In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

27 mar 2020, 11:01


Afbeelding

Goede morgen, we zijn deze morgen in een rapke naar de Colruyt geweest.
En ja het was van dat we mogen niet meer binnen met twee
In nog geen half uur stond ik weer buiten
Is dit ook zo bij jullie dat je de helft niet mee hebt?
En nu ben ik weg, even een terrasje doen met mijn ventje
Hij met een witte port/tonic en een schijfje citroen
Ikke met een gin/tonic een schijfje citroen en een munt blaadje
En of het zal smaken
Fijne dag allemaal
toedeloe
menu: tongrolletjes met puree...
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

27 mar 2020, 12:16

hey jadi

wij hebben hier een Colruyt waar we meestal gaan en daar mag je ook niet meer met twee binnen maar wij lossen dat simpel op en nemen elk een kar en dat mag
en woensdag zijn we naar een andere Colruyt geweest waar we soms ook eens gaan en daar mochten we wel met twee binnen per kar en daar stonden ze aan de ingang om onze kar te ontsmetten met een industrieel product
allé geniet maar van je terrasje en je drankje

daaaag



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

27 mar 2020, 12:17

Afbeelding

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

27 mar 2020, 12:23

bedankt Bekske en ook voor jou veel sterkte en moed
verzorg je goed en hopelijk blijft dat virus ver van ons verwijderd



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

marietteke
Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31
Locatie: rupelstreek

27 mar 2020, 16:05

Afbeelding
hallo goeienamiddag ,
vanmorgen wat gepoetst ,
en van 1 uur tot 2 uur wat gaan fietsen ,
dat zonneke deed echt deugd hoor ,
Dan naar Delhaize geweest , en ik heb mij goed ambetant gemaakt ,
er waren zo'n vervelende mensen , die veel te dicht kwamen , vond ik ,
gisteren ging het veel beter ,
en ontsmetten doen ze daar ook goed hoor ,

Bekske , ja moed en geduld ,
dat moeten we zeker hebben hoor ,

jadi , ja hier vragen ze ook om alleen te winkelen hoor ,
geniet van je terrasje en je drankje hoor

bloemeke ja zo'n kopvalling kan best lastig zijn ,
het heeft zijn tijd nodig he

fijne dag nog aan alle leuterkens
geluk vind je onverwacht
Bert

27 mar 2020, 16:15

Dag leutertjes,

oké, ik ben een dag te vroeg, ik weet het.
Wij blijven in ons kot en houden ons heel stilletjes bezig.
Niet zeuren, klagen of zagen. Het is nu eenmaal de realiteit en we moeten er door.
Verder is het redelijk stil, ware het niet van die pubers die de boel hier op stelten zetten.
Het word tijd dat de scholen terug open mogen.
En de haan, die doet bij ons ook zijn best 's morgens vroeg. Ach ja, het diertje kan niet anders.
Daar storen we ons ook niet aan. Al zijn er in de buurt die er anders over denken.
Jadi, boodschappen doen is ook hier niet simpel. Bij de ene supermarkt geen probleem, bij de andere
ook 1 persoon per winkelkar. Daar zie ik dus het nut niet van in dat een koppel niet samen binnen mag.
Ik snap ook nog steeds niet waarom de mensen geen afstand kunnen houden bij het winkelen.
Sommigen kruipen bijna op u om aan iets te geraken. Daar kan ik mij zo druk in maken.
Maar ik vraag hen dan vriendelijk om de afstand te respecteren.
Bekske, bedankt voor uw plaatje. Ook voor u veel sterkte in deze dagen.
Mooie bewerkingen ook voor Marietteke.
Marietteke, nog een late proficiat voor uw zoon en ook voor u natuurlijk. Want wie heeft
het zwaarste werk gedaan??? Dat vergeten ze soms wel eens hé.
Zeer mooie foto hoor met uw zoon!! Dat feestje komt er later wel.
Laat het maar weten hé. :D :D
Bloemeke, doen uw vingers nog geen pijn??? Ik zie u hier veel verschijnen. Maar iemand moet het
recht houden. Goed bezig!
Als ik het goed begrijp, dan hebt u met uw kookpotten, een oven, een stofzuiger en een badje genoeg om te overleven? :lol: :lol:
Omadina, respect voor uw dochter hoor. Een risico beroep. Die mensen verdienen een dikke pluim.
Lenk, veel sterkte voor uw dochter nog. Geniet van de wandelingen met Lenka.
En een poesje als vriendinnetje voor haar. Vind ik tof dat die zo goed overeen komen.
Ja, een tuin is nu opeens luxe hé. Daar kan men nu in genieten van de dingen die men anders niet opmerkt.
Sita, Ghyra, Miesje, hallooooo :roll:
Laatst gewijzigd door Bert op 27 mar 2020, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

27 mar 2020, 17:08

halloooo een goeie namiddag allemaal

wat een weertje met die zon als je naar buiten kijkt
tis precies zomer , en als je buiten komt voel je die koude wind maar dat vind ik niet erg

marietteke tis toch erg hé dat er nog steeds mensen zijn die zich niet aan de regels houden en die in de winkel zo dicht komen dat ze je bijna omver lopen , ik kan me daar ook echt aan ergeren
das toch echt van dommigheid zeker denk ik dan :roll: 8O

Bertje ja ja ik heb nie zo veel nodig om te overleven hoor en tis zoals ze zeggen hé
een goed soldaat trekt altijd zijn plan :P :P

allé voor alle leutertjes geniet nog van jullie vrijdag
en morgen ist alweer zaterdag

daaaag



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

27 mar 2020, 18:43

halloooo een goeie avond allemaal

oeps daarjuist ging de bel bij ons en er stond iemand aan de voordeur van een pakjes dienst met een groot pak dat mijn ventje online besteld had , amai dat was een pak van 29 kg , zo zwaar
en hij heeft nog iets besteld die maandag zal geleverd worden want sinds dat er veel winkels gesloten zijn heeft mijn ventje het bestelvirus opgedaan :P :P

voor iedereen strakjes SMAKELIJK

daaaaag



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Lenk
Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Locatie: Hier

27 mar 2020, 18:47

Halo leuterkes

Zalig weertje hé. Heb met een fleece in de zon gezeten met een kruiswoordraadsel. Even geprofiteerd van het zonnetje en de warmte. Heerlijk gewoon.
Ik dacht aan Jadi met haar gin tonic, kreeg daar ook zin in, maar hebt het maar bij Ice Tea Zero gehouden.

En ja ik zie mijn tuin als een luxe ook voor Covid vond ik dat. Tja hij is dan ook 100 lang en 14 meter breed. Ik kan van de de siertuin genieten maar ook van de groentetuin. We hebben er veel tijd ingestoken maar het resultaat is naar onze zin. Is heel onderhoudsvriendelijk geworden.

Lenka is aan mijn voeten gaan liggen heerlijk in het zonnetje liggen snurken heeft ze. Die weet wat genieten van het leven is.

Tja mensen die boodschappen, is nu wel een heel gedoe vind ik. Aanschuiven oké, geen probleem, maar een 1/2 uur krijgen om je boodschappen in een Hyper Carrefour te doen zie ik echt niet zitten. Ook de Colruyt in de buurt is een hele grote. Dan moet ik hollen denk ik. Maar inderdaad een goede soldaat trekt zijn plan. Tot hiertoe krijg ik het klaargespeeld van alles online te bestellen en ofwel afhalen ofwel te laten leveren.

Bekske je plaatje, heel mooi, met de beertjes. Wij hebben nu ook een beertje voor het raam gezet. Kunnen de kleine kindjes beertjes tellen. Leuk initiatief vind ik het.

En ik doe hier ook mee met het witte laken, of handdoek buiten hangen voor alle mensen die veel contact hebben met anderen en zo risico lopen om zelf besmet te raken.

Voor de rest kunnen we ons wel bezig houden in huis. Heb ik geen problemen mee.

Ik subiet eens kijken of de maatregelen verlengd of verstrengd zijn. In Frankrijk al met 14 verlengd las ik.

Ons eten staat op, boontjes (uit de diepvries maar wel uit eigen tuin) aardappel in de schil en gemarineerd lamsvlees.

Ah ja, Omadina, ik las net op het VRT nieuws dat overal initiatieven bezig zijn om mensen te bevoorraden met boeken uit de BIB. In de gaten houden zou zeggen. En anders PB gerust.

Ghyra heb je al een resultaat, of is dit ook verschoven wegens Covid.

Zonnebloempje snel beterschap hé. Vervelend. Verzorg je goed hé.

Marietteke, ik zag nog leuke bewerking komen van de foto met je zoon. En nog steeds alleen yoga zonder de stem van je begeleider (zal ik zo noemen). Heb je het al gevraagd?

En nu ga ik me een glaasje wijn nemen, het is vrijdag dus weekend.
Bert

27 mar 2020, 19:18

Afbeelding

In het weekend niet vergeten......
Dag Lenk.
Nog een fijne avond allemaal en
tot laterssss

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

27 mar 2020, 19:36

halloooooo

voila sè we hebben ons avond eten ook al binnen en we kunnen er weer een tijdje tegen

Lenk vandaag van het zonnetje en van je tuin genoten zie ik , awel groot gelijk
en mijn kopvalling is toch sinds vandaag een ietsiepietsie beter , dus das goed hé
en nu verder mijn antibiotica nemen zodat het nog beter word

Bertje ja morgenavond ist weer van da om alle uurwerken te verzetten
en wij hebben er nog al veel maar gelukkig zet mijn ventje de meeste uurwerken juist

en nu ga ik nog efkes relaxen in een warm badje sè

daaaaag



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Lenk
Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Locatie: Hier

27 mar 2020, 20:30

Dag Bert
Net gelezen ja. Ik zou zeggen kom naar onze hof maar dat zijn onnodige verplaatsingen.
Dada

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

27 mar 2020, 22:38

dadelijk naar ons warm bedje sè

voor alle leutertjes nog een goede nachtrust

slaap wel en tot morgen



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

28 mar 2020, 07:18

Afbeelding
hallo iedereen tracht te genieten ondanks de maatregelen die er genomen zijn .Voor iedereen is het zwaar voor de ene al meer dan de andere maar toch .Genieten om het draaglijk te maken want klagen erover heeft geen zin .Samen zullen we er doorspartelen .Kortom tracht er het beste van de maken groetje