Kinderuitspraken om nooit meer te vergeten

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Sien
Lid geworden op: 26 nov 2004, 14:25

29 jul 2005, 08:52

Bedankt voor de schitterende kinderpraat. :D Verschillende heb ik reeds op mijn blog geplaats waar je ze nogeens kan nalezen.
http://blog.seniorennet.be/sien/

Kijk gretig uit naar nog meer van die leuke praat. :D
groetjes,
Sien

youry1
Lid geworden op: 23 mei 2005, 21:33
Locatie: wommelgem

03 aug 2005, 01:54

Mam?
ik: Ja
Zij: welk dier heeft nooit hoofdpijn?
ik: hmmmmmmm geen idee


zij: een paracetamolletje whahahahahahahahaha


Afbeelding
ouder worden doe je niet alleen

lief
Lid geworden op: 19 apr 2005, 20:55

04 aug 2005, 21:53

Alweer Chantal .We zaten samen naar TV te kijken.Opeens ontsnapte papa een windje .Alle hoofden omhoog.Papa zei "Foei Chantal".Zij " dat is mijn stem niet papa ."Dat is de uwe".

Mijn broertje Walter ging voor de eerste keer naar school gaan.Wij spraken thuis dialect.Ladder is ledder.Hij kwam terug van de school .Het eerste wat hij zei "Wij hebben niet op de ledder moeten praten .Ze was weg.

Mijn nichtje Hilda .ook dialectsprekend .Deuren is dieren .Ze zingt het liedje van roodkapje .....In het bos zijn wilde dieren oependoen ,oependoen.

juno
Lid geworden op: 15 aug 2005, 02:05

15 aug 2005, 02:12

Toen ik met het dochtertje van een vriendin, toen 6 jaar oud, inkopen ging toen stond op mijn boodschappenlijst "volle melk". Ik zocht in de rayon naar de dozen volle melk, maar vond geen. Isa toont mij dozen, maar het is halfvolle melk. Ik zeg haar :" neen, het is een doos volle melk die ik nodig heb", waarop zij mij antwoordt : "neem dan 2 dozen halfvolle".

prutske
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 04 aug 2002, 08:51
Locatie: onder mijn dak

17 aug 2005, 08:18

Sien,

Ik weet niet of dit in het rijtje thuishoort, maar ik lag gisteren in een deuk toen ik dit hoorde:

Het was 1 april. Lucy, toen 12 jaar nu 54, moest van haar vader naar de beenhouwer. Lucy was toen stapelverliefd op de beenhouwerszoon. Heeft lang tijd nodig om haar vlechtjes te strikken en zich héél mooi te maken. Ze komt de winkel binnen, gaat zoals altijd dicht tegen de jongen aan de haktafel staan en wacht geduldig, verliefd.

Het is aan haar en haar idool, vraagt wat ze moet hebben?

Met blinkende oogjes, heel fier vraagt ze:

"1kg mond & klauwzer a.u.b!"
:P :P :P

youry1
Lid geworden op: 23 mei 2005, 21:33
Locatie: wommelgem

24 aug 2005, 03:15

Een klein meisje in de kerk vraagt aan haar moeder: "Waarom heeft de bruid witte kleren aan?"
Haar moeder zegt hierop: "Wit is de kleur van de pracht en dit is de prachtigste dag van haar leven."
Waarop het kleine meisje zegt: "Maar waarom heeft de bruidegom dan zwarte kleren aan?"


Afbeelding
ouder worden doe je niet alleen

moeschi
Lid geworden op: 03 jul 2004, 23:24
Locatie: sint katelijne waver

24 aug 2005, 21:50

Mijn dochter Sandra toen 6 jaar, vroeg aan haar oma of zij wist waarom konigin Fabiola geen kinderen had.
Verwonderd vroeg mijn schoonmoeder of zei dat wist.
Ze zei " moemoe ik denk dat het zaadje van onze koning rot geworden is."

Geregeld was ze bij haar papa als die iets plante in de tuin, en als hij bonen planten en daarna eens ging kijken waarom die niet uitkwamen, zegde hij, "hoe kan dat nu groeien dat is rot geworden."
Dus vandaar legde zij de link waarschijnlijk.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

02 okt 2005, 14:28

Mijn zoon, 11 jaar (zijn zus enkele jaren ouder).

Mijn zoon zegt : "Papa, ze doet weer moelijk, zou dat komen van haar publiciteitsjaren?".
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

robin27
Lid geworden op: 01 sep 2005, 12:21
Locatie: Wommelgem

03 okt 2005, 00:17

Kevin van 4 jaar samen met zijn nichtje van 3, en beiden last met de letter R.

Zegt Kevin," heb je gehoord op de ladio?"
Waarop Kelly heel hard lacht en zegt " Kan die niet eens goed praten zegt ladio inplaats van jadio."

Groetjes Margo
i mac 16,2
intelcore i5
3,1 ghz
256 kb
4 mb
8gb

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

17 mar 2006, 21:29

Omdat dit toch een leuk onderwerp is en helemaal verdoken zat in de rubriek Oproepen heb ik hem verplaatst naar ons gezellig Senioren Café :wink:

Wie blaast hier wat nieuw leven in? :idea:

Tilly

buterfly
Lid geworden op: 26 dec 2005, 14:16
Locatie: Waregem

01 apr 2006, 23:12

Vandaag gelezen in een tijdschrift:

"Toen ik een paar jaar geleden hoogzwanger les gaf, vroeg Celine(8 jaar) aan mijn collega "Wanneer vervalt juf Griet nu eigenlijk?"

Naam verwijderd door de moderator wegens bescherming van de privacy.
Al doen wat je kan, is al wat je kan doen

fladder
Lid geworden op: 22 apr 2005, 10:06
Locatie: mechelen

09 mei 2006, 23:37

Hoe kinderen soms de dingen héél letterlijk opvatten: mijn zoontje (toen zes of zeven) vertelde dat hij niet meer in de lift wou. Wij vroegen hem natuurlijk waarom zo plots die aversie? Is er iets gebeurd waar je bang van bent geworden?

"Nee, ik ben niet bang, maar heb je dat dan niet gehoord op de radio? Die meneer zei dat het gebruik van drugs in de lift zit. Dan wil ík daar niet in gaan hoor!"
The man that hath no music in himself,
Nor is mov'd with concord of sweet sounds
Is fit for treasons, stratagems, and spoils.
W.Shakespeare - The Merchant of Venice

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

06 feb 2008, 11:02

Bij het opruimen van de oude en niet meer gelezen postings kwam ik deze topic tegen.

Toch leuk om die weer even bovenaan te plaatsen :wink:

Wie herinnert zich nog leuke en grappige uitspraken van onze kinderen, of van onze kleinkindertjes?

Plaats ze gerust hier zodat we kunnen meegenieten van zoveel spitsvondigheid bij onze kleine spruiten :wink:

Tilly

Phila
Lid geworden op: 13 jan 2004, 21:17
Locatie: Oost Vlaanderen

16 feb 2008, 12:21

Ik was met de jongste (6j) van mijn zus op bezoek gweest bij een vriendin die pas bevallen was van een zoontje. Op de terugweg het volgende gesprek:
"Zou jij ook niet graag een broertje hebben?"
"Ja hoor maar dat gaat niet want mijn mama neemt de pil"
dan even stilte
"en weet U de pil is zoals een omelet alle eitjes zijn kapot"
Er zijn geen broertjes of zusjes meer gekomen maar 30 j. later zijn er wel twee schatten van dochters :D .
Van alle mensen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangename diegenen die zwijgen
Coluche

dolfijntjevr54
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:59
Locatie: VENUS

31 aug 2008, 18:11

Nog een fijne avond allemaal :wink:


Afbeelding