In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

puzzel
Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25

13 jul 2021, 06:22

gdm, had je een mondkapje op, Bert, bij het loskappen bij de muur (waterleiding)?

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

13 jul 2021, 06:49

Afbeelding
Bert

13 jul 2021, 09:55

puzzel schreef:
13 jul 2021, 06:22
gdm, had je een mondkapje op, Bert, bij het loskappen bij de muur (waterleiding)?
Ja hoor puzzel. En een stofbril ook. Ik kwam precies uit de ruimte. 🤣🤣
Maar veiligheid voor alles.
Vandaag rustdag. De loodgieter komt pas volgende week. Een klein werkje hebben ze geen tijd voor.

An-W
Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47

13 jul 2021, 10:08

Goedemorgen allemaal ,

Zo Bert , dat is een flinke klus dat jij moest doen .
Ja een loodgieter of andere vakman in de bouwsector hebben het hier ook zo druk hoor ik.
Ook lange wachttijden hier .

Het is saai weer hier , de zomer is ver te zoeken .
Ik ga vanmiddag even uurtje of 2 helpen in de winkel .
Er is veel tweedehands spul binnengekomen , mensen zijn hun huis aan het opruimen denk ik :P

Allemaal een fijne dinsdag gewenst en toedeloe .
Afbeelding
Beterschap, moed en sterkte voor wie het nodig heeft Afbeelding

grootjegerda
Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
Locatie: seniorennet

13 jul 2021, 11:14

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

mama-inge
Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

13 jul 2021, 12:47

Goedemiddag
Vanmorgen even de hort op geweest
Vanmiddag heb ik een afspraak en er moet wat werk gedaan worden

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

13 jul 2021, 16:10

hallooooo een goeie zonnige namiddag iedereen

hier al gans de dag droog en sinds deze middag is het zonnetje er ook
wij zijn deze voormiddag onze wekelijkse boodschappen gaan doen naar de Colruyt
en kort na de middag naar het containerpark met wat spullen die we gisteren over hadden toen we het tuinhok hebben gekuist en daarna nog gaan tanken
en zojuist ook onze koffie gedronken sè
en wat later deze namiddag komt mij zus dan ook nog wat spullen ophalen die we teveel hebben uit ons tuinhok , want opgeruimd staat netjes

mama-inge , gerda , An , Bertje , Bekske , puzzel ,
halloooooo

marietteke ja als je in een huis woont dan heb je wel altijd buitenwerkjes te doen hé , en ik heb graag dat buiten ook alles proper is maar dan is er daar wel wat werk aan hoor
en dat van die wc vind ik echt een goeie hoor :P :P :P

Bertje oei wat erg een waterlek , hopelijk word het rap opgelost en in de winter zou dat eigenlijk nog erger zijn hé als het vriest

allé ik ga dadelijk nog enkele kleine werkjes doen sè
want vandaag sta ik echt niet vast op mijn benen , maar ik probeer toch altijd het nodige te doen en de kaboutertjes zijn waarschijnlijk ons adres verloren want ze komen nooit helpen :roll: :D


marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
nog een fijne dinsdag verder

daaaaaaag



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge
Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

13 jul 2021, 17:46

Het werk is weer klaar.
We gaan zo eten, soep met broodjes uit de oven.
Bert

13 jul 2021, 20:59

In tegenstelling tot gisteren, geen klop gedaan vandaag.

Kom jullie een gezellige avond wensen.


Afbeelding

marietteke
Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31
Locatie: rupelstreek

13 jul 2021, 21:22

Afbeelding
hallo
De beloofde regen hebben we dus gekregen vandaag ,
voor de middag ..droog , dus ik dacht .."ik ga effe fietsen "
ja lap ...begon dat daar te gieten , het regende "bloskens"
zoals ze dat bij ons zeggen , ..dus dan maar gaan schuilen ,
met mijn fiets in het bushokje , :lol:

allee ik kom iedereen nog 'n fijne nachtrust wensen ,
slaapwel
geluk vind je onverwacht

puzzel
Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25

14 jul 2021, 06:14

GDM, hier ook plenzen tussen de middag (binnenblijfweer voor de overblijfkinderen) en daarna gewoon regen, maar niet voor lang. Ik had 's morgens al eten gemaakt en in pannen laten staan en toen we weer thuiskwamen (we hadden samen daarna een afspraak; ook nog) op de borden gedaan e n in de magnetron huppakee>was een goede oplossing.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 jul 2021, 08:08

Afbeelding

mama-inge
Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

14 jul 2021, 08:58

Goedemorgen en een fijne dag

Ik ga boodschappen doen

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

14 jul 2021, 09:27

halloooo een goeie morgen allemaal

het ziet er weer een bewolkte dag uit en dat heb ik graag
en volgens het weerbericht zou het hier bij ons in West-Vlaanderen vandaag droog en bewolkt blijven en meer moet da nie zijn voor mij
gisteren in de late namiddag ( 18u ) heb ik samen met mijn ventje achteraan in onze tuin nog het overdekt terras proper gekuist met javel , want al de vogeltjes en de egeltjes die daar onder het afdak komen eten hebben er nogal verstand van om de tegels daar goed vuil te maken maar ja die beestjes kunnen er ook niet aan doen hé :lol: en doordat mijn ventje geholpen heeft hadden we in een uurtje gedaan en daardoor was het voor mij ook niet zo lastig dan dat ik het alleen had moeten doen want gans dat terras afschuren is echt slecht voor mij rug maar met hulp er bij was het juist te doen
en deze voormiddag heb ik dan nog wat licht kuiswerk te doen binnen terwijl mijn ventje in het rusthuis een afspraak heeft om wat paperassen te regelen nu dat zijn moeder van een tweepersoons kamer naar een éénpersoons kamer is verhuisd
en deze namiddag heb ik dan een afspraak bij Celine voor mijn nageltjes

marietteke oei in een regenvlaag gezeten , hopelijk was je niet te nat
hier was het gans de dag droog

Bertje een dagje congé genomen gisteren , awel dat moet kunnen hé

puzzel , regen in Nederland bij jullie , hier klagen de landbouwers al dat de grond te nat is voor de aardappelen en de andere groenten omdat het al zoveel geregend heeft de laatste tijd

Bekske ook een goeie morgen

mama-inge veel plezier met de boodschappen

allé ik ga verder doen sè want ik wil op schema blijven met mijn werkjes


marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
voor iedereen nog een aangename woensdag verder

daaaaaag



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 jul 2021, 10:34

zonnebloemeke ik begrijp niet waarom je javel gebruik waar dieren komen .De dierenarts heeft me afgeraden om javel te gebruiken waar dieren komen .Hier liggen ook dikwijls hoopjes van vogels die hier regelmatig zitten .Maar hoe maak ik het proper zonder te schuren erop .Een emmer nemen daar een fles goedkope wasverzachter in en een fles schoonmaakazijn erbij een schep waspoeder en daar verder warm water indoen .Als de emmer vol is goed op roeren .Niet doen bij volle zon of regen .Het voorzichtig uitgieten en gewoon met borstel open wrijven dan minstens drie uur wachten en dan gewoon afgieten met gewoon water .Waarom wachten om het in de grond te laten trekken .Ook regelmatig als het begin vuil te worden doe ikhet volgende dat juist voordat het gaat regenen .Goedkope waspoeder openstrooien en dan open wrijven en wachten op de regen .Indien er geen regen kan komen op de plaats gewoon een beetje water gietenop de waspoeder zodat het rustig kan in trekken in de grond een uurtje later gewoon afgieten .Met de wasverzachter en azijn te gebruikenkun je het groenop de stenen goed wegkrijgen alsook de andere vuiligheid .Maar javel is in feite een bleekmiddel geen schoonmaakmiddel .Dat zijn woorden die dierenarts gezegd heeft .Javel is iets gevaarlijk zowel voor mens en dier .Zelfs ik gebruik hier nooit nog javel al meer dan 20 jaar .Ook niet voor wc enz gewoon schoonmaakazijn en meestal goedkope wasverzachter iklaat het gewoon weten .Iedereen doet wat hij wil maar doordat de dierarts bij erop gewezen heeft laat ik het weten groetje