In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 mei 2024, 11:16

Ja Bekske beter voorzichtig zijn met zo'n mails
liever een teveel weggegooid dan een link opendoen
want dan kan je prijs hebben, altijd kijken naar de afzender
daar kan je meestal al zien of het echt is of niet :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 mei 2024, 11:30

Zo straf heb ik het nog niet geweten.
Boete betalen voor snelheidsovertredingen in een auto die je niet hebt.
Je hebt doorgestuurd naar verdacht@safeonweb.be ?

Niet al te gemakkelijk ingeslapen, maar dan pas om negen uur wakker geworden.
En dat dekbed woog toch weer zo zwaar als ik het verder over mij wou trekken.
Nu ja, ik had een hele poes van 4,5 kg mee.
Tegen haar gewoonte in was ze dicht bij mij komen liggen.
Ondanks haar spuit heeft dat beest volgens mij nog last.
Ze springt regelmatig verkeerd en land dan ongelukkig.
Als ze ergens gaat liggen, liefst heel warm en ergens tegenaan.
Ach ja, oud worden hé...

Vandaag fullspeed strijken wat mee moet.
Gisteren weer niet gedaan gekregen wat ik wou doen.

Ik ga er in vliegen.
Kan ik deze namiddag hopelijk gewoon genieten van het goede weer zonder werken.
Alhoewel, ik denk dat ik nog eens een gevecht met de vijzen van de grasmachine ga aangaan.

Tropische tuin buren zijn weg denk ik.
Ik heb de dametjes nog niet gezien of gehoord van het hele weekend.
En de werkzaamheden liggen duidelijk weer eens stil.
Vraag is wanneer dat huis eindelijk verbouwd zal zijn.
Nu ja, ik moet er niet wonen en binnen is bijna alles in orde.

Zalig hoe stil het hier voor de moment is.
Nochtans ik heb mijn hoorapparaat in.
Trouwens ook een vervangtoestel rechts.
Die zullen samen op reis zijn onze hoortoestelletjes, Krakje.
Ook veertien dagen wachten.
Ook altijd hetzelfde dat ambetant doet.

Dames ik ga aan de slag!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 mei 2024, 16:04

Goeie namiddag allen, :wink:
Ik ben terug van mijn wandelingetje,
terwijl ik wat uitrust even dag komen zeggen
met nog een fris drankje..... :)
Geniet nog van deze mooie dag, morgen
kan het ook nog .

Helena, dat werk zal er nog wel liggen als je uit vakantie komt :lol:
en poes zoekt gezelschap net als de mensen, en gelijk heeft ze :)
Nog een fijne vakantie gewenst, ik hoop dat je ergens gaat
waar het niet regent, want hier ziet het er volgende week maar nat uit :roll:

Aan allen: geniet nog van deze dag en voor vanavond
een goeie nachtrust, tot morgen :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

11 mei 2024, 16:50

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heb deze namiddag ook een hele tijd buiten gezeten, was zalig. Het was hier ook stil. Beiden buren aan weerskanten zijn niet thuis. Spaanse woef lag in de zon, maar na een tijdje hield hij het voor bekeken. Ik dacht misschien te warm, maar nee, hij wilde naar binnen , in de ... zetel , ja , da's beter dan op een harde ondergrond te liggen :D .

Iemand uit de buurt doet bbq, af en toe als de wind goed zat, rook ik het.

Morgen komen de kinderen. Ik dacht die komen in de namiddag, nu blijkt dat ze op de middag komen. Ook goed, heb genoeg eten in huis. Daar moet je allemaal op voorzien zijn :D

Voor alle moeders een fijne moederdag morgen.

HVT: goeie reis.

Dames, tot de volgende keer.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

11 mei 2024, 22:02

voor morgen een fijne dag iedereen

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 mei 2024, 09:00

Goede morgen seizoentjes,

Fijne moederdag!

Omdat er een mooie weersvoorspelling is gedaan: ventje is naar de Carref. gegaan en heeft een sleffer vlees mee.
Ik had gevraagd om een krop sla mee te brengen want ik eet vandaag een slaatje maar niet alleen kropsla, er gaan ook radijsjes in, lenteuitjes, kaas in blokjes en cashewnoten. ik heb er gisteren een paar gegeten en mijn zuur is ferm verminderd. kan toeval zijn ook.
ventje kwam thuis en was in een serieuze bui van: balen. hij wilde cocktails drinken. en dat hebben we niet in huis. noch hij noch zus zien het meer zitten om dat huis leeg te halen. komt daar dan nog bij dat zijn zus haar pillen veranderd zijn en ze steenmoe is.
binnen 14 dagen staat Frank op een rommelmarkt. Daarna gaat er geëvalueerd worden. alles buiten in een container of toch stukje per beetje.

Anjelier: wij hebben gisteren ook buiten gezeten. ik moest wel nog een poncho aan want de muren zijn nog niet opgewarmd. Lilly heeft alle vetplantjes die op het raamkozijn van de keuken staan, er pardoes af gesmeten. en dat deed ze gisteren ook weer maar ze schrok van haar eigen actie! jammer van een bepaald stenen potje. in Terracotta en beneden kon je er 3 steken en boven 1-tje. het kan ook zijn dat die potjes er gewoon afgewaaid zijn geweest na een hevige wind maar ventje denkt van niet.


Gimly is beneden en die is nog stijf en stram gelijk z'n mammie.
ik heb gisteren opgemerkt dat Lilly mankt als ze moe is. na een tijdje geslapen te hebben ( maar ze moet willen) is dat weg. In ieder geval gisterennacht, zat ons lilly bijna voor heel de nacht buiten zonder kattenbak ( ze doet het niet in op de koer) korrels en water. ventje was het beu om haar telkens te gaan halen. hij was gisteren in een vreemde bui met die cocktails. Hij heeft er ene gevonden: 't oostends aperitief maar 15° alcohol en gewoon fris en citoenachtig. ideaal om op het gemak te drinken. wordt speciaal gemaakt voor de carref.

Allez, dat weer is hier aan het veranderen. ik ga een viesgezind ventje beneden krijgen. :roll:
Jullie weten dat hij een fan is van whisky? wel hij is gaan snuffelen op zo'n site en heeft er een fles gevonden die "The night Watch" uit GOT drinken na hun wacht (en ook tijdens). het is een Orban van merk en die zijn rokerige whisky's. hij heeft die fles dus gevonden en best dat die uitverkocht was want de prijs voor 70 cl? tegen de 100 euro!

Helena: Poes weegt dus 4,5 kilo. Lilly woog er 4,4 bij haar laatste controle. ik denk dat er wel wat bijgekomen is, bij ons meisje. vooral spieren want gisteren had ze weer een zotte bui. dat gewicht bij je is niet niks hè.
Ik ga je nu nog eens een fijne vakantie toe wensen met de schoonfamilie.

Ik ga nu mijn druppels opgelost in cola ( anders vind ik ze niet in te nemen) verder leeg drinken en dan een kopje koffie gaan maken. dan eerst een beetje verder doen in mijn verhaal. ik heb er al weer veel foutjes uitgehaald.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 mei 2024, 11:05

Fijne moederdag aan alle mama's

Afbeelding
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

12 mei 2024, 11:05

MOEDERDAG.
ik vind dat iedere vrouw moeder of niet deze dag mag vieren,
mijn dag begonnen met een tuiltje rozen,
croissants sandwiches en koffiekoeken met koffie,
dus geniet allen van deze dag leve iedere vrouw,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 mei 2024, 11:10

Amaai! .Ben nu pas binnengeraakt :oops:
Goedemorgen iedereen, zo vergeet ik niemand :roll:
Zonnig vandaag , dus geniet ervan want na vandaag
zou het weeral "op" zijn :oops: volgens de weermakers...
Een regenweek is voorspeld, maar we zien het wel
de temperatuur zou goed blijven........ :?

Aan alle mama 's een fijne moederdag vandaag
hier wordt die dag pas in augustus gevierd (Antwerpen)
Groetjes allen en tot later
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 mei 2024, 17:48

Was ik hier nog niet gepasseerd?
Blij dta het regent.
Niet kwaad zijn, maar nu valt het bloemen gieten tenminste weg voor vandaag.
En het mierenvergif strooien is ook nutteloos, gezien het wegspoelt.
Me dunkt dat de truuk met het waspoeder zijn werk begint te doen.
Het mos begint ros te zien en het onkruid blijft precies langer weg.
Het gevecht met de heermoes blijft aan de gang.
Nu is er nog een ander hardnekkig onkruid bijgekomen, wiens naam ik nog niet ken.
Het zal er schoon uitzien na een week regen en ikke weg.

Dames geniet nog verder van jullie dagje.
En tot volgende week vrijdag, want ik neem de pc niet mee.
Seniorennet op de I-phone dat is niet voor de grote letterbibliotheek me dunkt.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

12 mei 2024, 18:10

Hallo Dames,
Hopelijk heeft iedereen genoten van deze mooie moederdag.
Hier heeft het intussen al een goede bui gedaan en de wolken hierboven voorspellen niet veel goeds meer voor vandaag. Hopelijk is het pinksterweekend wat deftig weder. Hier is het dan jaarmarkt, zoals wellicht nog wel op andere plaatsen. We zien wel wat het wordt, we kunnen er toch niets aan veranderen......
Heb vandaag niet gekookt, het was ontbijt-en-brunchdag ! Om 7.30 werden we wakker door een sleutel die omgedraaid werd, dochterlief kwam een moederdag ontbijtbuffet brengen..... veel te veel, we hebben er de hele dag geniet van gehad !

Morgen is weer een andere dag....

M-H, een fijne vakantie toegewenst, geniet er van !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot de...... volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

12 mei 2024, 18:37

Dag seizoentjes allemaal .
Hier nog geen drup regen gezien , dus heb de bloemen toch maar water gegeven .
Voor HVT : een fijne vakantie !!
Zelf ben ik gisteren eindelijk nog eens naar de Eifel gereden , naar mijn favoriete dorp aan het meer .
En vermits niemand mee wil gaan, heb ik het toch nog eens alleen gedaan met de auto . Veel wandelen gaat niet meer . maar je kan daar varen met de elektrische boot en daarna heb ik genoten op het terras van een hotel van een ijs "bananensplit" : 6,50 EU voor een coupe met 5 bolletjes met slagroom en een banaan . Toen kon/ moest ik s' avonds niks meer eten :-) . :D
Hopelijk hebben jullie ook allemaal zo veel mogelijk kunnen genieten van het mooie weer ??
Verder voor iedereen een goede nacht zonder pijn en ongemakken .

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 mei 2024, 20:00

Goeienavond iedereen, zo vergeet ik niemand :roll:
Hier is het nog droog maar de hemel wordt
donkerder telkens als ik buitenkijk....
er is wel iets onderweg denk ik :roll:
We hebben toch een aantal mooie dagen gehad
en nu wat regen voor jullie bloemetjes :wink:

Een fijne vakantie Helena en kom veilig terug thuis :)

wilde eend, groot gelijk dat je alleen bent gaan genieten
't is natuurlijk wel aangenamer met gezelschap, maar ja :roll:

M-J, nog steeds geen post gezien, jammer maar helaas.... :oops:
En goed genoten van deze moederdag, je kan het maar gehad hebben :)

Allen een gezellige avond nog , slaapwel voor straks en tot morgen
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 mei 2024, 08:21

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Eerst en vooral @ MH, ik wens jou een prettige vakantie, geniet er met volle teugen van.

Sorry dat ik een tijdje niet hier geweest ben. Maar had weer een longinfectie opgelopen en ben dan ook nog eens naar 2 begrafenissen moeten gaan. De mensen die overleden zijn, heb ik niet gekend, maar wel hun dochters die vriendinnen van mij zijn. Eén van de diensten was heel erg katholiek geïnspireerd, daar heb ik dus niet alles mee gedaan van de rituelen omdat ik niet katholiek ben. De andere dienst was een heel vrijzinnige en heel erg mooi gedaan.

Voor alle moeders die gisteren moederdag hebben gevierd, van harte gefeliciteerd. Ik heb van Matice een handcrème van SHISE*DO gekregen. Heb die altijd. Manlief had het geschenkje is Matice zijn mond gestoken en zo heeft hij het mij afgegeven, was grappig. Matice heeft nog veel schulden open staan :) .

Gisteren bloemetjes gaan halen voor in de tuin en hanggeraniums voor op het terras boven. Gisteren dan alles verpot en nu ziet de achtertuin er weer een stukje vrolijker uit .

Zo, ik ga beginnen aan het HH en aan de strijk. Ik ga niet alle namen noemen , maat wens jullie allemaal een mooie dag. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 mei 2024, 08:26

Goede morgen seizoentjes,

Het is 2° minder warm of gisteren zegt mijn meteo. beide katten zitten buiten. Lilly was toen ik in de badkamer was een vlieg aan het vangen. ze heeft 'em niet te pakken gekregen ( was wel zo'n vette zwarte) maar ik heb het raam van de badkamer op kiep gezet. wil die vlieg weg, dan kan hij. hebben we gisteren ook gedaan voor deze die in de keuken zitten. nu hebben we wel zo'n "zapper" in de vorm van een tennisracket. maar die staat voorlopig niet aan. ventje houdt zich daar mee bezig. op vliegenjacht te gaan met de zapper.

Gisteren dus die sleffer vlees op de BBQ gelegd. Buren zaten ook buiten want buurman verjaarde. ik ben benieuwd wat hij van zijn kaartje gaat zeggen ( of niet). het nieuwe lief van de dochter van buurvrouw was hier ook. curieus ventje zeg! hij keek ongegeneerd hier naar binnen! ziet er wel deftiger uit dan alle anderen en hij laat haar ten minste lachen. vroeger wisten we al hoe laat het was. de ene "reuling" kwam hier in zijn lunchpauze eten. eerst mee aan tafel en daarna mocht ie zelf een lunchbox of boterhammendoos meebrengen. dat spelletje heeft nog redelijk lang geduurd. dochter keek viezer en viezer.

Hier is het bewolkt en dat zou het de hele dag zijn. ventje zou graag de CD-Rom's doornemen en wegdoen wat niet langer speelt op deze PC. dan ook die houten bakjes van chouf kapot slaan want deze zijn voor in de stoof van Frank. aangezien wij hier iets anders zetten van bijverwarming, heeft hij het hout gevraagd. en ventje wil een deel van onze spullen klaarzetten voor woensdag naar het containerpark te doen. hij heeft al 1 bak en nu het papier die geschred is en die diende om de stoof aan te steken, weg is heeft hij een tweede doos.
we waren gisteren aan het discuteren over een houtkachel voor buiten. er waren vragen zoals: gaat dat dan niet roesten door de zilte lucht? je geeft daar toch wat centen aan uit en dan staat dat daar te staan zoals mijn mexicaans kacheltje. ook een vuurschaal hebben we besproken. dat is allemaal mooi en gezellig maar wij zijn geen personen die tot na middernacht buiten zitten.

heb ik al verteld dat het Lowietje is die blaft? als hij hier is dan moet iedereen het weten. Cooper is nu rustig en die hoor je bijna nooit. kort na dat oppakincident dan hoorde je hem wel. hij was dan kwaad en geschrokken en boos op alles en iedereen.
Lilly moest gisteren naar binnen en dan moest ze binnen blijven. dat vond ze niet leuk. ze keek viesgezind. Ten minste dat zei ventje maar Lilly heeft geen glimlachend snoetje maar eerder een die serieus staat. gelijk mama. haar biologsche mama wordt bruin in plaats van zwart! zit wel in hun genen want de andere hebben ook het kleur bruin in hun pels. alleen Lilly had grijs en zwart nodig. Goofy ( die nog geholpen moet worden, dan krijg je dan als je 'em smeert uit een autokoffer) is bruin, cognac, wit en nog een kleur. zijn andere twee zusjes hebben bijna dezelfde motieven. en dan heb je Lilly. die gelijkt niet op d'r broer en zusjes.

Ik hoor ventje maar ik denk dat die naar de badkamer is. mijn taak vandaag is hier alles eens openzetten en eens grondig moppen. en ik moet nog wc blokjes bestellen bij het kruidende vat. en iets van een filler maar als ze die niet langer hebben dan neem ik effen contact op met de online apotheek. een chatbot verzameld je vragen en 3 dagen later heb je een gediplomeerde apotheker die je een mail stuurt met antwoord. ik zou ook een mail kunnen sturen naar mijn eigen apotheek. die weten ook of het gaat werken of niet. dat afslankproduckt XL5 of hoe het ook heet, is me door de apotheker afgeraden. in verband met mijn diabetes. zelfs Shakes en Maaltijdrepen worden afgeraden. alhoewel ik waarschijnlijk eind van de maand een kledingmaat minder ga zijn. Ten minste dat hoop ik. Als het er 2 zijn zoveel te beter.

Morgen hoop ik naar Ann en Els te kunnen gaan. lukt het niet dan is het voor een andere keer. maar eerst moet er een fles Oban geleverd worden. jaja, gisteren stond "the nightwatch" fles terug in stock. hij heeft er voor gespaard. ik moet nog vragen wanneer mijn DVD afkomt.

Het is bijna koffietijd.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!