
hopelijk blijft het zonnetje vandaag bij ons
Ik zag dat het vannacht geregend heeft
dus is alles weer opgefrist :wink:
Heel veel sterkte aan onze zieken...
Mijn kaars brandt voor hen en ik hoop
dat alles weer goed komt :)
Groetjes iedereen en tot later...
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

29 sep 2021, 08:50

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 sep 2021, 09:42

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Hier regen, niks aan te doen hopelijk stopt het
tegen de middag want ik moet naar de dokter :?
en ik ben niet happig om al met de bus te gaan
maar ja ik zie het wel... :?

Dag Bekske, een mooi plaatje, ja, tuinwerk zal
er weer zijn als het droger wordt :lol:

Allemaal een fijne dag, de voorlaatste van sept
Blijf of word gezond en hou het safe :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 sep 2021, 10:47

Goede morgen seizoentjes,

de bel van de bezorger van het eten voor Gimly heeft ons wakker gemaakt. eerst wilde ventje er niet uit: 't zal wel voor hiernaast zijn, maar ik had hem de dag ervoor al gezegd dat ze vandaag konden komen met zijn eten. bleek ik juist te zijn. overslapen door het voetbal.
gisteren biefstuk in de botersaus gegeten. doordat ik de steak zelf gekruid had met soorten peper was de melange van peper in de boter gedrongen. ventje kon er weer niet over zwijgen hoe lekker het was en dan nog mijn idee. hij weet dat hij niet mag, maar hij heeft weer met zijn vingers in de pan gezeten. ooit had ik als voorbereiding van de afwas er al citroenafwasmiddel in gedaan. die boter zei ventje was precies al gekeerd. ik zei niets :D . zal weer last hebben van zijn lever en zijn cholesterol. ik ben met een bourgondiër getrouwd. we hebben een deel fijne frietjes en het restje van die kringelfrieten gegeten erbij. ik was die kringels al een beetje beu en ben nu naar julienefrietjes gegaan.
moet straks sunitha betalen, had van die klevende sponsjes van 3 mm nodig. heb nu ook nog stempels aangeschaft voor gelegenheden. zal voor de klein uit de frituur die van 1 mm moeten gebruiken. maar we trekken ons plan tot alles hier is. gisteren de koffiemachine voor bereid. ik had de waterkoker al uitgekuist van kalkbrokken en nu was de koffiezet aan de beurt. stilstaand water eruit en opvangvakje afgewassen. hem nu weer in elkaar steken zodat er vers water in kan. in de winter is een kopje koffie wel aangenaam. in de zomer drink ik weinig koffie. thee meestal maar dan fruithee.
ventje is naar de drankencentrale. moet nog het magazine van de "doemart" bekijken of er iets tussen de herfstcollectie zit die ik kan gebruiken. met dat ik warmte dinges nodig heb...
had gisteren ook niet aan de brievenbus gedacht. de man die ik op de receptie gesproken had, zei iets van warmte cabines. infrarood. want onder de zonnebank ga ik niet. veel te claustrofobisch. denk dat ik zo iets wel in een wellness centre ga vinden maar waar? Tinneke heeft dat niet denk ik.
en dat wordt ook niet terug betaald door de ziekenbond. jammer.
heb gisteren geen boerderij gedaan. zal dat vandaag moeten inhalen. in plaats van te lezen terwijl ventje beneden naar de voetbal keek, heb ik geslapen. was eergisteren al van 4 u 30 op.
fijne dag seizoentjes en keep safe.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

29 sep 2021, 11:44

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ben laat vandaag, maar kom net van de kine. Droog daar geraakt en weer terug. Had mijn regenbroek bij, maar had ze dus niet nodig.
Matice is aan het slapen, hij is naar zijn kamer vertrokken en ligt nu in zijn zetel. Hij zal straks wel boven komen.
Manlief moest gisteren naar de dermatoloog. Hij had sinds een tijdje een bolletje onder zijn oog en dat was gaan bloeden. Had dan naar de dermatoloog gebeld en hij mocht toen die dag meteen komen.
Nu bleek dat enkel een gesprongen spatadertje te zijn, dus gelukkig niets ernstig. Gisteren moest hij het dan gaan laten weg laseren, was heel snel gedaan. Krijgt wel niets terug van het ziekenfonds, want dat valt onder cosmetische ingrepen. Het kan zijn dat hij bij een 6 weken, nog 1X terug moet gaan. Dat hangt af hoe goed het geneest.

Zo, ik wens iedereen een fijne woensdag en stuur jullie veel liefs en een dikke knuffel.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 sep 2021, 11:45

Het is een beetje een dieseltjes dag vandaag.
Ik geraak niet goed op gang.
Nog een beetje onder de indruk van slecht nieuws van een vriendin.
Dat helpt niemand natuurlijk, maar ja.

Verder lig in de clinch met mijn nieuwe eetkamer.
Het leek te vlotten allemaal, maar naarmate de dag vorderde gisteren werd het toch pijnlijker.
Ik heb al meer op mijn tong gebeten en op mijn lip dan wat anders.
Het vorige was van in het begin oké. Het deze vergt duidelijk nog aanpassing.
Volgende week dinsdag op nacontrole. Om negen uur 's morgens al.
Dat wordt een vroege...
Ik mocht desnoods al eerder komen, maar ik ga het tot dan proberen vol te houden.
Ik kan alleen maar nog wat gewicht kwijt geraken, omdat eten niet zo vlotjes gaat.

Vandaag strijken rustigjes aan.

Kotstudent gaat vanmiddag na het eten al terug naar huis.
Het was "zuip" namiddag zoals hij het noemt.
Dat is aan hem niet besteedt gezien zijn medicatie.
En zijn aard.

Ik snap niet wat daar plezant aan is je lazarus te drinken.
Om daarna zo ziek als een hond rond te lopen of in uw bed te steken.
Heb dat nooit gesnapt. Trouwens als ik zie wat verdriet alcoholisme aan de naasten bezorgt..Misschien omdat ik zelf absoluut niets van alcoholische dranken lust.
Ik krijg dat niet ingeslikt. Even erg al rode kool...

Gisteravond de verwarming opgestart.
Nog maar eens een poging wagen om ze gekeurd te krijgen.
Mijn beste vriend de chauffagist komt al zeven maand geleden zogezegd eens binnen wippen om dat vijsje bij te regelen.Hebben jullie hem al gezien? Awel ik ook niet.
Die vindt dat maar normaal.
Vaklui, sorry, maar daar heb ik nog weinig respect voor.

De zon doet zowaar een poging.
Prettige dag nog aan allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 sep 2021, 16:46

Afbeelding

Hier vandaag al alle soorten weer gehad, :oops:
regen, zon en een onweer op de middag...
bliksem en donder...ben droog bij de dokter
en terug thuis geraakt en niet in de lucht gevlogen
met de plu :roll: onderweg wel een paar keer
regendruppels gehad....raar weer....
maar ja 't is herfst hé :roll:
Ik wens jullie allen een fijne avond en
straks een goede nacht :wink:
hou het veilig.... :? tot morgen....
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

30 sep 2021, 08:06

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

30 sep 2021, 08:09

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, het was inderdaad duiveltjesweer gisteren. Maar ook ik ben net als jij droog naar en van de kine kunnen fietsen. Er was hier op sommige momenten ook onweer, niet mijn favoriete weer.

Matice zijn pakjes zijn gisteren aangekomen. Had die 2 doosjes even onder de haltafel gezet en hij er naar toe. Het lijkt wel of hij weet dat die voor hem zijn. Waarschijnlijk hangt daar een bepaalde geur in. Het is eentje voor de 4° september, want dan is het werelddierendag. Mijn andere ( overleden ) jongens kregen dan een grote snoep, maar daar kan ik Matice echt geen plezier mee doen. Ik heb hem voor de 4° een leeuwtje gekocht en voor de 5° oktober, wat zijn verjaardag is, een rode krab. Heb ze ver weggezet.

IK heb nog steeds een papieren agenda, al 2 jaar dezelfde en dat zijn er echt gemakkelijke. Had hem overal al gezocht, maar ben nu te weten gekomen dat deze voor 2022 pas de 15° oktober uitkomt. Dus nog even wachten.

Zo, beterschap aan ieder die het zelf nodig hebben of voor hun dierbaren. De kaarsjes branden.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

30 sep 2021, 09:24

Goede morgen seizoentjes,

ik heb ventje eerst naar beneden gezonden om de gordijnen open te doen en de kat eten te geven. ik vind dat zo depri 's morgens als ik de gordijnen open doe en alleen maar duister weer zie.
moet nieuwe vinnykaars zetten, dees is opgebrand. kaartje voor de klein van de frituur is klaar, heb er een walrus op gekleeft. en per vergissing aan de achterkant. heb hem dan toegelijmd en er een enkel kaartje van gemaakt. sunitha is betaald nu zien hoe vroeg ze mijn spullen opzend. in het boekje van de doemaar: een thermolacthyl pijama gevonden. ventje gaat eens een keer in zijn agenda kijken want hij moet nog naar stad om zijn id- kaart te laten resetten, hij heeft de 3 pogingen verloren nadat dat inlogkaartje voor zijn werk zoek was geraakt. dan kunnen we naar stad want die winkel is niet ver.
we moeten ook nog zo'n kaartlezer kopen ivm met die covidsafepas. BS vind ik dat, het entingskaartje zou moeten voldoen. maar ik vrees dat we niet naar nederland zullen kunnen gaan want ik heb zo het vermoeden dat Jo ons liever niet in de buurt van Suus ziet. Suus begint uitvluchten te zoeken.
gisteren spaghetti gegeten met noedels. was lichter. ventje moet ook eens op zoek naar fettucini.
dat is korter dan tagliatelli. ik heb namelijk weer een recept in mijn hoofd.
de verkeerde heeft gewonnen in snackmasters vond ik. de brugse chocolatier dominique persoone is in mexico getrouwd met zijn metgezellin. ze waren al 30 jaar samen dus dan mag het wel eens vond persoone. schoonmoeder zou groen zien van jaloezie. zij wil namelijk al jaren naar mexico maar JP hield de hand op de knip. en nu het zou kunnen moet schoonmoeder revalideren en hij opletten voor zijn tikker. gisteren een film gezien van een die dacht dat hij zijn vrouw in mexico kon vermoorden en er mee weg raken. hij kreeg 30 jaar en in mexico zijn de gevangenissen geen lachertje.
Clive: voor dierendag ga ik Gimly een speciaal vlootje kip geven, hij heeft al veel snuffelzakjes en kijkt er amper naar.
Helena: sputtert de eetkamer tegen? ik heb nu weer last van een aft en altijd op de zijkant van mijn tong. dan kan ik langs die kant niet eten. ik heb een aantal jaar geleden op fb gezet dat ik mijn vertrouwen in de mensheid kwijt was omdat een stielman niet afgekomen was. jij had daarop ge-antwoord dat er nog stielmannen zijn. maar als het een speciale is die moet komen om een speciaal vijsje aan te draaien das andere koek. Hopelijk komt jou stielman rap.
mijn moeder heeft iemand dus een stuk hout in die deur laten steken, nu zou dat stuk waterdicht zijn. er moet beneden ook nog een latje want daar heeft houtworm ingezeten. ze heeft die expert voor een nieuwe deur afgezegd. want hadden ze gezegd, hij ging vroeg komen. noppes.
vanmiddag een hammentje met preisoep. ventje had preiceme meegebracht en ik heb hem er op gewezen dat het gewone preisoep moet zijn. die straks in een pot doen. en de afwas van de spaghetti doen. de rest invriezen.
denk van vandaag eens mijn mandjes te herschikken. als ventje de was plooit zitten mijn sokken bij mijn belvia's en ik vind de passende slipjes dan niet meer. moet ook een zak mee naar boven voor de lege en half lege flesjes bij mijn bed. als het niet gaat dan kan ik op bed gaan liggen.
de mandjes voor de medicijnen is voor morgen. kan dan direct opschrijven wat ik te kort kom.
volgende week drukke week. naar schoonbroer, naar de dokter en P. komt poetsen. en daar tussenin zou ventje naar stad willen. woensdag en vrijdag zijn de enige vrije dagen.
ik ga mijn nectarine even laten acclimatiseren. is die dan klaar als mijn pillen binnen zijn.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 sep 2021, 10:19

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes,
ja ik heb mijn laarsjes aangedaan want
overal liggen grote plassen er is
gisteravond en vannacht veel regen gevallen :oops:
Maar nu schijnt de zon efkes... :)

Helena last met de nieuwe tandjes, :roll: heel vervelend
de tandarts zal een beetje moeten bijwerken
lastig en als je lang wacht kan je tong of de
binnenkant van de kaak open liggen en dat
is lastig om te eten, zo rap mogelijk teruggaan
veel sterkte.... :oops:

Clive, al voorzien voor dierendag en ja een
hond of kat ruikt wat er in een pakje inzit :lol:
ze hebben een hele sterke reukzin.. :lol:

M-M, Ja het begint; de donkere tijden,
s' morgens en 's avond zie je het al heel goed
en bij regenweer zeker, dan is het de hele dag donker
gisteren was zo'n dag, maar ja 't is herfst
en we moeten erdoor...
de winter moet nog komen :oops: :roll:

Ik hoop dat anjelierken een beetje
droog weer heeft aan zee want anders
is het niet aangenaam :roll:

Alle seizoentjes een aangename dag
de laatste van september
Morgen is het al oktober....
Groetjes allen en tot later :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 sep 2021, 15:01

Wasjes hangen te wapperen. Drogen goed.
Administratie verder afgewerkt.
Een deel strijk verzet.
Gisteren liep er een eekhoorntje over het terras.
Dinsdag heb ik nacontrole afspraak bij de tandarts.
Ik heb toch het voornemen om het tot dan een kans te geven.
Ik weet dat ze de vrijdag niet werkt zelf.
Dan moet ik bij de collega.
Niet veel zin in.

Zo dames en dieren nog een fijne dag.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 sep 2021, 19:56

Afbeelding

Een fijne avond allemaal, :wink:
't is droog gebleven vandaag en ik heb
de wekelijkse boodschappen gedaan
mijn caddy was vol en nog een
boodschappentas aan de hand...
Je hebt van die weken dat je meer nodig hebt :roll:

Helena, ook flink gewerkt en ja met die wind zal
het goed gedroogd hebben :wink:
Ik hoop dat jouw eetkamer je niet teveel pijn zal doen :oops:

Voor alle seizoentjes een aangename avond en
een goeie nacht straks.... slaapwel allen :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".