In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 jun 2023, 10:48

Goede morgen seizoentjes,

ben blijven liggen toen ventje naar beneden ging om de vuilnisbak te maken en het papier & de blauwe zakken buiten te zetten. en we gaan straks samen naar de markt. mijn oogschauwrollers en de film 'foreign affairs' is toegekomen. film bekeken. is een mooie film maar triest einde. en omdat er geen ondertitels stonden hoor ik dan dat de wijn die zij hem leert drinken niet de fumè is maar de fusè! en dat gaan we dus moeten onderzoeken. ik heb gisteren een koppel eitjes gebakken met kaas en dat tussen mijn boterhammen gelegd. en dat heeft me gesmaakt. nu moet ik nog 2 eitjes koken voor onze visschotel, maar dat is als ik terug ben. Gimly & Lilly zaten tesamen aan de pot 'nepeta'. zij hief d'r poot op maar hij gaf geen reactie en dus bleven ze daar. de kater van Terry & Sue, een koppel in engeland die ik kende via de kerk daar en Sue pastte altijd op Mies, ging op de nepeta liggen als Terry met de grasmachine bezig was. hij is helaas overreden aan de 4-boys, een krantenwinkel en postkantoor ineen. en daar kon je ook alcohol Kopen en chips en snoep enz. toen kon je nog de krant aan huis laten leveren door die winkel maar ik had er meer miserie mee met die "paperboys" dan geluk. David bovenaan met hond kreeg hem wel maar ik niet. de reden? zijn ex-liefje woonde aan de overkant!!! die had schrik van die vader. stel dat die juist zijn deur uitkwam als hij bij mij moest leveren? amai zenne. want hij moest van zijn fiets stappen! ( bij david hond ook) een keer had ventje de playboy erbij gevraagd. die was bedekt me een plastic waar bovenaan alleen de naam zichtbaar was. en maar proberen te loeren. toen deed ik de deur open en die gaf alles af zo rood als een biet. :lol: sorry ma'm zei die. die heeft een andere route aangevraagd wist ik dan van de kasierster waaar ik af en toe een praatje mee maakte. want ik ging zelf gaan betalen voor die aanhuisleveringsdienst. en dan gaan klagen bij de baas dat ik weer mijn krant niet gehad had. tot ik het gewoon beu werd als die excuses en zelf elke ochtend een krant ging gaan halen naar de supermarkt! en de zondag meerdere. als er een cd bijzat namen we die. het mocht een zondagskrant zijn die we normaal nooit lazen. en dat mis ik wel een beetje. die zondagskranten. we lieten die dan op de vloer(tapijt) liggen en ons Mies sprong erin. dat was fun!
ventje heeft Gimly gekamt. 4 volle kammen met fakken haar en daarna een lekker massageborsteltje. Lilly laat dat niet toe. geen kam en geen borstel. ik was haar vanmorgen aan het strelen en haar staart ging weg en weer. zachtjes. we gaan ze buiten laten zitten als we naar de markt gaan. ze kan toch niet weg. soms laat ik zelfs de tv aanstaan als ik ergens kort naartoe moet. of joostbetert de vinnykaars.
gisteravond bitterballen gegeten en elk een fricandel. in de bitterballen van de frituur zit nog reuk nog smaak. jammer en ook dat het een oneven getal is. 5 stuks. er lopen hier weer volledig gesluierde vrouwen rond. dat moet toch nog warmer zijn met al dat textiel?
Bekske: ventje zegt dat je de polis van je brandverzekering moet bekijken of waterschade ook gedekt wordt.
Clive: veel leute en plezier in Texel.
Fijne dag verder!
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 jun 2023, 11:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

Straks naar tandarts ( opnieuw), nu zijn er zeker 6 volle maanden tussen.

Heb gezien dat ik veel rijpe frambozen heb, dat groeit hier heel goed ( waar niet?). Als ik terugkom van tandarts, oogsten en in diepvries doen, kan ik later gelei van maken. Zelfde met de aardbeien, heb er nog van vorig jaar .
Dit jaar was de oogst heel beperkt, ook door de hitte, denk ik.

Morgen komen de ukkemeisjes, ukkepuk niet want die moet naar een feestje. Die kinderen moeten constant naar een feestje.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 jun 2023, 20:28

Goeienavond allemaal :wink:
toch nog 27° en geen zuchtje wind :roll:
Ik was pas nog de planten gaan verzorgen
bij de toeristen, ze hebben het daar in Sankt Johann
ook boven de 30°

mammyretro
, hartelijk dank voor je mooie
kaart uit Villandry, hopelijk hadden jullie
een fijne vakantie :lol:

Slaaplekker allen vanavond en tot morgen :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

24 jun 2023, 08:52

Afbeelding
heb al mijn wandeling op zitten evenals het bed verschoond het is niet simpel als een bed met de zijkant tegen de muur sttat dan is heeft even tanden om het netjes te doen maar het is gelukt .Vroeger ging dat veel beter .Kan mijn bed niet anders zetten omdat er geen plaats is want dat staat beneden nu omdat ik moeilijkheden heb met de trap .Afijn ja het is gelukt en dat is het voornaamste .MMbedank voor de tip de verzekerings man ging straks komen kijken .geniet maar het ga weer katoen geven buiten groetje

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 jun 2023, 08:55

Goede morgen seizoentjes,


ik ben wakker. dan is Lilly wakker geworden en dan kwam Gimly vanop het matje aan de badkamer. Lilly is nu buiten en dat we nieuwe bloemen ( mini-roosjes die ventje verkeerdelijk voor anjers aanzag) in de keuken hebben moeten zetten deerde Gimly niet want die was gaan kijken waar ik bleef omdat ik een nieuwe kartonnen teljoor was gaan halen. want ik heb eerst een truk geprobeerd die op een website stond ivm de vliegen. we zullen zien of die werkt. freesia's van verleden week staan er nog. allemaal open. maar nu zijn het witte miniroosjes. Lilly zat toch weer op de stoof gisterenavond! en ze wou weer niet binnen! wij hebben buiten onze koude schotel gegeten. achteraan moet ventje nu de knikparasol zetten. anders is het niet te doen en ik vertoonde tekenen van roodheid op mijn voorhoofd. ( en ik was ingesmeerd) dan heb ik aftersun gebruikt als ik boven was. ik zal mijn petje van the cleveland indians moeten aandoen. maar die zal ik eerst goed moeten uitkloppen! ( stof chef) dus ventje heeft 2 taken. de andere parasol zetten en eens kijken naar de filter van de steelstofzuiger. of hij ze vandaag gaat uitvoeren? jullie hebben er ook het raden naar. zijn metalvriend belde. die is nu naar noorwegen vertrokken. want ventje moet nog eens langs bij hem om hun tickets te laten afdrukken. ( wij hebben geen printer) Ze kijken er naar uit die 3 en ineens krijgt ventje een bericht van een vierde metal die om een lift vroeg. met 5 man in een i10? naar antwerpen? ik heb er m'n bedenkingen bij. mijn moeder in het midden en 2 redelijk mollige vriendinnen er naast dat gaat nipt maar 5 uit de kluiten gewassen oud-militairen? i do not think so. en ventje rijdt al niet graag via de antwerpse ring. hij vertelde aan zijn metalvriend over zijn moeder. die heeft het ook meegemaakt. op mijn voorhoofd heeft een mug gebeten. de tr*t. net niet op mijn voorhoofds-chacra. gisteren over en weer berichtjes gestuurd met Suus omdat ik zag dat ze on line was. Lotte leeft nog maar ze blijft volhouden. vechten. ik vind het zo erg voor haar want Lotte was een van haar eerste katjes toen ze 8 hoog in Tilburg woonde. Floortje is al enkele jaren geleden de regenboogbrug overgegaan. Pip & Lotte lagen samen op bed. Pip is Lilly's biologische mama. zoals meisjes onder elkaar, even weg van al dat getesteron van de katers. en ik heb dus gisteren vergeten m'n pillen in te nemen. en ik was er zeker van dat ik ze genomen had. en het is hier bewolkt aan het worden. ik weet niet of ventje iets voorzien heeft om op de bbq te smijten. maar wel zondag. een lap dunne lende uit Ierland. was in reclame. anders zou hij die niet meebrengen. en volgens het weerbericht zal het niet regenen. gisteren probeerde ventje "meisje op de trein" terug te vinden maar zonder succes. volgens sommigen is de film beter dan het boek. hij was net te laat om die op te nemen. kan gebeuren. er komt nog wel een kans. op netfliks kostte die 4.99 euro. en ik had net gedaan met Suus toen er een politiewagen hier rondreed. suus heeft precies een aantrekking voor politiecombi's. :) overal waar ze gaat komt ze de politie tegen. ik leg de schuld bij haar broer die bij de recherche werkt. en ze zijn hier met de krant voor de baron en overbuurvrouw. in het weekend is die altijd wat later. ventje zal weer naar de carref. moeten. ik bekijk hier net mijn candidavlek en in die zalf zit cortisone. las onlangs dat cortizone de aderen kleiner maakt. want ik moet nog smeren. 2 x daags Gisteren dus naar de markt geweest en deze van het groenten & fruit kraam kan het nogal uitleggen. ze stonden vroeger de zaterdag in oostende stad. en een echte oostendenaar begrijpt ze dus niet. ze weet nu ( en wij ook) dat bringen een oud gerimpeld vrouwtje is. aan het bloemenkraam stonden bordeaux hortensia's. 8O hopelijk heeft hij deze volgende week weer mee. bij mij wordt de Hortensia blauw maar ventje vind dat ze traag bloeien. en Lilly sliep tussen de Plumbago en de Hortensia's. eenmaal een bloemenmeisje altijd een bloemenmeisje. bij het bloemenkraam weten ze dat ik bloemen voor de kat koop. De diepvries kwam gisteren en we hebben roomsoesjes besteld. we hebben de rest gisteren binnen verorberd. en ventje vroeg zich af wat er in het witte zakje zat en dat was bloemsuiker. lijkt keihard op cocaine en heroine. mischien maken ze dit zo in de films en series. pakken bloemsuiker. ventje weet van een rijkswachter dat je vinger dopen in zo'n pak een instant overdosis is en bovendien dodelijk. dus de films maken vergissingen. Ik hoor boven gestommel. ventje is ofwel over lilly gestruikeld of heeft weer zijn teen gestoten tegen het bed. Vanmorgen wilde ze weten wat dat gekrijs buiten was. het was toen 04 u. en om 05 u zat ze aan mijn voeten rechtop met de oren gespitst. deze zou een goede muizenvanger zijn. ze hoort alles. want ze heeft grote oren en luisteren? naar ons? niet echt. we moeten haar buiten eten geven. verwend? neen hoor. en ze zou willen heel de nacht buiten zitten maar ventje vind dat te gevaarlijk. een inbreker kan via de daken van de garages naar binnen. en langs de voordeur naar buiten met Lilly achter hem. want Gisteren als de diepvries hier was, probeerde ze naar de voorkant te gaan. ze weet dat ze dat niet mag. maar het is verleidelijk. gisteren een chouffe 0,0% gedronken. niet slecht. smaakt als een gewone alcoholvrije pils. ventje had nog een bon ervoor. en een bon voor chistal extra. bier dat je langs de kanten van neef vind. schoonboer vertelde dat per koppel ze nu 75 euro geven. de dochter van Corinne huwde. Philipe, de vader werd een slachtoffer van Covid. Corinne loopt nog altijd in het zwart gekleed. Philipe hield er wel een bourgondische levenstijl op na. rookte ook en dronk er graag eentje te veel. Lilly zit aan de korrels. we hebben ze gemengd met het overschotje van cerize. dus moeten we volgende maand enkel kattenzand aanschaffen. 2 x 10 kilo. Lilly heeft mooie witte tandjes zei Maya. ik denk dat dit komt omdat ze liever korrels eet. ventje is niet gestruikeld over Lilly of heeft zijn teen gestoten. Lilly gaf een kopje teveel aan zijn lamp.Lamp tegen de grond en Lilly onder bed. en dan een beduisd koppetje. Waar is die lamp? ze weet donders goed hoe ze iemand wakker moet maken.
ventje heeft het apparaat voor de nek van Dr H. besteld. er zitten ook patches voor de rug bij. en je kan tot 30 min. een sessie houden. alle beetjes helpen zei schoonbroer. en laat ons hopen dat het helpt. Gimly heeft hier net een zot momentje achter de rug. morgen is Gimly jarig. een blikje tonijn als extraatje.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 jun 2023, 09:57

Goede morgen aan allen :wink:
hier weer een brandende zon
dus kalm binnenblijven en naar de koers kijken :roll:
Geniet ervan als je een koele plek kan vinden
en nu ga ik alles lezen

Bekske, sterkte en hopelijk komt de verzekering ertussen

Groetjes allemaal en tot................ :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 jun 2023, 11:03

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren in stad geraakt met de tram en manlief stond buiten het station al op mij te wachten. Op een drafje naar de 2 winkels waar we moesten zijn. Eerst een short gaan halen voor manlief, heeft er maar 1 gekocht, wil eerst weten hoe ze draagt en hoe ze in de was blijft. Als dat allemaal oké is, kan hij er nog eentje halen indien nodig. Daarna naar de winkel waar ik dat mooie kleedje had gezien. En ik had geluk, ze hadden het nog in mijn maatje. Het heeft een heel speciale snit en zat meteen goed. Een beetje tot mijn verbazing, vond manlief het echt wel heel erg mooi. Want manlief heeft nogal de neiging bepaalde kleedjes te oud voor mij te vinden en dat kun je van dit echt wel niet zeggen. Neem het mee naar Texel + nog een tweetal andere voor ' s avonds als we gaan eten. Dan kleden wij ons graag om na de douche.
Heb al wat gedaan en mijn laatste machine was zit in, morgen nog een miniwasje doen.

Zo, ik wens iedereen een mooie zaterdag. Heel veel sterkte voor diegenen die ziek zijn of zich niet lekker voelen of zorgen hebben. Liefs en een dikke knuffel.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 jun 2023, 15:03

Al veel gedaan vandaag.
Met de nodige tussenstationnetjes.
Ik zou graag het gras afrijden.
Zal voor straks zijn.
In schijfjes.
Nu al een stukje eten klaar maken.
Aardappeltjes koken en gehaktbroodje bereiden.
Anders schiet het er straks weer over.
Ik moet nog een slachtoffer vinden om het tuinafval naar het containerpark te voeren.
En anders de klassieke oplossing: naar het braakliggend stukje grond in de buurt.
Heel de buurt gebruikt dat.Sluikstorten, ik weet het...
Dochter in Noorwegen heeft het alvast niet te warm.
Op de foto's zie ik ze goed ingeduffeld de bergen in trekken.
We zullen het gevecht met de kleien parasols eens aangaan.
Spijtig genoeg kan je ze niet laten staan.
Nog een prettige dag verder aan iedereen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

25 jun 2023, 08:44

Afbeelding
de wandeling zit erop nu terug een vogelkooi proper maken om weg te zetten .Op enkele dagen is de tweede kanarie er niet meer nu zit de parkiet te treuren en die is al heel oud .Die is van 1992 dus hij heeft al een dubbele leeftijd was een erfenis .Normaal woprden ze rond de 15 jaar hopelijk blijft hij u nog even leven maar als ze teruren gaathet soms snel afijn afwachten heb altijd enkele vogels gehad maar die de mensen kwijt willen omdat zeruiven pluimen verliezen enz .Het word buiten weer een sauna hier binnen zonder hulpmiddelen gewoon 23 graden ondanks de achterdeur openstaat en aan de voorkant is de rolluik half omhoog .Want aan de voorkant staan twe bloembakken op de venster die savonds water krijgen gisteren avond een douche met degieter wel regenwater dat ik opvang in tonnen geniet nog maar om het even hoe groetje

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 jun 2023, 08:50

Goede morgen seizoentjes,

ben maar opgestaan. had geen zin om te blijven liggen. ventje zou vanmiddag al die lap vlees op de bbq willen smijten. het was gisteren aangenaam met die tweede (knik) parasol achteraan maar het is wel een beetje mikken om juist lang de felle zon te ontwijken. en Lilly vertrouwde het zaakje niet. ha ja want toen ik ging gaan slapen, stond dat er nog niet, zag je haar denken. en ventje zei dat hij al veel eerder naar mij had moeten luisteren. vandaag gaat hij ze alletwee eerder moeten openzetten. en we zijn afgeweken van de menu. ventje had aan het groenten en fruitkraam een oranje meloentje gekocht omdat hij daar zin in had. en hij had gerookte ham meegebracht van de beenhouwer. dus hebben we die opgepeuzeld ipv speklappen. die kunnen in de diepvries. en de gerookte ham? ging er bij Lilly goed in. en het meloentje was fruitig. deze morgen is het watermeloen als ontbijtje. dus we hadden genoeg aan 1 meloentje en 8 sneetjes gerookte ham. ( geen parma)
bij de aperitief een fuet. en dan zitten we binnen. moet nog de portoglaasjes afwassen maar dat heeft nu geen haast. en de porto gaat goed koud zijn want die staat er al een week in. dus taak 1 heeft ventje volbracht. nu staat de steen niet langer in de gang. :roll: ventje heeft wel de oude gietijzeren voet van de vorige parasol die nog van de asda kwam erop gezet. just to be on the safe side. hij moet ook nog 3 van die tegels kopen voor deze die hier vooraan staat. en anders is er nog een jaar dat ze dat verkopen. want verleden jaar hebben we er geen gevonden. die parasols kwamen toen juist in de mode. en nu heeft bijna iedereen ene. Gimly sluipt naar Lilly haar teljoor maar zij wilde vanmorgen geen eten. dus van armoe is die korrels gaan eten. gisteren had ze echt honger. ze slokte haar zakje naar binnen. en eerst had ze korrels gegeten ook met veel gusto. als hij weg is, de korrelpot weer bijvullen uit de grote pot met kurken deksel. nog goed dat ik in de tijd dat nog gekocht heb (samen met een weckpot van 1 liter) op 2 de hands. 10 euro voor de 2. in de weckpot zit nu mijn basmatirijst. en ik las dat de firma Faillisement heeft aangevraagd. de opkomst van de diepvries geven ze de schuld. want nu is in/op leggen van groenten en fruit tè veel werk. mijn grootmoeder langs vaders kant maakte altijd aardbeienconfituur maar ik denk dat ze de kunst van "wecken" ook nog gekend heeft. maraine kende alles. en ze deed ook alles zelf. haar zus hielp tegen haar zin met de aardbeienconfituur. ja want madam werkte bij francom als secretaresse/verkoopster. mijn moeder werkte tot een jaar na mijn geboorte bij Viane. die maakte ballotins voor de pralines en dozen voor de taarten. nu leren ze dat in de gevangenis. en ze heeft er veel gevouwen zegt ze. en mijn vader zette net als zijn vader voor hem steen op steen. hij had liever meubels gemaakt. boven in het huis waar mijn moeder nu residentie heeft is een hele hobby-kamer ingericht met alle materialen voor meubelmakerij. en ik moet zeggen: vader leverde prachtwerk af van restjes hout. er staan hier een paar van zijn creaties. hij ging naar een meubelwinkel en bestudeerde dat uren en uren. of keek via de folders van meubelwinkels hoe hij dat zelf kon ineen foefelen. Als de ziekte van Kahl geen stokken in de wielen had gestoken, dan zou hij het nu nog doen. hij heeft zelf het laminaat gelegd ginder en in de kamer waar hij later zou sterven had hij planchè-hout aan de muur gedaan omdat de fietsen daar in de tijd het behangpapier beschadigden. hij zat dicht aan de bron want vroeger was daar na de brand van de BIR, een bricolagewinkel. en nu is dat een Ldl. dat doet me denken dat we Chicago Fire nog moeten programeren. en 911.alsook telefacts. ik ben nog niet zo goed mee met dat nieuwe bakje voor afstandbediening. ventje had dat rap door. normaal ben ik de baas van de afstandsbedieningen. ventje keek gisteren naar 'the weddingplanner' en die crastte. hij kreeg blokjesbeeld ( een slechte sector) en haalde de dics uit om hem te poetsen en dan had hij ineens geen beeld meer. is toen naar boven gegaan maar moest eerst onze jonge dame van de koer halen. na haar trauma in de sneeuw had ik het niet verwacht dat ze zoo graag buiten zou zijn. Gimly doet zijn toertje en keert dan weer. zij is toen ik opgestaan ben meeggaan naar beneden en is naar buiten gegaan zodra ik de woorden' het is open' uitsprak. Gimly zat al buiten. en keerde toen terug om te ontbijten. Vinny moest eerst zijn ontbijt 'zien' voor die naar buiten vertrok. ventje vreest dat dit iets zal geven als ze niet langer uren naar buiten kan, onze Lillebol. ze is wel geen fan van regen want dan is ze boos. en we mogen het weten. ze heeft ook al in de onderste bloembak gegraven. zeggen wij trots tegen Maya dat ze niet in de aarde zit, doet ze het enkele weken later dan toch. maar ik denk dat er verse bloemaarde in zit.
Ventje zegt dat hij volgend jaar de afrikaanse lelies moet verpotten. we zullen ons dan trakteren op 2 nieuwe bloempotten. in de solden na de zomer. want dan verkopen ze de oude 'collectie'. Gimly dacht verkeerdelijk dat ik naar de keuken ging. nope. ik moest naar de wc. die deur staat altijd op een kiertje en elke ochtend moet Lilly daar in kijken. ventje zei dat hij ook in het kunststenen hart moest boren want die heeft geen afwatering. en valse bloemen met je er niet in zetten. ze verbleken rap door de zon. de zon en de zoute lucht. Ons Mies hield niet van die zilte lucht. en de boomvaren ook niet. ventje heeft nog veel ponden daar voor betaald. die kwam nog uit 'Booker' waar het tuincentrum & de aquariumwinkel gewestigd waren. een beetje verder dan de Asda. en ik ging graag naar de asda voor kleren en lingerie. alleen eind augustus/ begin september moest je die afdeling links laten liggen want de schooluniformen hingen er. en dan hing er ook degelijke lingerie. geen kanten frulletjes. je moest het dan ook niet uitlokken. ik kreeg eens aan de telefoon de vraag over mijn BH maat! of ze dat echt wilden weten vroeg ik. en het was hun inderdaad menens. Ginder had ik een dubbele D. en hier weet ik aan geen kanten wat mijn maat is! :oops: ik moest ventje opbellen op zijn werk toen ik een keer in 't stad naar een gekende lingeriewinkel ging. ventje moet altijd mee als ik lingerie moet kopen. die heeft daar oog voor. mijn merk was hier passionata. duur dus maar mooi. nu zijn het beugeloze Bh's. ik draag nog zelden een in kant met haakjes. want ik heb een hekel aan die haakjes. en zeker als er 3 zijn. de middelste kan ik nooit toekrijgen.
Buiten aan mijn kant van onze eettafel buiten hangt een bruine spin. ventje heeft die al zien vechten met een andere archnoïd. En Lilly vernielde een draad van het web en dan herbegon het weer. de tafel staat een beetje van de muur deze keer en ze was daarlangs komen kijken. Ze ziet het wel hangen. er ze pakt ze ook als ze binnen lopen. ik heb hier een lijkje liggen onder mijn computertafel. straks wegvegen met de borstel en blik. en dan met de borstel naar mijn voordeur. tip van stefaan. tot onze verbazing heeft nog niemand ook een ruitenwasser gecontacteerd. normaal moeten ze dan ook ene hebben. op het voorste raam binnen staan enkel Lillyneusjes. Vinny zat altijd achteraan. na zijn dood heb ik die niet meer gekuisd want er werd toch dubbel glas gestoken. En vandaag is Gimly jarig. hij is 13 geworden. krijgt straks een potje tonijn. als ventje opstaat. nu Lilly hem tijdens de nacht met rust laat, kan hij doorslapen. vrijdag moest hij eerder op en normaal zou zij dan mij ook wakker gaan maken maar neen. Ze liet me liggen. mama zal wel opstaan als het nodig is en ze moet toch naar de markt. over tonijn gesproken, we gaan weer het potje van Lilly moeten buiten zetten. ze krijgen het maar om de 14 dagen. anders is zij het rap beu gegeten. vrijdag ging een sliertje zalm er vlotjes in. ik moet nog een ei koken want ik heb nog garnalen over. mijn portie die ik niet op het bord had gelegd. ventje was tevreden over de tomaten. er zat bijna geen water in en ze smaakten naar tomaat zei hij. en in de ardennen toen hij jong was, aten ze daar kilo's tomaten. gewoon uit het vuistje. het kruidenierswinkeltje gaat volgens ventje stoppen met groenten en fruit. ze hebben ook voor 3000 euro aan verbeurde goederen moeten wegsmijten. op het laatst keek Peter daar niet langer naar. en ze veranderen om de haverklap de indeling van de winkel zegt ventje. ze wonen er boven. en waar Peter naartoe is, weet geen mens. hij hield niet van de winter omdat hij dan koude voeten had. een straalkacheltje zetten achter hem had de oplossing kunnen zijn. Maar als Peter iets niet wilde ging hij het ook niet doen. hij is hier aangekomen met een vriendin en is weggegaan met een nieuwe.
Ik ga mijn sims opstarten. als ventje op is dan begint die met podcasts en muziek. en dan steek ik mijn oortjes in een speel de Sims. maar eerst het nieuws lezen.
Fijne dag verder seizoentjes, keep cool en smelt niet...
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 jun 2023, 09:58

Afbeelding

Goede zonnige morgen alle maatjes,
Ja ppfff het wordt weer een hete dag
Goed om ons koest te houden in de koele
woning.... veel te heet om buiten te komen
Hou het allemaal veilig en vergeet niet te drinken
en te smeren als je buiten komt :roll:
vanaf morgen "zou het" wat koeler worden :)
laat ons hopen.... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

25 jun 2023, 10:49

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben al naar de bloemenwinkel geweest. Deze namiddag moeten we naar nichtje, die woont pas in haar nieuwe woning. Heb zo een staandertje gekocht met bloemen voor aan de deur te zetten. Vond dat mooi.
Manlief zou snijbloemen gekocht hebben, maar die zijn altijd rap verwelkt. Zeker met zo'n warm weer. Hier zal ze meer geniet van hebben. En zijn de bloemen uitgebloeid, kan ze er nieuwe inzetten.

Ukkemeisjes zijn hier gisteren geweest, zijn braaf geweest. In de namiddag hebben we appeltaart gebakken. Zo samen bakken doen ze graag. Toen we hen s' avonds naar huis brachten, hebben we de taart daar opgegeten. Ukkemeisje 1 heeft heel haar stuk opgegeten, schrok daar wel van, meestal eet ze weinig. Maar ze eet nu heel goed, zegt ze zelf, op school is haar bord vaak leeg. Denk wel dat het zo is, want hier heeft ze gisteren ook goed gegeten. Ja, kinderen hebben soms periodes dat ze weinig eten. Heb dat ook gehad als kind , kan ik me nog herinneren. Dan heb je echt geen honger. Na een tijd is dat ook over gegaan.

MJ: bedankt voor je kaartje. Staat op de schouw te pronken.

Spaanse woef ligt uitgeteld op de zetel. Zijn rust van gisteren inhalen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 jun 2023, 13:47

Goede namiddag,

Rust roest zeggen ze.
Soms kan een dagje kalm aan deugd doen.
Spijtig genoeg kan ik dat nooit zonder schuldgevoel doen.
Onderliggend is er de idee van ik zou toch bezig moeten zijn.
Morgen komt de poets.
Alles is al netjes opgeruimd.
Alleen nog eten maken dus vandaag.
Zal ook vlug gedaan zijn.
Overschot vleesbroodje van gisteren.
Gebakken aardappeltjes en appelmoes (uit het potje).
Het is geen weer voor uitgebreide kook sessies.

Aan allen nog een fijne namiddag.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 jun 2023, 19:36

Afbeelding

Tot morgen allemaal en slaaplekker straks
als het wat koeler is :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

26 jun 2023, 08:29

Afbeelding
het is nu verdragelijk buiten frisser met wind de zon schijnt wel maar toch geen sauna zoals gisteren .een fijne maandag iedereen groetje